Jarecki79 18.02.2013 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Cześc locaj na 320m2 ładny wynik. Jak deczko poprawiłes nastawy wyjściowe, to jeszcze cos idzie z tego wycisnąć Do kosza wchodzi: 150kg typowego, czystego ekogroszku lub bliżej 160kg takiego drobniejszego ekogroszku z większym udziałem podziarna miału lub bliżej 170kg miału węglowego Jak palisz ekogroszkiem, to możesz szacowac 150-155kg zasyp, jak paliło się 7dni, to ładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
locaj85 18.02.2013 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 (edytowane) ...ee tam od razu ładnie , wcale nie tak ładnie heh ale znowu nie tragicznie, inni przepalają więcej kasy płucami:eek: Za tonę mojego "ekogroszku"( ponoć ZIEMOWIT) płaciłem 700zł, widać w nim większy udział miału, porównując choćby do ekoretu, którym trochę paliłem, różnic w wydajności na korzyść ekoretu nie zauważyłem, a może i wręcz przeciwnie, bo przy przejściu na obecny, piec wskoczył na wyższą temperaturę i zanim wrócił do zadanej temperatury minęło kilka godzin. Ja to bym dwa tygodnie chciał wyciągnąć na podajniku , bo tka naprawdę to od tych 320 trzeba odjąć garaż niegrzany, a później piwnice ( w końcu darmowe 8 st C i ciepło z niezaizolowanej kotłowni ), czyli w sumie ok 120 m2 grzania na poddaszu utrzymuję temperaturę ok 19 stopni więc też bez ukropu , do instalacji mam już od roku dokupione dodatkowe bajerki ale trochę obawiam się ich dokładać ze względu na stabilność układu ( teraz już bym ich nie kupił), mowa o regulatorach pokojowych, które będą sterować obwodami podłogówki poprzez listwę i siłowniki na rozdzielaczach. Generalnie chyba trochę się jednak przeliczyłem z piecem i trzeba było skorzystać z rady bardziej doświadczonych i wziąć 17KW, może żarłby mniej... Miałem jakieś dziwne przekonanie, że jak większy to będzie chodził na niższych mocach i mniej spali, ale po lekturze forum, okazuje się, że chyba byłem w błędzie... Edytowane 18 Lutego 2013 przez locaj85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
locaj85 18.02.2013 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Jarecki, zapomniałem jeszcze zapytać dlaczego u mnie w 25kW nie ma otworu rewizyjnego do zrzucania opału z kosza w razie awarii...U kolegiw piecu jak mój też nie było, z kolei u Ojca w 12 już jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 18.02.2013 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Do niektórych spraw trzeba się przekonać na własnej skórze (mówię o doborze). Co do koszy - już to kiedyś było pisane. W każdym innym palniku taka klapka jest w ramce palnika. w żeliwnych jej nie było i przez x czasu takie były kosze, gdzies zaczęły sie pojawiac o klapke prośby, więc zaczęlismy to wprowadzać. zaczęliśmy od tych mniejszych palników, bo tego idzie więcej. W tym mniejszym palniku,żeby było śmieszniej jest szersza ramka na zejście paliwa.... i z tego powodu kosze inne... Teraz jest podobny okres przejściowy, bo jeszcze testujemy drobna zmiane i równolegle wychodzą dwie wersje. Jak wszystko sie potwierdzi, to od kwietnia będzie taki standard. Drobne poprawki wchodzą cichutko w życie jedna z nich już od kilku dni wyjeżdża, oficjalnie jednak informacja pojawi sie o tym w połowie marca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 19.02.2013 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Pytanko. Obecnie sterownik Skorpion Plus mam ustawiony na 5/40 i dmuchawa 10/80. Dmuchawa jest przymknięta mocno i została gdzieś szpara z 2cm. Dlaczego ? Poprzednio jak testowałem na Ogniku w trybie dwustanowym to zauważyłem że jak jest mocniej przymknięta dmuchawa to w podtrzymaniu opał się mniej zapada i obecnie też zauważyłem to samo. Moje pytanka. Na ustawieniach 5/25 miałem czasami zbyt mocne podbicie temperatury w podtrzymaniu i niedopalony opał. Na ustawieniach 5/30 było lepiej , podbicie niższe , ale jak miałem otwartą na max klapkę na dmuchawie zauważyłem że na palniku robią się wielkie spieki (tak jakby węgiel się sklejach) i potrafił "zapchać" palnik i powietrze miało problem. Na ustawieniach 5/40 i zmniejszonej ilości powietrza przez fizyczne przymknięcie dmuchawy nie widzę spieków które zaklejają palnik ale ... No właśnie. Zauważyłem że przy 5/25 temperatura mniej spadała zanim ponownie zaczęła rosnąć. Przy 5/40 spada więcej (z zadanych 45 stopni do nawet 40 stopni). Nie wiem jak sobie poradzić z tym aby jednak temperatura mniej spadała zanim ponownie zacznie rosnąć. Nie wiem też jak zlikwidować u mnie stan podtrzymania , bo jednak prawie zawsze u mnie wchodzi w stan podtrzymania i jednak podbija o 5-8 stopni. Czy dalej zwiększać przerwę ? Mam już 5/40 czyli 1:8 , ale czy zwiększając przerwę nie spowoduje że temperatura znów niżej spadnie zanim znów zacznie rosnąć ? Co jest powodem tworzenia się takiej "skrupy" na palniku ? Za duży nadmuch ? Długi czas podtrzymania ? Da się jakoś w Skorpionie zrobić coś z tym przeciąganiem przez sterownik PID temperatury chyba o 3 stopni ? Zwiększa mi to czas podtrzymania bez sensu Przez prawie tydzień "jechałem" na 5/30 , dmuchawa na 65% i dmuchawa otwarta na max , ale były spore "kalafiory" i inne dziwne kształty Dodatkowo w tych kalafiorach było widać nie spalony węgiel. Czy w moim Skorpionie też ustawia sie jakoś modulację mocy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 19.02.2013 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Całkowicie skoków nie skasujesz, bo jest zawór i termostatyJak mocniej rozciągniesz pauzę, to oczywiście niżej Ci tez spadnie zanim sie pozbiera Modulacja też jest w skorpionie, zapomniałem pod jakim kodem, mam to w innym kompie. Chyba 2207.. - spróbuj wbić, ustawiałem domyslnie na 20% jak pamiętam, możesz zejść na ok.10% Może warto głowice palnika ponownie uszczelnić? Kiedy to robiłeś? 2lata temu? czy jakos w ostatnim czasie?Silicon na 1200st.C pod rowek i na łączeniu dołu odlewu głowicy paleniskowej z korpusem palnika(silicon na dole głowicy paleniska na około, gdzie sa te pionowe nacięcia, nałożony od środka, wówczas to łatwiej przez drzwiczki ponownie włożyć i jak siądzie, to będzie dobrze uszczelnione) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 19.02.2013 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Uszczelniałem przed rozpoczęciem sezonu , chyba w październiku. Uszczelniałem koronę w rowku i przy łączeniu korony z odlewem. Więc powinno być szczelnie. Czyli to normalne że wydłużając przerwę powodujemy że temperatura mocniej spada zanim znów zacznie rosnąć ?Jeśli tak to po co wydłużać jak potem piec potrzebuje więcej czasu aby dojść do zadanej temperatury ?Przecież szybciej dojdzie jak spadek temp. bedzie powiedzmy 2stopnie niż 5stopni i zapewne mniej zużyje opału ? Próbuję jeszcze ustawienia 5/35 i dmuchawa 8/60 ale przy otwartej na max dmuchawie. Chciałbym bardziej ustabilizować wykres, bo przy ustawieniach 5/40 i dmuchawa 8/85 (przy mocno przymkniętej dmuchawie) miałem wahania od około 39 do około 55 stopni , mimo że zadana jest 45 stopni ... Co daje zmiana tej modulacji z 20 na 10 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
0degree 19.02.2013 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Kaszpir, masz zawór mieszający i głowice termostatyczne na wszystkich grzejnikach? Są podłogówki? i w jaki sposób podłączone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 19.02.2013 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Kaszpir, masz zawór mieszający i głowice termostatyczne na wszystkich grzejnikach? Są podłogówki? i w jaki sposób podłączone? Na grzejnikach termostaty , podłogówka sterowana dodatkowym sterownikiem pogodowym (steruje zaworem czterodrogowym). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 19.02.2013 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Ja wiem tyle, że Kaszpir ma zawór mieszający sterowany pogodowo innym urządzeniem, jest podłogówka i są termostaty na grzejnikach. Odegree o instalacjach wiesz dużoo więcej, może jakąś dobrą radę można przedstawić. Kaszpir, jakaś logiczna granica wydłużania występuje, kwestia prób, gdzie się godzimy, aby powiedzieć STOP.Wydaje mi się,że u Ciebie są to granice między 30 a 35sekund. Ta modulacja to tak w skrócie powoduje dalsze obniżanie nadmuchu po podaniu dawki, im bardziej dawki rozciągane, tym dalej po podaniu schodzimy w dół z nadmuchem.Nie miałem nigdy okazji spalać ruska, więc nie wiem, czy modulacja z zakresu 10-15% będzie lepsza, wiem,że taka jest dobra dla miału węglowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
0degree 19.02.2013 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Na grzejnikach termostaty , podłogówka sterowana dodatkowym sterownikiem pogodowym (steruje zaworem czterodrogowym). Który masz sterownik pogodowy? (model/firma) jesteś w stanie zjechać na krzywych tak aby podnieść temperaturę na kotle do 50 stopni? Tylko jednego nie kumam, masz podłogówkę i grzejniki za zaworem 4 dr, czy tylko samą podłogówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 19.02.2013 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Który masz sterownik pogodowy? (model/firma) jesteś w stanie zjechać na krzywych tak aby podnieść temperaturę na kotle do 50 stopni? Tylko jednego nie kumam, masz podłogówkę i grzejniki za zaworem 4 dr, czy tylko samą podłogówkę. Polski sterownik UMS-4P. Ustawienie krzywej mam na "28". Sterownik podłączony jest pod zawór czterodrogowy, Temperaturę na piecu mogę dać jaką chcę. W tamtym roku miałem na piecu 60 stopni a na podłogówkę szło około 25-32 stopnie ... W tym roku zmiejszyłem temepraturę bo niestety zwiększenie temperatury na piecu nie przekłada sie na zwiększenie temperatury na powrocie , zapewne powodem jest podłogówka + powrót z grzejników. Zawór czterodrogowy mam. Instalcja jest prawidłowo wykonana. Mam u siebie 2 obiegi. Jeden na grzejniki , zasilanie idzie od razu z pieca (temperatura na grzejnikach jest taka jak na piecu) . Podłogówka jest zasilana poprzez zawór czterodrogowy. Temepratura na podgłogówka może mieć dowolną temepraturę , ale steruje nią sterownik. Obecnie na podłogówkę idzie 28 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
0degree 19.02.2013 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Rozumiem, jeśli miałbyś możliwość gdzieś w miarę blisko kotła otworzyć jedną głowicę na grzejniku na max (w kotłowni , holu itp) tak aby ciągle woda krążyła w układzie.Albo podłącz pompę od c.w.u na stałe do gniazdka tak aby pracowała kilka godzin na 1 biegu, zobaczymy na wykresy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 19.02.2013 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Rozumiem, jeśli miałbyś możliwość gdzieś w miarę blisko kotła otworzyć jedną głowicę na grzejniku na max (w kotłowni , holu itp) tak aby ciągle woda krążyła w układzie. Albo podłącz pompę od c.w.u na stałe do gniazdka tak aby pracowała kilka godzin na 1 biegu, zobaczymy na wykresy. Głowic nie chce zdejmować bo wtedy będzie sauna. Grzejników jest łącznie 4. Pompę CWU podłączałem na stałe już kiedyś. Powoduje to wzrost temperatury powrotu o kilka stopni. Jednakże ma to u mnie kilka minusów. Po pierwsze wtedy temp CO i CWU jest taka sama , nie działają strefy czasowe , a dodatkowo moja pompa CWU nie jest energooszczędna i nawet na 1 biegu bierze chyba 40W ... Ale powoduje że jest wtedy "krótki obieg" i temperatura powrotu rośnie. W tamtym sezonie grzewczym miałem tylko podłogówkę i temepratura powrotu była wyższa. Teraz dodatkowo ją wychłodziły grzejniki. Poddasze ciepłe i grzejniki mimo że małe to nie działają nonstop. Muszę się zapewne pogodzić z tym co jest i tak jest dużo lepiej niż jak miałem poprzedni sterownik Ognik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 19.02.2013 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Moim problemem z tego co widzę jest sklejający się opał na palniku.Zadawało mi się że przy 25/5 i dmuchawa 8/79 opał mniej się sklejał ale był niedopalony. Po zwiększeniu przerwy do 30/5 i zmniejszeniu dmuchawy do 8/65 zauważyłem że zaczął się sklejać opał na palniku a to powoduje że ogień nie może przebić się przez sklejony opał (taki rozlany "płynny" wystygnięty węgiel).Kilka dni temu przymknąłem dmuchawę tak że została tylko szpara 2cm i ustawiłem 40/5 i 8/65 i zdaje mi się że ilość sklejonego opału zmniejszyła się , ale nie zlikwidowałem tego do końca.Ten rozlany opał powoduje że sam proces spalania jest utrudniony i chciałbym sie tego pozbyć ... Wyczytałem gdzieś że jest to wina zbyt dużego dmuchania. Jak otworzę drzwiczki to czasami słychać że aż furkocze ogień , czyli powietrza jest aż nadto. Wygląda na to że nawet jak ustawię dmuchawę na 10/60 to ciagle to jest za dużo ??? Ale jak zejdę z dmuchawą to czy sterownik da radęi czy tym razem nie bedzie nie spalonego węgla ? Czy może jednak ograniczyć dopływ powietrza za pomocą zasłony na dmuchawie ? Na noc zrobię test. Czyli ustawię dmuchawę 10/50 i przymknę dmuchawę tyle aby została gdzieś 2cm szpara , ale i tak szpara bedzie większa bo zamkięcie jest dwustronne wiec z obu stron jest taka sama szpara. Czy to dobry trop ? Ale jeśli dobry to nie rozumiem. Niby w Cobrze/Pumie/Skorpionie nie przymyka się dopływi powietrza w dmuchawie bo niby sterownik sam tym steruje , ale czy czasami dmuchawa wbs6a nie jest zbyt "poteżna" ?Ona ma jednak aż 420m3/h ... Ile do prawidlowego procesu spalania jest potrzebnych m3/h powietrza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 19.02.2013 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 (edytowane) kaszpirze swoich zabaw z Cobrą wiem że im daję niżej moc maksymalną tym bardziej płaski jest wykres- rzadziej kociol się odstawia niestety jak się już odstawi to na skutek tej niskiej mocy maksymalnej start powoduje dalsze wychładzanie, ponieważ moc minimalna tez się zmniejsza:(na pewno pamiętasz na jakich nastawach pracowałeś w trybie dwustanowym- odpowiedz sobie na pytanie czy wtedy mocno przeciągał i mocno się wychładzal i spróbuj dać takie same lub tylko odrobinę bogatsze dla mocy maksymalnej jeśli masz oddzielny obieg na kaloryfery i chcesz podnieść temp powrotu spróbuj mojego patentu z obiegiem kotłowym(wątek w stopce strona 7 chyba)dzięki jego zamontowaniu mam powrót chłodniejszy o 4stC od zasilania. wiem że u Ciebie tak się nie da ale możesz podnieść temperaturę bez ciągłej pracy CWU i zwiększonego zużycia opału. tylko u Ciebie trzeba by większej średnicy ten obieg niż u mnie. psja u siebie pracuję z przymkniętą klapką - inaczej to mam huragan w kotle i spieki potężne albo niedopałkiteraz testuję z otwartą na maksa ale z niższym nadmuchemmam wiatrak o wydajności 240m3/h- trochę duży moim zdaniem musisz wybrać co testować czy niższy nadmuch czy przymkniętą klapkę- jak zrobisz oba myki jednocześnie i wyjdzie lipa to będziesz zgadywał czy przez moc nadmuchu czy przez przesłonę Edytowane 19 Lutego 2013 przez timon120777 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 19.02.2013 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Na dobranoc osobno kilka kwestii. Odegree nie kazał likwidowac termostatów, tylko zostawic 1 z termostatów na grzejnikach na stałe na maxa otwarty, np. jakis najbliższy kotłowni....Wklej może fotki instalacji, montażu zaworu i rurek, może Odegree coś doradzi. Co do dmuchawy, Ognik z inną nie chodzi, już to kilka razy mówiłem, pisałem także z jakiego powodu.Ognik działa z: WBS6a, WBS6aAL, RMS-120, WPa06, RV-13AM, generalnie silniki EMC/EBM 70-82Wwbs6a nie ma >400m3/h, to taki bez sensu szkic, realnie na maxa bez przeszkód ma ok.260m3/h, ale po montażu w danym palniku też się to wszystko zmienia.Sztokery np. pracuja na WPa06 i idzie to wysterować. Skorpion z racji ustawianego dołu dmuchawy może pracowac z mniejszymi dmuchawami, więc można kupić WPa07 na EBM 36W lub RV-13AMs czy nowy model RV-13AMsr z wbudowanym terminatorem ciągu i silnikiem 40W, tutaj max. 170m3/h Testowałem tez ostatnio malutką dmuchawę od kotła na pellet, gdzie wydatek był 70m3/h, ale totalna porażka przy żeliwnym palniku ekoenergia, ten mały wentylek nie dał rady, mimo,że teoretycznie powinien..... tym się własnie rózni teoria od praktyki. Jutro może w ramach ciekawostki klikne jej zdjęcie na tle dmuchawki 40W.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 19.02.2013 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 2. Bez sensu jest wiercenie wszystkim na raz, tak to sie do ładu za skarby nie dojdzie. Jak był lekki niedopał przy dmuchawie 8/79, to było dac trochę dłuższa pauzę np. 5/28 i po dobie ew. 5/30 czy 5/32, aby ten węgiel się spalał właściwie.Po dograniu tej rzeczy można kombinować ze słabszymi nastawami. Dograc jedno i dopiero zabierać się za co inne. Po dograniu dopalania dla 8/79, czyli po dograniu pauzy dla podawania 5sekund można szukać dalej niższej mocy, jak będzie wystarczająca.czyli zakładając,że 8/79 i 5/np.32 opał dopalony, to szukamy niższej np. 10/70 i pauza startujemy od 35-40sek..... - znajdziemy dopalanie i da radę z mocą, aby nie było alarmu, to idziemy dalej, skoro chcemy się bawićszukamy dla np. 10/65 i startujemy z pauzą np. 42sekundy, jak wczesniej się sprawdziło np. 42sek dla nadmuchu 70%.... Dla WBS6a z mojego doświadczenia nie ma sensu schodzić <65%,bo będzie kicha. No chyba,że komin przy danych warunkach pogodowych taki "wariat"... Są dwa rodzaje spieków, jedne powstają ze względu na zbyt silny nadmuch a drugie ze względu na zbyt słaby nadmuch.... To tyle, dobrej nocki wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 20.02.2013 06:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 (edytowane) Co do dmuchawy, Ognik z inną nie chodzi, już to kilka razy mówiłem, pisałem także z jakiego powodu. Ognik działa z: WBS6a, WBS6aAL, RMS-120, WPa06, RV-13AM, generalnie silniki EMC/EBM 70-82W wbs6a nie ma >400m3/h, to taki bez sensu szkic, realnie na maxa bez przeszkód ma ok.260m3/h, ale po montażu w danym palniku też się to wszystko zmienia. Ja podałem dane jakie podaje producent więc chyba się nie myli ? Jeśli ma 400m3/h czy nawet 260m3 na godzinę to jest to bardzo mocna dmuchawa. Dla porównania mam rekuperator gdzie wbudowane wentylatory mają wydajność 280m3/h a standardowo wentylacja całego domu działa na około 100m3 na godzinę ... Wczoraj na noc dałem ustawienia 5/35 i dmuchawa 10/60 i dmuchawa przymknięta bardzo mocno (została szpara z 1,5cm z obu stron) Podniosłem też temperaturę na piecu do 50 stopni bo niestety chyba 45 stopni to trochę za mało na moje grzejniki (mam grzejniki małe , niezbyt przewymiarowane). Po nocy widzę że piec dał sobie radę. Obniżyłem przed wyjściem do 5/40. Wygląda że nawet przy bardzo mocno zamknietej dmuchawie jak i obniżeniu max obrotów do 60% daje sobie radę. Po pracy zobaczę jak będzie to wyglądało. Czy podnosząc minimalne obroty dmuchawy spowoduje że temperatura będzie mniej spadała zanim znów na piecu zacznie ponownie rosnąć temp czy odwrotnie ? Czy według Ciebie jednak dla "bezpieczeństwa" podnieść maksymalne obroty dmuchawy do powiedzmy 75% jak mam teraz mocno przymknięty dopływ powietrza ? Ciągle mam mętlik czy dać większą moc (25/5) i zaufać sterownikowi czy jednak ograniczyć mu moc (40/5). Pytam bo wydłużając przerwę powoduje że temperatura mocniej spada także ta minimalna zanim piec zacznie ponownie osiągać temp. zadaną i nie wiem czy jest sens pozolić na takie duże spadki bo czym większy spadek tym piec musi dłużej dochodzić do żądanej temperatury i nie wiem czy to ekonomiczne i sensowne ... Edytowane 20 Lutego 2013 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 20.02.2013 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 (edytowane) Ja podałem dane jakie podaje producent więc chyba się nie myli ? .. koloryzuje, koloryzuje... i to mocno Obudowa, wirnik i silnik są takie same jak w innych wymienionych, najbardziej realne dane po testach podają firmy Ewmar-Ness oraz MplusM, ten a'la wykresik Konwektora jest raz,że mało czytelny a dwa koloryzowany. Prawdziwe 400m3 ma prawo osiągnąć RV-05 w większej obudowie, z większym wirnikiem i większym otworem wylotowym. cały czas trzeba też pamiętać,aby te dane zgrywać z otworem wylotowym, sprężem oraz dystrybucją powietrza w danym palniku, to wszystko obniża dane papierowe... WBS występuje z małym i dużym wylotem a wykres jest jeden... Jak mówiłem, nic nie wiem o ruskim węglu, więc trzeba spokojnie dojść i wytestować, co będzie u Ciebie lepsze. Zmieniaj jednak w/g jakiegoś schematu, nie tak extremalnie. Powolne korekcje i obserwacja jak chcesz coś zmienić Edytowane 20 Lutego 2013 przez Jarecki79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.