Zbigniew100 20.01.2011 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 Materiały są , czyli można tak robić;http://www.artbud.pl/ATLAS_SAM_55_25KG_Samopoziomujaca_masa_szpachlowa-123.htmlhttp://www.ceresit.pl/download/files/karty_techniczne/pl_2557_20101103_135818.pdfhttp://www.ceresit.pl/download/files/karty_techniczne/pl_2558_20101103_140344.pdfhttp://www.artbud.pl/ATLAS_TERPLAN_N_2_10_mm_samopoziomujaca_masa_szpachlowa_25_KG-127.htmlhttp://www.ceresit.pl/download/files/karty_techniczne/pl_2559_20101103_140839.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość dizee 21.01.2011 07:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 Sluchaj a maszynowo jakbym chcial to wylac to nie byloby latwiej.Jaka maszyne musialbym miec do tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mododevil 08.12.2011 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2011 Panowie podpowiedzcie. Mam posadzkę gdzie jest dużo nierówności była wykonana z 8lat wstecz nie jest to suchy beton, który się da łatwo skuć, lecz lity i twardy jak cholera. Problem polega na tym, że niema jak wykonać wylewki z masy samopoziomującej, ponieważ zaczynają się już progi od drzwi a muszę mieć jakiś zapas na podłogę. Tak na chłopski rozum myślę te nierówności oczyścić zagruntować i naciągać jakimś dobrym klejem. Teraz jeszcze ten mój pomysł chciałbym dopasować do tego, że myślę od desce podłogowej, nie za bardzo bym chciał, aby mi się coś kiedyś podniosło. Podrzucie jakieś wnioski do mojego planu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasia242 10.12.2011 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2011 (edytowane) witam Jak czytam takie tematy to nóz sie w kieszeni ortwiera. Po pierwsze ,żeby poprawnie lac mase samopoziomująca to powinno sie miec naprawde kilka lat praktyki z tym materiałem... Zwykły Novoplan Mapei MUSI byc rozcienczony wieksza iloscia wody niz jest to na worku jesli chodzi o ,,lanie z reki,, ,inna sprawa gdy leje sie z maszyny. To raz. Proporcje na worku podane przez producenta NALEZY korygować na podstawie doswiadczenia i warunków podłoza temp,wilgotnosci. Jesli chodzi o masy Atlasa sam100 i 200 to sa to bardzo słabe masy ,sam 100 po wylaniu mozna szlifowac recznie papierem 80 jak gips!!! Nadaja sie one jedynie jako lekkie wyrównanie pod panele lub wykładzine(absolutnie nei na klej!),aczkolwiek nawet minimalne przelanie wody w przypadku tych mas powoduje ze mozna je potem z podłoza zebrac szyfelka i miotełką,Atlas ma multum reklamacjii na te masy,bo rzeczywiscie to jest piasek,jakies włókna i nic wiecej. Co innego Mapei tutaj juz kazda masa jest idiotoodporna a np. przelanie wody nie powoduje najczesciej zadnych konsekwencjii, W Casto jest do nabycia np niedroga masa samop. Kreisla za 36 zł...bezkonkurencyjna cena/jakosc do prostych domowych zastosowań. Grubość wylewki ma kolosalne znaczenie,tak samo powierzchnia do wylania oraz wilgotnosc podłoza,poniewaz wylewki mimo stosunkowo niewielkiego skurczu przy takich własnie zmiennych warunkach potrafia spękac,odejsc od podłoza itd. dzieje się tak miedzy innymi wtedy gdy jest wylana za grubo i zbyt szybko odparowuje wode(wysycha),wtedy najczesniej podłoze jest baardzo chłonne lub w pomieszczeniu jest bardzo ciepło. To jest błąd. Dlatego powinno sie dostosowac dany rodzaj masy do warunków a takze ilosc wody(oczywiscie do pewnych granic) Stworzenie poziomu z masy samopoziomującej za pomoca packi,kielni,poziomicy to ..bzdura:) Sama nazwa wskazuje ze to produkt który powinien sie sam wypoziomowac.Przy pewnej gęstosci masy takie cos nie jest mozliwe (zgodnie z proporcjami na worku),dlatgeo jesli sie chce to osiagnąc to trzeba uzuc odpowiedniej masy to raz,a dwa dostosowac do niej podłoze,i ilosc wody-INNEGO SPOSOBU NIE MA:) Poprawne zastosowanie danej masy daje efekt idealnie gładkiej powierzchni bez zadnych spękań czy dziur która jest IDEALNIE W POZIOMIE!. W przypadku autora tematu obstawiam ze to całkowita wina ekipy która lała te mase,aczkolwiek jesli była to SAM 100 to w sumie nie dziwie sie:) pozdrawiam Edytowane 10 Grudnia 2011 przez Kasia242 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasia242 10.12.2011 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2011 Panowie podpowiedzcie. Mam posadzkę gdzie jest dużo nierówności była wykonana z 8lat wstecz nie jest to suchy beton, który się da łatwo skuć, lecz lity i twardy jak cholera. Problem polega na tym, że niema jak wykonać wylewki z masy samopoziomującej, ponieważ zaczynają się już progi od drzwi a muszę mieć jakiś zapas na podłogę. Tak na chłopski rozum myślę te nierówności oczyścić zagruntować i naciągać jakimś dobrym klejem. Teraz jeszcze ten mój pomysł chciałbym dopasować do tego, że myślę od desce podłogowej, nie za bardzo bym chciał, aby mi się coś kiedyś podniosło. Podrzucie jakieś wnioski do mojego planu. Odkurzyc,zmniejszyc chłonność do maksimum,czyli grunt,potem najlepiej było by te ,,górki i doliny,, pozaklejac jakimkolwiek klejem tak by tylko lekko wypełnić głebsze ubytki.Po wyschnięciu wylac mase np.novoplan . Drzwi...podetniesz:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mododevil 12.12.2011 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 Odkurzyc,zmniejszyc chłonność do maksimum,czyli grunt,potem najlepiej było by te ,,górki i doliny,, pozaklejac jakimkolwiek klejem tak by tylko lekko wypełnić głebsze ubytki.Po wyschnięciu wylac mase np.novoplan . Drzwi...podetniesz:) hehe tak by było najprościej a co zrobić jak są plastikowe ramy np. drzwi balkonowe? Na szczęście czy nieszczęście wymierzyłem przy progu 3cm luzu lecz nie wiem co na dalszych 40m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.