Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

kocioł SKAM-P i sterownik Puma


Recommended Posts

Po podłączeniu i aktywacji sterownik będzie rozłączał pompę c.o., takie jest działanie tej funkcji.

 

Cykl pracy pompy jest stały = 2minuty

Przerwę dobierasz sobie samodzielnie od 2 do 60minut w zależności od bezwładności obiektu

 

i dokładnie tak to działa. Tutaj wielkiej filozofii nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

przemc, to gratuluję znalezienia rozwiązania na mniejsze spalanie. Wydaje mi się, że kiedy temperatura w pomieszczeniu zaczyna spadać to jest już za późno na rozruch CO, bo budynek utracił zmagazynowane ciepło w ścianach. Ale oczywiście to tylko moje takie gdybanie... ;)

 

Być może masz rację... ja tylko teoretyzuję ale ja mówię o zawahaniu +-0,2st C to chyba niezbyt straci zmagazynowane ciepło... wystarczy, że np otworzysz drzwi.. wpadnie zimne powietrze i już +-0,2st C niżej. To chodzi o małe wahnięcia temperatury takie jakie mogą się zdarzyć gdy np na STOP pompka CO nie pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andrew te dziurki w mniejszym palniku są potrzebne, ppietrz też juz kiedyś kombinował z ich zaklejaniem.

 

Są potrzebne szczególnie do miału czy pellet. Do groszku - zależy od jego jakości.

 

Ale główne pytanie to takie, czy kopczyk żaru trzymać tak aby dmuchało tymi dziurkami pod żar czy nad żarem?

 

Na moje oko całkiem fajnie się pali gdy jednak tego powietrza dodamy nad żarem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale główne pytanie to takie, czy kopczyk żaru trzymać tak aby dmuchało tymi dziurkami pod żar czy nad żarem?

 

Na moje oko całkiem fajnie się pali gdy jednak tego powietrza dodamy nad żarem.

 

Może Twoja teoria rozwiąże problemy z kopceniem się z zasobnika...

większe obroty dmuchawy... mniejsza dawka... kopiec niżej bo i mniej paliwa w palniku i szybciej się spala... dodatkowe powietrze idzie nad żarem... i nie ma problemu z kopceniem.. bo całe powietrze idzie do komina

mniejsze obroty dmuchawy... większa dawka... kopiec wyżej bo i więcej paliwa i wolniej się spala.... dodatkowe powietrze idzie pod żarem... i się kopci.. po to dodatkowe powietrze nie może przebić się przez groszek i żar nad palenisko.. i cofa się do zasobnika

Jakaś teoria jest... na ile prawdziwa? w każdym razie napisałem z praktyki jak się dzieje... teraz trzeba do tego dopisać teorię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ekperci dobrze Wam radza kopczy ma byc lekko wypukly, z mojego doswiadczenia:

 

jesli zrobilam kopczyk na -2 bo mi sie wydawalo ze przesypywal, po nocy z jednej strony odgryly sie pierwsze dziurki, wowczas jak wchodzil na grzanie i jednoczesnie dmuchawa wchodzil na obroty max, temp. potrafila spac z 39 na 34, podajnik podawal, dmuchawa na max, a tem. spadala gwaltowanie, musialo minac z kilka minut zanim spadek temp. sie zatrzymal i zaczela rosnac, wiec, teraz kopczyk na 0 i caly podajnik jest zasłoniety groszkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie aniax bo ona ( on) ma rację. Gdy obnażacie otwory ( szczeliny nadmuchowe) otrzymujecie efekt odwrotny od zamierzonego tzn. gdy wiatr sobie zaczyna hulać przez kocioł to mocno go wychładza zanim odbuduje kopczyk aby zakryć szczeliny i temperatura zacznie rosnąć.

Nowa osoba ale widać że zadanie odrobiła.

Nie wspomnę że nisko utrzymywane palenisko to także zabójstwo dla ślimaka ( przegrzewamie, upalnie końcówki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzialam w rodzinie mial ktos slimak stalowy, po 3 sezonach ślimak do wymiany bo pękła koncówka, ale nawet żeliwny moze to spotkac, wiec nie dopuszczajcie do zapadniecia paleniska, (ślimak ma leżec w groszku, a nie w srodku żaru-tak mi wiekowy ojciec tlumaczy ;) ) u mnie okolo 2cm na wysokosci groszku na tej żeliwnej obudowaie paleniska sobie leży, kocil tak mi sie nie wychladza, spada o 1 stopien, a nie jak przy odslonietych otworach 6 stopni w dol,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka fotek z nowego softu Cobry :)

 

Suspenser w nowym sofcie jest menu pompy i tam możesz zmienić t.załączenia pompy bez kodu, zaraz Ci ten soft podsyłam

;)

 

Już pracuje na nim.

 

Poprawiony wizualnie, czy zmieniono coś w sterowaniu tego nie wiem.

 

Dużo rzeczy jest teraz dostępne w menu podręcznym (długi +)

 

W kodzie 3111 zostały jednak sprawy o których nie mam pojęcia:

- Głębokość modulacji (ustawione jest na 40%). Wcześniej nie miałem dostępu do tego.

Ktoś wie co to takiego?

 

- Typ podajnika: jest ślimak i coś jeszcze. Za cholere nie wiem co ta ikonka przedstawia.

 

Ogólne wrażenia ok. Zobaczymy później co wyjdzie w praniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo kodów wypadło

w 3111 zostały sprawy strikte techniczne:

wybór ślimak/tłok

wybór nieaktywne przedmuchy/ aktywne przedmuchy

oraz wybór tej modulacji (to z wcześniejszego parametru w kodzie 2207).

 

Jako użytkownik nie musisz do tego menu wchodzić.

========================================================

To co ważne jest w menu po przytrzymaniu +

 

Wybór ikonki z groszkiem w menu spalanie powoduje nieaktywne przedmuchy

oraz głębokość modulacji 40%

 

Wybór ikonki z miałem w menu spalanie uaktywni przedmuchy oraz zmieni głębokość modulacji na 20%

========================================================

 

Zmienił się też graficznie układ w menu 1982, które zostało.

Edytowane przez Jarecki79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarecki gdzie w pumie mogę dowiedzieć się jaka jest temp podajnika, ta para w nim może spowodowana jest że do podajnika dochodzi zbyt wysoka temp. Na dotyk mogę stwierdzić że dół podajnika ma temp około 50 C.

Jeszcze jedno nie potrafie tak zapanować nad kopczykiem aby cały czas był wypukły, robiłem już wszytsko : nastawy 4/20/90 modulacja 30, miałem też 9/40/90, a palenisko nadal się zapadało gdy piec wydłużał pauzę, zrobiłem też 15/40/90 ale to samo. Wysokość kopca też zmieniałem od 0 do +3. Gdy miałem wyłączone przedmuchy zauważyłem że kopczyk był cały czas wypukły ale nie dopalał nawet po obniżeniu kopczyka. Dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...