Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Internet w mieszkaniu

pwronek

Recommended Posts

Właśnie kończą mój blok i w najbliższych dniach wejdą z robotą do wewnątrz. Jestem totalnie zielony w tej kwestii i potrzebuję porady jak położyć kable pod sieć żeby mieć swobodny dostęp w każdym pomieszczeniu (wolę kabel niż wi-fi), Wyjście będzie w gabinecie. Proszę o pomoc :)

http://www.img-share.net/uploads/157do+załącznika.jpg

Witam.

Rozumiem, że w gebinecie będzie stał modem dostepowy, jeżeli internet bedzie doprowadzony łączem telefonicznym ADSL (np usługa BSA) to do gabinetu należy doprowadzić

łącze telefoniczne, wystarczy dwuparowy kabelek instalacyjny, łącze telefoniczne w bloku najczęściej wprowadzane jest do przedpokoju, więc należy je przedłużyć. W przypadku modemu ADSL należy postawić taki, który od razu jest routerem. Od routera kładziemy skretkę internetową do każdego punktu, który to będzie zakończony gniazdem RJ-45. W przypadku internetu z telewizji kablowej będzie analogicznie tak samo. W przypadku gdy modem nie będzie posiadał odpowiedniej ilości gniazd LAN należy dokupić router.

Dobrą praktyką w instalowaniu sieci LAN jest umieszczenie w możliwie centralnym punkcie budynku przyłącza internetowego wraz z urządzeniami aktywnymi i od tego miejsca rozprowadzenie skrętki do każdego gniazda.

Router ma zwykle wbudowany kilkuportowy switch, lecz może nie wystarczyć tych portów. Wtedy trzeba dokupić switch jako oddzielne urządzenie.

Kable kładziesz razem z instalacją elektryczną, najlepiej w podłodze, uważając aby długośc jednej gałęzi (switch-gniazdo) nie przekroczyła 100m.

Wi-fi jest w domu najlepszym rozwiązaniem, przemyśl to jeszcze raz. Możesz swobodnie korzystać z netu praktycznie w dowolnym miejscu domu, tarasu czy ogrodu (w zależności od zasięgu).

Switch, nie router

J.

Oczywiście, ze praktyczniejszym i tańszym zakupem będzie switch. Trochę sie zagalopowałem:) polecając zakup routera.

ToomekBudujeDomek