rafalzub 04.12.2010 23:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 witampierwszy sezon jestem uzytkownikiem kominka unirol z plaszczem wodnymmoc kominka to 20 lub 24 kw nie pamietamkominek ma szybe z dwoch stron (jest narozny)problem polega na uzyskaniu temperatury w kominku w granicach 60 kilku stopniprzy obfitym zaladowaniu drzewem gdy jest plomien nagrzewa sie do temp okolo 58 - 60 stopniw momencie gdy zostaje sam zar temperatura spada do okolo 48-50 stopni (zaru jest duzo po calodziennym paleniu)komniek wylozony byl szamotek na scianach i palenisku ale zalecono mi aby wycianac szamot ze sciany tylnej i bocznej zostawilem na palenisku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 06.12.2010 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 witam pierwszy sezon jestem uzytkownikiem kominka unirol z plaszczem wodnym moc kominka to 20 lub 24 kw nie pamietam kominek ma szybe z dwoch stron (jest narozny) problem polega na uzyskaniu temperatury w kominku w granicach 60 kilku stopni przy obfitym zaladowaniu drzewem gdy jest plomien nagrzewa sie do temp okolo 58 - 60 stopni w momencie gdy zostaje sam zar temperatura spada do okolo 48-50 stopni (zaru jest duzo po calodziennym paleniu) komniek wylozony byl szamotek na scianach i palenisku ale zalecono mi aby wycianac szamot ze sciany tylnej i bocznej zostawilem na palenisku Witam Pierwszy błąd to palenisko z większym przeszkleniem. Podaj link z danymi do Twojego paleniska. Mogą być jeszcze ukryte błędy przy instalowaniu paleniska, instalacji - może ogrzewasz grunt pod budynkiem albo jak ostatnio spotkałem atmosferę (wygodniej było "instalatorowi" na strychu zasilanie zrobić - do tego GOŁE rury) Lepiej jest zobaczyć aby ocenić. Daj zdjęcia dokładnie opisane Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elrem 06.12.2010 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 Mam pewne doświadczenia z piecem centralnego na paliwo stałe , pierwsze pytanie i najważniejsze - gatunek i wilgotność drewna ? niestety na wilgotnum drewnie"iglastym" nosiągniesz max 50% temperatury suchego drewna "liściastego" z gatunków twardych (dąb,jesion itp). mastępnie szybkość spalania , przy małej ilosci opału ustawienie dużego przedmuch powietrza powoduje wychładzanie wkładu.Ja planuję kominek z płaszczem sprzęgnięty z piecem CO (głównie grzanie wody przy temperaturach przejściowych ) obserwowałem zachowanie takiego układu od kilku lat u znajomych -sprawdza się doskonale , CO na minimum a woda w bojlerze 50-60 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 06.12.2010 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 Bufor by był lepszy, odnośnie drewna Masz rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafalzub 08.12.2010 21:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 Bufor by był lepszy, odnośnie drewna Masz rację witam podaje zdjecia kominka ktore posiadam na te chwile jezeli potrzeba bedzie to zrobie nowe zaraz poszukam linka do mojegom kominka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafalzub 08.12.2010 21:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 http://www.unirol.pl/kominki_nemo.phpa tutaj podaje linkmoj wyglada troche inaczej gdyz szyba boczna jest ze slupkiem i otwierane sa tylko drzwi z przodubyl to jeden z pierwszych kominkow zrobionych przez nich z boczna szyba ( wg projektu mojej zony )moc deklarowana przez producenta kwtak jak pisalem wczesniej wyciagnelem szamot z tylnej scianki oraz bocznej , pozostal tylko na palenisku, od tego momentu mozna go podgrzac do okolo 58- 60 stopni ale taka temperature uzyskuje kosztem zaladowania go drzewem po sufit tj okolo6 szt dosc grubych kawalkow ( wpokoju gdzie jest kominek jest jak w piekle goraco)gdy plomien zanika a jest barzdo duza ilosc zaru to temperatura oscyluje na poziomie okolo 48 stopnipale drzewem lisciastym glownie buk scietymlistopad/grudzien 2009 a u mnie suszy sie od marzec 2010spalilem go juz chyba za dwa miesiace okolo 6 metrow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafalzub 08.12.2010 21:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 ta moc to 24 kw (gdzies zjadlo ja w poprzednim poscie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 09.12.2010 04:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Witam. Teraz jest więcej informacji, można wyciągnąć jakieś wnioski - drewno ogólnie do d.... twarde drewno powinno czekać min. 3 sezony, teraz idzie w komin około 40% ciepła (odparowanie wody) - moc podana przez producenta (przy podanej mizernej sprawności raczej przesadzona) oddawana do wody to niby 18kw + kilka kw do powietrza przez szybę,.. Moc mogła spaść przez palenie mokrym (oblepiony płaszcz wodny) - i troszkę źle palisz - grubymi (gorzej schną) do tego mokre i grube bardziej się wędzi niż pali -do tego jakieś straty na przesyle ciepła.... ps. To co spaliłeś przez dwa miesiące mi by starczyło na prawie dwa sezony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek R 09.12.2010 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 patrząc na fotki to pierwsze co uderza to czarny szamot czy wermikulit w kominku co świadczy o tym , że się tam raczej wędzi i jest niska temp spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margod 09.12.2010 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Drewna aż tak bardzo bym się nie czepiał. Na pewno nie jest rewelacyjne ale jeżeli było składowane pod zadaszeniem to powinno mieć wilgotność 25-30%. Moje zapasy skończyły się i w tym roku palę bukiem zakupionym wiosną, miało wtedy wilgotność 50% teraz ma tyle ile napisałem wyżej.Po mojemu spartalone jest coś z podłączeniem lub sterowaniem pompą obiegową. - brak zaworu podnoszącego temperaturę powrotu- pompa załącza się przy zbyt niskiej temperaturze wody w płaszczu. Choćby nie wiem jak hajcować w kominku to nawet w najlepszym wkładzie trudno osiągnąć różnicę 30-40st.C pomiędzy powrotem a zasilaniem. Nominalnie jest ok 15-25 st.C, więc jeżeli na powrocie jest 30-40 st.C to trudno nagrzać wodę w płaszczu pow. 60st.Jak będę miał chwilę czasu to wrzucę print screeny z odczytów mojego systemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 09.12.2010 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Witam. A ja bym "rzucił" pytanie o ilość drewna jaką spalasz ... Tak ogólnie i jednorazowo. Jeżeli to co pokazałeś na zdjęciach, to Twój normalny załadunek do paleniska, to raczej jest on tylko do pooglądania sobie płomyków, a nie do nagrzania czegokolwiek. Palenisko i cały układ powinno się rozgrzać najpierw. Palenisko tak, aby szamot się"wybielił" (spalenie sadzy w palenisku to znak, że w środku jest c.a. 500 stopni), a całość układu wodnego do takiej temperatury, by powrót funkcjonował już bez udziału zaworu mieszającego. I na to może "pójść" tak spokojnie nawet do 10 kg drewna. Potem już "tylko" trzeba utrzymywać parametry spalania i grzania wody. Jakieś 90% tego typu problemów to wypadkowa niedostosowania paleniska (boczne szyby, za duża moc i wielkość) do warunków salonu i niewiedza samych inwestorów w jaki sposób palić. No bo kto miałby ich tego nauczyć, rozpalić pierwszy raz, posiedzieć ze 2-3 godziny i pokazać jak się pali ... przecież nie kominkarz czy instalator, który sam takiej wiedzy nie posiada, a nawet jakby, to nie będzie miał na to czasu. Grunt to sprzedać, wcisnąć, zamontować i skasować ... potem niech się martwią sami ... ("szydera" z mojej strony ) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 09.12.2010 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Duża ilość żaru i osmolony szamot wskazują na brak powietrza do spalania. Jakie jest doprowadzenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 09.12.2010 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Z spalenia danej ilości opału (w tym przypadku - na dwa miesiące 6m drewna) można uzyskać określoną ilość ciepła. Patrząc logicznie są takie możliwości:1. para idzie w gwizdek, znaczy w komin2. ogromny dom lub namiot, może zbudowany z blachy falistej (oczywiście bez ocieplenia)3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margod 09.12.2010 18:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Z spalenia danej ilości opału (w tym przypadku - na dwa miesiące 6m drewna) można uzyskać określoną ilość ciepła. 3. Łatwo to policzyć 1kg suchego drewna bukowego = ok 4kWh "ciepła" Można by powiedzieć, że 6 mp powinno wystarczyć na 4-5 miesięcy całodobowego grzania kominkiem, no może 3 przy dużych mrozach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 09.12.2010 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Łatwo to policzyć 1kg suchego drewna bukowego = ok 4kWh "ciepła" Można by powiedzieć, że 6 mp powinno wystarczyć na 4-5 miesięcy całodobowego grzania kominkiem, no może 3 przy dużych mrozach W zależności od zużycia ciepła domu, sprawności paleniska, sposobu palenie itd. w mojej wystarczy bez problemu na 1,5 sezonu grzewczego (jedyne ogrzewanie) jak łagodne zimy to dwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafalzub 09.12.2010 20:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Witam dziekuje za zainteresowanie sie moim problememFakt jest taki ze na poczatku mialem ustawiona temperature zalaczania pompy na poziomie 41 stopni , ale zmienilem to na 48 stopniTen szamot ktory jest na zdjeciach usunalem , skutek taki ze udalo sie uzyskiwac temp na poziomie 55-58 stopni 9plytki mialy grubosc okolo 3 cm)zaladunek drewna widoczny na zdjeciu to tylko odpalenie wygaszonego i wysprztanego z popiolu kominkageneralnie daje duzo drzewa tak pod sufit paleniska i wtedy udaje sie uzyskac temperature na poziomie 58-60 stopni i to tylko do czasu gdy jest sporo ognia, ktory jak przygasa to temperatura spada do poziomu 48-50 (a ma to miesjsce po okolo 1,5 - 2 h paleniapowietrze mam doprowadzone z zewnatrz budynkuDom ma powierzchni okolo 170 m do tego dwie ogrzewane piwnice , strop ocieplony miedzy strychem a kondygnacja gorna welna 25 cm sam strych nie jest ocieplony (czytaj dach)W kominku mam regulacje powietrz w trzech polozeniach 1 gora - dol2 gora3 minimalizacja doplywu (nie wiem czy zero ale jest takie polozenie)Mysle ze postaralem sie odpowiedzie na dotychczasowe pytania i polecam dalej rozwiaznie mojego problemu waszej uwadze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margod 09.12.2010 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 o mnie pompa startuje od 70st.C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 09.12.2010 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 (edytowane) Przyznam, że nigdy nie zdażyło, ani nawet nie wpadło by mi do głowy załadować swój kominek drewnem "pod sufit" Pytanie podstawowe po co?Załadować pod sufit i co dalej... no bo chyba nie pozamykać powietrze i szyber. Jeżeli zamykać po po co ładować pod sufit.Przyznam, że nawet nie zasypuje tak kotła CO choć mam typowego przerobionego przez siebie dolniaka...dwie łopadki węgla i kocioł "chodzi" i burczy, miło słuchać. 140 M2 ogrzewane starą instalacją CO - GRAWITACYJNIE. Rozpale w piecu, sam wypale papierosa i grawitacja już rusza.Prawdopodobnie tak jak sugereje Forest będę zmuszony informować klientów, aby nie wpadli na pomysł ładawać wkładów "pod sufit" Faktycznie w piecu kaflowym nikt nie uczy nikogo palić, bo to przechodziło z starszych na młodszych, wystarczyło poobserwować. Najwyżej kilka zdań wyjaśnień instrukcyjnych, ale z reguły wystarczały obserwacje jak to robią starsi w domu. Wysuszone obierki z ziemniaków i takie tam. Przenoszenie żaru z pieca w kuchni do kaflowych w pokojach, itp, itp, itp. Edytowane 9 Grudnia 2010 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafalzub 09.12.2010 21:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Ladowanie po sufit byla to kolejna metoda prob i bledow w moim problemie i musze przyznac ze wtedy wlasnie udalo sie tak jak pisalem wczesniej uzyskac temperature na poziomie okolo 60 stopnito ladowanie bylo w momencie gdy kominek wydaje mi sie ze byl juz rozgrzany i posiadal zar w paleniskuprzy takim zaladunku oczywiscie nie odcinalem doplywu powietrza , ustawienie bylo na pozycji srodkowej to jest doplyw powietrza od gorypozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 09.12.2010 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 (edytowane) Jaka temperatura powrotu? Czy duża jest różnica?Jest zainstalowany zawór mieszający? Edytowane 9 Grudnia 2010 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.