haus 03.11.2010 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 Witam i proszę o pomoc. Mianowicie, mieszkam domu, w którym w projekcie nie było kominka, kominek został wiec z czasem wybudowany a wraz z nim komin odprowadzający spaliny, dym. Miało to miejsce miesiąc temu. Murarz postawił zewnętrzny komin na ścianie domu z cegły klinkierowej takiej z okrągłymi otworami. I po tym miesiącu opalania drewnem ( dobrze wyschniętym) na spoinach i cegłach pojawiły się takie wysięki w kolorze od przezroczystego do żółtawego, plamy są tłuste..Co w tej sytuacji począć?, komin stoi i co dalej, palm niestety przybywa.Stąd pytanie ,jak można zahamować te wysięki?. Bo jak tak dalej pójdzie to po zimie..no nie wiem jak ten komin będzie wyglądał po zimie a przecież jest nowo postawiony. Dodam ,ze murarz nie radził wstawiać żadnych rur do środka przewodu kominowego. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 03.11.2010 23:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 Witam i proszę o pomoc. Murarz postawił zewnętrzny komin na ścianie domu z cegły klinkierowej takiej z okrągłymi otworami. Po pierwsze i najważniejsze cegla z dziurami NIE NADAJE sie na budowe kominów. Co dalej ? To zależy od tego co masz jaki przekroj kanału dymowego ? Obstawiam dalsza naprawę poprzez rozbranie tego co masz, i budowe od nowa z kimś kto widzial komin na oczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M K 04.11.2010 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 (edytowane) Witam i proszę o pomoc. kominek został wiec z czasem wybudowany a wraz z nim komin odprowadzający spaliny, dym. Miało to miejsce miesiąc temu. Murarz postawił zewnętrzny komin na ścianie domu z cegły klinkierowej takiej z okrągłymi otworami. I po tym miesiącu opalania drewnem ( dobrze wyschniętym) na spoinach i cegłach pojawiły się takie wysięki w kolorze od przezroczystego do żółtawego, plamy są tłuste. Stąd pytanie ,jak można zahamować te wysięki?. Dodam ,ze murarz nie radził wstawiać żadnych rur do środka przewodu kominowego. Murarz niestety dawał złe rady. Cegła dziurawka nie nadaje się do stawiania kominów, powinna być użyta cegła pełna. Teraz to albo rozbiórka komina i postawienie od nowa albo włożyć do komina wkład z blachy nierdzewnej - kwasoodpornej. Druga sprawa to sposób palenia w kominku. Nawet suche drewno ma w sobie ok 20% wody i jeżeli podczas palenia zamykasz całkiem szyber w czopuchu oraz przymykasz dolot powietrza do komory spalania, to w kominie będzie powstawał kondensat. Który bardzo szybko przejdzie przez ściany komina na zewnątrz i pokażą się cuchnące, żółtawo - brunatne plamy. Edytowane 4 Listopada 2010 przez M K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_cinas 04.11.2010 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Jak już poprzednicy napisali nie wolno murować kominów z dziurawki. Tylko i wyłącznie cegła pełna ale niestety mało kto tak robi jeżeli chodzi o cegły klinkierowe ze względu na cenę. Jaki to kominek i jaka średnica kanału spalinowego. Jeśli nie jest to kominek z płaszczem wodnym to nie polecam wkładu z blachy kwasoodpornej a z blachy żaroodpornej cena nieco wyższa a masz pewność że wytrzyma. To jedyna możliwość bez rozbierania komina. Jeszcze jedna ważna rzecz jak wysoki jest komin i jak się ma jego wylot w odniesieniu do dachu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M K 04.11.2010 15:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Jeśli nie jest to kominek z płaszczem wodnym to nie polecam wkładu z blachy kwasoodpornej a z blachy żaroodpornej cena nieco wyższa a masz pewność że wytrzyma. Z tym się nie zgodzę. Temperatura spalin z kominka z pw jest dość niska i zwykle mamy w kominie kondensat. Stal żaroodporna jest dedykowana do kominów tzw. suchych, takich w których kondensat nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_cinas 04.11.2010 17:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 MK źle mnie zrozumiałeś. Napisałem że jeśli nie jest to kominek z płaszczem wodnym to nie polecam kwasówki. Zerknij jeszcze raz tylko dokładniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M K 04.11.2010 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Przepraszam, umknęło mi słowo "nie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
haus 04.11.2010 19:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 komin ma 6 m wysokości, w tym 1,5 to kwasoodporna rura. Kominek jest z wkładem kominkowym a przekrój przewodu kominowego to 24cmx24cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
haus 04.11.2010 19:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 ta 1,5 m rura kwasoodporna jest posadowiona na kominie tak aby wychodziła powyżej linii dachu ( jest poddasze użytkowe, dach spadzisty, to dosyć można powiedzieć wysoki dach/dom) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_cinas 04.11.2010 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 6m jak na kominek to nie jest za dużo ale 1,5m to i tak dużo wystawiona rura. Nie pozostaje ci nic innego jak wrzucić rurę po całości od wkładu aż ponad komin. Kwasówka wytrzyma ale lepsza była by żaroodporna rura. Sprawdź w instrukcji od wkładu jaka średnica jest wymagana i taką rurę zastosuj jeśli mniejsza niż 200mm to i tak daj 200. Ewentualnie możesz rurę jeszcze docieplić ale to niekoniecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
haus 05.11.2010 16:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 dziękuję za wszystkie odpowiedzi, wrzucę rurę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 05.11.2010 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 nie polecam wkładu z blachy kwasoodpornej a z blachy żaroodpornej cena nieco wyższa a masz pewność że wytrzyma. Popieram - tylko z blachy żaroodpornej, bo blacha kwasoodporna nadaje się wyłącznie do spalin niskotemperaturowych (np. kotły na gaz lub olej opałowy). Jednak taki wkład żaroodporny wymaga wyłącznie suchego paliwa, bo on z kolei nie jest kwasoodporny;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M K 05.11.2010 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 Według opisu haus w kominie jest kondensat który wyłazi przez ścianki na zewnątrz. Komin jest w środku mokry, kondensat ma odczyn kwaśny i do takiego komina najlepszy jest wkład żaroodporny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 05.11.2010 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 Wkłady żaroodporne, to ZŁO KONIECZNE, które stosuje się jedynie w starych, nieszczelnych już kominach. Są nieliczne gatunki stali, które są jednocześnie i żaroodporne i kwasoodporne, ale w praktyce się z nich nie wykonuje wkładów, bo byłyby szalenie drogie. Muszę więc powtórzyć: jeśli stosować to ZŁO KONIECZNE, to tylko przy reżimie palenia SUCHYM paliwem, bo inaczej ten wkład żaroodporny bądź (tylko) kwasoodporny szybko będą dziurawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M K 05.11.2010 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 haus twierdzi,że pali suchym drewnem. Skąd więc kondensat i co tu włożyć do tego komina "ZŁO KONIECZNE" czy "(tylko) kwasoodporny " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 05.11.2010 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 (edytowane) haus twierdzi,że pali suchym drewnem. Skąd więc kondensat i co tu włożyć do tego komina "ZŁO KONIECZNE" czy "(tylko) kwasoodporny " Rozebrać i postawić SYSTEMOWY, który jest i żaro- i kwasoodporny:yes: Bo tylko kwasoodporny też szybko się "przepali" (najprędzej przy trójniku) Edytowane 5 Listopada 2010 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M K 05.11.2010 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 To trzeba było tak od razu radzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_cinas 05.11.2010 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 Tylko systemowy trzeba obmurować cegłą pełną więc po co jak więcej miejsca będzie zajmować. Jeśli jest to wkład zamknięty bez płaszcza wodnego dajesz żaroodporna rurę. Jeśli z płaszczem kwasówkę. Jeśli z otwartą komorą to koniecznie żarówkę. Systemowe kominy są dobre to murowanie a nie do użytkowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 06.11.2010 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2010 Tylko systemowy trzeba obmurować cegłą pełną więc po co jak więcej miejsca będzie zajmować. Wcale nie trzeba! Komin SYSTEMOWY (dla przypomnienia), to komin złożony z 3 warstw: 1. wkład ceramiczny (wewnątrz) 2. wastwa żaroodpornej wełny mineralnej 3. konstrukcyjny pustak systemowy (najczęściej z keramzytobetonu) Na tych pustakach można już kłaść tynk, kleić płytki (czego raczej nie polecam, choć niektórzy to z sukcesem stosują) lub (tylko nad dachem) obudować wkład pełną cegłą (np. klinkierową). Gdzie więc to obmurowanie pełną cegłą (na całej wysokości)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
goldboyy 26.11.2010 03:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 a czy komin nie jest postawiony na scianie zewnętrznej? może sie zbytnio wystudzać i to powoduje powstawanie skroplin w srodku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.