odaro 04.10.2010 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2010 Chociaż firma Vaillant głośno tego nie mówi to okazuje się że podłączenie kotła gazowego kondensacyjnego Vaillant do systemu kominowego innego producenta powoduje utratę gwarancji na kocioł Vaillant. Firma Vaillant tłumaczy to tym że ma certyfikat dopuszczający tylko na kocioł gazowy razem z ich własnym stalowym system kominowy. Montaż ich kotła z systemem kominowym innego producenta jest niezgodny z instrukcją instalacji gdzie jest napisane że kocioł musi być wpięty do oryginalnego komina powietrzno-spalinowego firmy Vaillant a to wg. firmy powoduje utratę gwarancji. Jak do tego doszedłem? Otóż zadzwoniłem na infolinie telefoniczną Vaillant z pytaniem czy mają firmowe podłączenie ich kotła do komina Schiedla. Wtedy dowiedziałem się że kotła kondensacyjnego Vaillant nie można podłączyć do komina Schiedla bo będzie źle współpracował z kominem Schiedla np. może automatyka wyłączać kocioł. Zdziwiony całą sytuacją wysłałem maila z zapytaniem do firmy Vaillant. W odpowiedzi zostałem poinformowany ze podłączenie kotła Vaillant do komina innego producenta powoduje utratę gwarancji. Nie wiem co o tym myśleć ale myślę że jest to ważna informacja dla innych. P.S Ciekawe co na to inni producenci stalowych kominów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bresland 04.10.2010 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2010 Moim zdaniem, to jakaś pomyłka z której się wycofają jak się ich odpowiedź nagłośni. Może jeszcze trzeba by się ich zapytać, czy rury z gazem też mają mieć ich logo ? Ja rozumiem sytuację w kotle tradycyjnym, że może dojść do zalania wnętrza przez kondensat przy nieodpowiednim kominie (przewodzie spalinowym), ale nie w tym wypadku. Poza gwarancją istnieje jeszcze coś takiego jak rękojmia, gdzie nie obowiązują warunki gwarancyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 05.10.2010 05:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2010 niestety, ale to funkcjonuje,i nawet duzi producenci kominów (Jeremias) nic nie mogą na to poradzić, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 05.10.2010 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2010 czy oni nie strzelają sobie w stopę? Czy jest to wyraźnie napisanie w instrukcji/ gwranacji? Czy klient został zapytany przez sprzedawcę jaki mam komin i poinformwany o niemozności dokonani instalacji? Moim zdaniem jest to podstawa do odstąpienia od umowy sprzedaży kotła. 1950 - jak to wygląda w przypadku innych producentów kotłów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 05.10.2010 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2010 Zapewne firmie Vaillant chodzi o to żeby nie dochodziło do takich sytuacji że kocioł źle grzeje a serwisant nie może znaleźć przyczyny. Prawda jest zapewne taka że kotły były testowane na kominach o określonej średnicy i pod takie kominy są robione. A znając życie ludzi podłączają kotły pod kominy i nie patrzą czy średnica jest odpowiednie, ważne żeby komin miał tylko dziurę . Decydując się na mercedesa nie kupimy rury wydechowej od poloneza. Tylko że firma powinna o tym informować swoich klientów przed zakupem kotła, lub dawać swoim klientom ankiety do podpisania w której taka informacja by była zawarta, tylko że wtedy sprzedaż ich kotłów by padła o 90%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 05.10.2010 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2010 normalnie,każda firma ma swój system kominowy,ale tylko Vaillantowi bije na dekiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 05.10.2010 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2010 Szukanie dziury w całym jeśli jest komin prawidłowo złożony (co można sprawdzić ) to każdy działa tak samo. Firmy chcą sprzedawać swoje produkty za wszelką cenę i bronią się utratą gwarancji. Jeszcze trochę i za grzejnik innej firmy będzie w Vaillancie utrata gwarancji Chore to Rozumiem wymagania dotyczące np. filtrów bo to ma sens ale komin ??? pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 05.10.2010 19:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2010 Podobno tylko Vaillant ma takie chore podejście do tematu. Inne wielkie firmy jak np. Viesmann czy Wolf nie robią takich problemów. Dzisiaj strasznie wkurzony całą sprawą dalej drążyłem temat niestety nic to nie dało. Ciekawe czy rzecznik konsumentów mógłby coś pomóc. Na moje pytanie czemu autoryzowani serwisanci Vaillant nie wiedzą o tym że podłączenie do komina innego producenta powoduje utratę gwarancji niestety zostało bez odpowiedzi. Myślę że nie warto nic kupować od firmy która tak traktuje swoich klientów dlatego do swojej kotłowni kupuje Viesmanna właśnie dzisiaj ostatecznie zmieniłem swoją decyzję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 05.10.2010 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2010 Czasami kotły są "atestowane" jako komplet z kominem, ale bardziej to dotyczy systemów z tworzywa niż stalowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.