timon120777 28.10.2013 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 kaszpirkocioł musi podgrzać wodę powyżej temperatury CWU aby nastąpiła wymiana ciepła pomiędzy kotłem a bojleremim mniejsza różnica tym gorsza wymiana i trwa dłużej. stąd kocioł podciaga do góry o 5st jeszcze ciekawiej się robi jak jest CWU wyżej niż CO i nie ma odbioru. wtedy dopiero przeciągau Ciebie dobrze się sprawdzi CWU grzane w trybie ciągłym zwłaszcza teraz gdy słaby odbiór jestzimą myślę że możesz próbować grzać CWU tylko kiedy jest potrzeba - będzie większy odbiór ciepła z domu i stabilniejsza praca to i CWU nie będzie miało tak dużego wpływu chociaż przy Twojej konfiguracji to może lepiej poświęcić 1-2kg węgla w zamian za czysty komin i kocioł niż na siłę szukać oszczędności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 28.10.2013 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 (edytowane) Raczej kombinować nie będę bo długo miałem osobno CO i CWU i u mnie źle to działało. Miałem zawalony sadzą piec , potrafiłem po czyszczeniu pieca (nie rzadziej niż raz na tydzień) wywalić niemalże cały popielnik sadzy. Popiół był też czarnawy. Dodatkowo w kotle mnóstwo nagaru którego nie mogłem się pozbyć. Dopiero pod koniec 2 sezonu po włączeniu na stałe pompy bojlera nagar zaczął sam się odrywać , sadzy już nie widzę albo jeśli nawet coś tam jest to w ilościach symbolicznych. Popiół taki że biorąc go do reki nie brudzę rak (biały lub szarawy). W kotle też szaro ... Ilośc popiołu się zmniejszyła , czyścić też moge rzadziej ... Dodatkowy plus. Przy małym bojlerze (80l) jak grzeje się wodę do 45 stopni to jest naprawdę mało wody i czasami aby druga osoba wzięła prysznic trzeba było czekać. Teraz tego problemu nie ma a i temperatura tak szybko nie spada , bo jednak obecnie mam do dyspozycji aż 160l wody Zapewne więcej spalam węgla ale na razie niestety nie mam pomysłu aby nie pogorszyć pracy pieca , aby znów nie zarósł mi nagarem ani znów nie mieć problemów z kominem ... Zapewne trzeba by zrobić bypass lub wstawić pompę kotłową , ale to koszty i wydatki ... Edytowane 28 Października 2013 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 28.10.2013 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 .... Zapewne trzeba by zrobić bypass lub wstawić pompę kotłową , ale to koszty i wydatki ... a nie dasz rady tak jak u mnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 28.10.2013 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 a nie dasz rady tak jak u mnie? Już kiedyś pisałem Tobie ... Sam nie chce robić żadnych przeróbek bo się na tym nie znam i nie chciałbym sam tego robić , a hydraulik wyskoczył z jakąś kwotą z kosmosu (bo u mnie jest miedź i trzeba by spawać i itd) że mi się odechciało ... Choć zastanawiam się czy to miało by jakiś sens i w czymś by pomogło , bo jak wczoraj wyłączyłem pompę bojlera (działała tylko wtedy jak był ładowany bojler) to zbytnio mi nie spadła temp. powrotu , no może delikatnie ... Więc nie było aż tak dużej różnicy pomiędzy zasilaniem a powrotem (max 10stopni) a zaczęło przeciągać mocniej i dłużej stało w podtrzymaniu ... Może spróbuję jeszcze w zimę . Zajmuje to chwilę i moge spóbować i zapewne spróbuję ... Ale dla mnie prioryretem jest wnętrze kotła i jego praca. Nie chce mi się znów co kilka dni czyścić pieca i wywalać mnóstwa sadzy .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luky007 29.10.2013 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2013 (edytowane) Witam serdecznie, Jestem już po odpaleniu swojego Skam'a 12Kw z brulim i pomalutku uczę się pieca. Na razie mam skonfigurowałem sobie czujnik podłogowy i troche mam mieszane uczucia co do jego położenia. Mam kabelek podciągniety ok 120cm nad podłoge, budynek nowy wszystko wiadomo musi sie zagrzać piec mieli już 2 dzień pompą podłogową na 3 biegu i nie może osiągnąć zadanej temperatury czujnika 24 stopnie , podłogi ciepłe czy aby ten czujnik nie powinen leżeć sobie na podłodze i być ustawiony na wyższą temp.? Instalator na początek ustawił piec na 60 stopni bo dom jak pisałem nowy - dużo wilgoci technologicznej. Ponieważ mam zawór 3D z kapilarą szukam jakiegoś dobrego termometru przylgowego które zamontowałbym na belce zasialania podłogówki żeby choć mieć podgląd jaka tam jest temperatura. Dobrze kombinuje? Kupie jakiś rozsądny termometr? Dziwnie też wygląda regulacja podłogówką - mam rotametry na rozdzielaczu, ale strasznie trudno tym regulować, w zasadzie kurki ograniczają mi się do włącz/wyłącz obieg aktualnie na 9 obiegach mam wszedzie 2l/min, ciezko mi regulowac tymi pokretlami na powrocie aby delikatnie zmniejszyc, natomiast zwiększyć ponad 2l/min już nie sposób (pompa alpha2 - 25/60 na III biegu). Edytowane 29 Października 2013 przez luky007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tatrzan 30.10.2013 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Witam,Wczoraj wieczorkiem odpaliłem mojego Skama 12 KW na Cobrze S. To tak naprawdę pierwszy sezon prawdziwego grzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 30.10.2013 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 luky007Witaj, to ten kociołek od minertu? Czujnik, który powiesiłeś w pomieszczeniu z podłogówka to zwykły KTY, na wysokości 120cm on odczytuje najzwyczajniej w świecie temp. powietrza w pomieszczeniu, gdzie jest podłogówka. Jak na tej wysokości będzie 24st.C to dopiero zacznie sie wyłączanie pompy podłogowej w/g nastaw, które sobie tam dobrałeś dla tej pompy. Jak jest za ciepło, to obniż nastawę na np. 21st.C..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luky007 30.10.2013 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 tak od minertu . Wiem wiem - tylko tak troche mnie zastanawia czy on nie powinien jednak na podłodze leżeć . Mysle nad podłączeniem pogodówki - na ile to się sprawdza i jak działa w praktyce? Czy sterownik odłaczać bedzie wszystkie pompy (w tym podłogową) po odczytach z temp. zew.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobasxx 30.10.2013 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 A ten czujnik wewnętrzny skalibrowałeś ? Bo może zaniża i w rzeczywistości w popieszczeniu jest cieplej. Powieś obok niego jakiś zwykły termometr najlepiej dwa i według nich skalibruj czujnik od sterownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tatrzan 31.10.2013 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2013 To jeszcze przypomnijcie mi ile zużywa palnik APPM-1 węgla na godzinę ?Wpisałem 18kg/h to dobra nastawa ? ( palę groszkiem typ Wesoła ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 31.10.2013 06:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2013 tak od minertu . Wiem wiem - tylko tak troche mnie zastanawia czy on nie powinien jednak na podłodze leżeć . Mysle nad podłączeniem pogodówki - na ile to się sprawdza i jak działa w praktyce? Czy sterownik odłaczać bedzie wszystkie pompy (w tym podłogową) po odczytach z temp. zew.? Nie musi. To zależy co chcesz mierzyć. Najlepiej mierzyć wewnętrzną temp powietrza. W trybie pogodowym tak będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 31.10.2013 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2013 To jeszcze przypomnijcie mi ile zużywa palnik APPM-1 węgla na godzinę ? Wpisałem 18kg/h to dobra nastawa ? ( palę groszkiem typ Wesoła ) W zależności od granulacji węgla od ok. 15,4 do jakiś 16,8kg/h Musisz 1zasyp kosza wypraktykować, aby było względnie dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tatrzan 31.10.2013 07:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2013 no to zeżarł mi wczoraj 7 kg jak będę miał czas to wypraktykuję.... ale nie wiem czy to dla mnie aż tak ważne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luky007 31.10.2013 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2013 (edytowane) to jeszcze popytam jako początkujacy: 1. Mam pompe CWU, bojler zaraz nad kotłem 140l, pompa alpha2 bez autoadapt 25-40. Lepiej dla pieca/bojlera/kieszeni aby ustawic pompa na max'a a moze na najnizszej predkosci? Lepiej zeby sie wolniej nagrzewal czy szybciej? Teraz to mi wszystko jedno bo jeszcze nie mieszkam. 2. Mam u siebie cyrkulacje - powrót cieplej wody, punkty(poza 1) dosc blisko pieca - instalator zapewniał ze jest duza szansa ze to pójdzie grawitacyjnie co mnie trochę dziwi, oczywiście moge dokupić pompe w przyszlosci ale zastanawiam sie na ile jest możliwa grawtacyjna cyrkulacja i jak zwykle to rozwiązujecie jeśli pompa byc musi - wogole poza brulim? mostkujecie z którąś pompą - bo bruli ma obsluge 3 pomp i w tym momencie juz wszystkie mam zajete. Pytanie na przyszlosc ale chciałbym wiedzieć. 3. W komorze spalania widze lekkie spieki wielkości śliwek, ekogroszek raczej mam dobry cała rodzina nim pali i wszyscy sie zachwycaja . Zatem moze cos musze zmienic w spalaniu grupowym? Dziwi mnie tez ze on tak mocno przeciąga np. ustawione 60, a dobija prawie 69. Na razie chodzi tylko podłogówka ok. 80mkw i bojler na 35 stopni 4. Narazie nie uszczelniałem połączenia - czopuch-piec, czopuch-komin, zdaniem instalatora zawsze to mozna zrobic, a u mnie ostro ciagnie w kominie i troszkę tego lewego powietrza nie zaszkodzi. Po czym poznam ze uczelnienie jest niezbędne? Edytowane 31 Października 2013 przez luky007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kobra64 31.10.2013 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2013 Tak się pali Janka w moim Skamie 17 KW z obrotówką Ardeo - palę dość ostro, bo suszę budynek a na dachu jest jeszcze tylko membrana + blacha - ocieplenie dachu będę robił po Wszystkich Świętych. W nocy okna trzymam uchylone, w dzień otwieram wszystko na przestrzał - okna, drzwi, bramę na halę. A taki z Jareta wychodzi mi popiół przy takim dość jednak ostrym paleniu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 31.10.2013 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2013 Troche utargany jestem i chcę złapać oddech, jutro święto a doby jakby mało.... Luky007ad1.Jak daje radę- działaj na Ibiegu, jak nie dogrzeje, to przełącz max. na II-bieg Ad.2Cyrkulacyjna pompa- kupujesz programator za jakies 20zł w markecie, wtykasz w niego pompe cyrkulacyjna i gotowe Ad.3Nastaw temp. zadaną na 50st.C, i zmień dane dla spalania grupowego na min8kw i max. też 8kW (wyjściowo miałes max.12kW...) Ad.4Komin powinien być łączony szczelnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luky007 31.10.2013 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2013 Jarecki79 ad3. Wywnioskowałem z twojej odpowiedzi że za mocno pali na zapotrzebowanie. Zatem otwarłem obieg na kaloryfery no i te max.12Kw w grupowym zrobilo sie chyba mało na start - bo piec nie mogl osiagnac przez dluzszy czas 45stopni (zadalem CO 55stopni), teraz ustawilem od 8kw do 16kw i chyba dopiero zmniejsze na 12kw jak sie troche dom wygrzeje, bo aktualnie żre jak smok i ciągle mu mało, sama podłogówka tyle nie żarła. Udało mi się podłączyć piec pod internet za pomocą telefonu : https://esterownik.pl/remote/3259 ad4. Jakieś symptomy bedą braku tego uszczelnienia? Czy się nie zastanawiać i objechać sylikonem żaroodpornym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 01.11.2013 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 (edytowane) Jestem zdania,że połączenie kotła-czopucha z kominem powinno być szczelne. Przy wygrzewaniu swoje musi połknąć, bywało,że chłopaki z wątku w pierwszych sezonach mieli spalanie pod 50kg/24h a jak już normalnie zamieszkali to schodzą <20kgPierwszy sezon i wygrzewanie musisz wliczyć w koszty budowy domu. Masz tam jeszcze budowę, można zatem ograniczyć CWU, ustawić na np. 43st.c bojler i tylko w godzinach, gdy sa robotnicy....Jak przychodzą na 7-mą, to zacznij grzać bojler od 6-ej.... Jak kończą o 16-ej, to o 16-ej w strefach zrezygnuj z grzania CWU(bojlera) Na dom wystarczy jak puszczasz 50st.C, można jeszcze spróbować przy 48st.C.... Edytowane 1 Listopada 2013 przez Jarecki79 literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 01.11.2013 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 Jarecki79 ad3. Wywnioskowałem z twojej odpowiedzi że za mocno pali na zapotrzebowanie. Zatem otwarłem obieg na kaloryfery no i te max.12Kw w grupowym zrobilo sie chyba mało na start - bo piec nie mogl osiagnac przez dluzszy czas 45stopni (zadalem CO 55stopni), teraz ustawilem od 8kw do 16kw i chyba dopiero zmniejsze na 12kw jak sie troche dom wygrzeje, bo aktualnie żre jak smok i ciągle mu mało, sama podłogówka tyle nie żarła. Udało mi się podłączyć piec pod internet za pomocą telefonu : https://esterownik.pl/remote/3259 ad4. Jakieś symptomy bedą braku tego uszczelnienia? Czy się nie zastanawiać i objechać sylikonem żaroodpornym Jak zmieścisz się w 80min do godz 17 to wcale to najgorzej nie wygląda. nie ustawiłeś od 8 do 16kW tylko 8 i 16kW a to różnica. Za mocno pali bo pewnie wygrzewasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 01.11.2013 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 Co Ci mogę podpowiedzieć jeszcze..W zależności od węgla dobieraj sobie taki nadmuch dla grupowego i tej dmuchawki 40W8kW - od minimum 36% do max.39%12kW - od minimum 39% do max. 43%16kW- od minimum 44 do max.48% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.