qwazar 07.10.2010 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2010 Witam. Planuję rozpocząć własną jednoosobową działalność gospodarczą i ma to być sklep internetowy. W sklepie będą artykuły techniczne, oraz przyprawy w opakowaniu producenta i na te przyprawy potrzebuję "magazyn" Napisałem magazyn, bo ilości będą rzędu 20-30 kg. W przepisach prawa budowlanego doczytałem się że: Ze zmianą sposobu użytkowania lokalu mamy do czynienia wtedy, gdy podjęta w lokalu działalność zmienia warunki: bezpieczeństwa pożarowego, powodziowego, pracy, zdrowotne, higieniczno-sanitarne, ochrony środowiska bądź wielkość lub układ obciążeń (Art. 71.1. prawa budowlanego). Warto również zapoznać się z odpowiedzią Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego z 13 marca 2009 r. (DPR/INN/022/74/2009) na pytanie "Rz" w sprawie formalności budowlanych związanych z zakładaniem firmy. Ponadto w definicji budynku mieszkalnego jednorodzinnego (art.3 pkt. 2 a prawa budowlanego), zawarto możliwość wydzielenia w domu lokalu użytkowego o powierzchni nie przekraczającej 30 proc. powierzchni całkowitej budynku. Wydzielenie takiego lokalu nie stanowi zmiany przeznaczenia budynku z mieszkalnego na użytkowy. Pralnia to maksimum 15% powierzchni domu więc mieszczę się w 30%. Jedyne co mnie kole, to zmiana "higieniczno-sanitarna", ale czy przechowywanie 2030 kg zapakowanych przypraw może powodować takie zmiany, że koniecznym jest powiadomienie o zmianie sposobu użytkowania lokalu ? Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie porady. Ps. Może ktoś z Was prowadzi podobny sklep i podpowie jak to ugryźć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 08.10.2010 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2010 A planujesz wliczać koszty utrzymania domu w koszty firmy? Jeżeli nie - to odpuść sobie. Przecież te 30kg towaru możesz w samochodzie oficjalnie przechowywać. Przy rejestracji działalności jako miejsce wykonywania działalności wpisz cała polska czy jakoś tak i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qwazar 08.10.2010 19:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2010 A planujesz wliczać koszty utrzymania domu w koszty firmy? Jeżeli nie - to odpuść sobie. Przecież te 30kg towaru możesz w samochodzie oficjalnie przechowywać. Przy rejestracji działalności jako miejsce wykonywania działalności wpisz cała polska czy jakoś tak i po sprawie. Nie koniecznie muszę wliczać koszty w firmę, ale nie rozumiem jak miejscem wykonywania może być cała polska a na dodatek "magazyn" w samochodzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.