Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

kocioł SKAM-P i sterownik Puma


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 5,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

ElFi poruszał temat obliczenia zużycia węgla.

 

W przybliżeniu podawane jest to w Ogniku, ale to było robione nie ze względu na zużycie węgla, tylko ze względu na czas pracy silnika i ślimaka, miało pomóc w ocenie serwisowej. Był okres, że po jakimś czasie pracy wyskakiwał komunikat serwis, który miał byc sygnałem do grubszych spraw konserwacyjnych - przegląd ślimaka, być może wymiana kondensatora.

 

Jak ktoś w Ogniku PID chce dzisiaj w przybliżeniu zobaczyć ile zużył opału, to w menu kodowym jest podany czas pracy ślimaka, ten czas z grubsza trzeba pomnożyć przez 15 i zważyć pojedyncza porcję przy podawaniu ślimaka. To da jakiś szkic czy zarys zużycia, dokładne to jednak nie będzie.

 

Pamiętam,że Elektro-Miz robił próby z czyms innym, tj. w koszu był czujnik, który pilnował wypełnienia paliwem, jak paliwo się kończyło podawany był sygnał do drugiego dużego podajnika ładującego węgiel z dodatkowego bunkra o większej pojemności do kosza przy kotle C.O.. Tyle,że to następne czary i moim zdaniem dla kotłów małych mocy sa bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

menu 2207

 

Od góry mamy:

Faza przedmuch +0%, tego nie zmieniam, prosze Włodka o wytłumaczenie co to było, pamiętam,że chodzi o podbicie tylko nie wiem czy o jego wilekość czy o przesunięcie przed podaniem, po podaniu

 

Max modulacja - wyjściowo jest 60%, do Ekoenergii czy Brucera zakres od 0-30% (ElFi jak zostawiłeś u siebie?)

 

Płynna praca CO - 1, jeżeli jednak mamy pompę energooszczędną typu Wilo Smart, Leszczyńska Efekta czy Maxima - koniecznie wyłączyć Płynną pracę CO - wartość 0

 

Podgląd CO - wyjściowo 0 , tłumaczyć chyba nie trzeba

 

Podgląd dmuch. - wyjściowo 0, ja akurat ustawiłem 1, to powoduje aktywację/deaktywację pokazywania obok czarnego doboru mocy niebieskiego doboru powietrza

Wklejam zdjęcie ekranu pracy, jak to jest aktywne.

 

Blokada przedmuchów - wyjściowo 0, aktywacja blokuje zmienne obroty nadmuchu przy podawaniu, prosze o korektę p.Włodka, jak coś przekręciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

menu 2207

 

Od góry mamy:

Faza przedmuch +0%, tego nie zmieniam, prosze Włodka o wytłumaczenie co to było, pamiętam,że chodzi o podbicie tylko nie wiem czy o jego wilekość czy o przesunięcie przed podaniem, po podaniu

 

Max modulacja - wyjściowo jest 60%, do Ekoenergii czy Brucera zakres od 0-30% (ElFi jak zostawiłeś u siebie?)

 

Płynna praca CO - 1, jeżeli jednak mamy pompę energooszczędną typu Wilo Smart, Leszczyńska Efekta czy Maxima - koniecznie wyłączyć Płynną pracę CO - wartość 0

 

Podgląd CO - wyjściowo 0 , tłumaczyć chyba nie trzeba

 

Podgląd dmuch. - wyjściowo 0, ja akurat ustawiłem 1, to powoduje aktywację/deaktywację pokazywania obok czarnego doboru mocy niebieskiego doboru powietrza

Wklejam zdjęcie ekranu pracy, jak to jest aktywne.

 

Blokada przedmuchów - wyjściowo 0, aktywacja blokuje zmienne obroty nadmuchu przy podawaniu, prosze o korektę p.Włodka, jak coś przekręciłem.

 

Ja mam właśnie 30% na maks. modulacji.

 

Po uszczelnianiu ustawiłem maksymalne obroty dmuchawy na 85% ale po paru dniach okazało się to za dużo, obecnie mam 80%. Tu należy się ważna uwaga - zmieniając maksymalnbe obroty dmuchawy trzeba pamiętać o skorygowaniu dawki paliwa, bo mniejsze obroty to i mniejsze spalanie. Wniosek jaki wyciągnąłem z tej zabawy jest taki, że najlepsze ustawienie kotła polega na takim ustawieniu dmuchawy aby przy jej możliwie najmniejszych obrotach kocioł wytwarzał moc wystarczającą do ogrzania domu. A im mniejsze obroty tym wyższa sprawność kotła i mniej spalimy. Jednak pamiętajmy: przy zmianie obrotów maksymalnych dmuchawy trzeba skorygować dawkę paliwa. Zwiększając obroty trzeba dodać, zmniejszając trzeba odjąć - o ile, to już trzeba dobrać doświadczalnie (zależy to od wielu czynników). Prawdę powiedziawszy takie ustawienia powinien wytestować sprzedawca kotła i zaopatrzyć nas w stosowną tabelkę, ale wiadomo jak jest - początki są trudne i brakuje takich materiałów. W każdym razie po dobraniu stosunku dmuchawa-paliwo można włączyć funkcję ADC i od tej pory automat będzie korygował dawki (nie mylić z regulacją mocy bo od tego jest PID) w zakresie -15 do 15% (chyba dobrze pamiętam).

Zauważyłem też inną rzecz: mianowicie po zmianie parametru serwisowego, czyli np: dawki paliwa, sterownik wykonuje ponowną adaptację, więc zbyt wiele zmian w krótkim czasie bardziej nam namiesza w głowie niż do czegoś doprowadzi. Najlepiej jest po zmianie jakiegoś parametru odczekać kilka godzin, zobaczyć rezultaty i dopiero wyciągnąć wnioski. Potem następny test itd.

 

Na zdjęciu widać jak aktualnie wygląda u mnie wykresik. Z racji skokowych odbiorów (głowice termo, bojler, wyłączanie części domu na noc) można przyjąć że jest dobrze. Strzałeczką zaznaczyłem moment kiedy wydłużyłem długość pauzy między podaniami paliwa z 42 do 43 sekund, sterownik przeszedł w adaptację (skoki temperatury). PO jednym lub dwóch cyklach skoków, wykres znów się unormuje (a jeżeli nie to znaczy, że przesadziliśmy ze zmianą).

http://img137.imageshack.us/img137/4585/63446405.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dołączę się do szacownego grona użytkowników, SKAMP 25KW + PUMA,

mam piecyk od kwietnia,

(Panie Jarecki, Pan dźwigał u mnie piec a w Smoleńsku...wie Pan co się działo.... ale to taka dygresja).

Nie wiem czy to dobrze ale posiadam ruszt wodny.

Domek mam 190m2 ocieplony styro 15cm + Plecewice 28cm, pale miałem za 530pln/t,

mam sporo popiołu i spieków, wywalam szufladę na 24h, to za dużo, moglibyście podrzucić mi ustawienia optymalne na taki metraż?

Chodzi o moc wentylatora, wysokość kopca, czas przerwy, czas podawania, PID wł. czy wyłączony, minimalna moc kotła?

Wiem że nie znacie kaloryczności mojego miału ale chociaż przybliżenie i na ile uchylić wentylator bo mam 2cm.

Temp CO mam ustawiona na 50st a CWU mam prawie czały czas na STOP a temp utrzymuje sie na poziomie 38 st.

Czujnik powrotu mam podpięty

 

ElFi możesz wyjaśnić o co chodzi z tym uszczelnieniem paleniska?

Jakby co to mój numer gg 1091140

email [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

menu 2207

 

Max modulacja - wyjściowo jest 60%, do Ekoenergii czy Brucera zakres od 0-30% (ElFi jak zostawiłeś u siebie?)

 

U mnie pozostała wartość wyjściowa, czyli 60%. Czy powinienem ją zmienić? Mam ekoenergię, tą mniejszą, poprawioną, z dyszami powietrza antyspalinowego.

 

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPS na same pompy i palenie tradycyjne (pod warunkiem,że na kotle mamy tradycyjny termometr)

To najprostsza metoda, ups czy inne zasilanie będzie w tym wypadku działać najdłużej.

 

Inna opcja to odpowiednie agregaty prądotwórcze czy większe zasilacze awaryjne do kotłów. Coś takiego wypuściła teraz firma EVER.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak braknie fazy to u mnie pół biedy, mam w alarmie opcje ze jak nie ma prądu to dostaje info sms-em, i wtedy przełanczam na inne gniazdko i jade z drugiego gniazdka(inna faza) a jak padna 2 fazy to daję na 3 fazę :) a jak braknie 3 faz to leżę i czekam az właczą chociaz jedną;), jeszcze jedno zastanawiam sie po co kumu zasilacze awaryjne? przecież jak braknie prądu na kilka h u mnie nie było jakie 4-5h to piec sie sam rozpali.. i chodzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A takie pytanie z innej beczki mi przyszło do głowy. Obieg wymuszony i bez pompki nie pójdzie,piec sterowany elektrycznie i jak braknie "fazy'" to leżymy. Palić można jeśli mamy dodatkowy ruszt ale co z tego jak nie będzie obiegu. Czy macie jakieś patenty na takie sytuacje?

 

Tak jak pisze Jarecki, dobry UPS i możesz jechać na podajniku bez problemu. Opisałem gdzieś jakiego UPSa posiadam, ile wytrzymuje na jakim akumulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowniczy, to już trochę kwestia retorty, ciągu kominowego, wentylacji kotłowni.

Przy dużych retortach palnik może ruszyć nawet po 12-16h.

 

Najlepiej ze względu na sytuacje awaryjne jak chociaż część instalacji działa grawitacyjnie, jak nie- to kombinacje z jakimiś zasilaczami awaryjnymi albo kominek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli trochę dłuższe braki w zasilaniu niż 2-4h Pogoda jaka jest każdy widzi i nie tak dawno mieliśmy przykład jak domy zostały pozbawione prądu na wiele dni! Oczywiście nie dzieje się tak wszędzie ale różnie może być ;) Chcę zrobić parter w podłogówce a tu nie ma mowy o grawitacji :( Kominek owszem lecz nie każdy go ma. Agregat wykluczam bo sporo kosztuje a i praca jego też nie jest tania. Niestety nie wiem co to jest UPS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...