Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Drzwi zewnętrzne z elektrycznym zamkiem


Recommended Posts

Poszukuję drzwi zewnętrznych które dałoby się wpiąć w inteligencję domu a przy okazji pozwolą na obsługę np karta magnetyczną. Oglądałem ostatnio śliczne drzwi firmy Dierre ale półka cenowa zwaliła mnie z nóg. Macie jakieś pomysły na takie drzwi i przy okazji zapewnią porządną szczelność i izolacyjność? Drzwi maja być otwierane na zewnątrz. Słyszałem ze nawet najlepsze drzwi Gerdy pocą się i przemarzają ...- nie chciałbym wtopić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja widzę że tu nie jest problemem zamek (bo to tylko dodatek) a drzwi.

Dla umożliwienia "bajeru" jakim jest inteligentny dom wystarczy "byle" elektrorygiel a podłączenie do centralki (i założenie czytników na palec, skna oka itp) zapewni firma od instalacji.

Tu najważniejszą kwestią są dobre drzwi.

Wspomniany cal powinien się zmieścić średnio w kwocie ok 4 tys (+/- 1 tys zł). Dierre mogło kosztować ok 5--6 tys?

Za cenę w ok. 4 tys. znajdzie się wiele firm produkujących drzwi, a dodatkek elektrorygla to koszt rzędu ok 300zł.

Z tym że.. przy elektroryglu zwykle inaczej się ustawia drzwi i wypada by firma montująca drzwi miała już takie doświadczenia. Wstawiałem w tym roku 2 szt i byłem zaskoczony, że to nie takie oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy rozróżnić chyba drzwi z elektroryglem - czyli tzw brzęczyk - gdzie zatrzaskuję i otwieram drzwi za sobą - przez jakąś zapadkę, a czym innym jest zamek ( zestaw zamków ) który po aktywacji kartą /odciskiem palca zasunie wszystkie możliwe rygle w drzwiach. Nie znam sie na tym aż tak bardzo ale nie wydaje mi się bezpieczne aby np wyjeżdżając do pracy zostawić drzwi zamknięte na elektrorygiel. Dlatego zainteresowałem sie tematem gdyż marzyło mi się aby wracając np z zakupami czy z dziećmi na ręku otworzyć drzwi(wszystkie zamki) za pomocą karty znajdującej sie w kieszeni - i dzięki czemu też zaświeciłoby mi się światło w korytarzu...ideał .

Jakość drzwi swoją drogą- nie zniósłbym chyba faktu nieszczelności,szronienia i pocenia się drzwi w które wkładam 3-4-5 tys- a tak słyszę często sie z tym spotyka ( niezależnie czy to Gerda czy CAL czy inne). Druga połowa sukcesu zapewne tkwi w montażu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha... to znam coś takiego, produkcji firmy GU (Niemcy):

zamek Automatic z elektroryglem (dopłata ok 1 tys zł) - w zamku jest silniczek który cofa wszystkie (trzy)rygle, ale sterowanie ma wyprowadzone jak normalny zamek z elektroryglem (czyli dalej pole do popisu dla speców od elektroniki)

zamek Autamatic Comfort - otwierany na chip (dopłata ok 2,5 tys).

 

Ceny dopłat musiałbyś sprawdzić u róznych producentów, bo ja posługuję się cennikiem Urzędowskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki finlandia - kierując się zdrowym rozsądkiem nie wiem czy w ogóle powinienem zaprzątać głowę takimi bajerami- chciałbym jednak wybadać temat żebym później nie żałował, że można było dołożyć kilka stówek żeby znacząco poprawić sobie komfort, jednak w tym przypadku widzę że trącamy o podwojenie kosztów normalnych drzwi.

Swoją drogą - cały czas, nawet przed estetyką, stawiam na technikę, jakość i izolacyjność - nawet antywłamaniowość odchodzi na dalszy plan - bo każdy szanujący sie złodziej wejdzie przez drzwi tarasowe

A może macie jakieś sprawdzone marki/modele które w połączeniu z prawidłowym montażem pozwolą określić granicę cenową, powyżej której technicznie/jakościowo nie zyskujemy już wiele...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak może dziwnie zapytam, jakiś UPS awaryjny to chyba musi być czy da się te GU otworzyć po prostu kluczem przy zaniku zasilania?

 

Pozdrawiam

 

W tym "moim" przypadku zamek działał normalnie bez prądu, chociaż przy montażu się zaciął.. i wyglądało że bez prądu nie ruszy (a instrukcji ZERO, nawet po niemiecku).. ale jak się okazało pomogła mała korekta mocowania zamka. Fascynujące: z powodu krzywo przykręconej śrubki nie zadziałała technika za tysiące.. Dlatego pisałem o doświadczeniu w montażach, chociaż zawsze musi być ten pierwszy raz :)

 

A co do inteligencji w domu:

- zamek z chipem to tylko gadżet dla niedowartościowanych, bo nic więcej pod niego się chyba nie da podłączyć.

Za to zamek z wyprowadzeniem pod jakąś centralkę może dawać już frajdę, bo faktycznie da się go połączyć z jakimś czytnikiem karty, oka (o odcisk palca bym sie bał;) i wtedy dom robi się inteligenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finlandia - a możesz powiedzieć jakie drzwi montowałeś - stalowe alu czy drewno i jakiej firmy. z tego co się dotychczas pytałem to wstawienie takiego elektrorygla albo budzi strach w oczach sprzedawcy i pierwszy raz sie z tym spotykają, że ktoś ma taaakie wymagania albo usłyszałem że się w takie rzeczy nie bawią. Ale za to dodatkowe szybki w drzwiach- łuki trójkąty i fale nie stanowią najmniejszego problemu....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając drzwi hormanna z pochwytem zewnętrznym zamiast klamki też nad elektrozamkiem się zastanawiałem i w pewnym momencie stwierdziłem, że to będzie już przerost formy nad naszymi potrzebami. Bo nagle skazało się, że mając ten drogi bajer należałoby dla pełnej wartości zabezpieczeń domu dorzucić ekstra szyby i okucia, żaluzje itd. Stanęło na zwykłym ryglu elektromagnetycznym, który zostanie zamontowany w drzwiach do wiatrołapu i takim samym w furtce. Oba otwierane brelokiem zbliżeniowym. W momencie gdy dom opuszcza ostatnia osoba dom już jest zamykany kluczami. Edytowane przez compi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z otwieraczem do konserw.. wbrew pozorom.. porwałbym się na prawie każde drzwi stalowe. W większości stalówki to tylko trochę blachy (grubej na ok 1mm) i pianki w środku.

Ale by nie było jednostronnie.. drzwi drewniane mają wypełnienia ze sklejki (ok 12mm + pianka). W tym przypadku otwieracz trzeba zastąpić ręczną piłą do drewna. Chyba że drzwi mają szybę jako wypełnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, zbije szybę, ale nie wejdzie do środka.
\

Zgodzę się z compi.

Drzwi, o których mówię mają na całościowo szybę P4. Może da się stłuc, ale nie wejść To zupełnie jak okno z P4 i solidnymi okuciami.

Jak szyba jest mała, niezależna, to nie warto jej wzmacniać do poziomu P4 - bo wówczas można wyciąć wypełnienie razem z szybą.. Wystarczy ją wzmocnić do poziomu "bezpieczna" lub P2, by nie pękła przy byle trzaśnięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...