Jarecki79 09.09.2013 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Mark, cała ta dyskusja i to jak pamiętam burzliwa była ok.2009rokuSprawy związane z kondziorami 6uF to lata ok.2006-7, wówczas tak było przy nordach i innych motoreduktorach. Rozumiem dzisiejsze zapisy producentów palników, bo wówczas każdy się irytował. Zastosowanie 6uF w tamtym czasie do silnika 90W to był niewypał, teoretycznie w/g tabel powinno być ok, ale praktyka pokazała co innego.Po naciskach i zmianach na nieco większe kondziory sprawy nie ma.Owszem warto po3latach mieć już cosik w zapasie, ale już nie spotkałem się z żadnym przypadkiem, aby to klękało wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość mark3k 10.09.2013 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2013 Zgadzam sią z Tobą w zupełności. Niemniej, jeśli pójdziemy tym tokiem rozumowania producentów i deklarowania co podlega gwarancji, a co nie (w/g widzimisię producenta urządzenia), to za chwile BESEL będzie dawał gwarancje na obudowę i może na śrubki skręcające obudowę silnika .... Za dwa lata kupię ten nieszczęsny kondek i będę spał spokojnie i w ciepełku Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
art-e 18.09.2013 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Koledzy potrzebuje pilnie pomocy, dziś próbowałem odpalić swojego skampa i pojawił się problem, a mianowicie nie chodzi podajnik. Wogóle nie kręci, tylko co jakiś czas z silnika motoreduktora dochodzi dźwięk jakby przeskakiwał wirnik o jakiś kawałek obrotu, taki dźwięk: bam.......bam......bam. Co z tym zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 18.09.2013 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Art-e odpisałem na maila, sprawdź wiadomość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzy00 20.09.2013 04:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 a dlaczego nie tu? czy to jakieś poufne info było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 20.09.2013 06:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Nie, podałem kolejność rozkręcenia podobnie jak do wymiany zawleczki, aby kolega sprawdził co jest.Działamy. Wstępnie silnik lub przekładnia, ślimak ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hubi27 25.09.2013 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2013 Muszę podebrać jakiś konwerter do skomunikowania sterownika PUMA( RS232) z modułem Alligator (RS485) może ktoś coś polecić pewnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 25.09.2013 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2013 DamianLisu swego czasu podawał jakiś modelNie wiem czy tutaj czy na wątku WłodkaPID Nie wiem, czy ma czas zaglądać, możesz zastukac do niego na priva.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
small7 25.09.2013 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2013 Witam może ktoś wie jaka może przyczyna nie załączania pompki cyrkulacyjnej przez moduł Aligator. W oknie diagnostyka pompa działa a z zaprogramowanych godzin pompka nie jest załączana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 26.09.2013 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Albo kwestia softu Włodka, tj. coś przeoczył pisząc nowszy soft.Albo kwestia alligatora. Najlepiej dryndnąć do elektro-miz i rozmawiać z p.Cyprianem, ja akurat alligatora nie podłączałem u siebie i nie korzystałem z niego, więc nie potrafię odpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejm7 29.09.2013 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2013 Witam, Jestem na etapie podjęcia decyzji o zamianie pieca olejowego na ekogroszek z podajnikiem. Dom z piwnicą i garażem ale nie ogrzewanym. Wybudowany w 2004r, ściana max 25cm styropian 10cm i max 12cm. Powierzchnia pomieszczeń ogrzewanych ok 145m2. Kotłownia w piwnicy. Komin z wkładem z kwasówki z Żar MKS standard (dedykowany do gazu i oleju) max.tem spalin 450 stopni o srednicy 120 mm i H-11 metrów. Zdecydowany jestem na skama-p premium z cobrą zaworem dbv w instalacji zamkniętej. Wczoraj był instalator i stwierdził że komin 120 mm jest za mały do 12kw i będzie się dławił. Standardowo doradzał min.17kw i podpięcie do komina od kominka ale to rewolucja w piwnicy. Ma ktoś może już zainstalowany kociął na ekogroszek do komina po olejowym (wkład z kwasówki) i jak to pracuje? Witam Sam miałem podobny dylemat rok temu. Zaryzykowałem i nie żałuję. Mój Skam-P 12 kW dobrze znosi 110 mm średnicy komin - u mnie 8,5m wysokości. W tym roku jednak w czasie odpalania, kiedy wiatrak pracował z pełną mocą , dało się odczuć spaliny. W ubiegłym roku tego nie było. Powodem tego jest chyba jednak to, że latem zmieniałem wyczystkę i prawdopodobnie szarpiąc się z członami komina poluzowałem łączenia. Będę chyba musiał wymienić cały wkład na nowy / tej samej średnicy/, ale z całą stanowczością stwierdzam, że komin / średnica/ daje radę. Zauważyłem jednak, że przy obniżeniu temperatury wody w kotle poniżej 55st C następuje wykraplanie kondensatu w kominie i jego spływanie po ściankach di pieca. Mam zawór 4d za kotłem, więc problem rozwiązuję prosto - ustawiam temperaturę na 55stC, a zaworem obniżam wyjście na grzejniki do żądanego poziomu. Miniomej zimy nie podniosłem wyżej niż 45stC nawet w największe mrozy. Pompa CO pracuje non stop. Mam także zamknięty układ z zaworem DVB i naczyniem przeponowym. Mój dom to około 130m2 - ściany jak u Ciebie / dom z 2002 roku / Jeśli pomogłem rozwiać wątpliwości - cieszę się. W razie pytań - proszę o odzew. Możemy pogadać na skypie, lub telefonicznie. PS Kocioł kupowałem u Jareckiego - moja decyzja podjęta była po konsultacji z nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szymkas30 04.10.2013 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2013 ma ktoś z Was doświadczenie w spalaniu miału w skam p premiuim, bo ja wczoraj na próbę wsypałem i mam "wrażenie" że ładnie się pali, tem miał ma wartość opałową 24. ciekawy jestem jak to wygląda z punktu ekonomiczengo, porównując ekogroszek 24 tyś kalorii z miałem 24 tys kalorii - czy tyle samo spalimy czy miału jednak wiecej?ps. miał suchy - kupiony w wakacje, i to mój pierwszy sezon dlatego nie mam odnieśienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czechu77 04.10.2013 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Ja pale miałem w skampie 12 kw. Ogólnie mam takie podejście, że kupiłem kocioł z palnikiem do miału więc palę miałem( chodzi oczywiście o ekonomię). Gdybym chciał palić dobrym jakościowo ekogroszkiem to bym z pancerpolem kocioł kupił albo inny typowo do ekogroszku palnik. Co do ekonomiki spalania to miału idzie troszke więcej niż podobnej jakości ekogroszku ale rachunek ekonomiczny i tak wychodzi na plus dla miału.. Co do jakości spalania to imho najlepiej spala się miał który ma spory udział grubszego ziarna. Bardziej sypki miał nie spala się równo na palniku przy małym nadmuch (bardziej wypala się od strony zasobnika). W takim przypadku pomaga nieco podniesienie mocy dmuchawy ( u mnie ma max 40W). Miał ma również taką zaletę, że kopczyk w podtrzymaniu nie zapada ci się tak szybko jak na groszku ( po prostu powietrzu jest trudniej się przebić przez warstwę miału na palniku) - istotne w okresie letnim przy grzaniu tylko CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szefo79 04.10.2013 23:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2013 WitamCzytam cały bardzo długi temat od kilku dni i włąśnie dziś będąc na nocnej zmianie dotarłem do końca i chciałbym, mając troszkę wiedzy tu zdobytej, zadać kilka pytań.Zacznę od tego, ze od kilku dni uzytkuje sterownik Cobra PID II (stary był st-14 takze przeskok spory), na kotle defro komfort-eko 25 kw ze starej linii.Sterownik okazał sie bardzo czytelny i przyjazny w uzytkowaniu lecz mimo to mam kłopot z uciekającym "kopcem" w dół. Kolejny problem to częste przejścia kotła w podtrzymanie co kłóci sie z ideą algorytmu.Chciałbym się dowiedziec jak Waszym zdaniem powinny wyglądać nastawy dla mojego kotła, szczególnie interesuje mnie modulacja mocy -ten parametr mam na poziomie 40%. Nie chce pisac jakie mam obecnie ustawienia bo narazie zalezy mi na Waszych wskazówkach. Kolejne pytanie dotyczy softu - czy ten dostępny na stronie producenta sterownika jest najnowszy? (kilka stron wcześniej Jarecki79 pokazywał screeny z wersji s, co to za soft? ) I jeszcze jedno pytanie - jak kształtuje się u Was temperatura ślimaka? Wydaję mi sie że to wazny parametr aby uniknac alarmu i cofniecia się żaru do podajnika (miałem taki przypadek , gdy kopiec wydawał sie super a jakims cudem zar podszedł na tyle głęboko by uruchomic wyrzucanie groszku)To chyba tyle na początek.A tak z ciekawości - na czym staneły prace nad mozliwościa sterowania Cobra przez WiFi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 05.10.2013 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2013 jeśli chodzi to na komfort eko ze zwykłą fajką to modulację bym dał jakieś 25% lub mniejjeśli się odstawia należy zmienić moc maksymalną- wydłuż przerwę podawania i obniż maksymalną moc nadmuchudzięki temu kocioł będzie pracował z nieco niższą mocą maksymalną a tym samym algorytm powinien działać nieco płynniej. przy mniejszym odbiorze mocy. tylko nie przesadź bo może mocy na duży mróz zabraknąćjeśli kopiec schodzi w czasie pracy zmniejsz obroty maksymalne dmuchawyjeśli schodzi w podtrzymaniu zmniejsz moc minimalnąsofty z serii S to softy testowe pisane pod konkretne zestawy tym sobie głowy nie zawracaj na razie.ślimak rozgrzewa się od złoża gdy kocioł jest w podtrzymaniu, jak pracuje i wentylator dmucha to jednocześnie chłodzi ślimakzatem im dłużej pracuje tym lepiej dla ślimaka, przedłużające się podtrzymanie oraz częste przedmuchy i schodzący w dół żar mogą go nadmiernie rozgrzewać.u mnie w czasie pracy temperatury w okolicy 32stC jak się odstawi to rośnie- tylko ja mam palnik żeliwny i u mnie 45-50st to częste wartości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szefo79 05.10.2013 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2013 Sprobuje zastosować Twoje sugestie.Martwi mnie tylko fakt, iż dmuchawe mam ustawioną max 40 % a dolny zakres 7% obserwując kocioł zwróciłem uwage ze jego maksymalna moc jaką osiąga to 25%, a i przy takiej pracy (wykres wychodzi prawie poziomy) tworza sie spieki a ogien w retorze jest niewielki i w formie "świeczki" - nie pali sie na calym palenisku tylko w centralnej jego części. Patrzac u mnie na temp. ślimaka podczas postoju kreci sie kolo 30-35 stopni a przy pracy kotła potrafi osiagnac 50 stopni. Wydaje mi sie ze zar schodzi za nisko i wielokrotne proby ustawienia wysokosci zaru nie daja efektu. Dziwne jest to wszysko biorąc pod uwage, ze dmuchawa ledwo dmucha ogien malutki a zar spiernicza w dół. Nie wiem czy to nie jest czasem wina zbyt malego odbioru ciepła.Chodzi tylko podłogówka w ilości około 60m2.moje nastawy:podawanie 7sprzerwa 21sdmuchawa tak jak pisalem przedział 7% - 40%minimalna moc 3%modulacja jednak byla i jest ustawiona na 20%.nie wiem jak z tymi przedmuchami jest dokladnie .jak mam je ustawic czy moze zablokowac.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 06.10.2013 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2013 wrzuć fotki wykresówmasz ustawione podawanie/przerwa dość wysoko i do tego słaby nadmuch a piszesz że spieki - trochę dziwnedaj też fotki popiołujak masz słaby odbiór ciepła to mam nadzieję że wyłaczyłeś też ADC i jest sam PID czy kocioł się odstawia i na jak długo?jaki masz tam zamontowany wentylator (model/wydajność) może jego charakterystyka sprawia że pracuje przy tych nastawach mało płynnie a moc rośnie skokowo od jakiejś wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 06.10.2013 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2013 Od tygodnia mam uruchomiony piec (Skam-P 12KW , elektronika Skorpion Plus). Opał na początek mieszanka miału z Piasta + ekogroszek ruski. Zużycie bardzo małe (zostało chyba jeszcze z pół podajnika). Problem od rozpoczecia tego sezonu to bardzo niska temp. spalin. Ustawienia te same co w poprzednim sezonie. W tym sezonie zauważyłem że żar w podtrzymaniu nie zapada się aż tak bardzo (może to zaleta miału ?) piec bardzo spokojnie dochodzi do żądanej temperatury i się odstawia , popiół bardzo ładny , wewnątrz pieca też nie widzę smoły ani sadzy a jedynie spalony popiół ? (szaro-biały) , piec nie zarasta , więc niby idealnie ... Ale ... Nie mam pojęcia dlaczego ale temperatura spalin wynosi około 30-40 stopni , nawet jak dochodzi do żądanej temperatury (na niskich obrotach dmuchawy i zapewne na małej mocy) to też nie rosnie temp spalin. jednakże jak otworzę drzwiczki na wysokości paleniska to temp spalin od razu rośnie o około 20-30 stopni. Co jest ? W tamtym sezonie temperatura w podtrzymaniu była wyższa i przy pracy też wyższa a teraz jest niższa ...Czyżby wina pogody ? Choć w tym tygodniu w każdą noc miałem przymrozki (nawet do -5) ... Jak sam steruję dmuchawą i dam na wyższe obroty to temepratura spalin rośnie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 06.10.2013 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2013 kaszpirjak mierzysz temp spalin?czyściłeś palnik i otwry nadmuchowe?sprawdzałeś czystość komina przed sezonem?masz jakieś wyczystki? szybry?posprawdzałeś czy wszystko zamknięte jak trzeba? pamiętaj tez że miał potrzebuje innego trochę nadmuchu stąd przy takich samych nastawach inne efekty końcowe być mogą te spaliny 40st to mi pachną złum pomiarem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szefo79 06.10.2013 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2013 Nie mogę dodać zdjęć zawiesza sie cos. Jeśli chodzi o dmuchawe tto jest to WPA 120 o wydajności 255 m3/h. Jeśli zaś chodzi o odstawianie się kotła to chyba ustąpiło po lekkiej korekcji ustawień. Wyłączyłęm ADC i zmniejszyłem moc min. Zauważyłem ze żar zaczął się podnosić wiec narazie bede obserwował. Bardzo interesuje mnie opinia o mojej dmuchawie bo tak jak wczesniej napisałem przy nastawieniu 45% i wiecej robi sie wichura ogień zamiast "gęsto" się palic zółtym płomieniem, zaczyna jaśnieć i robi sie świeca . Pozniej sprobuje ponownie załączyć foto. Jeśli te spieki sa na zasadzie tzw. kalafiorów powstających dookoła retory a zar znajduje sie znacznie ponizej nich to o czym to swiadczy .Jedno zaprzecza drugiemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.