Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzięki za odpowiedź jasiek71

 

I o to chodziło... od razu mi się pojaśniało.

 

Z tego co rozumiem jeżeli iść w ogrzewanie elektryczne to kasę zaoszczędzoną na "kotłowni" włożyć w ocieplenie i lepsze okna. Z tego co widzę samo rozłożenie tego ogrzewania nie sprawi kłopotów, gorzej z połączeniem tego do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Na stronie pierwszej z brzegu firmy wyszukanej w Googlach zajmującej się ogrzewaniem elektrycznym podali:

 

"Dla posadzek wykończonych drewnopodobnym materiałem lub z wykładziną dywanową stosuje się kable grzejne o mocy 10 - 18W/m. Dla posadzek wykończonych terakotą stosuje się kable od 10 - 20 W/m."

 

Czyli przyjmując Twoje założenie (70W/1m2 podłogi) trzeba ułożyć 5mb. kabla na 1m2 podłogi (kabel układamy tylko na powierzchni wolnej od zabudowy czyli w praktyce może wyjść jeszcze ciaśniej). Czyli dla pokoju 9m2 (zakładamy, że nie będzie w nim w ogóle zabudowy) potrzeba kabla o długości 45mb. + termoregulator z wbudowanym czujnikami temperatury podłogi i powietrza. Koszt ~ 450 + 300 = 750. A do tego jeszcze koszt wylewki betonowej i... co pominąłem?

 

I teraz policzyć dla każdego pomieszczenia i wyjdzie nam koszt materiału. Chyba dobrze to wymyśliłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja pokarze kolejny przypadek człowieka który wybudował dom za 200 tys. Niestety to jeszcze nie ja a kuzyn budujący w tej samej miejscowości. Projekt domu to sofia troszkę zmodyfikowana bo od strony ogrodu dach bez tej... lukarny czy co to tam jest.

link do projektu http://projekty.lipinscy.pl/Sofia_II/

dom z garażem, stropem teriva, pokryty dachówką cementową brass, ogrzewanie paliwo stałe.

Wprowadza się za kilka tygodni więc dom już prawie skończony (bez elewacji) i zamknął się w niecałych 200 tys zł. Wiele prac zleconych, fundamenty, mury, strop, tynki, instalację z pomocą znajomego, sam robił ocieplenie, deskowanie i pokrycie dachu, gładzie.

Na początku sama nie wierzyłam że mu się uda ale się udało :) Gratulacje!

Edytowane przez Kwitko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

(kabel układamy tylko na powierzchni wolnej od zabudowy czyli w praktyce może wyjść jeszcze ciaśniej). Czyli dla pokoju 9m2 (zakładamy, że nie będzie w nim w ogóle zabudowy) potrzeba kabla o długości 45mb. + termoregulator z wbudowanym czujnikami temperatury podłogi i powietrza. Koszt ~ 450 + 300 = 750. A do tego jeszcze koszt wylewki betonowej i... co pominąłem?

 

kable układaj równomiernie na całej powierzchni...

z tym że pod zabudową w kuchni, szafą, itp. to pierdololo ...;)

 

 

sterowniki za 150 działają dokładnie tak samo jak te za 300 czy 400 zł...

wystarczy aby miał możliwość ustawienia kilku temp. w ciągu doby ...

 

wylewki i tak będziesz robił niezależnie czy będzie ogrzewanie czy nie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja pokarze kolejny przypadek człowieka który wybudował dom za 200 tys.

 

jak ktoś kumaty i manualny to 100m2 w standardzie pasywnym da się postawić za te 200 k;)

 

tak swoją drogą widziałem "Dom w cenie mieszkania" naszej koleżanki swiki za 180 k z wyposażeniem...

naprawdę szczęka opada...

chylę czoła ...

podziwiam...

 

a najlepsze jest to że oni nic nie robili sami...

zbudowali dom szyty na miarę dla siebie...

a nie dla sąsiadów ...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś kumaty i manualny to 100m2 w standardzie pasywnym da się postawić za te 200 k;)

 

tak swoją drogą widziałem "Dom w cenie mieszkania" naszej koleżanki swiki za 180 k z wyposażeniem...

naprawdę szczęka opada...

 

No ta też chylę bo ja się może zamknę w 150 tys w SSZ. Do tego sama działka pochłonęła prawie 14 tys ze względu na konieczność dociągnięcia wody a "papierologia" czyli projekty domu i przyłączy, adaptacja i koszt załatwienia kredytu (operat, ksera, zaświadczenia itp) wyniósł 12 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro o pieniądzach mowa- podliczyłem wreszcie swoje faktury, paragony i inne niepisane - koszt 151m2 (całkowita zabudowa z garażem)+ uzyskane dodatkowo poddasze ok. 80m2 (do adaptacji) wyszedł mi niecałe 140tys. W tym jest również podłączenie mediów:woda, kanalizacja, prąd i gaz oraz trochę narzędzi do budowy- łopaty, szpadle, taczka, wiertarka, poziomica, jakieś szpachelki, kielnie, kupa rękawiczek ;) Papierologia wyniosła ok. 6000zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka różnica będzie w wybudowaniu domu http://www.z500.pl/projekt/Z38,Podluzny-dom-z-podwyzszona-scianka-kolankowa-sprawdzi-sie-na-waskiej-dzialce.html, a http://www.mgprojekt.com.pl/zosia? Kusi mnie pierwszy dom, ale boję się, że będzie dużo droższy od Zosi. Proszę o rady.

 

Z38- to taki typowy domek na wąską działkę. Zosia parterówka. Ja bym wybrał Zosię, dodatkowo robiąc stropodach z wiązarów można mieć jeszcze kawałek strychu lub pomieszczenie na zagospodarowanie jako pokój- trzeba by sprawdzić, ale może być spore.

Różnice w kosztach mogą wyjść w cenie ścian, lanego stropu, dachu. Myślę że obydwa można zbudować za podobne pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro o pieniądzach mowa- podliczyłem wreszcie swoje faktury, paragony i inne niepisane - koszt 151m2 (całkowita zabudowa z garażem)+ uzyskane dodatkowo poddasze ok. 80m2 (do adaptacji) wyszedł mi niecałe 140tys. W tym jest również podłączenie mediów:woda, kanalizacja, prąd i gaz oraz trochę narzędzi do budowy- łopaty, szpadle, taczka, wiertarka, poziomica, jakieś szpachelki, kielnie, kupa rękawiczek ;) Papierologia wyniosła ok. 6000zł.

 

 

A do jakiego stanu można wiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A posiadacie może namiary na kogoś kto już buduje/zbudował z12?

 

Czy może mi ktoś wytłumaczyć prosty schemat ogrzewania elektrycznego? ZO jak to jest u Ciebie?

 

 

Franco, umnie jest dokładnie tak, jak napisał Dezet. Mam cztery sterowniczki - salon, kuchnia z jadalnią, wiatrołap (niepotrzebnie - tam nie włączam właściwie, chyba że jest -30) i łazienka. Gdzie jakie kable doradził mi pan, który to wszystko mi sprzedał. najtańsze sterowniki - -i tak nie wykorzystuje ich wszystkich możliwości.

Mam dwa błędy, których juz niestety nie poprawię - za mała moc kabla w łazience, a za duża w wiatrołapie i w salonie. Że za duża, to właście nie szkodzi, ale że za mała - to niedobrze, bo podłoga w łazience załącza sie również w I taryfie. Na szczęście nie sa to jakieś odczuwalne kwoty, bo łazienka jest mała.

W obu sypialniach mam jakieś dziwne wynalazki z marketu - promienniki falowe (miały być tymczasowo). Są bardzo ładne, wiesza sie je na ścianie lub stawia na podłodze i maja niskie zuzycie prądu, no i były po 270 zł..... Miały byc tam grzejniki akumulacujne, ale sa bardzo drogie i właściwie stwierdzilismy, że nie ma potrzeby juz ich dokupować.

Kable i sterowniki dostałam po prostu pocztą, a podłączenie zrobiła firma, która kładła mi elektryke w domu - w sposób opisany przez Dezeta. Nie był to dla nich żaden problem, tylko muszą to robic razem z cała reszta elektryki, nie później. A położenie kabli - mozna samodzielnie, jest prosta instrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZO dziękuje za odpowiedź.

 

Już zdążyłem zorientować się w temacie i doszedłem do wniosku w którym mnie utwierdziłaś... położyć samemu a elektryk niech podepnie to wszystko do kupy. ;)

 

P.S. Pochwal się swoimi rachunkami po zimie, bo jak jak widzę nasze domki będą zbliżone wymiarami. Mnie zastanawia jeszcze tylko co z poddaszem jak zechce je użytkować i jak póki co ocieplić strop jeżeli ma być sam parter. Wysilałaś się specjalnie z oknami i ociepleniem podłogi? O ścianę nie pytam!;)

 

A jakie masz te termoregulatory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do jakiego stanu można wiedzieć?

 

Można powiedzieć, że SSZ, chociaż nie wszystko jeszcze zamontowane, ale zakupione,

dodatkowo już kupione część okablowania i osprzęt elektryczny do rozdzielnic (2 sztuki).

Na razie nie montuję elektryki, bo kasiorki na tynki nie ma,a nie chcę kusić ...losu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze zgodnie z tym co piszesz... lepiej w łazience dać więcej, a zaoszczędzić we wiatrołapie i pomieszczeniu gospodarczym. Tak właśnie myślałem żeby do tych dwóch ostatnich pomieszczeń dać jeden kabel i jakieś 18stopni, bo po co więcej. W projekcie z12 oczywiście. ;)

 

Jak kabla dasz więcej, to nic się nie stanie- najwyżej na regulatorze ustawisz niższą temperaturę.

Lepiej ciut przewymiarować niż dać za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kabla dasz więcej, to nic się nie stanie- najwyżej na regulatorze ustawisz niższą temperaturę.

Lepiej ciut przewymiarować niż dać za mało.

 

jeżeli chodzi o komfort ...

to raczej wolałbym nie przewymiarować...;)

za duża moc w kablach spowoduje huśtawkę temperatur w okresach przejściowych przy standardowej grubości wylewki

(po osiągnięciu zadanej temperatury i wyłączeniu ogrzewania lekko rośnie temperatura pomieszczenia ponad zadaną, czyli załadowaliśmy za dużo ... )

za mała moc spowoduje co najwyżej lekkie haczenie o taryfę dzienną ale to są ilości aptekarskie i praktycznie bez znaczenia

( dla przypomnienia mamy układ NIE centralny więc w droższej załączają się co najwyżej pojedyncze pomieszczenia, mówimy oczywiście o temperaturach rzędu -20* i więcej, takie są co najwyżej kilka kilkanaście dni w sezonie grzewczym... )

 

przypominam

kabel to nie rurka z wodą...

nie da się ustawić niższej temp. zasilania ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw do Wo&Mo. :) Ja też, podobni jak DEZET, uważam, że koszty budowy Z38 i Zosi będą zbliżone. Szukałabym jeszcze jakiejś alternatywy, ponieważ oba projekty dla mnie mają pewne minusy. Zosia ma bardzo kiepską część dzienną - dużo elementów nieergonomicznych i niepraktycznych, m.in. komunikacja kuchnia - salon, bardzo krótkie blaty robocze w kuchni, zbyt wiele funkcji wciśniętych do małego salonu. No i jeszcze jedna sypialnia z wejściem w salonie i dodatkowe wc, które właściwie przynależy funkcjonalnie do frontowej sypialni, bo z pozostałych części domu bliżej do łazienki. W Z38 część dzienna na rzutach niezbyt atrakcyjnie umeblowana i chyba inaczej rozmieściłabym okna tarasowe, ale jest jakiś potencjał. Przydałoby się też wydzielone i troszkę większe niż to przy łazience pomieszczenie gospodarcze. Wnioskuję, że działka jest wąska, więc funkcjonalnie zwykle lepiej wpasować dom z poddaszem. Podsunę jeszcze opcję wejścia na bocznej ścianie i dom szczytem do ulicy - dzięki temu zwiększa się wachlarz gotowych projektów zarówno parterowych, jak i z poddaszem. No i jeszcze kwestia, z której strony północ.

 

franco103 też nic nie piszesz o stronach świata. Fajny i bardzo ekonomiczny projekt parterówki jeżeli front domu słoneczny to również Wilga. http://www.studioatrium.pl/projekty-domow/wszystkie-projekty/S-GL-592-Wilga-Bis,642.html

Też rozważaliśmy bardzo długo Z12, ale ostatecznie wykalkulowaliśmy, że na troszeczkę większego Kokosza Eko też nam wystarczy sił i forsy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o komfort ...

to raczej wolałbym nie przewymiarować...;)

za duża moc w kablach spowoduje huśtawkę temperatur w okresach przejściowych przy standardowej grubości wylewki

(po osiągnięciu zadanej temperatury i wyłączeniu ogrzewania lekko rośnie temperatura pomieszczenia ponad zadaną, czyli załadowaliśmy za dużo ... )

za mała moc spowoduje co najwyżej lekkie haczenie o taryfę dzienną ale to są ilości aptekarskie i praktycznie bez znaczenia

( dla przypomnienia mamy układ NIE centralny więc w droższej załączają się co najwyżej pojedyncze pomieszczenia, mówimy oczywiście o temperaturach rzędu -20* i więcej, takie są co najwyżej kilka kilkanaście dni w sezonie grzewczym... )

przypominam

kabel to nie rurka z wodą...

nie da się ustawić niższej temp. zasilania ...

 

Jaśku, chyba nie do końca tak jak piszesz, choć nie mam doświadczenia w grzaniu prądem, ale samo medium nie jest tajemnicą;)

Kabel to nie rurka z wodą, ale medium nie ma znaczenia. Termoregulatorem nie obniżymy napięcia (czyli mocy kabli),

ale możemy ustalić czas grzania- obniżając lub podnosząc docelową temperaturę.

Czujnik przecież mierzy temperaturę w podłodze, nie powietrza w pomieszczeniu, więc skok temp. też można ustalić i wcześniej wyłączyć prąd.

I tak trzeba to zrobić doświadczalnie-i w elektrycznym i w wodnym ogrzewaniu też.

Poza tym uważam, że sterowanie elektryczne jest prostsze- łatwiej wyregulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...