romano78 30.03.2011 05:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Mam jeszcze pytanie odnośnie przebić przez strop jeśli rura przechodząca przez strop gr.15 cm ma mieć fi 120 mm to jaki otwór wywalić ,może być fi 120 czy na tych 15 cm również musi być ocieplenie czy można sobie odpuścić ? Może być fi 120 A po co wywalić - można skorzystać z wiertnicy Kolego nie o to pytałem z przebiciami sobie poradzę bez wiertnicy i zrobię to prawie tak samo jak ona bo juz przebijałem się wcześniej przez stropy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 30.03.2011 06:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Czytałem i odpisałem cytuję: "Może być 120" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 30.03.2011 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 jeżeli kanał ma być izolowany, to ja izoluję również w stropie, przerywanie ciągłości izolacji do niczego dobrego nie prowadzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malachio 30.03.2011 06:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 jeżeli kanał ma być izolowany, to ja izoluję również w stropie, przerywanie ciągłości izolacji do niczego dobrego nie prowadzi Będę mógł niedługo sprawdzić jaka jest różnica przy kanale izolowanym do końca i nie izolowanym (mam dwa otwory na styk:) ) i jeszcze głupie pytanie, izolujecie kanały taką samą grubością wełny na całej długości, czy np kanały na nieogrzewanym poddaszu więcej a te co idą na parter i są już po stronie "ciepłej" mniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukep3 30.03.2011 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 na nieogrzewanym poddaszu na pewno dac dużo więcej - a tak nawiasem pisząc to ja bym poddasze nieużytkowe ocieplił - to nawet nie tylko dla reku i instalacji WM dobrze zrobi ale również zmniejszy odpływ ciepełka z budynku przez przegrode nad głową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tysonq 04.04.2011 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 zatem mus ocieplać rury mimo, że idą przez pomieszczenie ogrzewane (nawet jest to logiczne - różnica temp = skraplanie) U mnie rury będą 125mm + 25mm ocieplenia (gotowce) = 175mm i tu robi się problem bo zamierzałem przeprowadzić rury z poddasza na parter wymurowanymi kanałami fi 160. Co mam w tym przypadku zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 04.04.2011 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 zatem mus ocieplać rury mimo, że idą przez pomieszczenie ogrzewane (nawet jest to logiczne - różnica temp = skraplanie) U mnie rury będą 125mm + 25mm ocieplenia (gotowce) = 175mm i tu robi się problem bo zamierzałem przeprowadzić rury z poddasza na parter wymurowanymi kanałami fi 160. Co mam w tym przypadku zrobić? Ja wywiewy będę puszczał też w kominach fachowiec który robi przy tym twierdzi że można by nie ocieplać ale ja jednak chyba dam z centymetr wełny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 04.04.2011 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 Ja wywiewy będę puszczał też w kominach fachowiec który robi przy tym twierdzi że można by nie ocieplać ale ja jednak chyba dam z centymetr wełny. a ten fachowiec wie gdzie i kiedy kondensuje wilgoć? zdaje się że nie... qrna jak ja słyszę określenie fachowiec to wysypki dostaje albo innej biegunki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tysonq 04.04.2011 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 kangaxx, zatem co proponujesz? 1cm wełny czy wcale? przebijanie się przez strop nie wchodzi w grę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 05.04.2011 06:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 tam gdzie ten komin będzie poza strefą ogrzewania będzie chłodny, w nim na pewno nastąpi kondensacja z tym że wilgoć zostanie wchłonięta w cegły, dlatego też w kotłach kondensacyjnych i innych wysoko sprawnych gazowcach stosuje się wkłady kominowe, nie dość że zabezpieczają przed kondensatem to jeszcze przed związkami siarki bo kindensat w takim kominie ma kwaśny odczyn, przy wm kwasów nie będzie ale pozostanie wilgoć, łatwa do skroplenia ze względu na niską temperaturę powietrza w kanale i chłodny sam kanał, do tego jeszcze spora akumulacja takiego kanału i dyskomfort masz gotowy, jeśli tym kominem będzie czerpane powietrze to poza strefą ogrzewania nie trzeba go ocieplać, jeśli będzie nim powietrze wyrzucane to ja bym ocieplił i to więcej niż 1 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tysonq 05.04.2011 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 czyli tak źle, tak nie dobrze. Jest jeszcze inna opcja: w kanale murowanym nie dawać rury, czyli od góry włożyć kawałek rury, dobrze przymocować, uszczelnić i na dole przy wyjściu tak samo. Ewentualna skroplina wsiąknie w mur. Co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 05.04.2011 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 no ale te murowane kanały co maja robić, transportować powietrze po zimnej czy ciepłej stronie reku, jeśli po zimnej to napisałem co zrobić jeśli po ciepłej jako nawiew to spoko, jeśli jako wyciąg to może być mokro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okiren 06.04.2011 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 Kupiłem wełnę z Castoramy 15 cm. w promocji po ok. 9 zł. Zrobiłem na baleron, gdzieniegdzie powiązałem baleron tym czym miałem. Generalnie samo się trzyma. Czy możesz powiedzieć, jak to działa? Nie rozwala się? Wełna nie nasiąka tam gdzie wchodzi zimne powietrze z pola do domu? I technicznie: przyklejałeś wełnę do rur? A może masz jakieś zdjęcia? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 06.04.2011 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 (edytowane) O rany! Przejrzyjcie dobrze forum... Są fotki i opisy... Brednie jakieś tu czytam kawałkami.... Po kolei: RURA (kanał, lutnia) ma DWIE strony! Wewnętrzną i zewnętrzną. JEŻELI prowadzi zimne powietrze (wewnątrz domu) to na nie ocieplonej ZEWNĘTRZNEJ jej powierzchni przekroczymy czasem punkt rosy - i będzie mokra. W skrajnym przypadku - będzie z niej kapało. (Za to doprowadzi powietrze już osuszone - bo PODGRZANE) JEŻELI prowadzi ciepłe powietrze przez zimne przestrzenie - to kondensat powstaje WEWNĄTRZ rury. Wodociąg się robi... Sugeruję, aby bardzo dokładnie zastanowić się KTÓRE kawałki kanałów mogą być narażane na różnice temperatur takie, które grożą przekroczeniem punktu rosy. (tabelę punktu rosy wklejałem kilka razy). Wywiewy w bryle domu, WEWNĄTRZ ocieplenia domu, NIGDY nie grożą zjawiskiem kondensacji. Nawiewy ZA rekuperatorem tak samo prowadzone - też nie. To co jest PRZED (od strony dworu) rekuperatorem bezwzględnie bym ocieplał. I nawiew i wywiew, bo nieważne PO KTÓREJ STRONIE skropli się para - i tak efekt jest szkodliwy. Wełna w rolce. Ta miękka. Najlepiej Supermata (bo grubsza i lepsza mechanicznie). Grubość - 5cm (50mm). Są zwykle dwa płaty i ok 9mb długości na rolkę. Ocieplenie rzędu 2cm to iluzja!! Tego NIE MA!!! Jak kto ma jaką prawą rękę - to dotnie sobie kawałek folii stretch na potrzebną szerokość. Choć da się czasem po prostu kupić takie po 20 - 30cm. (zawijanie złączek w pozycji "wisząc ze stropu łbem w dół" ) Rozwijamy wełnę na pozamiatanym chudziaku. Dajemy jej się "nassać" powietrza. Wstaje i ma te około 5cm. (drugi płat zawijamy na bok, żeby nie przeszkadzał). Kładziemy na wełnie tę ocieplaną rurę. Początek płata owijamy na rurze patrząc "ile dociąć" (jak szeroko). Tniemy płat wzdłuż na oszacowaną z naddatkiem (małym) szerokość. ROBOTA JEST NA 4 RĘCE!!! JEDEN ludź bierze folię stretch w wałku i owija. Łbem od początku w kierunku końca rury. Idzie "do przodu" DRUGI ludź "cofa się" zawijając wełnę i przytrzymując ją na ocieplanej rurze pod owijkę folii. Rura pomiędzy nogami i praca w skłonie... Łbami do siebie... Dwa guzy dla nabrania wprawy, bo ręce zajęte - i robota idzie jak pożar lasu... (Robota w kiecce odpada! Portki być muszą!) Wełna gryzie... Rękawice i jaki ortalion są dobre (kurtka "szwedka"). Są i tacy, co odpadną z powodu uczulenia... (jeden na jakichś dwudziestu, niestety). Sreberka, kleje i inne gadgety to marketing! Chodzi o to, aby powietrze w tej wacie (wełnie) stało w bezruchu - bo tylko wtedy jest termoizolatorem. Folia stretch to zapewnia... No i - warstwa wełny nie powinna być symboliczna, bo równie symboliczna będzie termoizolacja! (Te 2cm) Poszukam obrazków i coś tu wrzucę... Nie ma znaczenia czy fleks czy spiro - tak samo się to robi, ale fleks lżejszy, to łatwiej... Adam M. Edytowane 6 Kwietnia 2011 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 06.04.2011 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 http://img251.imageshack.us/img251/1571/kanay1.jpghttp://img848.imageshack.us/img848/937/kanay2.jpg Jakoś tak to wychodzi... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tysonq 06.04.2011 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 no ale te murowane kanały co maja robić, transportować powietrze po zimnej czy ciepłej stronie reku, jeśli po zimnej to napisałem co zrobić jeśli po ciepłej jako nawiew to spoko, jeśli jako wyciąg to może być mokro Chodzi mi po stronie ciepłej, czyli od reku do anemostatów, bo wiadome jest, że po stronie zimnej (od czerpni do reku) to ocieplać trzeba i to porządnie!. Rozważmy stronę ciepłą... Część rur będzie położona na nieogrzewanym strychu i wiadomo, że je trzeba solidnie ocieplić. Te rury będę prowadził na parter wykorzystując wymurowane kanały wentylacyjne fi 160, następnie rurą będę wychodził z tego murowanego kanału i prowadził do docelowego miejsca w pomieszczeniu gdzie ma być anemostat. Pytanie: czy rura musi być ocieplona od reku, aż do anemostatu czy wystarczy od reku do kanału murowanego (czyt. odcinek w strefie ogrzewanej - strych)? wybaczcie, że jestem taki toporny, ale chcę mieć pewność w 100%, żeby nie dać ciała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 06.04.2011 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 U mnie cała instalacja idzie na stryszku o wysokości 90 cm. Miałem z tym stryszkiem mały problem gdyż nie planowałem w nim żadnej wentylacji. Kupiłem więc wełnę w casto jak Prostaś, zapełniłem tą wełną cały stryszek i teraz śpię spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okiren 07.04.2011 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 ... Łbami do siebie... O żesz Ty Adam, Twoje opisy czytam z nieukrywaną przyjemnością. Powinien powstać osobny dział, w którym będą tylko Twoje wątki No i teraz mam już wszystko jak na tacy. Jutro jadę po stretcha. Knauf robi fajną wełnę, która nie drapie (insulate coś tam) - ciut droższa od np. isovera. Rurki już mam, więc w sobotę będę zawijał w te ... folijki. dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 07.04.2011 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 To jeszcze coś Ci dorzucę. Rurki (fleks) się łączy... Można na firmowe złączki i skręcanymi opaskami. "Fabrycznie" jest i "fachowo"... Można też tak: Koniec rurki 1 prostujemy, porządkujemy (te rozciągane harmonijki). Nacinamy dużymi nożycami krawieckimi (ja mam do krojenia kurczaków) w "kwiatek" tak na jakie 10cm w 5-6 miejscach. Koniec rurki 2 prostujemy, porządkujemy i wkładamy we wnętrze tego "kwiatka" na rurce 1. "Płatki" kwiatka przytulamy do końca tej rurki 2. Zawijamy to miejsce taśmą do wentylacji (szara DUCT TAPE). Taśmy nie żałować, bo raz się to robi! Potem koniec tej szarej taśmy zabezpieczamy przed odklejeniem opaską z taśmy aluminiowej z klejem (dekarska?, no taka z działu, gdzie kominki i DGP sprzedają). Bo? Cztery lata temu tego nie robiłem i było dobrze... (taśmy były 3M) Ta taśma wygrała II wojnę... Kleili nią wszystko... działa, samoloty , statki, rany, samochody... Trzymała! Teraz pod wpływem wilgoci z powietrza sam koniuszek lubi się odlepiać. Inna jakaś jest. Koniec umocowany tą aluminiową nie puści nigdy! 2 opaski po około 4zł + złączka systemowa za 6 daje 14zł a i tak taśmować to wypada... A złączek jest sporo w systemie... Pomogłem? Jasna sprawa czy fotki zrobić? Acha! TEŻ robota na 4 ręce i łbami do siebie... Adam M. Takiej złączki nie da się rozerwać! Fleks puści gdzieklowiek, ale nigdy na złączce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okiren 07.04.2011 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 Pomogłem? Pytanie! Jasne, że tak. Rury mam sztywne spiro. Złączki (kształtki) i opaski są już gotowe. Swoją drogą kształtki cenowo ok, a opaski po 1zł. Jeden taki system widziałem łączony taśmą (szarą, zbrojoną) a drugi na silikonie. Po czterech latach oba są w takim samym stanie (czyli bez zarzutu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.