karoka65 14.02.2012 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Wygląda interesująco, teraz u mnie pali się groszek nie będzie mnie kilka dni więc dla domowników będzie wygodniej, jak wrócę spróbuję pomieszać miał z groszkiem to zdam relację jak to wychodzi. Nie powinno się wtedy zawieszać i jakoś spalisz ten miał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
masti15 14.02.2012 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Z miałem na razie lipa musiałem opróżnić kosz z miału bo się wieszał musi chyba wyschnąć na ile to możliwe, wracam do groszku. Zastanawiam się czy jak podeschnie to będzie szansa nim palić samym czy trzeba mieszać? Jakie macie doświadczenia z miałem? Mój kociołek jeszcze nie widział groszku, od Bożego Narodzenia palę tylko miałem. Pierwszy który kupiłem (po 650 zł) puki był mokry spalał się rewelacyjnie ale po wyschnięciu pojawiły się problemy , zaczął się spiekać i do popielnika spadały całe grudy niespalonego węgla.Mimo wszystko 500 kg starczyło mi do końca stycznia. Od 1 lutego rozpocząłem spalanie tańszego i mniej kalorycznego miału (25MJ po 580zł). Popiołu zdecydowanie więcej ale problem ze spiekaniem całkowicie zniknął Zapowiada się że kupione 600kg powinno wystarczy do końca miesiąca. Dopiero wtedy planuję kupno eko więc pod koniec sezonu powinienem mieć porównanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markon2 14.02.2012 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Mam pytanko domek w budowie jak juz wczesniej pewnie czytaliscie pale od 3 tyg. teraz zrobiło sie cieplej a kociołek spala tylko troszke mniej niz w te mrozy faktem jest ze temp. w domku wyższa. Tu moje pytanie jak ograniczyc spalanie aby zaoszczedzic teraz temp. 20 st a taka jest mi zupełnie niepotrzebna wrecz za ciepło do pracy. Grzejników nie ma jeszcze jade na 100m2 podłogówki RTL ustawione na niecała 1 a kociołek teraz spala 28-30 kg. Spokojnie wystarczyłaby temp.15 st. jak najlepiej wyregulowac temperature w domku nizej termostatów juz sie chyba skrecic nie da a na kotle 43 st. temp. zadana. Czyałem wczesniej i nie wiem regulatorem pokojowym np. montujac go w salonie najwiekszym pomieszczeniu z kuchnia 60m2 i nastawiajac na 15 st wtedy on wyregulowałby zapewne bo rozłączałby pompe czy jak? Jesli jest to dobry pomysł to za jakim sie rozejzec a moze jest jakis inny dobry sposób prosze o porade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 14.02.2012 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 To przecież budowa, obniż na sterowniku na 40st.C, z mocą i tak chodzi wyżej jak w normalnie zamieszkałym budynku.Temp. spalin są wyższe, stały odbiór ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markon2 14.02.2012 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 To przecież budowa, obniż na sterowniku na 40st.C, z mocą i tak chodzi wyżej jak w normalnie zamieszkałym budynku. Temp. spalin są wyższe, stały odbiór ciepła. Dzieki bardzo teraz juz nie bede kombinował bo powoli sezon grzewczy bedzie przemijał, w przyszłym bedziemy cwiczyc ale to juz bedzie inna historia bo zamieszkały domek mam nadzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
toker 14.02.2012 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Mam pytanko domek w budowie jak juz wczesniej pewnie czytaliscie pale od 3 tyg. teraz zrobiło sie cieplej a kociołek spala tylko troszke mniej niz w te mrozy faktem jest ze temp. w domku wyższa. Tu moje pytanie jak ograniczyc spalanie aby zaoszczedzic teraz temp. 20 st a taka jest mi zupełnie niepotrzebna wrecz za ciepło do pracy. Grzejników nie ma jeszcze jade na 100m2 podłogówki RTL ustawione na niecała 1 a kociołek teraz spala 28-30 kg. Spokojnie wystarczyłaby temp.15 st. jak najlepiej wyregulowac temperature w domku nizej termostatów juz sie chyba skrecic nie da a na kotle 43 st. temp. zadana. Czyałem wczesniej i nie wiem regulatorem pokojowym np. montujac go w salonie najwiekszym pomieszczeniu z kuchnia 60m2 i nastawiajac na 15 st wtedy on wyregulowałby zapewne bo rozłączałby pompe czy jak? Jesli jest to dobry pomysł to za jakim sie rozejzec a moze jest jakis inny dobry sposób prosze o porade. Witam. Jeżeli teraz tylko podłogówka, to bez zaworu 3-drogowego będzie chyba niemożliwe zmniejszenie temp. w pomieszczeniach. Zresztą mając w planie i podłogówkę i grzejniki, również bez takiego zaworu będzie problematyczne grzanie na takich obwodach, "kłócących sie wzajemnie"... Znajomy na kotle ma 81 stopni, jest podłogówka i grzejniki. Zarówno na podłogówce jak i na grzejnikach ma zawory 3 drogowe. Jest SUPER. Ma tak jak chce. Nawet latem bywa że lekko puszcza na podłogówke, aby nie była za zimna dla dzieci... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PITMAN 14.02.2012 23:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Jarecki znowu mam do Ciebie pytanie. Ustawiłem piecyk na poniższe parametry: dmuchawa 5/80podawanie/ pauza 8/30przedmuchy TAKPID włączonytemp zadana: dom 55, zakład 45 Wszystko ok, popiół w porównaniu do tego co było to niebo a ziemia. Większość to pył, kilka małych spieków i ze 3-4 większe (wielkości pięści), śladowe ilości niedopalonego węgla. Jedno mnie tylko martwi- dlaczego piec chodzi prawie przy max. mocy?? Najczęstsze wskazania na ekraniku oscylują w granicach 80-91%. I drugie: czy mam załączyć ikonkę ADC?? P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PITMAN 14.02.2012 23:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 (edytowane) Zgodnie z umową wklejam zdjęcie kotłowni.http://tinypic.pl/i/00162/76hkdda5cftg_t.jpg Legenda: A pompa zasilająca bojlerB pompa zasilająca zakład (tu stoi piec)C zawór mieszający na obwodzie zakładuD czujnik temp. wyjęty z bojleraE zasilanie domu stojącego obok zakładu. Rura preizolowane biegnie 1m pod ziemiąF pompa zasilająca domG powrót wody z domu. Rura preizolowane biegnie 1m pod ziemią I teraz krótki opis działania: Sterownik Cobra. Jako sterowanie CO podłączyłem obieg domu (budynek obok). CWU to obieg zakładu (tu stoi piec). Pompa bojlera całkowicie odłączona. Zawór mieszający w CWU ustawiona tak, że ponad połowa ciepłej wody idzie w obieg a reszta wraca do powrotu. Czujnik, który wyjąłem z bojlera zamontowałem na zasilaniu zakładu. Czyli mówiąc prościej: ustawiając CWU reguluję temp. zakładu. Ustawiając CO reguluję temp. domu. Proszę o opinie. P. Edytowane 14 Lutego 2012 przez PITMAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 15.02.2012 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Witam. Jeżeli teraz tylko podłogówka, to bez zaworu 3-drogowego będzie chyba niemożliwe zmniejszenie temp. w pomieszczeniach. Zresztą mając w planie i podłogówkę i grzejniki, również bez takiego zaworu będzie problematyczne grzanie na takich obwodach, "kłócących sie wzajemnie"... Znajomy na kotle ma 81 stopni, jest podłogówka i grzejniki. Zarówno na podłogówce jak i na grzejnikach ma zawory 3 drogowe. Jest SUPER. Ma tak jak chce. Nawet latem bywa że lekko puszcza na podłogówke, aby nie była za zimna dla dzieci... Pozdrawiam. RTL jest ogranicznikiem temperatury powrotu z OP. Jeżeli ustawiłeś go na 1, to OP pracuje ci na pełnej mocy i dlatego masz za ciepło. Ustaw go na wyższą wartość to zmniejszysz moc podłogówki. Zawór zacznie ograniczać przepływ przy wyższej temperaturze wody powracającej z wężownicy. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 15.02.2012 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Pitman Układ z grubsza wykonany poprawnie.Pompę B i F podpiął bym do tego samego poru w Cobrze. Nie bardzo rozumiem, co chciałeś uzyskać podpinając pompę B do portu CWU. Obie pompy obiegowe powinny pracować cały czas. Temperaturę w zakładzie reguluj zaworem 3D.Od samego początku przypuszczałem, że twój kocioł nie rozwija pełnej mocy ponieważ podłączyłeś go do nowego komina i masz w tej chwili problemy z ciągiem kominowym. Po pierwsze sprawdź czy drzwiczki wyczystki masz zamknięte szczelnie. Po drugie prawie na pewno masz mokry komin, który musisz wysuszyć jak najszybciej, żeby zaczął pracować z prawidłowym ciągiem. W tym celu musisz popracować na ruszcie awaryjnym co najmniej przez tydzień, z temperaturą na kotle 60-70*C. Wtedy wygrzejesz i podsuszysz komin na tyle, że spalając węgiel, który ma znacznie większą gęstość spalin niż drewno, powinieneś uzyskać stabilną prace kotła na niższych temperaturach. Jeżeli twój komin nie jest izolowany, to okres suszenia może się wydłużyć. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PITMAN 15.02.2012 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Dzieki nilsan za sugestie. Co do komina to palę w piecu juz 2- gi miesiąc i myślałem, że się wygrzał i wysuszył. Komin jest ceramiczny, ocieplany. A jeżeli chodzi o pompy to myślisz, że powinienem je spiąć zwyczajnie mostkiem?? tylko jak wtedy zrobić, żeby w zakładzie była wyższa temp niż w domu?? Np.: do 15 nie potrzebuję mieć gorąco w domku i obniżam temp. Wtedy zakład będzie mógł mieć wyłącznie temp. co najwyżej taka jak w domu. P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 15.02.2012 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 (edytowane) Pitman Przy uruchamianiu kotłowni w nowych budynkach bardzo często mam problem ze słabym ciągiem w mokrym, nierzadko również nieszczelnym świeżym kominie.Kocioł wtedy nie jest w stanie rozwinąć pełnej mocy, ponieważ w kominie tworzy się korek gazowy, powstający w wyniku osuszania spalin z pary wodnej przez mokre ścianki komina (kondensacja na ściankach komina), przez co rośnie gęstość spalin, których komin ze słabym ciągiem, wywołanym dodatkowo niską temperaturą spalin, nie jest w stanie udźwignąć, a zwłaszcza przy spalaniu węgla. Sytuację pogarsza również praca kotła na niskich temperaturach wody i tym samym z niską temperaturą spalin. Jedyne lekarstwo to okresowa praca kotła z wysoką temperaturą spalin 180-200*C. Zamontuj drugi zawór 3D i będziesz sobie regulował temperaturę jak chcesz. Pompy trzeba podłączyć równolegle do tego samego portu w Cobrze. nilsan Edytowane 15 Lutego 2012 przez nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 15.02.2012 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Dzieki nilsan za sugestie. Co do komina to palę w piecu juz 2- gi miesiąc i myślałem, że się wygrzał i wysuszył. Komin jest ceramiczny, ocieplany. A jeżeli chodzi o pompy to myślisz, że powinienem je spiąć zwyczajnie mostkiem?? tylko jak wtedy zrobić, żeby w zakładzie była wyższa temp niż w domu?? Np.: do 15 nie potrzebuję mieć gorąco w domku i obniżam temp. Wtedy zakład będzie mógł mieć wyłącznie temp. co najwyżej taka jak w domu. P. Się pogubiłem w Twoim wpisie Jak sterownik pokazuje 80-90%mocy, to temp. spalin masz na poziomie 200st.C Co do instalacji, na zdjęciu pompa B jest na zakład, tam masz zawór mieszający, więc możesz obniżyć temp. właśnie tym zaworem na ten układ. Przydały by się jakieś termometry na odcinku przed zaworem i za nim, to wiedziałbyś jak regulujesz. Nilsan chyba dobrze radzi, co by to podłączyć pod jedno wyjście C.O. Zawsze idzie też zrobić inne rozwiązanie od strony elektronicznej. Tj. do danej pompy, gdzie chcesz mieć chłodniej podłączyć termostat pokojowy i na nim ustawić interesującą Ciebie temp. w pomieszczeniu wzorcowym w danym domu, jak zostanie osiągnięta styk rozłączy konkretną pompę do czasu spadku poniżej nastawy np. 15st.C. To do dyskusji z instalatorem i elektrykiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PITMAN 15.02.2012 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 (edytowane) Jarecki nic się nie pogubiłeś. Wszystko zrozumiałeś w 100%. Jednak podłączenie mostkiem ma jedną wadę. Jeżeli chcę, żeby w zakładzie było cieplej a domu chłodniej to wtedy jest to niewykonalne. Jarecki- czy można podłączyć dwie pompy do sterownika?? Chodzi mi o to, żeby nic się nie ujarało. nilsan- jak myślisz czy po 2 miesiącach palenia w piecu komin potrzebuje dodatkowego suszenia?? P. I jeszcze jedna uwaga. Czytałem dyskusję w wątku, że przydałby się dodatkowy "moduł" GSM i inne bajery. A moim skromnym zdaniem sterownik byłby idealny, gdyby można było sterować dodatkową pompą. to pewnie kilku osobom ułatwiłoby życie Edytowane 15 Lutego 2012 przez PITMAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 15.02.2012 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Jarecki nic się nie pogubiłeś. Wszystko zrozumiałeś w 100%. Jednak podłączenie mostkiem ma jedną wadę. Jeżeli chcę, żeby w zakładzie było cieplej a domu chłodniej to wtedy jest to niewykonalne. nilsan- jak myślisz czy po 2 miesiącach palenia w piecu komin potrzebuje dodatkowego suszenia?? P. I jeszcze jedna uwaga. Czytałem dyskusję w wątku, że przydałby się dodatkowy "moduł" GSM i inne bajery. A moim skromnym zdaniem sterownik byłby idealny, gdyby można było sterować dodatkową pompą. to pewnie kilku osobom ułatwiłoby życie Ja nie potrafię inaczej wytłumaczyć przyczyny, dla której twój kocioł nie rozwija pełnej mocy. Próbowałeś różnych czasów podawania i postoju i była delikatnie mówiąc kicha. I dalej nie jesteś w stanie uzyskać pełnej mocy kotła, który w budynkach dobrze izolowanych powinien dobijać do temperatury zadanej bez najmniejszego problemu. Nie wiem jakie masz przepływy w poszczególnych obiegach, ale przy tak dużej pojemności wodnej kotła, powinno mieć to mniejsze znaczenie. Najprawdopodobniej Cobra określa moc kotła na podstawie pomiaru temperatury spalin. Może masz brudny czujnik i wynik, który pokazuje ci sterownik jest nieadekwatny do rzeczywistej temperatury spalin z jaką aktualnie pracuje kocioł. Moim zdaniem próbowałeś od samego początku spalać w kotle ze byt niską temperaturą wody wylotowej, czyli w twoim rozumieniu ekonomicznie. Być może przez to masz w tej chwili w kominie taki syf, że jest on również przyczyną zbyt małego ciągu kominowego. Wsadź rękę z lusterkiem do wyczystki i obejrzyj komin od środka, czy nie ma przypadkiem zawężonego światła przekroju. Jeżeli tak, to go po prostu wyczyść. Rozwiązanie problemu niezależnej regulacji temperatury w poszczególnych obiegach już ci podałem. Zmontuj do zaworów 3D siłowniki z czujnikami temperatury, dokup moduł do Cobry do sterowania obiegami z mieszaczem, zaprogramuj go jak ci pasuje i po kłopocie. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PITMAN 15.02.2012 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 (edytowane) nilsan ale ja nie mam żadnego czujnika temp spalin.... A może nawet nie wiem, że mam.. Edytowane 15 Lutego 2012 przez PITMAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 15.02.2012 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Pitman Wcześniej pisałeś,że nie wiedziałeś,że w kotle można palić miał węglowy.... Na zdjęciu widzę na koszu takie duże, żółte naklejki, tam przecież dużymi literami jest napisane, że palnik jest na miały i groszki 0-31,5mm To tak z dozą uśmiechu.... Moduł Alligator umożliwia podłączenie zaworu mieszającego i sterowanie osobną pompą kolejnego obiegu grzewczego np. kolejnego budynku... Dla sterowalności jednak po podłączeniu obu pomp pod gniazdo Cobry możesz jedną z pomp podłączyć jeszcze bezpośrednio z termostatem pokojowym, wówczas ta konkretna pompa będzie rozłączana po osiągnięciu temp. powietrza zadanej na termostacie umieszczonym w danym pomieszczeniu. - to do dyskusji z instalatorem i elektrykiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wlodek_PID 15.02.2012 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Dzieki nilsan za sugestie. Co do komina to palę w piecu juz 2- gi miesiąc i myślałem, że się wygrzał i wysuszył. Komin jest ceramiczny, ocieplany. A jeżeli chodzi o pompy to myślisz, że powinienem je spiąć zwyczajnie mostkiem?? tylko jak wtedy zrobić, żeby w zakładzie była wyższa temp niż w domu?? Np.: do 15 nie potrzebuję mieć gorąco w domku i obniżam temp. Wtedy zakład będzie mógł mieć wyłącznie temp. co najwyżej taka jak w domu. P. Zastosuj moduł Aligator i siłownik zaworu. Za zaworem będziesz mógł ustawić inną temperaturę niż na kotle. Inną, ale zawsze niższą. Aligator ma wyjście na siłownik (prawo - lewo), pompę za siłownikiem i dodatkowe wyjście na pompę cyrkulacyjną. Pozdrowienia, Włodek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markon2 15.02.2012 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 RTL jest ogranicznikiem temperatury powrotu z OP. Jeżeli ustawiłeś go na 1, to OP pracuje ci na pełnej mocy i dlatego masz za ciepło. Ustaw go na wyższą wartość to zmniejszysz moc podłogówki. Zawór zacznie ograniczać przepływ przy wyższej temperaturze wody powracającej z wężownicy. nilsan U mnie ustawiłem RTL na 1 i w instrukcji jest to 25st. , jezeli wezme np. na 3 to jest to juz 45 st. i według mnie wcale nie bedzie zamykał obiegów tylko non stop bedzie otwarty tymbardziej ze na piecu po sugesti Jareckiego zmniejszyłem temp. na 40st . Sory ale jaka rzecz nazywasz OP ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PITMAN 15.02.2012 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Wcześniej pisałeś,że nie wiedziałeś,że w kotle można palić miał węglowy.... Na zdjęciu widzę na koszu takie duże, żółte naklejki, tam przecież dużymi literami jest napisane, że palnik jest na miały i groszki 0-31,5mm Prawda. Miałem pod nosem, patrzyłem i nic. Pewnie tak byłem przejęty tym spalaniem, że tylko patrzyłem na prawidłowe wys. kopczyków. A zanim zamontuję siłownik itd czy mogę spiąć te pompy i podłączyć pod jedno wejście?? No i czy ja powinienem mieć czujnik temp. spalin?? P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.