Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

chucksch,wg mnie za 200tys. dasz radę wybudować taki mały dom,na stronie masz przecież podane koszty i najlepiej poszukaj jeszcze budowlanca i jego popytaj,bo tu na forum to sami amatorzy,którzy jakieś tam pojęcie mają,ale nie są fachowcami,i co do wielkości kotłowni też się dowiedz czy nie będzie za mała,moja kotłownia ma 6,7mkw i jest naprawdę sporo miejsca,pozdr...

 

Może i amatorzy, ale budujący lub już mieszkający w swoich domach pobudowanych zgodnie ze sztuką budowlaną, a budowlaniec nie jest równoznaczne z fachowcem! Sporo już czytałem o fachowcach, którzy robią po swojemu ( bo on wie lepiej), a nie tak jak chce inwestor.

Kotłownię projektują ludzie, którzy znają prawo budowlane, więc co tu się dowiadywać? Polecam wyszukiwarkę, sporo wyników na pytanie:

"kotłownia na paliwo stałe powierzchnia"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Dzięki za pomoc :)

Też myślę, że te 32,23m2 to powierzchnia z wysokością ponad 180cm.

Dezet - mimo wszystko nie robiłbyś tarasu po adaptacji poddasza z powodu kosztów, które Ci wyszły, że taniej byłoby zrobić dach, czy z jakiegoś innego jeszcze powodu?

 

Raz, że koszty, dwa- widziałem tarasy, które zamiast przyjemności, były utrapieniem dla właściciela- źle zaizolowane, przecieki pod drzwiami, odpadające płytki, zawilgocenie pomieszczenia poniżej. Poza tym jak często będziesz wchodził na górę i pił kawę na tarasie, a myślę, że nie będziesz chciał go wykorzystywać jako taras do suszenia prania. Zależy jeszcze od zabudowy dookoła, raczej dookoła domy, więc nawet ciekawego widoku z niego nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość D&L
Dobrze poczytać to, co piszesz. Ten taras to taka raczej fanaberia z mojej strony - rozpatrywana tylko i wyłącznie dlatego, że jeszcze nie mam wyceny mojego (być może) domku - piszę "być może" dlatego, że kto wie czy jeszcze nie będzie zmiany...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o takim projekcie:

http://www.z500.pl/projekt/z251,Maly,energooszczedny,domek,szybki,i,tani,w,budowie.html

Co prawda na moją działeczkę musiałbym zrezygnować z okien na ścianie szczytowej (w pokoju i łazience). Bardzo prosty układ, brak ocieplonego poddasza, prosta konstrukcja dachu. Co jeszcze można by zmienic by było "taniej"?

 

Moim zdaniem już nic prostszego się nie zrobi. Domek prosty, zamiast okien możesz wstawić luksfery. Zamiast ogniomurków przedłużyć blachodachówkę za obrys ściany - do zrobienia wtedy tylko wiatrownice, zamiast dość "skomplikowanych" obróbek ogniomuru. Możesz zrezygnować z kominka i komina do niego - sporo kasy zostaje lub np. zamienić to na rekuperator = zyski na ogrzewaniu. Zamiast pergoli z betonu(?) zrobić zadaszenie przedłużając dach lub całkowicie rezygnować z tego elementu. Potem można zamontować zwijaną markizę nad tarasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze poczytać to, co piszesz. Ten taras to taka raczej fanaberia z mojej strony - rozpatrywana tylko i wyłącznie dlatego, że jeszcze nie mam wyceny mojego (być może) domku - piszę "być może" dlatego, że kto wie czy jeszcze nie będzie zmiany...

 

Jeszcze jedna sprawa- ja u siebie rozważałem taras, bo taki padł pomysł w domu. Ale przeliczyłem to, a dodatkowo musiałbym kupić drzwi balkonowe, wykuć w ścianie szczytowej otwór i pytanie- po co? skoro mam taras na parterze. A jeszcze w zimie dodatkowe miejsce do odśnieżania, a ja tego nie cierpię. I temat został zamknięty. Za to nad garażem będzie teraz miejsce na nieużywane akurat rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi proszę czy dobrze myślę.

Zgodnie z załączonym rzutem z pracowni Mg Projekt wysokość na poddaszu wyniesie 180cm w miejscu linii skosów?

 

Zdjęcie może być słabo widoczne, podaję też linka :

http://www.mgprojekt.com.pl/domki/niezapominajkazgarazem/#rzuty

 

D&L - ja kupiłam podobny projekt, tej samej pracowni: http://www.mgprojekt.com.pl/domki/anatol/

Nasz strych wygląda podobnie do Twojego :yes:

 

To oznacza, że na strychu, powyżej 1,8m masz w sumie 32 metry powierzchni, reszta jest niższa.

Nasz architekt powiedział, że są dwie "szkoły", jedna liczy pow. użytkową pow. 1,8m, druga 1,9m wysokości. MG projekt podaje 1,8.

Edytowane przez dusiaka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dziwnie zostało to policzone, ponieważ według PN-70/B-02365 powierzchnie pomieszczeń ze skośnym sufitem liczy się tak:

 

- o wysokości powyżej 2,20 m liczy się w 100 proc.

- o wysokości od 1,40 m do 2,20 m liczy się w 50 proc.

- poniżej 1,40 m nie wlicza się do powierzchni mieszkania.

 

Niestety Banki do kredytu przyjmują 1,8/ 1,9 m :-(

Przez to klient musi mieć zdolność kredytową na budowę domu o większej powierzchni, niż to wynika z powyższej normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Banki do kredytu przyjmują 1,8/ 1,9 m :-(

Przez to klient musi mieć zdolność kredytową na budowę domu o większej powierzchni, niż to wynika z powyższej normy.

 

Zapewne chodzi o Polska Norma PN-ISO 9836:1997, gdzie powierzchnie użytkowa liczy się powyżej 1,90m.

 

Tutaj znalazłem coś ciekawego:

 

"Polska Norma PN-70/B-02365 „Powierzchnia budynków. Podział, określanie i zasady obmiaru” obowiązywała powszechnie do 1999 roku. Norma PN-70/B-02365 została wycofana przez Polski Komitet Normalizacyjny ze zbioru norm po ustanowieniu normy PN- ISO 9836:1997 „Właściwości użytkowe w budownictwie. Określanie i obliczanie wskaźników powierzchniowych i kubaturowych.”

 

Ale

 

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 4 marca 1999 r. w sprawie wprowadzenia obowiązku stosowania niektórych Polskich Norm (Dz.U. z 1999 r. Nr 22, poz. 209) norma PN ISO 9836:1997 "Właściwości użytkowe w budownictwie. Określenie i obliczanie wskaźników powierzchniowych i kubaturowych" obowiązywała tylko w zakresie ustalonym w pkt 5.2.2 normy, czyli przy ustalaniu kubatury budynku. Także późniejsze rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 3 kwietnia 2001 roku w sprawie wprowadzenia obowiązku stosowania niektórych Polskich Norm dla budownictwa (Dz.U. z 2001 r. Nr 38, poz. 456) wprowadza obowiązek stosowania Polskiej Normy PN-ISO 9836:1997 tylko w zakresie ustalonym w punkcie 5.2.2 tej normy.

 

W świetle powyższego stwierdzić należy, że Polska Norma PN-ISO 9836:1997 nie jest obowiązującym obecnie przepisem w zakresie obliczenia powierzchni użytkowej lokalu lub budynku."

 

 

...i bądź tu mądry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podane przez Malcolma dane dotyczące wysokości są brane pod uwagę przez urzędy do obliczenia wysokości podatku od nieruchomości.

 

Czyli według tego co wcześniej przytoczyłem aby policzyć powierzchnie użytkową pojawia się pewien problem. Norma PN-70/B-02365 (tam gdzie 2,20m liczy się w 100%) w 1999r została wycofana i zastąpiona normą PN-ISO 9836:1997(190cm i więcej). Ale z rozporządzenia MSWiA Norma PN ISO 9836:1997 obowiązuje tylko przy ustalaniu kubatury budynku. Czyli Polska Norma PN-ISO 9836:1997 nie jest obowiązującym obecnie przepisem.

 

Więc wracamy do punktu wyjścia. Zatem jak obliczyć powierzchnie użytkową? :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem już nic prostszego się nie zrobi. Domek prosty, zamiast okien możesz wstawić luksfery. Zamiast ogniomurków przedłużyć blachodachówkę za obrys ściany - do zrobienia wtedy tylko wiatrownice, zamiast dość "skomplikowanych" obróbek ogniomuru. Możesz zrezygnować z kominka i komina do niego - sporo kasy zostaje lub np. zamienić to na rekuperator = zyski na ogrzewaniu. Zamiast pergoli z betonu(?) zrobić zadaszenie przedłużając dach lub całkowicie rezygnować z tego elementu. Potem można zamontować zwijaną markizę nad tarasem.

 

Co do luksferów, to martwi mnie ich przenikalność cieplna. Czy takie ogniomurki to tak drogo wypadają? Pergola raczej będzie w formie lekkiej drewnianej. Jeszcze zastanawia mnie podcień na wejściu. Taki wolnostojący filar + wylewka może stanowić niezły mostek cieplny. Dałoby sie to jakoś ograniczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do luksferów, to martwi mnie ich przenikalność cieplna. Czy takie ogniomurki to tak drogo wypadają? Pergola raczej będzie w formie lekkiej drewnianej. Jeszcze zastanawia mnie podcień na wejściu. Taki wolnostojący filar + wylewka może stanowić niezły mostek cieplny. Dałoby sie to jakoś ograniczyć?

 

Pustaki szklane energooszczędne pozwalają na uzyskanie współczynnika przenikalności cieplnej na poziomie U=1,5W/m²k.

Ogniomurki trzeba zrobić tak, aby nie było możliwości dostania się wody miedzy pokrycie dachu a mur. Moim zdaniem kilka obróbek: na ścianę(mur), potem coś a'la kątownik do połączenia z blachą - tu kilka przykładowych rysunków:

http://www.google.pl/search?q=obr%C3%B3bka+ogniomuru&hl=pl&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=J2_RToYx0dLhBOSykGU&sqi=2&ved=0CDcQsAQ&biw=1397&bih=879

Myślę, że można to uprościć i zrobić taniej wydłużając blachę nad mur i montując tylko wiatrownicę- podobnie jak w tradycyjnych dachach.

Filar nie będzie robił za mostek termiczny, bo i tak jest wolnostojący. A wylewkę ocieplasz styropianem od spodu, podobnie jak elewację... i po mostku ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

wątek trochę przydrzemał, może dlatego , że domy za 200 to już trochę pieśń przeszłości ;) ,ale może ktoś tu jeszcze zagląda i uświadomi mnie życzliwie ile ponad 200 mógłby kosztować taki dom (wiem że to zależy i że można taki i za 500 , ale tak w "ludzkim standardzie" ).

http://www.nanostudio.pl/realizacje/projekt-gotowy-domu-a11---na-sprzedaz

Albo zapytam tak : czy tenże A-11 byłby droższy , bardziej skomplikowany w wykonaniu niż http://www.dobredomy.pl/projekt/ceres

Nie umiem tego porównać, może ktoś potrafi ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten drugi to problem z WZ będzie, poza tym duże przeszklenie, ale projekt można zrobić na płycie fundamentowej do tego podłogówka i wentylacja mechaniczna.

Problemem będzie odizolowanie tarasu - może zrobić np drewniany nie połączony konstrukcyjnie. Dodatkowo wejście tam będzie małe halo z izolacją. Dom efektowny, ale jest kilka elementów do dopracowania. Pierwszy domek na pewno wyjdzie taniej... ale jak piszesz różnie bywa - u mnie bardziej opłaca się wylać ścianę fundamentową niż murować z bloczków. Takich indywidualnych wyliczeń jest wiele i musisz oszacować tez wkład własny (pracy)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki...

Śledzę ten wątek od samego początku. Zazwyczaj rozmowa była czysto teoretyczna. Wiele osób pytało: "czy da się wybudować dom do 200tyś?". Teraz jestem ciekawy jak to wyszło w praktyce. Czy te osoby zrealizowały swoje zamiary a może są w trakcie ich realizacji? Czy zmieszczą się w zakładanym budżecie?

 

Może podzieli się ktoś swoimi spostrzeżeniami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domek Ceres ktoś na forum buduje lub może był już niedawno w tym wątku. Choć też może być problem z kątem dachu- WZ często nakazuje kąt dachu od 30*.

Moim zdaniem można się zmieścić w 200tys.

Ten drugi ekstrawagancki, jak napisano wyżej- może być problem począwszy od WZ. Sprawy techniczne, to inna sprawa.

 

Są osoby, które zrealizowały dom do 200tys.- jeśli dobrze pamiętam Zielony ogród. W trakcie realizacji jest np. dom wmnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...