okojan 27.11.2010 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 Witam,W projekcie domu- podłogi na gruncie mam:- grunt rodzimy po zdięciu humusu- piasek zagęszczony warstwami Is=0,97 2x30 cm 30 cm ( nie wiem dlaczego pisze 2x30 a obok 30 cm?)- zaterty beton C 16/20 15 cm- papa asfaltowa zgrzewalna- stoprock Rockwool 20 cm- folia polietylenowa- warstwa rozdzielcza- szlichta z prow. instalacji zdylatowana 4 cm- jastrych 2,5 cm- podłoga/terakota natomiast podloga garazu ( w bryle domu):- grunt rodzimy po zdięciu humusu- piasek zagęszczony warstwami 30-60 30 cm ( takze nie wiem dlaczego pisze 30-60 a obok 30 cm?)- beton C 16/20 15 cm- papa termozgrzewalna- styropian twardy FS20 20 cm- beton C16/20 zbrojony siadką 6 cm- gres Moje pytanie jest takie: czy mozna zamienic wełnę pod domem na styropian.W projekcie wełny jest 20 cm.Jest droższa.Teren mam wilgotny. Czy mozna dac styropianu 30 cm.Czy musi byc tak jak w projekcie ( gdzie jest wełna) 20 cm? Czy w trakcie budowy budowlańcy mogą zmienic na 30 cm czy mam to zmieniac w adaptacji budynku? Czy jak dam 30 cm styropianu wyrobią mi sie murarze w wykonaniu podłogi i nie bedzie za wysoko ( a pozniej bedą problemy ze zmieszczeniem sie w wysokosci ( np.wysokość okien od podłogi), poniewaz ma byc też ogrzewanie podłogowe)?Czy 30 cm styropianu odpowiada 20 cm wełny jezeli chodzi o ocieplenie?Jestem laikiem.Szukam na forum i ..................nic nie widze.Dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milek1719500956 02.12.2010 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2010 Hm... nie jestem fachowcem od ociepleń, ale z tego co się orientuję, na ocieplenie podłogi najczęściej stosuje się właśnie styropian - twardą odmianę, podłogową (np. EPS 200). Moim zdaniem nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamienić tą wełnę na styropian. Jak zwiększysz grubość warstw, nie będzie Ci się zgadzać z ustalonymi w projekcie wymiarami - wyjdzie mniej miejsca na okna i niższe pomieszczenie. Możesz zabrać z chudziaka 5cm - masz 15, może 10 wystarczy (10 cm podkładu betonowego to najczęściej stosowana grubość)? Jednak wszystko musisz uzgodnić z projektantem i konstruktorem - może Twój projekt wymaga takiej grubości podkładu ( ilość kondygnacji, grubość i ciężar ścian)?Dla porównania napiszę jak będzie u mnie - dom z poddaszem użytkowym, ściany zewnętrzne z pustaków ceramicznych, wewnętrzne częściowo z silki, chudziak (podkład betonowy na zagęszczonej podsypce piaskowej) 10cm b15, na to 15 cm styropianu, 7 cm wylewka z ogrzewaniem podłogowym. Generalnie do momentu zamawiania okien jest jeszcze czas na jakieś drobne zmiany, ale lepiej ustalić wysokość podłogi przed wymurowaniem ścian z otworami. Radzę poszperać jednak na forum - polecam za pomocą tej szukaczki, bo forumowa działa średnio : wpisujesz w google site:forum.muratordom.pl "tu wpisujesz czego szukasz" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
okojan 03.12.2010 20:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 Zastanawia mnie jeszcze jedno.Dlaczego w projekcie jest wełna pod domem a styropian pod cześcią garazową? Dlaczego projektujący ten dom nie dał jednakowych materiałow izolacyjnych na całosci? Celowo?? Hm.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 07.12.2010 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 Witam, W projekcie domu- podłogi na gruncie mam: - grunt rodzimy po zdięciu humusu - piasek zagęszczony warstwami Is=0,97 2x30 cm 30 cm ( nie wiem dlaczego pisze 2x30 a obok 30 cm?) - zaterty beton C 16/20 15 cm - papa asfaltowa zgrzewalna - stoprock Rockwool 20 cm - folia polietylenowa- warstwa rozdzielcza - szlichta z prow. instalacji zdylatowana 4 cm - jastrych 2,5 cm - podłoga/terakota natomiast podloga garazu ( w bryle domu): - grunt rodzimy po zdięciu humusu - piasek zagęszczony warstwami 30-60 30 cm ( takze nie wiem dlaczego pisze 30-60 a obok 30 cm?) - beton C 16/20 15 cm - papa termozgrzewalna - styropian twardy FS20 20 cm - beton C16/20 zbrojony siadką 6 cm - gres Moje pytanie jest takie: czy mozna zamienic wełnę pod domem na styropian.W projekcie wełny jest 20 cm.Jest droższa.Teren mam wilgotny. Czy mozna dac styropianu 30 cm.Czy musi byc tak jak w projekcie ( gdzie jest wełna) 20 cm? Czy w trakcie budowy budowlańcy mogą zmienic na 30 cm czy mam to zmieniac w adaptacji budynku? Czy jak dam 30 cm styropianu wyrobią mi sie murarze w wykonaniu podłogi i nie bedzie za wysoko ( a pozniej bedą problemy ze zmieszczeniem sie w wysokosci ( np.wysokość okien od podłogi), poniewaz ma byc też ogrzewanie podłogowe)?Czy 30 cm styropianu odpowiada 20 cm wełny jezeli chodzi o ocieplenie? Jestem laikiem.Szukam na forum i ..................nic nie widze. Dziekuje masz kierownika budowy? porozmawiaj z nim:) jak mppoplaw napisal 20 cm styropianu wystarczy, welne odpusc nie rozumiem po co az 15cm podbetonki - chyba ze duzo dzialowek na niej stoi - po mojemu wystarczy 10 cm B20 i ewentualnie pogrubic do 15 pod dzialowkami papa jak najbardziej, na nia folia budowlana tylko 0,5 mm(ta gruba) i na to styropian, wylewki zrob 5cm betonowe zbrojone zbrojeniem rozproszonym z tworzywa sztucznego i odpusc jastrychy chyba ze masz na to kase, przy scianach wylewki nie dylatuj tasma tylko paskami styropianu 1 cm grubosci pod podbetonki 30 cm zageszczonego piasku?? piasku sie zagescic nie da bo ziarenka sa okragle, daj kruszywo rzeczne tylko lamane(cena troche nizsza niz piasek) ok 20-25 i do tego 10-5 cm piasku(najlepiej ubijac wilgotny nie suchy) zapytaj co na to kierownik - raczej mnie poprze a troszke zaoszczedzisz pieniedzy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
okojan 07.12.2010 14:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 Face- kierownika jeszcze nie mam i ekipy też nie, ponieważ projekt zakupiony tydzien temu. Mam zime na to aby dobrac ekipe. Czy dzialowych scian dużo- nie wiem:) Bo nie wem co oznacza - dużo. Oto link do domku: http://pprojekt.pl/projekt2509-tk8_gl2,rzuty.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 07.12.2010 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 Face- kierownika jeszcze nie mam i ekipy też nie, ponieważ projekt zakupiony tydzien temu. Mam zime na to aby dobrac ekipe. Czy dzialowych scian dużo- nie wiem:) Bo nie wem co oznacza - dużo. Oto link do domku: http://pprojekt.pl/projekt2509-tk8_gl2,rzuty.html dzialowka potocznie nazywa sie sciane grubosci 6-12 cm - nie jest to sciana nosna tylko oddzielajaca pomieszczenia i z zalozenia nie wykonuje sie pod nie fundamentow - stoji ona wlasnie na podbetonce projekcik mily i domek sporawy:) moje sugestie: na etapie budowy pokombinuj abys mial przejscie z garazu do kotlowni i do domu, aby nie ganiac przez pole(jak to u nas w malopolsce sie mowi) taras wykonaj z kostki na nasypie zwirowym(betonowy sporo drozszy, duzo pracy. a do tego plytki itp) na poddaszu nad pomieszczeniami mieszklanymi wystarczy 5 cm styropianu, nawet pod ogrzewanie podlogowe, nad garazem daj 15 cm styropianu pamietaj ze konstrukcje podlogi(warstwy ich ilosc i grubosc)zarowno na parterze i poddaszu musisz miec ustalona juz w fazie murowania, aby zapewnic odpowiednia wysokosc nadprozy i kondygnacji, a takze nie miec problemow z obrobka schodow(to sie zdarza na budowach nagminnie niestety) kosztorys na stan surowy zamkniety zawyzony o ok 50 tys, ale jak bedziesz dobieral ekipy to sie z nimi dogadasz niektore brygady nawet same robia wyceny warto jednak miec kosztorys, albo chociaz przedmiar robota bys wiedzial ile czego ci potrzeba i ile pracy jest do wykonania i ile cie ona bedzie kosztowac:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milek1719500956 07.12.2010 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 Face - bez przesady z tym piaskiem - przecież wiadomo, że do budowy nie wykorzystuje się piasku z plaży Chodzi zapewne o pospółkę, potocznie zwaną nawet w kopalniach piaskiem - zagęszcza się świetnie . Tak samo taras na gruncie - zwykło się mówić, że robi się na podsypce piaskowej lub piaskowo -cementowej. Na marginesie - popieram pomysł - wygodny i chyba najtańszy - sama taki planuję. Okojan - nie sugerowała bym się aż tak bardzo, co jest w gotowym projekcie i "co autor miał na myśli" Skoro adaptacja przed Tobą - dostosowujesz projekt do działki i lokalnych warunków i wprowadzasz konieczne zmiany (oczywiście uzyskawszy wcześniej zgodę z biura projektowego) - rozumny projektant powinien rozwiać większość Twoich wątpliwości. Najlepiej żeby na budowie zmieniać jak najmniej - na pewno będą zmiany, ale po co je mnożyć, skoro już teraz wiecie, że coś ma być inaczej? Projekt podobny bryłą i trochę układem do mojego. Zgadzam się z face'm, że przejście z garażu do części domowej by się przydało. Wiatrołap ciut ciasnawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 07.12.2010 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 (edytowane) Face - bez przesady z tym piaskiem - przecież wiadomo, że do budowy nie wykorzystuje się piasku z plaży Chodzi zapewne o pospółkę, potocznie zwaną nawet w kopalniach piaskiem - zagęszcza się świetnie . Tak samo taras na gruncie - zwykło się mówić, że robi się na podsypce piaskowej lub piaskowo -cementowej. Na marginesie - popieram pomysł - wygodny i chyba najtańszy - sama taki planuję. Okojan - nie sugerowała bym się aż tak bardzo, co jest w gotowym projekcie i "co autor miał na myśli" Skoro adaptacja przed Tobą - dostosowujesz projekt do działki i lokalnych warunków i wprowadzasz konieczne zmiany (oczywiście uzyskawszy wcześniej zgodę z biura projektowego) - rozumny projektant powinien rozwiać większość Twoich wątpliwości. Najlepiej żeby na budowie zmieniać jak najmniej - na pewno będą zmiany, ale po co je mnożyć, skoro już teraz wiecie, że coś ma być inaczej? Projekt podobny bryłą i trochę układem do mojego. Zgadzam się z face'm, że przejście z garażu do części domowej by się przydało. Wiatrołap ciut ciasnawy. niestety jak zamowi piasek to przywioza mu piasek...a jak pospolke to przywioza pospolke:) sa to zasadniczo rozne frakcje, ale to w kwestii pomocy dla Okojan aby nie bylo nieporozumien z dostawca uklad scian wewnetrznych dzialowych( nie nosnych) moze zmieniac wedle uznania, bez zgody projektanta i watpie aby sie ktos czepial...choc roznie to bywa w roznych powiatach... potwierdzam wpis uzytkownika *milek* ze wiatrolap ciasnawy:) a skoro ma podobny projekt zna to organoleptycznie:) Edytowane 7 Grudnia 2010 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
okojan 07.12.2010 20:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 Face – Projekt już oddany do adaptacji. Bedzie przejscie do garazu po przesunieciu komina i także wyjscie z tylu garazu na ogród.Zamieniam także strop z Terivy na monolityczny. Także jestem z malopolski i chodze na pole O tarasie już myślałem i będzie jakas kostka lub plyty na nasypie. Kosztorys i przedmiar robót mam ( jest dostępny na stronie biura, które opracowało projekt). Troszke mi ulżylo jak napisałeś ,ze jest zawyzony stan surowy zamkniety- nie jestem na ,,TY,,z budowlanką tylko na ,,PAN,, Stropy nad parterem w projekcie mam; - strop Teriva ( będzie monolityczny) - folia polietylenowa- warstwa rozdzielcza - wełna mineralna twarda 2,0 cm - izolacja wodochronna w pom.mokrych - szlichta betonowa z prow.instalacji zdylatowana 4.0 cm - wylewka samopoziomujaca 0,5- 1.0 cm - podłoga Będę miał podłogówke w calym domu i pewnie zamiast wełny na poddaszu ( jest 2 cm w projekcie) musze dać styropian i chyba wejdzie z 7 cm ( strop monolityczny będzie cienszy niż Teriva o około 10 cm). Nad garazem myślałem dac tak samo. Tylko, ze garaz ocieplic od wewnątrz ( sufit). Milek – chyba jak będę kupował i powiem piasek na budowe to dadzą mi piasek Tak ,zdaje sobie sprawe,ze wiatrołap troche maly.Ale już tyle ustępstw w czasie szukania projektu było ze i to przeboleje:) I w podłodze na gruncie będzie jednak styropian – 20 cm Dzieki Wam za doradztwo:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 07.12.2010 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 (edytowane) powodzenia przy budowie i w razie zapytan pytaj:) wez lebskiego kierownika, on moze sporo doradzic, warto tez sluchac czasami robotnikow - maja wiedze praktyczna ale nie daj sobie wciskac kitow:) na podlodze na gruncie nawet 15 cm styropianu wystarczy, tak na "chlopski rozum", jednak wybor nalezy do Ciebie:) co do ceny to strzelilem tak na oko, bo te w kosztorysach sa zawyzane od ok 20 do nawet 30 % a ceny robocizny w malopolsce sa na srednim poziomie:)powinienens sie zmiescic z surowym zamknietym w kwocie ok 170-180 tys, moze sie udac jeszcze taniej:) ceny materialow tez rozne bywaja, zaleznie od skladu i od pory roku co wazne:) najtansze materialy sa wlasnie teraz z koncem roku, choc to tez nie regula niestety strop nad parterem:-mozesz dac 7 cm styropianu(pomoze akustycznie), jednak cieplo w dol nie ucieknie, a raczej cieplo z dolu bedzie ogrzewalo gore - co innego nad garazem-pamietaj-folii pod styropian w pomieszczeniach suchych dawac nie musisz, ale zaszkodzic tez nie zaszkodzi-wylewke na poddaszu zrob tak jak na parterze, dobra ekipa jak ja wykona porzadnie to nie potrzeba samopoziomu Edytowane 7 Grudnia 2010 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
okojan 08.12.2010 12:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 mpoplaw - czytam, czytam i czytam:) Twoje i innych spory także. I pewnie jeszcze nie jedno pytanie zadam na forum i pomoc pewnie też bede prosil. Czyli sądzisz ,ze przesadą nie bedzie 20 cm styro. na podłoge przy gruncie ( mam w projekcie 20 cm ale wełny i bedzie na calosci podłogówka)? W projekcie mam wełny w dachu 30 cm i tak tez mysle pozostawic.Natomiast na scianach zew. mam w projekcie 15 cm styro. a mysle o zwiekszeniu do 20 cm ( zwykłego).Mysle takze o fundamencie- lany czy z bloczków.Budynek bedzie bez piwnicy.Face - czyli uwazasz ,ze nad garazem powinienem dac wiecej styro? Mysle ocieplig od wewnątrz sufit w garazu i sciane przylegającą do domu bo jak dam wiecej styro na podloge w pokoju nad garazem to co wtedy z poziomami z pozostłą czescia domu ( bedzie wyzej w czesci nad garazem) - a podobno nalezy ocieplacz od chlodniejszej strony czyli w tym wypadku od garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milek1719500956 08.12.2010 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 (edytowane) potwierdzam wpis uzytkownika *milek* ze wiatrolap ciasnawy:) a skoro ma podobny projekt zna to organoleptycznie:) Akurat nie. Użytkownik *milek* ma projekt indywidualny, o podobnej bryle i nieco zbliżonym rozkładzie. Ale jest sporo większy. Wiatrołap z garderobą (na same okrycia wierzchnie) ma ponad 8m2 Dużo czasu spędziłam nad przygotowaniem projektu. Czytałam wątki o wszystkich pomieszczeniach, żeby rozsądnie rozplanować ich wielkość i rozmieszczenie. na pierwszy ogień proponuję wątek o mechanicznym zagęszczaniu piasku dla podłogi na gruncie, a zaraz potem wątek ile realnie kosztuje SSO jeśli się wie co do czego, a inwestor zna podstawowe prawo budowlańców wszelkiej maści że kto się buduje tego się nie żałuje bo owce są po to żeby je strzyc Tak - Face i Okojan skończcie już z tym piaskiem. Mpoplaw dobrze radzi Ta wklejona przeze mnie szukaczka na prawdę dobrze działa. Jeszcze odnośnie garażu - będziesz go ogrzewał, czy nie? Bo to dość istotne, jeśli chodzi o zastosowanie ocieplenia wewnątrz. U mnie także strop monolityczny i podłogówka w całym domu (będą drabinki dodatkowo w łazienkach, ale najprawdopodobniej na tych samych obiegach, z dodatkową grzałką elektr). Edytowane 8 Grudnia 2010 przez *milek* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 08.12.2010 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 (edytowane) mpoplaw - czytam, czytam i czytam:) Twoje i innych spory także. I pewnie jeszcze nie jedno pytanie zadam na forum i pomoc pewnie też bede prosil. Czyli sądzisz ,ze przesadą nie bedzie 20 cm styro. na podłoge przy gruncie ( mam w projekcie 20 cm ale wełny i bedzie na calosci podłogówka)? W projekcie mam wełny w dachu 30 cm i tak tez mysle pozostawic.Natomiast na scianach zew. mam w projekcie 15 cm styro. a mysle o zwiekszeniu do 20 cm ( zwykłego).Mysle takze o fundamencie- lany czy z bloczków.Budynek bedzie bez piwnicy. Face - czyli uwazasz ,ze nad garazem powinienem dac wiecej styro? Mysle ocieplig od wewnątrz sufit w garazu i sciane przylegającą do domu bo jak dam wiecej styro na podloge w pokoju nad garazem to co wtedy z poziomami z pozostłą czescia domu ( bedzie wyzej w czesci nad garazem) - a podobno nalezy ocieplacz od chlodniejszej strony czyli w tym wypadku od garażu. 1-piasek z racji swej tekstury nie nadaje sie i zadne zageszczanie mu nie pomoze, bo czy na sucho czy na mokro i tak siadze (nawet solidnie zageszczony), z tej wlasnie przyczyny pod drogi i chodniki piasku sie nie stosuje, tylko kruszywo lamane(tzw. kliniec a zmienia sie tylko frakcja) kostke brukowa uklada sie na tzw zerowce(ostatnia wierzchnia warstwa podbudowy) i na nia sypie sie piasek ok 1 cm te chodniki juz nie siadaja 2-na chlopski rozum wystarczy 15 cm izolacji na podloge na gruncie i jak przeliczysz to to rowniez swiat, a wogule to po co na gruncie 20 a na sciany 15?? - w projektach typowych powstajacych na zasadzie kopiuj-wklej takich bledow jest masa moja sugestia 15cm na podloge na gruncie i 20 cm na sciany 3-welny pozostaw 30 cm - przyda sie szczegolnie latem,pomoze tez w kwestii wytlumiania a pokrycie najlepiej dachowka z przyczyn identycznych 4-fundament lany czy z bloczkow jest kwestia rozeznania geologicznego gruntow zalegajacych w poziomie posadowienia i zgody kierownika budowy, jesli chodzi o koszty to z bloczkow tanszy ok 10%(robocizna +material) 5-garaz - jak zauwazyla forumowiczka powyzej zasadnicza kwestia jest czy ogrzewany czy nie, gdy nie ogrzewany lepiej od wewnatrz docieplic sufit i sciane - to samo gdy bedzie mial temp ok 10* 6-kwestia roznicy poziomow jest niezaprzeczalnia wazna-nie widzialem przekrojow a gdybac nie zamierzam bo z tego nic nie bedzie Edytowane 8 Grudnia 2010 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milek1719500956 08.12.2010 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 1-piasek z racji swej tekstury nie nadaje sie i zadne zageszczanie mu nie pomoze, bo czy na sucho czy na mokro i tak siadze (nawet solidnie zageszczony), z tej wlasnie przyczyny pod drogi i chodniki piasku sie nie stosuje, tylko kruszywo lamane(tzw. kliniec a zmienia sie tylko frakcja) kostke brukowa uklada sie na tzw zerowce(ostatnia wierzchnia warstwa podbudowy) i na nia sypie sie piasek ok 1 cm te chodniki juz nie siadaja Chyba musisz być jakimś autorytetem w kwestii stosowanych materiałów do zasypania fundamentów... I wszyscy (a jest ich większość na tym forum) stosujący piasek się walnęli... (i projektanci ich domów... i kierownicy budów... i wykonawcy....) Nic, tylko czekać, aż im się podłogi pozarywają :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 08.12.2010 23:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 (edytowane) Chyba musisz być jakimś autorytetem w kwestii stosowanych materiałów do zasypania fundamentów... I wszyscy (a jest ich większość na tym forum) stosujący piasek się walnęli... (i projektanci ich domów... i kierownicy budów... i wykonawcy....) Nic, tylko czekać, aż im się podłogi pozarywają :rolleyes: widze ze na forum ciezko jest komus przedstawic jakiekolwiek fakty,a kazdy przyklad z zycia tez jest nie do przyjecia kierownikow w to nie ma co mieszac bo jak dopilnuja aby zrobic jak w projekcie to odpowiedzialnosc spada na projektanta kierownikowi rece opadaja jak sie spotka z takim wyuczonym na forum i wszechwiedzacym inwestorem (ale jak cos jest nie tak to do kierownika, bo nie doradzil-tylko po co doradzac wszechwiedzacemu) moze prawo budowlane sie kiedys zmieni i sami sobie bedziecie prowadzili wasze super budowy podobnie zreszta wykonawca, dla swietego spokoju zrobi co w projekcie ze projekty sa pelne bledow ( zwlaszca typowe ) to inna sprawa wy sobie robcie jak chcecie bo to wasze domy (zreszta polacy to narod, ktory rzadko sie przyzna do bledu,a jak ja tak mam to znaczy ze dobrze) powielacie na forach nie do konca dobre rozwiazania i probujecie ich bronic na sile... to wasza sprawa w watku o zageszczaniu uzytkownicy napisali jaki to piasek jest super...i jak im osiada wlasnie nie jest sztuka budowac, sztuka jest budowac solidnie i bez zadnych awarii forum jest po to aby pomagac ludziom,ktorzy tej pomocy potrzebuja, a nie dla wymadrzania sie co po niektorych Okojan zapytal-ja udzielilem odpowiedzi,na dodatek ja uzasadnilem czego niektorzy zrobic nie potrafia nie ma odpowiedzi bo tak ma byc i basta, tylko tak ma byc z konkretnej przyczyny Edytowane 9 Grudnia 2010 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 09.12.2010 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 (edytowane) to jest wątek o izolacji, ale wyjdę poza ramy i opisze tobie moje doświadczenia z piaskiem mam w fundamentach piasek zagęszczany mechanicznie skoczkiem 1,5 tony, na to mam wylany chudziak z betoniarki w okolicach B-10 lub B-15, na tym stoją sobie już 3 lata ciężkie akumulujące ciepło ściany działowe z pełnej cegły i nic nie pęka, kostkę przed domem mam na piasku z cementem 42,5MPa + zagęszczarka płytowa i też nic tam specjalnego nie widzę więc dużo wody w Wiśle upłynie nim posłucham twoich rad i wyburzę wszystko żeby zrobić po twojemu wyburzac nikt Tobie nie nakazuje scianka dzialowa 12 cm z cegly pelnej ciezka nie jest, do tego nie przenosi zadnych obciazen piasek powinno zageszczac sie cienkimi warstwami, ok 5 cm, aby wykonac to poprawnie i nawet tak zageszczony piasek bez zastosowania lepiszcza (wlasnie cement pod Twa kostka) bedzie osiadal niestety - osiadanienie to zjawisko zachodzace dlugo w czasie przy zdolnosci piasku do osiadania nawet przy odpowiednim zageszczeniu bez zastosowania lepiszcza i przy warstwie wynoszacej 30 cm grubosci moze on osiasc nawet 8-10% w ciagu 5-10lat a jesli dodamy bledy wykonawcy to moze to nastapic wczesniej i wiekszym wymiarze przy zastosowaniu klinca nie mamy tego zjawiska, poniewaz dodatkowo poza zageszczeniem dochodzi jego zaklinowanie, ktore poprawia nosnosc - ciezej tez popelnic blad przy jego zageszczaniu to moja dygresja - piasek zly nie jest ale sa materialy lepsze i przestrzegam przed zageszczaniem skoczkiem o duzej sile w nowo wylanych fundamentach (wiekszosc z nich ma ok 2 tygodnie gdy zageszczamy warstwe filtracyjna) to ze tak latwiej wykonawcy to nie znaczy ze tak sie to robic powinno - mozna bardzo duzo zepsuc, poniewaz swiezy beton nie lubi drgan ubijarka plytowa 100-150 kg jest do tego celu urzadzeniem wystarczajacym temat pozostal wyczerpany w mym mniemaniu do cna Edytowane 9 Grudnia 2010 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lotnik 09.12.2010 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 masz wełnę tam gdzie wszyscy mają tańszy i odporniejszy na wilgoć i bardziej odporny na nacisk styropian Nawet nie wiesz jak sie mylisz, nie znam styropianu bardziej odpornego na naciski i na wilgoc niż ten rodzaj wełny który jest w projekcie. A troche o tym wiem z racji inżynierskiego wykształcenia oraz doswiadczenia zawodowego. Natomiast śmiało można tam dać styropian, na podłoge na gruncie tak, natomias nigdy nie daje styropianu strop, głównym powodem jest to ze styro wzmaga dzwięki, a wełna bardzo wycisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lotnik 09.12.2010 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Co do styropianu na elewacje, Jak juz sie zdecydowałeś na styropian a nie na wełnę elewacyjną , a wachsz się czy 15 czy 20cm to lepije dac 15 cm DOBREGO styropianu niż 20 cm jakiegoś dziwnego producenta z lambdą 0,044 i bliżej nieokreślonej wytrzymałosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
okojan 10.12.2010 11:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Lotnik - czytam, czytam i sam juz nie wiem. Jakąś decyzje wypracuje.Odnosnie 15 czy 20 cm styro na elewacje (lepszego 15-cie czy gorszego 20-tke) jest ciekawa dyskusja: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?167628-15-czy-20-cm-styropianu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 10.12.2010 13:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 (edytowane) są gatunki welny bardzo twarde i bardzo odporne na wilgoc przy jednakowej grubosci warstwy styropian lepiej tlumi akustycznie (dzwieki) a welna lepiej tlumi drgania (z tym mamy do czynienia wlasnie gdy chodzimy po podlodze) zalaczam maly pogladowy przykladzik odnoscie tematu czy dla izolacyjnosci cieplnej lepiej grubszy i gorszy czy cienszy a lepszy - pomijam fakt nasiakliwosci styropianu (wazny) bo to inna historia - ma jednak zwiazek z przewodnoscia cieplnaTabelka..pdf Edytowane 10 Grudnia 2010 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.