Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

kocioł SKAM-P i sterownik Puma


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 5,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A nie masz na dole komina skraplacza??

 

Możesz rozwinąć temat? Na dole komina mam wyczystkę.

 

Spróbuj podnieść nastawę C.O. na wyższa od 50st.C np. 55st.C

Prewencyjnie podniosłem od razu na 50 stopni. Myślałem, że takie coś może być spowodowane zbyt zimnym powrotem.

Edytowane przez ppietrz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ta kondensacja spalin jest w czopuchu to sprawę załatwi izolacja czopucha wełną mineralną, a jeśli w kominie to tylko podniesienie temp. spalin.

 

Czy przy temperaturze około 20 stopni może dojść do kondensacji spalin w czopuchu? Zerknę oczywiście jak będę w domu jak wygląda sam dół komina po otwarciu wyczystki. Czy jest jakaś wilgoć. Sam komin także jutro będę czyścił, bo od zeszłego sezonu nie robiłem tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy temperaturze około 20 stopni może dojść do kondensacji spalin w czopuchu? Zerknę oczywiście jak będę w domu jak wygląda sam dół komina po otwarciu wyczystki. Czy jest jakaś wilgoć. Sam komin także jutro będę czyścił, bo od zeszłego sezonu nie robiłem tego.

 

Jeżeli masz komin z cegły to kondensat powinien spływać w dół do wyczystki (zakładam że czopuch nie wchodzi na samym dole komina) czyli jedyne miejsce kondensacji spalin to czopuch (inaczej nie powinien się kondensat pojawić w czopuchu). Najlepszym rozwiązaniem będzie temperatura na kotle min. 55 stopni, jeżeli to nie pomoże zaizoluj czopuch. Przy temp. w kotłowni 20 stopni może dojść do kondensacji spalin w czopuchu (przy niskiej temp. spalin) masz na to dowody :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz komin z cegły to kondensat powinien spływać w dół do wyczystki (zakładam że czopuch nie wchodzi na samym dole komina) czyli jedyne miejsce kondensacji spalin to czopuch (inaczej nie powinien się kondensat pojawić w czopuchu). Najlepszym rozwiązaniem będzie temperatura na kotle min. 55 stopni, jeżeli to nie pomoże zaizoluj czopuch. Przy temp. w kotłowni 20 stopni może dojść do kondensacji spalin w czopuchu (przy niskiej temp. spalin) masz na to dowody :).

 

Czopuch wchodzi do komina gdzieś na wysokości 1,5 metra. Dla mnie też wydaje się to bardzo dziwne aby kondensat spływał z komina do czopucha. Choć z drugiej strony także jestem zdziwiony, że na tak małym kawałku czopucha potrafi dojść do czegoś takiego. Jak się pojawi jeszcze problem przy 50 stopniach to podbiję do 55. Do tej pory dwa razy miałem takie wycieki, więc nie jest to zjawisko częste. Swoją drogą chyba zakupię termometr bimetaliczny i umieszczę go w czopuchu aby sprawdzać temperaturę spalin. Zaczynam mieć takie same problemy jak Andrew ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do termometru to naprawdę polecam, koszt nie jest wygórowany a dostarcza dużo ciekawych informacji. Niby tylko temperatura ale ładnie widać jak zależy od aktualnej pracy kotła. U mnie sprawdzony cały zakres :) Poniżej fotka termometru, w tym momencie kociołek już jakiś czas w podtrzymaniu, wcześniej grzał CWU. Obok też zdjęcia popiołu, palę retopalem więc trochę spieków jest, dosyć miękkie i łatwo kruszące się.

 

Co do samego skraplania to ostatnio uszczelniłem watą dookoła wyczystki, sam wężyk na wylocie skroplin zanurzyłem w wodzie. Wszystko po to by do komina nie dostawało się lewe powietrze wychładzające spaliny. Wydaje mi się, że się poprawiło, zaglądam co jakiś czas przez wyczystkę i ścianki wkładu są suche a i komin jest wyczuwalnie ciepły.

 

ppietrz, patrząc na to zdjęcie to mam wrażenie że skoro tak tam poleciało to nie jest to chyba zbyt szczelne. Może dostaje się tam lewe powietrze? Może by pomogło uszczelnienie silikonem wszystkich połączeń.

 

Z innej beczki, w tym roku palę ekogroszkiem dobrze wysuszonym - leżał sobie kilka miesięcy w workach jutowych. Zero jakiegokolwiek wykraplania w zasobniku, kompletnie sucho. Poprzednio to mi z klapy kapało i w ten sposób załatwiłem zasobnik że musiałem go porządnie potraktować środkiem na rdzę i kilkukrotnie pomalować. Nie ma też żadnego dymu, nawet po długotrwałym otwarciu klapy (kilkanaście minut).

DSC_0836.jpg

DSC_0833.jpg

DSC_0834.jpg

DSC_0838.jpg

Edytowane przez andrew01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli można przyjąć że skoro mój piec połyka ok 22 kg opału przy 2 osobach korzystających z CWU, podłogówki na ok 70m2 i przy włączonych 2 grzejnikach dających temp. pokojową (reszta wyłączona) to ww opał jest do bani. Teraz kupię retopal i zobaczę jak to jest z lepszym ekogroszkiem.

Ja też zaczynam się martwić zużyciem. Zasobnik na 4 doby. A więc 25kg/dobę. I to przy jakiej pogodzie, za oknem wiosna, a co bedzie jak przyjdzie mróz?

Dom 135 m.kw. parterowka, pierwszy sezon palone. Na sterowniku temp. c.o. 40 st. W domu 22-23 stopnie.

Jak czytam te posty o zbiorniku wystarczającym na 10 dni to szlag mnie trafia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda inny kocioł i inny sterownik ale takie są dane.... zasobnik 150kg co + cwu temp w domu 22,5-23 st

2011-11-12 12:40:08

Zasyp węgla

 

 

2011-11-24 09:37:31

Zasyp węgla

 

Daj sie wykazac kol Jareckiemu.... opisz mu jaki masz egokroszek , jaką instalacje jak najwiecej danych wpisz..... i co Jarecki net w sterowniku jest niepotrzebny???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko do Jareckiego ..

 

Czy piec Skam-P Premium 12KW z rusztem wodnym wymaga jakiegoś ocieplenia ?

 

Obecnie działa na ustawieniach CO:50 , CW-45 i zauważyłem taką jakby smołę (najwięcej na ściankach poniżej paleniska , na drzwiczkach oraz w minimalnej ilości powyżej komory spalania (tak w bardzo małej ilości ale można zauważyć).

Piec czyszczę co kilka dni ..

Przez dwa dni piec działał na CO:60 i nic się nie zmieniło ..

 

Piec bardzo często działa na 3% mocy ...

 

Ogrzewanie domu w 100% podłogówka. Mam zawór czterodrogowy którym steruje elektronika (sterowanie pogodowe).

 

Zasyp podajnika starcza mi na około 10dni.

 

Na górze domu poddasze nieocieplone (na poddaszu komin też nie ocieplony (ale oczywiście tynk ma :)

 

Czy trzeba jakoś zaizolować piec aby sie nie wychładzał ?

Czy może winny jest ten ruszt wodny (Szczerze mówiąc żałuję że mam ruszt wodny , bo i tak z niego nie korzystam) :(

 

Ekogroszek ruski suchy (suszony 3 miesiące) w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zaczynam się martwić zużyciem. Zasobnik na 4 doby. A więc 25kg/dobę. I to przy jakiej pogodzie, za oknem wiosna, a co bedzie jak przyjdzie mróz?

Dom 135 m.kw. parterowka, pierwszy sezon palone. Na sterowniku temp. c.o. 40 st. W domu 22-23 stopnie.

Jak czytam te posty o zbiorniku wystarczającym na 10 dni to szlag mnie trafia.

 

Jeżeli to jest pierwszy sezon nowego budynku to masz całkiem niezły wynik. U mnie spalał 30kg/dobę i temperatura w środku wynosiła 17 stopni - jeszcze wtedy w nim nie mieszkałem i trwały wykończenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda inny kocioł i inny sterownik ale takie są dane.... zasobnik 150kg co + cwu temp w domu 22,5-23 st

2011-11-12 12:40:08

Zasyp węgla

 

 

2011-11-24 09:37:31

Zasyp węgla

 

Daj sie wykazac kol Jareckiemu.... opisz mu jaki masz egokroszek , jaką instalacje jak najwiecej danych wpisz..... i co Jarecki net w sterowniku jest niepotrzebny???

 

To też Twój pierwszy sezon? ;) Co do sterownika to nad netem idą prace więc w czym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko do Jareckiego ..

 

Czy piec Skam-P Premium 12KW z rusztem wodnym wymaga jakiegoś ocieplenia ?

 

Obecnie działa na ustawieniach CO:50 , CW-45 i zauważyłem taką jakby smołę (najwięcej na ściankach poniżej paleniska , na drzwiczkach oraz w minimalnej ilości powyżej komory spalania (tak w bardzo małej ilości ale można zauważyć).

Piec czyszczę co kilka dni ..

Przez dwa dni piec działał na CO:60 i nic się nie zmieniło ..

 

Piec bardzo często działa na 3% mocy ...

 

Ogrzewanie domu w 100% podłogówka. Mam zawór czterodrogowy którym steruje elektronika (sterowanie pogodowe).

 

Zasyp podajnika starcza mi na około 10dni.

 

Na górze domu poddasze nieocieplone (na poddaszu komin też nie ocieplony (ale oczywiście tynk ma :)

 

Czy trzeba jakoś zaizolować piec aby sie nie wychładzał ?

Czy może winny jest ten ruszt wodny (Szczerze mówiąc żałuję że mam ruszt wodny , bo i tak z niego nie korzystam) :(

 

Ekogroszek ruski suchy (suszony 3 miesiące) w garażu.

 

Może problem jest w tym że kocioł długo działa w podtrzymaniu i wtedy bardzo się wychładza? Ja takie działanie w podtrzymaniu wyeliminowałem u siebie poprzez podłączenie pompy CWU na stałe. Kocioł zaczął działać dużo stabilniej i zamiast podtrzymania mam kilka procent mocy. Z tym, ze 60 stopni CWU to trochę byłoby za dużo ;) Możesz jednak z tym trochę poeksperymentować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do termometru to naprawdę polecam, koszt nie jest wygórowany a dostarcza dużo ciekawych informacji. Niby tylko temperatura ale ładnie widać jak zależy od aktualnej pracy kotła. U mnie sprawdzony cały zakres :) Poniżej fotka termometru, w tym momencie kociołek już jakiś czas w podtrzymaniu, wcześniej grzał CWU. Obok też zdjęcia popiołu, palę retopalem więc trochę spieków jest, dosyć miękkie i łatwo kruszące się.

 

Dzięki Andrew za fotki. Będę działał z tym termometrem. U mnie także retopal i wynik spalania bardzo podobny do Twojego. ;) Towar oczywiście suchutki i w zasobniku ani kropli wody.

 

Co do samego skraplania to ostatnio uszczelniłem watą dookoła wyczystki, sam wężyk na wylocie skroplin zanurzyłem w wodzie. Wszystko po to by do komina nie dostawało się lewe powietrze wychładzające spaliny. Wydaje mi się, że się poprawiło, zaglądam co jakiś czas przez wyczystkę i ścianki wkładu są suche a i komin jest wyczuwalnie ciepły.

ppietrz, patrząc na to zdjęcie to mam wrażenie że skoro tak tam poleciało to nie jest to chyba zbyt szczelne. Może dostaje się tam lewe powietrze? Może by pomogło uszczelnienie silikonem wszystkich połączeń.

 

Masz na myśli zalepienie połączeń na czopuchu? Jak będą szczelne to tamtędy na pewno nic nie poleci :) Ale czy nie spłynie wtedy do kotła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek:

Pierwszy sezon to 25kg/dobę to nic nadzwyczajnego. Powiem nawet,że to dobry wynik.

 

Kaszpir:

Spróbuj tak, jak pisze ppietrz ze stałą pracą pompy CWU, można ja podłączyć pod byle jaki kabel komputerowy. Tj. kabel komputerowy z wtyczką pod gniazdo pompy a z drugiej strony w kontakt. Może zmieni to proporcje wykorzystania mocy i cała sprawa się poprawi. Problem jest także wtedy, gdy górna część komina jest wychładzana. Może jakoś to zaizolować na poddaszu, pisał o tym gdzies na początkach Last Rico w wątku o ekonomicznym spalaniu węgla, były zdjęcia izolowania odcinku kominowego na poddaszu)

 

Ppietrz:

Połączenie komina z czopuchem kotła musi być szczelne, żadnego lewego powietrza. Silicon czerwony na 350st.C i uszczelniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może problem jest w tym że kocioł długo działa w podtrzymaniu i wtedy bardzo się wychładza? Ja takie działanie w podtrzymaniu wyeliminowałem u siebie poprzez podłączenie pompy CWU na stałe. Kocioł zaczął działać dużo stabilniej i zamiast podtrzymania mam kilka procent mocy. Z tym, ze 60 stopni CWU to trochę byłoby za dużo ;) Możesz jednak z tym trochę poeksperymentować...

 

Trochę nie rozumiem. Wodę mam na 45stopni , Co na 50. Czyli mam ustawić Co i CWU na tyle samo ?

Pompa CW jest podłączona do Ognika II PID.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie rozumiem. Wodę mam na 45stopni , Co na 50. Czyli mam ustawić Co i CWU na tyle samo ?

Pompa CW jest podłączona do Ognika II PID.

 

Pompę CWU wypnij z ognika II PID i wykombinuj aby podpiąć wprost do sieci np. przez kabel komputerowy - końcówka z wtyczką do gniazda sieciowego. Pompa powinna chodzić non stop. CWU osiągnie wtedy temperaturę wody kotła. Na sterowniku, CO ustawiasz na taką jaka Ci odpowiada np. 50 stopni. CWU na sterowniku wyłączasz. Ustawianie CWU na sterowniku niewiele Ci pomorze, bo po uzyskaniu zadanej pompa zostanie wyłączona, a chodzi o to aby działała non stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ppietrz:

Połączenie komina z czopuchem kotła musi być szczelne, żadnego lewego powietrza. Silicon czerwony na 350st.C i uszczelniać.

 

Czopuch z kominem jest szczelny, ale nieszczelności są na styku kolanka z kotłem oraz dalszej części czopucha idącej w komin. Tamtędy wydostaje się kondensat. Jak zalepię je to nic nie będzie wylewało się na zewnątrz tylko co najwyżej do kotła... Jaka temperatura spalin powinna być aby uniknąć wykraplania kondensatu w czopuchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...