fenix2 27.02.2011 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Ja raczej wszędzie na działówki będę dawał 12cm.Wyjątek może stanowić garderoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milek1719500956 02.03.2011 00:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 zastanów się jeszcze nad tym pokojem gościnnym a spialnią w sensie czy nie dać 12, bo czasami lepiej żeby się odgłosy nie niosły Eee... spoko - sypialnia córci, a gościnny to jeden z dwóch, taki pokój dodatkowy właściwie, raczej przez nas będzie użytkowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 02.03.2011 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 Czyli córka pod kontrolą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milek1719500956 04.03.2011 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Czyli córka pod kontrolą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tutli_putli 24.03.2011 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 Też się zastawialiśmy nad tymi działówkami ale stanęło na tym ze jednak wszystko pójdzie z 12tki. Co do łączenia to ponieważ nie chciało nam się czekać i przepłacać za specjalne kształtki z silikatów do łączenia ścian działowych, naczelny murarz wymyślił że będzie je łączył drutem 4. Niestety to rozwiązanie odpadło ponieważ drut okazał się za gruby i wyszły by dziwne różnice (ponieważ ściany są stawiane na klej)Natomiast z kupnem cienkiej 2 u nas jest problem. Zbawieniem okazały się dziurkowane i ząbkowane po brzegach płaskowniki stosowane przy sufitach podwieszanych do KG. Wkłada się taki płaskownik co jakiś odstęp. Jest cienki więc elegancko wchodzi między warstwy silikatów i kleju. Jest elastyczny więc w razie pracy ścian nic nie powinno prężyć i pękać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milek1719500956 24.03.2011 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 Też się zastawialiśmy nad tymi działówkami ale stanęło na tym ze jednak wszystko pójdzie z 12tki. Co do łączenia to ponieważ nie chciało nam się czekać i przepłacać za specjalne kształtki z silikatów do łączenia ścian działowych, naczelny murarz wymyślił że będzie je łączył drutem 4. Niestety to rozwiązanie odpadło ponieważ drut okazał się za gruby i wyszły by dziwne różnice (ponieważ ściany są stawiane na klej)Natomiast z kupnem cienkiej 2 u nas jest problem. Zbawieniem okazały się dziurkowane i ząbkowane po brzegach płaskowniki stosowane przy sufitach podwieszanych do KG. Wkłada się taki płaskownik co jakiś odstęp. Jest cienki więc elegancko wchodzi między warstwy silikatów i kleju. Jest elastyczny więc w razie pracy ścian nic nie powinno prężyć i pękać. Czytasz w moich myślach - właśnie o to łączenie między innymi Ci w mailu pisałam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tutli_putli 24.03.2011 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 No pięknie hehe - wysłałam Ci właśnie jakiś pokrętny opis + prymitywny rysunek. Ale najlepiej przyjedź i zobacz na własne oczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milek1719500956 24.03.2011 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 Trafiają do mnie widocznie takie pokrętne opisy, bo wszystko zrozumiałam :lol: Ale nie ma jak zobaczyć na żywo i dotknąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 25.03.2011 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 A jak mocujesz ten płaskownik do maxa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milek1719500956 25.03.2011 13:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 Wiem wiem - do zewnętrznych ceramicznych będzie inne mocowanie - spoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balcer_pl 11.11.2013 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 (edytowane) Witam wszystkich To mój pierwszy post na forum, ale troche już poczytałem i wyszukałem ten temat żeby nie zakładać nowego. Przygotowuję się do budowy domu. Teraz czas na wybór mareriałów, żeby architekt wiedział jak projektować. Chciałem brać ekipę do budowy, ale po dzisiejszych filmach i wywiadach widzę, że ściany zewnetrzne przynajmniej w jakimś topniu postawię sam z pomocą żony i rodziny Na początku brałem pod uwagę tylko ceramike na dryfix, ale widzę, że ytong równie łatwo idzie postawić więc zacząłem wertować i czytać dalej. Dobra do rzeczy. Właśnie wpadłem na pomysł czy można zbudować ściany zewnętrzne z porothermu a w środek wpakować silke i widzę, że na szczęście są o tym jakieś tematy bo przeważnie tylko ytong + silka. Ytong raczej odpada bo boję się z żoną o akustykę w domu no i nie wiem kiedy otynkuję i ocieplę dom więc nie chce żeby ytong napił się wody. Dlatego wpadłem na pomysł żeby dać porotherm na zewnątrz na dryfix to wtedy sam postawie mury + nie muszę się obawiać o szybkie ocieplanie i tynkowanie. Natomiast w środku kombinuję, żeby dać silke bo jest cięższa, dobra akustyka no i można w silce wiercić i wieszać różne rzeczy a z tego co wiem porotherm jest mega krychy. Możecie mi pomóc i dać znać czy łączenie porothermu z silką jest skomplikowane dla osoby która zupełnie nie siedzi w temacie? Czy przy stawianiu ścian zewnętrznych np. 1 warstwy cegły już musze wkładać jakieś mocowania do ścian działowych i nośnych? Czy to się robi dopiero jak ściana już stoi (tylko na ostatnich, górnych cegłach)? Gdyby ktoś miał zdjęcia czego używaliście do takich łączeń to będę wdzięczny. Jestem z Poznania. Chętnie nawiążę kontakt z kimś kto tak budował w okolicy poznania. Dzięki wielkie. Edytowane 11 Listopada 2013 przez Balcer_pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swierczek 14.11.2013 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Chciałem brać ekipę do budowy, ale po dzisiejszych filmach i wywiadach widzę, że ściany zewnetrzne przynajmniej w jakimś topniu postawię sam z pomocą żony i rodziny Szacunek dla żony! Na początku brałem pod uwagę tylko ceramike na dryfix, ale widzę, że ytong równie łatwo idzie postawić więc zacząłem wertować i czytać dalej. Dobra do rzeczy. Właśnie wpadłem na pomysł czy można zbudować ściany zewnętrzne z porothermu a w środek wpakować silke i widzę, że na szczęście są o tym jakieś tematy bo przeważnie tylko ytong + silka. Ytong raczej odpada bo boję się z żoną o akustykę w domu no i nie wiem kiedy otynkuję i ocieplę dom więc nie chce żeby ytong napił się wody. Dlatego wpadłem na pomysł żeby dać porotherm na zewnątrz na dryfix to wtedy sam postawie mury + nie muszę się obawiać o szybkie ocieplanie i tynkowanie. Natomiast w środku kombinuję, żeby dać silke bo jest cięższa, dobra akustyka no i można w silce wiercić i wieszać różne rzeczy a z tego co wiem porotherm jest mega krychy. Ja mam dom w całości wybudowany w technologii Dryfix. Z wieszaniem czegokolwiek na działówkach nie ma żadnego problemu - tylko trzeba kupić inne kołki rozporowe (inne, ale nie droższe ). Także tutaj nie ma co się obawiać, że ceramika nie wytrzyma. Wytrzyma U mnie w salonie wisi czterometrowa półka zawalona książkami i gazetami. Wisi to w sumie na bodaj ośmiu kątownikach przykręconych do ściany. I ani drgnie od dwóch lat No i najważniejsze - w kwestii akustyki silki vs porotherm! Cegła silikatowa ma izolacyjność akustyczną bezpośrednio zależna od grubości materiału. W pustaku za izolacyjność odpowiadają drążenia w pustaku i tam dobre parametry aku mają już w miarę cienkie pustaki - porównaj sobie na przykład porotherm 44 z 25: http://www.wienerberger.pl/%C5%9Bciany-i-stropy/parametry-techniczne-%C5%9Bcian-i-strop%C3%B3w/%C5%9Bciany-porotherm/izolacyjno%C5%9B%C4%87-akustyczna-%C5%9Bcian.html?lpi=1077526674111 Koniec końców - nie będzie większej różnicy w parametrach między działówkami z silki i porothermu. Tak więc proponowałbym zostać przy jednolitym domu ceramicznym - będzie łatwiej murować i będziesz mieć zdecydowanie mniej piłowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_unnamed 15.11.2013 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Koniec końców - nie będzie większej różnicy w parametrach między działówkami z silki i porothermu. Tak więc proponowałbym zostać przy jednolitym domu ceramicznym - będzie łatwiej murować i będziesz mieć zdecydowanie mniej piłowania Różnica w parametrach izolacyjności akustycznej jest znacząca: Materiał - Rw - Ra1 - Ra2 [dB] Porotherm 11,5 DRYFIX - 39 - 39 - 37 Silka E12 drążona - 48 - 45 -42 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 15.11.2013 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 nie wiem jak to połączyć, zdaje się że problemem może być różna wysokość bloczków. teraz sam bym pomyślał o takim rozwiązaniu. silikat na ściany wewnętrzne do bezdyskusyjnie najlepszy materiał - dobre własności akustyczne i duża akumulacyjność. na zewnętrzne - można się zastanawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swierczek 26.11.2013 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 Różnica w parametrach izolacyjności akustycznej jest znacząca: Materiał - Rw - Ra1 - Ra2 [dB] Porotherm 11,5 DRYFIX - 39 - 39 - 37 Silka E12 drążona - 48 - 45 -42 Porotherm 11,5 P+W ma 48 db, czyli dokładnie tyle ile Silka. Żeby było ciekawiej, 8 cm Poro ma Rw na poziomie minimalnie gorszym, bo 47 db. Biorąc pod uwagą to, że ściany zewnętrzne są pustaka ceramicznego to ja bym zdecydowanie dostawiał działówki z porothermu, może niekoniecznie z dryfixa, ale po prostu na klasyczną zaprawę. Z własnego doświadczenia wiem co to znaczy mieć jednolity materiał na ściany w całym domu - to jest wygoda i komfort pracy. Nie trzeba prawie nic ciąć, jak kupisz paletę pustaków połówkowych to tego cięcia nie ma prawie wcale. Poza tym samo dołączanie silki do porothermu jakby miało wyglądać? pustak do pustaka mocuje się na kotwy, tyle że tam producent zakłada, że materiał będzie równy i kotwa zawsze "wypadnie" pomiędzy pionowym spoinami ściany działowej. Przy silce albo jakimkolwiek innym materiale śmiem twierdzić, że ten problem byłby mega denerwujący... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.