byggmol 04.11.2010 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Ponawiam post Witam wszystkich, Za rok zaczynam budowe i chce przemyleć wszystko wcześniej. Powiedzcie mi, czy będzie trudno zejsc do domu 4,5 litrowego zakładająć że;1.Projekt Mateusz z archipelagu, 175m2, parter z poddaszem użytkowym, http://www.archipelag.pl/projekty-do...1&SearchForm=1 2.Usytuowanie domu dobre tzn. salon i większość pokoji od płd. zach.,a kuchnia, wejscie, garaż, pralnia(w projekcie pokój obok garażu, garaż wsune 1m w głąd bo dzialka wąska i tam bedzie pralnia), od płn. zach., 3. Będzie reku na 100, dwa kominki wentyl. out, kominek w salonie zostaje, 4.Na dachu dwa połaciowe, od zach, od południa, duże przeszklenia zostaną, okna założe trzy szybowe z roletami zewnętrznymi, 5. Fundamenty czy płyta fundam.?Tu mam ból głowy, nie wiem co wybrać , dla domu 4 litrowego, lepiej płyte czy nie koniecznie jezeli koszt bedzie dużo wiekszy 6.Ściany hmm nie problem moge wydać 2 lub 3000 tys wiecej na styropian, np. 25 cm i pustak ceramiczny, czy beton komórkowy i wełna, i czy pod dach wystarczy 30cm?7. Dom nie podpiwniczony, badania deolog. jeszcze przedemną ale możliwy wysoki poziom wód gruntowych, blisko rzeki8. Ogrzewanie planuje gazem. To mój pierwszy taki post więc prosze o wyrozumialość, tematy o płycie fund., ociepleniu śledze pilnie, ale mam kompletny mętlik na razie więc jestem z wami , pozdrawiam Bart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 05.11.2010 00:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 Hej. Południowy zachód to ładne widoki i ciepło latem. Zimą słońce już tam nie dochodzi. Okna połaciowe trudne do ocieplenia. Płyta będzie droga. pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 07.11.2010 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 (edytowane) Takie zgrubne obliczenia... Obliczamy różnicę w stratach ciepła przez ściany zewnątrzne. Koszt ocieplenia 10 cm styropianu = X, roczny koszt ogrzewania domu = Y Koszt ocieplenia 15 cm styropianu = X + 1600 zł, roczny koszt ogrzewania domu = Y - 368 zł --> zwrot za 4,3 roku ..... Zdradź no humaniście jakim to wzorem/kalkulatorem/sposobem policzyłeś? Bo chciałbym to zrobić dla swojego przypadku. Stoję przed podobnym dylematem. W projekcie mam 12cm, chcę dać 15 cm, ale właściwie bardziej interesuje mnie manipulacją lambdą bo już nie chce iść w 20 cm (estetyka). Pogrubianie styropianu to być może opłacalny interes, ale czy zamiana 15cm 042 na 15cm 031 nadal wygląda tak kolorowo? Generalnie potrzebuje sposobu na policzenie oszczędności przy zmianie U ściany. A nawet nie ściany a przegrody (jak policzyć U dla podłogi na gruncie?). Edytowane 7 Listopada 2010 przez jarett Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byggmol 07.11.2010 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=kalkulator kalkulator, możesz obliczyc U sciany, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 07.11.2010 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 U ściany to ja daję radę policzyć. Interesuje mnie jak policzyć ile energii oszczędzę (ile mniej gazu spalę) jeśli moja ściana będzie miała U=0.17 zamiast 0,21. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byggmol 07.11.2010 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 Aha no ieszcze masz to: http://www.styropiany.pl/poradnik/ABC_izolacji_ze_styropianu.pdf, bardzo fajne info i wzory , plus opis jak mozna zrobic , to powinien byc niezbednik dla tych co chca tu pytać, wcześniej trzeba tam zajrzeć, kolega wyżej wrzucił zresztą link jak widze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 07.11.2010 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 (edytowane) Audytor - chodzi oczywiście o ten program komputerowy? OK, dzięki chłopaki - zawalcze z tym i zobaczę co mi wyjdzie. Edytowane 7 Listopada 2010 przez jarett Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 07.11.2010 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 audytor OZC potrafi to w biegu przeliczać i jest w dodatku tak mądry że robi to z indywidualnym podejściem dla każdego domku z osobna co do styropianów to można je porównywać zwyczajnie z proporcji procentowej, czyli jeśli jakiś styropian ma o 10% lepszą lambdę to automatem nie morze być droższy o więcej niż 10% Można i bez Audytora OZC. Trzeba tylko znać średnią temperaturę zewnętrzną w sezonie grzewczym i średnią temperaturę w pomieszczeniach. Tę pierwszą można odczytać dla Wrocławia np. stąd : http://polish.wunderground.com/NORMS/DisplayIntlNORMS.asp?CityCode=12424&Units=metric Z tych danych dla poszczególnych miesięcy możesz policzyć straty ciepła, a stąd już blisko do kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 07.11.2010 15:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 Można i bez Audytora OZC. Trzeba tylko znać średnią temperaturę zewnętrzną w sezonie grzewczym i średnią temperaturę w pomieszczeniach. i co z nimi zrobić. Pobawiłem się Audytorem ale to zdecydowanie przekracza moją cierpliwość, umiejętności i potrzeby. Potrzebuję tylko prostej informacji - przez metr ściany ocieplonej styro 042 ucieka mi X ciepła i odpowiada to ilości gazu równej Y. i to samo dla ściany ocieplonej innym styropianem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 07.11.2010 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 i co z nimi zrobić. - średnia temperatura zewnętrzna dla Wrocławia w sezonie grzewczym to +2-3st. C. - temperatura wewnętrzna +21st. C, - długości sezonu grzewczego ~200dni, - U=0,17W/(m2K), straty w sezonie grzewczym ~15kWh/m2 przez sezon grzewczy, czyli ~1,6m3 gazu - U=0,21W/(m2K), straty w sezonie grzewczym ~18,6kWh/m2 przez sezon grzewczy, czyli ~2,0m3 gazu. Przeliczenie z kWh na m3 gazu zależy od sprawności instalacji grzewczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafal190 07.11.2010 16:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 Bilans energetyczny jest robiony dla pełnego roku a nie dla 1 m2 i ilości gazu (zależnej również od sprawności instalacji grzewczej, rokładu pomieszczeń i wielu innych czynników). Uwzględnia przy tym zarówno zyski jak i straty a gdyby określenie ile zarobie na tym, że dopłace X złotych do izolacji było takie proste to ludzie nie musieli by się uczyć tego przez kilka lat i nie brali by za to pieniędzy tylko każdy sam by sobie brał kalkulator w domu i robił proste równanie. Jeżeli ktoś mówi, że zrobienie takiego bilansu (w pełni poprawnego) jest proste to albo jest już inżynierem i robi to od jakiegoś czasu albo nie ma o tym kompletnie pojęcia. Niestety z doświadczenia częściej występuje drugi przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 07.11.2010 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 Hmm w tekście do którego link wkleił byggmol znalazłem takie stwierdzenie: W uproszczeniu można przyjąć następującą zasadę obliczania zapotrzebowania na energię współczynnik U x 10 = ilość m3 gazu lub litrów oleju opałowego na każdy m2 ściany zewnętrznej w całym sezonie grzewczym. hmm.. jeśli tak liczyć... dla samych ścian - wiem, że to brutalne uproszczenie to...mam 200 m2 ścian do obłożenia stryo. 15 cm 042 daje mi U - 0,2115 cm 033 daje mi U - 0,17Przyjmijmy, że m3 gazu kosztuje 1,7 zł. dla 042: 0,21x10x200x1,7zł = 714 złdla 033: 0,17x10x200x1,7zł = 578 zł Różnica w cenie styro = 2000 złCzy zwracać się będzie przez 14 lat przy obecnej cenie gazu. A wg prognoz ta cena ma się podwoić do 2018 roku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 07.11.2010 16:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 (edytowane) - U=0,17W/(m2K), straty w sezonie grzewczym ~15kWh/m2 przez sezon grzewczy, czyli ~1,6m3 gazu - U=0,21W/(m2K), straty w sezonie grzewczym ~18,6kWh/m2 przez sezon grzewczy, czyli ~2,0m3 gazu. 0,4x200m2x1,7zł = 136 zł oszczędności w sezonie. Dokładnie tyle samo ile mi wyszło z powyższych obliczeń... a i jeszcze szybkie obliczenia w excelu: Jeśli przyjąć, że gaz drożeje 10% rocznie to rzeczywiście w okolicach 2018 jego cena może się podwoić w stosunku do dnia dzisiejszego i wtedy ten styro zwraca się po 8-9 latach a nie po 14. Edytowane 7 Listopada 2010 przez jarett Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 07.11.2010 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 Dokładnie tyle samo ile mi wyszło z powyższych obliczeń... To oczywiście przypadek. Dla innej strefy klimatycznej wyszedłby z pewnością inny wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 07.11.2010 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 Zapewne przypadek. To nie może być tak łatwe. Ale tak czy siak pokazuje to pewnie chociaż rząd wielkości w jakich należy liczyć ewentualne oszczędności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janek17 07.11.2010 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 - średnia temperatura zewnętrzna dla Wrocławia w sezonie grzewczym to +2-3st. C. - temperatura wewnętrzna +21st. C, - długości sezonu grzewczego ~200dni, - U=0,17W/(m2K), straty w sezonie grzewczym ~15kWh/m2 przez sezon grzewczy, czyli ~1,6m3 gazu - U=0,21W/(m2K), straty w sezonie grzewczym ~18,6kWh/m2 przez sezon grzewczy, czyli ~2,0m3 gazu. Przeliczenie z kWh na m3 gazu zależy od sprawności instalacji grzewczej. halo, jak chcecie się pobawić w obliczenia strat ciepła w budynku jest b. fajny program z uczelni niemieckiej w jęz. niemieckim i angielskim http://nesa1.uni-siegen.de/index.htm?/softlab/casanova_e.htm życzę dużo zabawy janek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 07.11.2010 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 Rzeczywiście bardzo sympatyczna a przede wszystkim prosta rzecz. I nawet na pierwszy rzut oka daje dość sensowne wyniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janek17 07.11.2010 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 (edytowane) Halo Jarett,byłem na twoim blogu i wrzuciłem twoją ścianę nośną do programu , który pokazuje punkt rosy. U ciebie wystąpi punkt rosy na odcinku 10 cm w styropianie licząc od ściany na zewnątrz. Powinieneś zmienić rodzaj ocieplenia, ale to zadanie dla architekta. Domek jest ładny, technologia budowy z lat 70-tych. Dołączam wynik testu. Niestety jest w j. niemieckim mam nadzieje że dasz sobie radę.Feuchteschutz Während der winterlichen Tauperiode von 60 Tagen fallen in diesem Bauteil insgesamt 0.105 kg Tauwasser pro Quadratmeter an. Diese Menge würde im Sommer innerhalb von 18 Tagen verdunsten (bei 12°C und einer relativen Luftfeuchtigkeit von 70% - innen wie außen), allerdings werden einzelne Schichten stark durchfeuchtet.# Material sd-Wert Tauwasser Trocknungsdauer Gewicht m kg/m2 % Tage kg/m21 1 cm Kalkgipsputz 0.10 - 0.0 14.02 24 cm Poroton T8, ab 2006 1.20 0.080 0.1 144.0 ... auf Außenseite 0.080 3 15 cm Styropor 15.00 0.10 3.5 (!) 3.0 ... auf Innenseite 0.080 16 ... innerhalb 0.024 18 4 1 cm Wärmedämmputz (Perlite, 013) 0.08 - 0.0 4.0 41 cm Gesamtes Bauteil 16.38 0.105 18 165.0 Es bildet sich Tauwasser Edytowane 7 Listopada 2010 przez janek17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 07.11.2010 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 Powinieneś zmienić rodzaj ocieplenia, ale to zadanie dla architekta. Domek jest ładny, technologia budowy z lat 70-tych. Możesz rozwinąć temat? o co chodzi z technologią i rodzajem ocieplenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janek17 07.11.2010 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 Możesz rozwinąć temat? o co chodzi z technologią i rodzajem ocieplenia? TO JEST ZA DUŻO PISANIA, 1 nie dałeś drenaży wokół fundamentów, nie bednarki wpuszczonej do ławy fundamentowej, za słaba insolacja cieplna w podłodze U=0,28 W/mkw*K!!!!!!!!!!!! Musisz popatrzeć na niemieckich stronach tam zobaczysz jak odstajemy od europy. Powiedz ile cię kosztowalo wyprowadzenie do stanu zerowego tj do płyty podłogowej. Dlaczego nie zastosowałeś płyty fundamentowej lepiej izoluje od ziemi, nie ma problemów z wodami gruntowymi. U ciebie styropian jak widzisz nie zdaje egzaminu, spróbuj wełnę kamienną, ale nie zapomnij dać przewiew od zewnątrz, bo inaczej wystąpi punkt rosy jak przy styropianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.