Xerses 18.07.2012 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2012 Dla Ciebie sciana 0.14 jest optymalna ale niektorzy chcą zejsc na 0.1 i to jest dla nich priorytet ,25cm w dachu stanowczo za malo dla energooszczędnego 30cm to minimum ,a i 40cm tez ładnie wygląda hi hi,co do schodow na stryszek to racja tez musze cos wymyslec i ocieplic je jakos z glową Niedługo normą będzie 50 cm............... ku uciesze producentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 19.07.2012 04:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Mam 30cm izolacji w ścianach ,36na dachu i 18 na podłodze.Ale nie mam kotłowni ani kominów:D.Ba nie mam nawet pieca do CO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TOMAS 73 19.07.2012 06:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 (edytowane) Mysle ze na fundamencie tez 30cm i okna tez Masz "cieple" i to się chwali, zazdroszcze i żałuje ze sam nie zapodalem takiego ocieplenia Edytowane 19 Lipca 2012 przez TOMAS 73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wm78 19.07.2012 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Mam 30cm izolacji w ścianach ,36na dachu i 18 na podłodze.Ale nie mam kotłowni ani kominów:D.Ba nie mam nawet pieca do CO No a ja mam trochę mniej i mam kominy i kotłownię, to co mam się czuć gorszy??? No chyba, że to taka forma poprawienia sobie humoru, to ok, porównajmy jeszcze kto ile koni mechanicznych ma w garażu, itp itd aha piec mam w kolorze "red ferrari" i co??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xerses 19.07.2012 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 muszę ciebie zmartwić, to się już dawno temu stało art. 13 ust. 3-6 http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:140:0016:0062:pl:PDF albo to : od str.44 rozdział 4.2.3 http://bip.mg.gov.pl/files/upload/12111/Krajowy plan dzialania projekt z dnia 26.11.2010 r..pdf Znaczy zapodajesz tutaj przykład dobrej współpracy "rządzących" z koncernami ? Nigdy nie kwestionowałem ocieplania. Ale ocieplania z głową. To co obecnie się dzieje uważam za owczy pęd w jedym "słusznym " kierunku. Kiedyś juz o tym pisałem i nie chce mi się ponownie wątku podnosić. Koszt robienia według coraz to bardziej wywindowanych norm - rośnie w takim tempie - że przeciętny zjadacz chleba - na kredycie - nie odbije sobie tego za swego życia. To tak troche jak z żarówkami. Też nam normy zmienili - niedługo nie będzie już zwykłych żarówek. Tylko energooszczędne. Znaczy norma została zmieniona ze względu aby nam się taniej żyło. W europie zmienili. I co? i to że zaoszczędzisz na tym przeciętnie 100 zł w roku - przy pomyślnych wiatrach. A zakup tych żarówek na cały dom powali na kolana. Nie wnikam już w takie aspekty ile kosztuje wyprodukowanie jednej i drugiej i jaki będzie - co wazniejsze - koszt utylizacji. Kto za to zapłaci? Napwno nie koncerny produkujące i dbający o nasze normy i naszą kieszeń. Zapłacimy my wszyscy.......... czy ta zmiana wyjdzie Ci kosztowo na lepsze w przeciętnie wykorzystywanym domu? Odpowiedź i cyfry dla chetnych można znaleść na googlu. Tyle na temat norm........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xerses 19.07.2012 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 (edytowane) ty się wczoraj urodziłeś czy jak ?? od dawna już żyjemy w euro-socjaliźmie, gdzie gospodarka jest centralnie sterowana z Brukseli, a tam od wielu już lat w ustalaniu prawa pierwsze skrzypce to lobbing wielkich koncernów i ich interesy przykład: Dyrektywa 2003/96/EC wspomina o akcyzie na LPG od 0 do 125 euro/t tymczasem Polska stawka od 2005 to 695 zł/t czyli wychodzi kurs wymiany 5,56zł/EU dlaczego tak drogo ?? bo przeważył lobbing Polskich koncernów paliwowych którzy chcieli celowo wysokiej ceny autogazu żeby benzyna pozostała konkurencyjna Ta odpowiedź to rozumiem jest zgoda z tym że normy w Polsce sa robione równiez - albo przede wszystkim - pod interes koncernow związanych z tzw enerogoszczędzaniem jesli chodzi o domy................ Edytowane 19 Lipca 2012 przez Xerses Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 19.07.2012 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 No a ja mam trochę mniej i mam kominy i kotłownię, to co mam się czuć gorszy??? No chyba, że to taka forma poprawienia sobie humoru, to ok, porównajmy jeszcze kto ile koni mechanicznych ma w garażu, itp itd aha piec mam w kolorze "red ferrari" i co??? Opacznie zrozumiałeś ten post.Chodziło mi w nim o to,że wbrew pozorom,wydanie kasy na dodatkową izolację,nie oznacza zwiększenia kosztów całej inwestycji.W moim przypadku zwiększenie warstwy izolacji i koszt z tym związany był niższy niż koszt kotłowni z kominem,piecem i osprzętem.Należy również wziąć pod uwagę fakt,że prawidłowo eksploatowana izolacja jest długowieczna natomiast piece mają żywotność ograniczoną .Izolacja jest wydatkiem jednorazowym ,natomiast źródła ciepła wymagają paliwa ,które w perspektywie czasu nie będzie taniało.Prawda jest taka,że izolacja jest wrogiem producentów wszelkiego rodzaju pieców ,pomp ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TINEK 19.07.2012 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 jak ja lubię takie dyskusjewielkim światem zawiałooooo dajcie spokój, wracamy do tematu ocieplenia żeby nie było, ze nic w temacie nie napisałem, to u mnie jest ściana 15 cm styro, poddasze: skosy 30, sufit 45, podłoga 12cm, pierwsza zima przede mną, ciekaw jestem ile ekogrochu spalę. Już żałuję, ze na ściany więcej nie dałem pozdrawiam PSsamochód mam służbowy (taki zwykły czeski) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TOMAS 73 19.07.2012 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Zawsze mozesz dokleic te 5-10cm do sciany i juz będzie kozacko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 20.07.2012 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 ...Prawda jest taka,że izolacja jest wrogiem producentów wszelkiego rodzaju pieców ,pomp ciepła. Raczej producentów paliw/energii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 20.07.2012 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 To wróg docelowy ,a tamci to pośrednicy.Gdyby tak teoretycznie w ideę dobrej izolacji ,dobrych okien ,uwierzyło dużo inwestorów,to pracę mogło by stracić sporo ludzi.Ale życie nie toleruje pustki,powstaną nowe technologie,nowe rozwiązania.Budownictwo zawsze będzie wymagało rąk.Wygra ten kto wyczuje moment nadchodzących zmian.Odnoszę wrażenie że ten moment nadchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 20.07.2012 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Co by nie tylko zagmatwać,uważam, że przekroczenie pewnej granicy grubości izolacji ,czy to ze styropianu ,czy wełny mineralnej,mija się z celem.Każda izolacja zewnętrzna jest narażona na wilgoć i ją wchłania i oddaje.Czym jest grubsza,tym gorzej oddaje.I tu nasuwa się pytanie jaki sens jest stosować izolację ,która ma problem z oddaniem nadmiaru wilgoci.Bo skoro nie oddaje to nie izoluje.Pół biedy,gdy budynek ma wszystkie ściany ogrzewane przez słońce,ale co się dzieje gdy sąsiad ocienia,albo ściana typowo północna?W pierwszym przypadku jest szansa,że na wczesną.. wiosnę izolacja wyschnie(najkorzystniejsze warunki pozbycia się wilgoci). W drugim wypadku warto rozważyć zastosowanie izolacji nienasiąkliwej na ścianach pozbawionych możliwości naturalnego wysychania.Zostaje jeszcze problem dachu.Zimą ciepłe wilgotne powietrze napiera na tą przegrodę z siłą kilkudziesięciu kilogramów.W warunkach budowy nie uda się wykonać jej idealnie szczelnej,więc jaki sens jest wydawać pieniądze na wełnę mineralną,skoro i tak w mniejszym,czy większym stopniu wchłonie wilgoć i to w okresie kiedy zależy nam aby była sucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lelelek 20.07.2012 22:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Jaki sens? Jeśli położy ktoś na ściany 25 styropianu, policzysz błędy wykonawcze, wilgoć itp to zawsze będzie miał ciepłej niż ten co położy 12 z tymi samymi błędami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TOMAS 73 20.07.2012 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 uważam, że przekroczenie pewnej granicy grubości izolacji ,czy to ze styropianu ,czy wełny mineralnej,mija się z celem. Średni współczynnik przenikania ciepła U domu energooszczędnego nie powinien być wyższy niż 0,2 W/(m2·K), w domu pasywnym natomiast nie powinien przekroczyć 0,10 W/(m2·K). Tak niskie wartości U otrzymujemy dzięki zastosowaniu grubych warstw izolacji we wszystkich przegrodach zewnętrznych: w domu energooszczędnym grubość izolacji ścian zewnętrznych i podłogi na gruncie powinna wynosić co najmniej 20 cm, izolacja dachu lub stropodachu – 30 cm. Dom pasywny musi mieć jeszcze skuteczniejszą termoizolację: grubość izolacji ścian i podłogi na gruncie – 30 cm, a dachu – 40 cm i powinien się charakteryzować współczynnikiem przewodzenia ciepła λ wynoszącym co najwyżej 0,04 W/(m·K). Okna: trzyszybowe o maksymalnej wielkości – bez podziałów, bez szprosów itd., o U całego okna mniejszym od 0,8 W/(m2·K). ps.przekraczając 30cm na gruncie i scianie i 40cm na poddaszu juz naprawde niewiele zyskujemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 21.07.2012 05:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 Gdyby cm.izolacji przekładały się na pasywność domu ,to tych domów było by więcej.Uważam ,że (pomijając reku i zyski pasywne)najważniejszym problemem,jest dobór izolacji na różnych przegrodach i sposób jej montażu.Co da 40cm.wełny na dachu,skoro szczelna paroizolacja jest niewykonalna.O ile zwykły styropian na ścianach oświetlanych przez słońce będzie dobry(nawet przy tmp.minusowej dochodzi do temp.+30oC),o tyle na ścianie północnej niekoniecznie.Tam powinna być zastosowana izolacja zamknięto komórkowa.Izolacja na posadzce..Dajemy 20cm a nawet więcej.Tylko,że w lecie na ogół jest ciepło i parno,a tmp.betonu pod izolacją jest poniżej pkt.rosy,właśnie przez tą izolację.Szlichta nie jest idealnie szczelna ze ścianami ,więc wilgoć tam się kondensuje .Pół biedy jak jest ogrzewanie podłogowe,to jest szansa,że roczny cykl namakania i wysychania będzie niezakłócony.Ale ludzie mają też kaloryfery.Nie wspomnę o zagrożeniach wynikających z klimatyzacji.Na koniec o szczelności.Wydajemy kasę na grubą izolację,a kto robi próbę szczelności budynku.Co da gruba izolacja jak dom przypomina rzeszoto ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 21.07.2012 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 1. dokładnie jest tak jak pisze lelelek - po 1 każdy kto robi sam popełnia jakieś tam błędy, jak zlecasz to ekipie zewnętrznej to nie licz tak naprawdę że zrobią to o wiele lepiej niż TY sam 2. kładąc wełnę na poddaszu w warunkach jak to określiłeś budowlanych wilgoć wyparuje bardzo szybko - pod blachą lub dachówką bez przerwy jest ponad 30 stopni 3. test szczelności - ile kosztuje? i jakie daje Ci szanse poprawienia czegokolwiek ? jeśli wychwyci jakieś niedociągnięcia to ich ewentualna naprawa może być znacznie droższa niż ewentualne zyski - a sam koszt testu nigdy nie zwróci się - wolę przeżyć 1-2 sezony i dowiedzieć się jakie będzie realne zapotrzebowanie na ciepło a później ewentualnie zastanawiać się co poprawić i jak sprawdzić gdzie są ewentualne niedociągnięcia a że wg OZC i aktualnych cen prądu moje rachunki za ogrzewanie w skali roku będą na poziomie 1200 zł - to jeśli coś gdzieś skopałem to ile wzrosną ?? 100 zł ? 200 ? - czas pokaże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TOMAS 73 21.07.2012 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 wg OZC i aktualnych cen prądu moje rachunki za ogrzewanie w skali roku będą na poziomie 1200 zł - to jeśli coś gdzieś skopałem to ile wzrosną ?? 100 zł ? 200 ? - czas pokaże Dokladnie wedlug mnie tez są to groszowe sprawy w skali roku,nikt jeszcze nie zrobił ocieplenia 100% perfekt szczelnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 22.07.2012 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 Już tu kiedyś pisałem, wtedy wydawało mi się, że dam 20cm zwykłego styropianu.Teraz jeszcze raz policzyłem i jeśli ceny mam dobre, to jednak chyba dam 15cm grafitowego.Bo:Cena styropianu 040 wychodzi mi ok 130/m3 potrzebuję go 36m3 czyli koszt wyniesie mnie 4680zł z u=0,2 (sam styropian),cena styropianu 032 wychodzi mi ok 180/m3 potrzebuję go 27m3 czyli koszt wyniesie mnie 4850zł z u=0,213Różnica to tylko 170zł plus troszkę słabsza izolacja (ale w granicach błędu pewnie), za to będzie mniej na ścianach (co ma znaczenie np. na małym balkoniku).No chyba że ceny się bardziej różnią, wybrałem realistyczne z hurtowni, firmy Genderka, jak coś to mnie sprostujcie.Na allegro czasem jest taniej, ale okazuje się, że przy większych zamówieniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 22.07.2012 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 1. dokładnie jest tak jak pisze lelelek - po 1 każdy kto robi sam popełnia jakieś tam błędy, jak zlecasz to ekipie zewnętrznej to nie licz tak naprawdę że zrobią to o wiele lepiej niż TY sam 2. kładąc wełnę na poddaszu w warunkach jak to określiłeś budowlanych wilgoć wyparuje bardzo szybko - pod blachą lub dachówką bez przerwy jest ponad 30 stopni 3. test szczelności - ile kosztuje? i jakie daje Ci szanse poprawienia czegokolwiek ? jeśli wychwyci jakieś niedociągnięcia to ich ewentualna naprawa może być znacznie droższa niż ewentualne zyski - a sam koszt testu nigdy nie zwróci się - wolę przeżyć 1-2 sezony i dowiedzieć się jakie będzie realne zapotrzebowanie na ciepło a później ewentualnie zastanawiać się co poprawić i jak sprawdzić gdzie są ewentualne niedociągnięcia a że wg OZC i aktualnych cen prądu moje rachunki za ogrzewanie w skali roku będą na poziomie 1200 zł - to jeśli coś gdzieś skopałem to ile wzrosną ?? 100 zł ? 200 ? - czas pokaże Ad.1 Z ekipą budującą należy podpisać umowę z adnotacją, że będzie wykonana próba szczelności.Wyeliminujesz przy okazji niesolidnych-wystraszą się. Ad.2Wilgoć kondensuje się wtedy gdy jest nie mile widziana,czyli zimą.I wtedy właśnie izolacja jest nieskuteczna. Ad3.Test szczelności to w zależności od wielkości domu jedna lub więcej świec dymnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xerses 23.07.2012 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Widze że admin forum odwiedzil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.