Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

siedlisko porada!!!

tadek0507

Recommended Posts

witam!

zastanawiam sie nad kupnem gruntu rolnego o wielkości 36h,na ten teren nie ma aktualnego planu zagospodarowania przestrzennego,stary muwił o terenach łąk, nowy nie przewiduje zmiany funkcji i jest w fazie opracowania! teren graniczy z natura 2000. moje pytanie jest takie czy gmina może odmuwić mi zgody na siedlisko? dodam że działka ma dostęp do drogi publicznej i jestem rolnikiem!

witam!

zastanawiam sie nad kupnem gruntu rolnego o wielkości 36h,na ten teren nie ma aktualnego planu zagospodarowania przestrzennego,stary muwił o terenach łąk, nowy nie przewiduje zmiany funkcji i jest w fazie opracowania! teren graniczy z natura 2000. moje pytanie jest takie czy gmina może odmuwić mi zgody na siedlisko? dodam że działka ma dostęp do drogi publicznej i jestem rolnikiem!

Najlepiej wystąp o warunki zabudowy do gminy. Nie musisz być właścicielem nieruchomości by to uczynić.

Najlepiej wystąp o warunki zabudowy do gminy. Nie musisz być właścicielem nieruchomości by to uczynić.

Teoretycznie – to racja.

Teoretycznie, bo w różnych gminach, różnie podchodzą do, akurat tego zagadnienia.

Tu chodzi o specjalne WZ - czyli na zabudowę zagrodową dla rolnika z danej gminy – czyli z założenia musi w danej gminie być zameldowany i posiadać w tej gminie, areał nie mniejszy, niż średnia wielkość gospodarstwa w tej gminie.

no i własnie tu zaczynają sie schody! w gminie jesli nie jestem włascicielem to nie udzielą mi informacji czy będę mugł postawić siedlisko-tylko tyle ze nie ma planu i że teren graniczy z natura 2000!!!! i jeszcze jedno pani poinformowała mnie ze jeszcze bede musiał zrobic jakies badania jaki wpływ bedzie miało siedlisko na te tereny natura 2000! poronione!!!

1. Urzędniczka w gminie ewidentnie niedouczona. Aby otrzymać WZ nie trzeba być właścicielem tej działki, tylko spełnić (ewentualnie) wymagania „rolnicze”