Gość mark3k 09.09.2013 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Hmm powiem Ci,że kilka lat do tyłu sam naciskałem na dostawcę, zresztą inni producenci z regionu również, bo te początkowo stosowane kondziory 5-6uF potrafiły klękac po 4-6miesiącach pracy a żaden producent palnika nie daje gwarancji na kondziora, każdy twierdzi,że to element wymienny podlegający zużyciu. No to pojechali po całości. Kondek jest integralną częścią napędu (silnika) bo bez niego silnik jednofazowy nie pracuje i ma taką sama gwarancję jak silnik. Kupujesz silnik z kondkiem w środku jako jedno integralne urządzenie. Naturalne zużycie to np: szczotki w szlifierce komutatorowej czy wiertarce. Dostawca czy producent w takim wypadku to zwykły oszust unikający praw gwarancyjnych konsumenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 09.09.2013 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Zacytuję z karty gwarancyjnej jednego palnika:"Podajnik objety jest 24 miesieczna gwarancja z wyłaczeniem zawleczki, srub, kondensatorów,uszczelnien elastycznych oraz nadmiernego zużycia elementów ruchomych spowodowanych nieprawidłowaeksploatacja np. zbyt dua wilgotnoscia opału." Zadzwoń do ekoenergii i zapytaj jak sprawa wygląda z kondziorem..... Wydaje mi się,że taka pierdołę jak kondziora za ok.10zł raz na 3lata warto kupić i wymienić. Jak kupujesz lampę na tzw świetlówki, to jak ci starter wysiada, to przeciez nie reklamujesz lampy, tylko wymieniasz starter...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 09.09.2013 15:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Skoro już się zrobiło ciepło, to i moje 3 grosze. W silnikach jednofazowych gdzie wystepuje spore obciązenie w momencie startu, przeciwnie np do wentylatorów, powinno się stosować dwa kondensatory. Jeden mały kondensator pracy, drugi wiekszy ok x2 kondensator rozruchu oraz przekaźnik który po rozruchu odcina kondensator duży zostawiając w obwodzie tylko kondensator pracy. W momencie startu oba zasilają uzwojenie rozruchowe silnika. Zakladanie coraz to większych kondsatorów jest kompromisem kosztowym skutkującym większym zużyciem prądu, kondensatorow i silnika. Niestety dla użytkownika, ale jak najbardziej stety dla producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość mark3k 09.09.2013 15:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2013 (edytowane) Zacytuję z karty gwarancyjnej jednego palnika: "Podajnik objety jest 24 miesieczna gwarancja z wyłaczeniem zawleczki, srub, kondensatorów, uszczelnien elastycznych oraz nadmiernego zużycia elementów ruchomych spowodowanych nieprawidłowa eksploatacja np. zbyt dua wilgotnoscia opału." Zadzwoń do ekoenergii i zapytaj jak sprawa wygląda z kondziorem..... Wydaje mi się,że taka pierdołę jak kondziora za ok.10zł raz na 3lata warto kupić i wymienić. Jak kupujesz lampę na tzw świetlówki, to jak ci starter wysiada, to przeciez nie reklamujesz lampy, tylko wymieniasz starter...... OK. Tylko mi nie chodzi o jakieś 10 zł tylko o zasadę.Jeśli lampa na gwarancji masz pełne prawo naprawić lub wymienić na gwarancji, a że nikomu nie chce się zdejmować lampy np. z sufitu, to kupuje starter i wymienia. Nie zmienia to faktu, że możesz żądać naprawy gwarancyjnej lub wymiany na sprzęt wolny od wad. Takie jest prawo, ekoenergia tego prawa nie tworzy. Jeszcze nikt ich nie zgłosił do odpowiednich organów... Jeszcze.... Edytowane 9 Września 2013 przez mark3k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 09.09.2013 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Mark, cała ta dyskusja i to jak pamiętam burzliwa była ok.2009rokuSprawy związane z kondziorami 6uF to lata ok.2006-7, wówczas tak było przy nordach i innych motoreduktorach. Rozumiem dzisiejsze zapisy producentów palników, bo wówczas każdy się irytował. Zastosowanie 6uF w tamtym czasie do silnika 90W to był niewypał, teoretycznie w/g tabel powinno być ok, ale praktyka pokazała co innego.Po naciskach i zmianach na nieco większe kondziory sprawy nie ma.Owszem warto po3latach mieć już cosik w zapasie, ale już nie spotkałem się z żadnym przypadkiem, aby to klękało wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość mark3k 10.09.2013 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2013 Zgadzam sią z Tobą w zupełności. Niemniej, jeśli pójdziemy tym tokiem rozumowania producentów i deklarowania co podlega gwarancji, a co nie (w/g widzimisię producenta urządzenia), to za chwile BESEL będzie dawał gwarancje na obudowę i może na śrubki skręcające obudowę silnika .... Za dwa lata kupię ten nieszczęsny kondek i będę spał spokojnie i w ciepełku Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
art-e 18.09.2013 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Koledzy potrzebuje pilnie pomocy, dziś próbowałem odpalić swojego skampa i pojawił się problem, a mianowicie nie chodzi podajnik. Wogóle nie kręci, tylko co jakiś czas z silnika motoreduktora dochodzi dźwięk jakby przeskakiwał wirnik o jakiś kawałek obrotu, taki dźwięk: bam.......bam......bam. Co z tym zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 18.09.2013 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Art-e odpisałem na maila, sprawdź wiadomość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzy00 20.09.2013 04:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 a dlaczego nie tu? czy to jakieś poufne info było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 20.09.2013 06:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Nie, podałem kolejność rozkręcenia podobnie jak do wymiany zawleczki, aby kolega sprawdził co jest.Działamy. Wstępnie silnik lub przekładnia, ślimak ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hubi27 25.09.2013 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2013 Muszę podebrać jakiś konwerter do skomunikowania sterownika PUMA( RS232) z modułem Alligator (RS485) może ktoś coś polecić pewnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 25.09.2013 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2013 DamianLisu swego czasu podawał jakiś modelNie wiem czy tutaj czy na wątku WłodkaPID Nie wiem, czy ma czas zaglądać, możesz zastukac do niego na priva.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
small7 25.09.2013 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2013 Witam może ktoś wie jaka może przyczyna nie załączania pompki cyrkulacyjnej przez moduł Aligator. W oknie diagnostyka pompa działa a z zaprogramowanych godzin pompka nie jest załączana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 26.09.2013 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Albo kwestia softu Włodka, tj. coś przeoczył pisząc nowszy soft.Albo kwestia alligatora. Najlepiej dryndnąć do elektro-miz i rozmawiać z p.Cyprianem, ja akurat alligatora nie podłączałem u siebie i nie korzystałem z niego, więc nie potrafię odpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejm7 29.09.2013 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2013 Witam, Jestem na etapie podjęcia decyzji o zamianie pieca olejowego na ekogroszek z podajnikiem. Dom z piwnicą i garażem ale nie ogrzewanym. Wybudowany w 2004r, ściana max 25cm styropian 10cm i max 12cm. Powierzchnia pomieszczeń ogrzewanych ok 145m2. Kotłownia w piwnicy. Komin z wkładem z kwasówki z Żar MKS standard (dedykowany do gazu i oleju) max.tem spalin 450 stopni o srednicy 120 mm i H-11 metrów. Zdecydowany jestem na skama-p premium z cobrą zaworem dbv w instalacji zamkniętej. Wczoraj był instalator i stwierdził że komin 120 mm jest za mały do 12kw i będzie się dławił. Standardowo doradzał min.17kw i podpięcie do komina od kominka ale to rewolucja w piwnicy. Ma ktoś może już zainstalowany kociął na ekogroszek do komina po olejowym (wkład z kwasówki) i jak to pracuje? Witam Sam miałem podobny dylemat rok temu. Zaryzykowałem i nie żałuję. Mój Skam-P 12 kW dobrze znosi 110 mm średnicy komin - u mnie 8,5m wysokości. W tym roku jednak w czasie odpalania, kiedy wiatrak pracował z pełną mocą , dało się odczuć spaliny. W ubiegłym roku tego nie było. Powodem tego jest chyba jednak to, że latem zmieniałem wyczystkę i prawdopodobnie szarpiąc się z członami komina poluzowałem łączenia. Będę chyba musiał wymienić cały wkład na nowy / tej samej średnicy/, ale z całą stanowczością stwierdzam, że komin / średnica/ daje radę. Zauważyłem jednak, że przy obniżeniu temperatury wody w kotle poniżej 55st C następuje wykraplanie kondensatu w kominie i jego spływanie po ściankach di pieca. Mam zawór 4d za kotłem, więc problem rozwiązuję prosto - ustawiam temperaturę na 55stC, a zaworem obniżam wyjście na grzejniki do żądanego poziomu. Miniomej zimy nie podniosłem wyżej niż 45stC nawet w największe mrozy. Pompa CO pracuje non stop. Mam także zamknięty układ z zaworem DVB i naczyniem przeponowym. Mój dom to około 130m2 - ściany jak u Ciebie / dom z 2002 roku / Jeśli pomogłem rozwiać wątpliwości - cieszę się. W razie pytań - proszę o odzew. Możemy pogadać na skypie, lub telefonicznie. PS Kocioł kupowałem u Jareckiego - moja decyzja podjęta była po konsultacji z nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szymkas30 04.10.2013 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2013 ma ktoś z Was doświadczenie w spalaniu miału w skam p premiuim, bo ja wczoraj na próbę wsypałem i mam "wrażenie" że ładnie się pali, tem miał ma wartość opałową 24. ciekawy jestem jak to wygląda z punktu ekonomiczengo, porównując ekogroszek 24 tyś kalorii z miałem 24 tys kalorii - czy tyle samo spalimy czy miału jednak wiecej?ps. miał suchy - kupiony w wakacje, i to mój pierwszy sezon dlatego nie mam odnieśienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czechu77 04.10.2013 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Ja pale miałem w skampie 12 kw. Ogólnie mam takie podejście, że kupiłem kocioł z palnikiem do miału więc palę miałem( chodzi oczywiście o ekonomię). Gdybym chciał palić dobrym jakościowo ekogroszkiem to bym z pancerpolem kocioł kupił albo inny typowo do ekogroszku palnik. Co do ekonomiki spalania to miału idzie troszke więcej niż podobnej jakości ekogroszku ale rachunek ekonomiczny i tak wychodzi na plus dla miału.. Co do jakości spalania to imho najlepiej spala się miał który ma spory udział grubszego ziarna. Bardziej sypki miał nie spala się równo na palniku przy małym nadmuch (bardziej wypala się od strony zasobnika). W takim przypadku pomaga nieco podniesienie mocy dmuchawy ( u mnie ma max 40W). Miał ma również taką zaletę, że kopczyk w podtrzymaniu nie zapada ci się tak szybko jak na groszku ( po prostu powietrzu jest trudniej się przebić przez warstwę miału na palniku) - istotne w okresie letnim przy grzaniu tylko CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szefo79 04.10.2013 23:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2013 WitamCzytam cały bardzo długi temat od kilku dni i włąśnie dziś będąc na nocnej zmianie dotarłem do końca i chciałbym, mając troszkę wiedzy tu zdobytej, zadać kilka pytań.Zacznę od tego, ze od kilku dni uzytkuje sterownik Cobra PID II (stary był st-14 takze przeskok spory), na kotle defro komfort-eko 25 kw ze starej linii.Sterownik okazał sie bardzo czytelny i przyjazny w uzytkowaniu lecz mimo to mam kłopot z uciekającym "kopcem" w dół. Kolejny problem to częste przejścia kotła w podtrzymanie co kłóci sie z ideą algorytmu.Chciałbym się dowiedziec jak Waszym zdaniem powinny wyglądać nastawy dla mojego kotła, szczególnie interesuje mnie modulacja mocy -ten parametr mam na poziomie 40%. Nie chce pisac jakie mam obecnie ustawienia bo narazie zalezy mi na Waszych wskazówkach. Kolejne pytanie dotyczy softu - czy ten dostępny na stronie producenta sterownika jest najnowszy? (kilka stron wcześniej Jarecki79 pokazywał screeny z wersji s, co to za soft? ) I jeszcze jedno pytanie - jak kształtuje się u Was temperatura ślimaka? Wydaję mi sie że to wazny parametr aby uniknac alarmu i cofniecia się żaru do podajnika (miałem taki przypadek , gdy kopiec wydawał sie super a jakims cudem zar podszedł na tyle głęboko by uruchomic wyrzucanie groszku)To chyba tyle na początek.A tak z ciekawości - na czym staneły prace nad mozliwościa sterowania Cobra przez WiFi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 05.10.2013 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2013 jeśli chodzi to na komfort eko ze zwykłą fajką to modulację bym dał jakieś 25% lub mniejjeśli się odstawia należy zmienić moc maksymalną- wydłuż przerwę podawania i obniż maksymalną moc nadmuchudzięki temu kocioł będzie pracował z nieco niższą mocą maksymalną a tym samym algorytm powinien działać nieco płynniej. przy mniejszym odbiorze mocy. tylko nie przesadź bo może mocy na duży mróz zabraknąćjeśli kopiec schodzi w czasie pracy zmniejsz obroty maksymalne dmuchawyjeśli schodzi w podtrzymaniu zmniejsz moc minimalnąsofty z serii S to softy testowe pisane pod konkretne zestawy tym sobie głowy nie zawracaj na razie.ślimak rozgrzewa się od złoża gdy kocioł jest w podtrzymaniu, jak pracuje i wentylator dmucha to jednocześnie chłodzi ślimakzatem im dłużej pracuje tym lepiej dla ślimaka, przedłużające się podtrzymanie oraz częste przedmuchy i schodzący w dół żar mogą go nadmiernie rozgrzewać.u mnie w czasie pracy temperatury w okolicy 32stC jak się odstawi to rośnie- tylko ja mam palnik żeliwny i u mnie 45-50st to częste wartości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szefo79 05.10.2013 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2013 Sprobuje zastosować Twoje sugestie.Martwi mnie tylko fakt, iż dmuchawe mam ustawioną max 40 % a dolny zakres 7% obserwując kocioł zwróciłem uwage ze jego maksymalna moc jaką osiąga to 25%, a i przy takiej pracy (wykres wychodzi prawie poziomy) tworza sie spieki a ogien w retorze jest niewielki i w formie "świeczki" - nie pali sie na calym palenisku tylko w centralnej jego części. Patrzac u mnie na temp. ślimaka podczas postoju kreci sie kolo 30-35 stopni a przy pracy kotła potrafi osiagnac 50 stopni. Wydaje mi sie ze zar schodzi za nisko i wielokrotne proby ustawienia wysokosci zaru nie daja efektu. Dziwne jest to wszysko biorąc pod uwage, ze dmuchawa ledwo dmucha ogien malutki a zar spiernicza w dół. Nie wiem czy to nie jest czasem wina zbyt malego odbioru ciepła.Chodzi tylko podłogówka w ilości około 60m2.moje nastawy:podawanie 7sprzerwa 21sdmuchawa tak jak pisalem przedział 7% - 40%minimalna moc 3%modulacja jednak byla i jest ustawiona na 20%.nie wiem jak z tymi przedmuchami jest dokladnie .jak mam je ustawic czy moze zablokowac.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.