Gość 23.02.2004 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2004 równie dobre instrukcje są tutaj : http://www.hepworth.pl/firma.htm Cz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
micmarci 23.02.2004 21:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2004 W sumie nie wiem bo purmo w dokumentacji podaje że na rurkach a Aquterm twierdzi że włókna w wylewce tylko a siatka tam gdzie nie ma podłogówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gosc 23.02.2004 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2004 Wczoraj na tragach budowlanych w Lodzi pokazywany byl film instruktazowy jak sie montuje podlogowke z Kisana.Nie bylo slowa o zadnym zbrojeniu.Tzn dokladnie nie bylo slychac ale na filmie nic nie pokazywali zeby bylo jakiekolwiek zbrojenie.Kladli rury,montowali do styropianu i potem lali wylewke.Co to bylo dokladnie to nie wiem bo akurat zaczely sie jakies ogloszenia przez glosnik ktory byl zaraz obok telewizorka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 23.02.2004 22:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2004 Jak słusznie zauważył Juras XR4Ti w pierwszej części swej wypowiedzi Beton, jak wiemy, ma dużą wytrzymałość na ściskanie. Małą na rozciąganie. Płyta leży na styropianie.Obciążenie z góry na dół No to gdzie zbrojenie? Tak więc w każdym konglomeracie beton-zbrojenie beton się ściska a zbrojenie rozrywa. Ale żeby to działało to zbrojenie musi być dobrze zakotwione w betonie. Jeżeli więc zbrojenie położymy na (też uwielbiam tę formę) „steropianie” to zakotwienie zbrojenia w betonie będzie tylko jednostronne czyli prawie żadne. Tak na marginesie nazwa styropian pochodzi od spienionego polmeryzowanego styrenu. Jeżeli dodamy jeszcze nieciągłość betonu spowodowana obecnością rurek to wytrzymałość na zginanie a właściwie na rozrywanie takiego konglomeratu jest w tym wypadku taka jak bez zbrojenia. Jeżeli natomiast damy zbrojenie nad rurkami to będzie ono oblane betonem dookoła i przy zginaniu będzie pracować tak jak pręt fi 12 w Waszym wieńcu czy ławie. Przecież w ławie nikt z Was nie położyłby pręta zbrojeniowego bezpośrednio na gruncie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 23.02.2004 23:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2004 odniosę się jeszcze do wspomnianej instrukcji Kisana na str 12. otóż zbrojenie to jest ułożone jako pierwsza warstwa nad folią, ale wyraźnie wyżej - NIE BEZPOŚREDNIO NA FOLII. Może nie jest to rysunek bardzo przejrzysty ale prawidłowo wykonany. U mnie będzie już niedługo ( chyba 15 raz to piszę ): 1. chudziak, 2. dysperbit jako podkład z wyprowadzeniem na ściany, 3. papa termozgrzewalna, 4. folia budowlana czarna, 5. styropian 2x8cm na zakładkę, 6. folia budowlana czarna, 7. rurki podłogówki na spinkach, 8. zbrojenie siatką z druto 3mm o oczkach ( chyba ) 15 cm, 9. jastrych z plastyfikatorem grubość ca 7-7,5 cm ( pewne nierówności ) 10. kafle / panele na tekturowej folii falistej. Od pierwszej warstwy styropianu przy ścianach dylatacja na wysokość 8-9 cm ponad drugą warstwę styropianu ( łacznie pasy styropianu gr. 1 cm i szer. 16-17cm ). Folia budowlana wywinięta na dylatację. Koniec. Kropka. Dużo by dyskutować poco, dlaczego ?! Tak jest prawidłowo, bezpiecznie. a 5 zł więcej ? spróbuj to później ewentualnie poprawić Może nie będzie trzeba, ale jeśli ... Cz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Juras XR4Ti 24.02.2004 06:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 pp.j, przecie pisałem o dystansach. Nikt przy zdrowych zmysłach nie położy zbrojenia bezpośrednio na podłożu !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 24.02.2004 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 Juras XR4Ti napisał pp.j, przecie pisałem o dystansach. Nikt przy zdrowych zmysłach nie położy zbrojenia bezpośrednio na podłożu !!! No to policzmy: 1cm dystansu + 0,5 cm zbrojenia (bo nigdy siatka nie bedzie idealnie prosta) + 1cm beton nad (bo przecież nie położysz rurek bezpośrednio na zbrojeniu bo rurki nie powinny przenosić naprężeń) +2 cm rurki = 4,5 cm to ile zostanie na beton nad rurkami? A może grubsz jastrych tylko dla jakiej idei? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg 24.02.2004 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 W instrukcji jest wyraźnie napisane - do dużych obciążeń użytkowych. Wtedy grubszy jastrych ma rację bytu.Jak to nie bezpośrednio na zbrojeniu? Przecież właśnie do zbrojenia wiązemy rurki.Podsumowując: można nad rurkami, można pod rurkami - zależy od grubości wylewki.Pod rurkami ma też tę zaletę, że nie dziurawimy folii spinkami tylko wiążemy do siatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fugas 24.02.2004 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 Z innej beczki. Ile należy przewidzieć na całą podłogówke. ja zaplanowałem z okładzinami 18 cm 10 ocieplenia i 8 na podłogówkę. A tu jeden instalator mi mówi że mniej niz 11cm na podłogowke ani du du. Poprosze o jakies dobre wsparcie z konkretami. Fugas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lukins 24.02.2004 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 Z innej beczki. Ile należy przewidzieć na całą podłogówke. ja zaplanowałem z okładzinami 18 cm 10 ocieplenia i 8 na podłogówkę. A tu jeden instalator mi mówi że mniej niz 11cm na podłogowke ani du du. Poprosze o jakies dobre wsparcie z konkretami. Fugas Zaraz zaraz, ale o czym mówisz? Nic nie zrozumiałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Juras XR4Ti 25.02.2004 06:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2004 Płyta podłogowa nie może składać się z siatki zbrojeniowej i rurek grzejnych. Musi znaleźć się miejsce na beton. Jak będzie go za mało , to wszysko popęka w cholerę. Grubość minimalną niech policzy fachowiec, biorąc za to odpowiedzialność, A swoją drogą nie wiem czemu tak Wam zależy na minimalnej grubości płyty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 25.02.2004 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2004 Lukins Zaraz zaraz, ale o czym mówisz? Nic nie zrozumiałem... Chodziło mi o to ile wysokosci w podłodze nalezy przewidziec na podłogę z ogrzewaniem podłogowym wliczając w to ocieplenie, podłogówke i wykończenie (terakota). Zaplanoewałem 18cm w tym 10cm styropianu a człowiek mi mówi że sama podłogówka to 11cm w tytm mata 3,5 rurki wylewka oraz wykończenie. Pytanie co robic czy sa inne systemy które wymagaja mniej cm żeby je ułozyc? Wydaje się że 10 cm styropianu to minimum w podłodze na gruncie. Mam pod spodem 15 cm chudziaka na foli budolwanej. Fugas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Baranina 25.02.2004 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2004 Ludziki kochane, widze, ze cos tam wiecie, cos uslyszeliscie ale ciagle bladzicie... Wylewka to NIE JEST element żelbetowy! Dlatego też siatka nie jest wkladka zbrojeniowa z konstrukcyjno-wytrzymalosciowego punktu widzenia. Otoz siatka pelni role zbrojenia PRZECIWSKURCZOWEGO! Poniewaz swiezo ulozony beton posiada nadmiar wody (ta potrzebna do przeprowadzenia hydratacji cementu, to okolo 25%, reszte dodaje sie w celu poprawy urabialnosci) reszta wody ulega odparowaniu. W wyniku czego doprowadza do skurczu betonu, co szczegolnie uwidacznia sie na jego powierzchni (roznica wilgotnosci pomiedzy powierzchnia betonu a wilgotnoscia otoczenia). Dlatego w celu ograniczenia mozliwosci wystepowania tego zjawiska stosuje sie w WARSTWACH PRZYPOWIERZCHNIOWYCH siatke (czyli jednak na rurki ) lub tez dodatek wlokien do calej masy betonu. Na wielkosc skurczu wplywaja takze takie czynniki jak: - ilosc i rodzaj cementu (cementy z dodatkami mineralnami charakteryzuja sie nizszym skurczem) - wielkosc stosunku woda/cement (im wiecej wody, tym wiekszy calkowity skurcz betonu) - warunki dojrzewania swiezego betonu (brak pielegnacji wilgotnosciowej, to 100% pewnosci pojawienia sie rys skurczowych i pylenia posadzki!) Dlatego, w celu redukcji ilosci wody w betonie i jednoczesnie utrzymania konsystencji stosuje sie plastyfikatory! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 25.02.2004 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2004 Dzięki Baranina Tylko dlaczego odrazu nie wyjechałeś z tą wiedzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg 25.02.2004 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2004 BaraninaPiszesz, że chodzi o zjawisko skurczu. Czyli chodzi tylko o okres dojrzewania betonu. W przypadku kiedy wylewka jest już sucha to jakie znaczenie ma siatka zbrojeniowa?Coś mi tu nie pasuje logicznie, w różnych źródłach piszą, że siatkę stosuje się przy mocno obciążonej podłodze. Z tego wynikałoby, że chodzi o obciążenia mechaniczne już wysuszonej wylewki.A może czegoś nie rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Baranina 25.02.2004 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2004 Jezeli chodzi o funkcje siatki w juz stwardnialym betonie, to jest praktycznie zadna. Siatka miala za zadanie powstrzymac zjawisko skurczu w okresie twardnienia betonu. Skoro spelnila swoja funkcje, to przeciez nikt nie bedzie jej wykuwal . Oczywiscie w jakis tam sposob bedzie polepszala parametry wytrzymalosciowe, ale ciezko tu pokusic sie o jakies dokladniejsze wyliczenia, czy proporcje. Jezeli chodzi o posadzki pracujace w warunkach duzych obciazen, to podlegaja one indywidualnym obliczeniom, a wytrzymalosc osiagana jest zazwyczaj poprzez zwiekszenie grubosci elementu i klasy samego betonu, jak rowniez modyfikacje roznego typu wloknami, czy tez posypkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lukins 25.02.2004 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2004 Zaraz zaraz, ale o czym mówisz? Nic nie zrozumiałem... Chodziło mi o to ile wysokosci w podłodze nalezy przewidziec na podłogę z ogrzewaniem podłogowym wliczając w to ocieplenie, podłogówke i wykończenie (terakota). Zaplanoewałem 18cm w tym 10cm styropianu a człowiek mi mówi że sama podłogówka to 11cm w tytm mata 3,5 rurki wylewka oraz wykończenie. Pytanie co robic czy sa inne systemy które wymagaja mniej cm żeby je ułozyc? Wydaje się że 10 cm styropianu to minimum w podłodze na gruncie. Mam pod spodem 15 cm chudziaka na foli budolwanej. Fugas Acha, teraz kumam. Wydaje się, że 18 powinno starczyć. U mnie by starczyło,ale miałem 14 cm, więc zmniejszyłem do 7cm "steropian" (kocham to). Liczmy: 10 cm "steropian" (ach! ach!) 5-6 cm wylewka (w tym ruraż) pozostaje co najmniej 2 cm na klej i terakotę. Powinno spokojnie wystarczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg 25.02.2004 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2004 BaraninaA jak się ma do tego zbrojenie chudziaka - tutaj to już chyba ma to znaczenie konstrukcyjne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dwd89 28.05.2015 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Panowie odkopię stary temat bo jest bardzo mądry U siebie właśnie skończyłem kładzenie rurek. Plan: Ogrzewanie podłogowe po całości, sterowane pogodówką, ułożone na meander o rozstawie 10cm. Na 115m2 poszło mi ok 1000 mb pexa. Zależało mi na jak najniższej temperaturze zasilania, mam nadzieję że dzięki temu wylewka będzie mniej pracowała - mniejsza różnica temperatur. Parter: 4cm styropian biały > folia alu> rurka pex > wylewka licząc folii 5cm z mixokreta > na podłogę trafi prawdopodobnie żywica epoksydowa chyba że okaże się niewypałem to położymy panele podłogowe przystosowane do ogrzewania podł. Piwnica użytkowa - sala kinowa i gabinet (są małe okna). 8-10cm perlit hydratyzowany dla wyrównania poziomów + 3 cm xps na zakładkę aby było stabilnie. Folia aluminiowa > siatka zbrojeniowa (najcieńsza jaką znalazłem) > do siatki przypięte rurki na wylewke zostaje ok 5cm licząc od folii więc z siatką i rurkami. Dystansować siatkę ? Mogę podłożyć dystans 4mm (sklejka) Do wylewki pójdą i tak włókna. Rolety będą zasłonięte a wentylacja mechaniczna będzie pracowała podczas procesu wysychania mixokreta. Polewać to dodatkowo wodą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 28.05.2015 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Panowie odkopię stary temat bo jest bardzo mądry U siebie właśnie skończyłem kładzenie rurek. Plan: Ogrzewanie podłogowe po całości, sterowane pogodówką, ułożone na meander o rozstawie 10cm. Na 115m2 poszło mi ok 1000 mb pexa. Zależało mi na jak najniższej temperaturze zasilania, mam nadzieję że dzięki temu wylewka będzie mniej pracowała - mniejsza różnica temperatur. Meander? bedziesz miał róznice w temperaturze posadzki, ale tak sie konczy oszczednosc na robociznie. Powinien byc slimak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.