gosciu01 30.10.2010 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2010 Z tego co opisałeś masz fundament ocieplony. Nie wchodząc w szczepowe wyliczenia*, pod całą posadzką możesz liczyć na stalą temp. 8 st. Celsjusza ( w zależności od strefy klimatycznej, ale przyjmijmy, że tyle ). Przyjmijmy, że podłogówka będzie mieć średnią temp. 25C ( czasami 22C, czasami 35C ). Stąd delta temperatury dT=25-8=17K. Temperatura średnia dla podłogówki wzięta jest "z sufitu", bo skąd wiadomo jaki jest bilans całego budynku??? Ale przyjmijmy jakąś średnią. Trochę inaczej będziesz też liczył dla ogrzewania kaloryferami. wówczas temp. w pomieszczeniu wyniesie 21C, a delta dT=21-8=13K, ale podłoga będzie zimna! Jeżeli ocieplisz „drogim” styropianem ( twardy – FS200, o współczynniku przenikania ciepła ok. 0,033 ) = 5cm, to osiągniesz wpół. U=0,55 W/m2K. Powierzchnię masz 50 m2. Ogrzewasz 24 godziny, przez 200 dni. Stąd straty E=50*17*0,55*24*200 = 2244 kWh. Dla prądu w cenie 45 gr za kWh = 1010 zł, dla gazu GZ-50 - 2zł/m3 = 21 gr/kWh = 471 zł Jeśli nie dasz styropianu w ogóle, to koszt strat podłogówki wyniesie 1454 zł dla gazu przez tę przegrodę Koszt styropianu 50*0,05*280 zł = 700 zł To samo dla kucia posadzki i styropianu 15 cm FS100 i wspł. ok.0,038, Osiągniesz U=0,24 Dla prądu w cenie 45 gr za kWh = 440zł, dla gazu GZ-50 - 2zł/m3 = 21 gr/kWh = 206 zł. Koszt styropianu 50*0,15*160 zł = 400 zł + koszty kucia + koszty nowej wylewki + ewentualnie zmiany w projekcie. Dalej już tylko Twoja decyzja. P.S. Możesz jeszcze położyć twardą piankę poliuretanową o wspł. Ok. 0,022, ale cena zabija. Osiągniesz U=0,39 dla 5 cm grubości, resztę policzysz już sam. * Wszelkie przytoczone tu wyliczenia mają charakter przybliżony. Nie mam nic wspólnego z pracą zawodową w tej dziedzinie i nie podejmuję się wykonać projektu w tym obszarze, nawet za bardzo duże pieniądze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mbied1 30.10.2010 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2010 Wyrzuć teraźniejsze okno, sprzedaj, kup nowe niższe i daj min. 10 cm styropianu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 30.10.2010 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2010 Wyrzuć teraźniejsze okno, sprzedaj, kup nowe niższe i daj min. 10 cm styropianu Jeśli już to min.15 cm., różnica kosztów jest minimalna, a zyski ewidentne. Kosztem będzie tutaj nie tylko okno, ale również koszt wyrównania poziomów w pozostałej części budynku. Czy to jest możliwe, czy też żyć z tą różnicą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 30.10.2010 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2010 Jeśli już to min.15 cm., różnica kosztów jest minimalna, a zyski ewidentne. Kosztem będzie tutaj nie tylko okno, ale również koszt wyrównania poziomów w pozostałej części budynku. Może się też okazać, że parapety nagle będą na wysokości 60-65 cm, następnie cieżko będzie dopasować jakiś grzejnik, ufff No i jeszcze to co wcześniej wspomniałem wysokość całego pomieszczenia. Jaka jest teraz i jaka będzie na gotowo. Może się też okazać, że drzwi wewnętrzne zamiast 205 cm będą miały 190cm itd itd. Zanim cokolwiek zrobisz pomierz wszystko kilka razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 30.10.2010 23:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2010 dziękuję za uzupełnienie ...... to również inne problemy, np. nierówna wysokość stopni schodów ( jeśli są i jeśli takowa powstanie ) jest bardzo niewygodna,zgodność z przepisami ( minimalna wysokość ( o ile taka sytuacja występuj ) i inne ... Najprościej trzymać się tych 11cm i zmieścić tam styro+wylewka+okładzina, bądź kuć całość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 30.10.2010 23:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2010 .... oj jest tego jest sporo - przy obecnym układzie gniazdka przypodłogowe masz na wysokości około 25-30 cm. jak dasz więcej ocieplenia to może się okazać, że będą na wysokości kilku cm - może się tez okazać, że włączniki świateł będziesz miał na wysokości 1,1 metra, a więc niżej niż normalnie. - nikt nie wspomniał o tym co masz za tymi drzwiami balkonowymi - Taras??? to co trzeba będzie go podnieść... a schodki do ogrodu hmmmm no to też ciężko będzie przerobić Budowa domu ma to do siebie, że możesz oszukać szerokość, głębokość, długość ale jak już przekombinujesz z wysokością to łatwo nie będzie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lekki 31.10.2010 15:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2010 Z tego co opisałeś masz fundament ocieplony. Nie wchodząc w szczepowe wyliczenia*, pod całą posadzką możesz liczyć na stalą temp. 8 st. Celsjusza ( w zależności od strefy klimatycznej, ale przyjmijmy, że tyle ). Przyjmijmy, że podłogówka będzie mieć średnią temp. 25C ( czasami 22C, czasami 35C ). Stąd delta temperatury dT=25-8=17K. Temperatura średnia dla podłogówki wzięta jest "z sufitu", bo skąd wiadomo jaki jest bilans całego budynku??? Ale przyjmijmy jakąś średnią. Trochę inaczej będziesz też liczył dla ogrzewania kaloryferami. wówczas temp. w pomieszczeniu wyniesie 21C, a delta dT=21-8=13K, ale podłoga będzie zimna! Jeżeli ocieplisz „drogim” styropianem ( twardy – FS200, o współczynniku przenikania ciepła ok. 0,033 ) = 5cm, to osiągniesz wpół. U=0,55 W/m2K. Powierzchnię masz 50 m2. Ogrzewasz 24 godziny, przez 200 dni. Stąd straty E=50*17*0,55*24*200 = 2244 kWh. (...) Dalej już tylko Twoja decyzja. (...) WIELKIE DZIĘKI gosciu01 za szczegółowe wyjaśnienie jak i z czego wynikają straty ciepła i jak je liczyć. Teraz wiem czego sie spodziewać i będę miał świadomość podjętej decyzji (czekam na skalkulowanie kosztu skucia i wywiezienia betonu oraz położenia wylewki niżej). Naprawdę BAAARDZO mi pomogłeś!!! Ale pewnie dzieki wyszukiwarkom i "pamięci netu" wielu innych też z tego skorzysta. Oczywiście dziękuję też pozostałym osobom za odpowiedzi i podpowiedzi. Inne alternatywy też ciekawe i pewnie są do zastosowania, ale i tak decyzję najlepiej podjąć po uświadomieniu sobie z jakimi kosztami (stratami ciepła) należy się liczyć w opcji "zero" czyli "trzymać się tych 11cm i zmieścić tam styro+wylewka+okładzina". I tak: * podniesienie okna - możliwe ale drugim punktem odniesienia są drzwi wejściowe położone wyżej 2 cm. Zatem aby pojść w stronę pełnego docieplenia (15-20 cm styro) musiałbym też podnosić drzwi. Operacja tyle trudniejsza (kosztowniejsza), że ocieplenie zewnętrzne i elewacja są już wykonane. Problem nierówności schodów powstałby - jak zauważyliście. Co prawda wewnątrz nie ma jeszcze elektryki, więc problem wysokości gniazd jeszcze nie wystąpiłby, a na parapety byłoby miejsce (teraz jest 92 cm) * rozwiązanie Variotherm - ciekawe, ale w necie mało informacji o praktycznym zastosowaniu (jakoś mnie niepokoi mnie eksperymentowanie). Podsumowując: dziękuję wszystki a szczególnie bardzo dla gosciu01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 31.10.2010 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2010 Podsumowując: dziękuję wszystki a szczególnie bardzo dla gosciu01 Proszę Cię bardzo jesteś więc winien pomoc innej osobie, kiedyś i gdzieś tam, którą spotkasz na swojej drodze ... Z pewnością masz określoną wiedzę i pewne talenty, które wykorzystasz ku temu! Daj znać jaką decyzję ostatecznie podjąłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.