Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

A tak na marginesie, pierwsze-lepsze cytaty z wątku budowy domu za 300 tys. zł:

 

you strych ja mam domek 120m2 i robie go metodą gospodarczą, sporo pracy własnej takich jak ocieplenie, parapety, elektryka itd na razie wydałem około 170.000zł

w tym mam już stan surowy zamknięty z dachówką, ociepleniem, instalacjami, oknami - brakuje mi naprawdę dużo - tynki, wylewki, i cała wykończeniówka. Całość wyceniam na około 350.000zl. Nie wiem jak chcesz się zmieścić w zakładanym budżecie, no chyba że wszystko samemu, i materiały z najniższej półki cenowej

 

a za 300 tysięcy - naprawdę - stodoła z dwuspadowym dachem, bez garażu i gargamelowych wykuszy, wieżyczek, facjatek, balkonów

i wystarczy pewnie......

 

przeglądnij forum,

tam będzie:

 

1. bez garażu

2. bryła stodoła dwuspadowy dach

3. bez wykuszy, ganków, KOMINÓW jak skrzydło Airbusa

 

itd....

 

 

 

i na koniec wisienka na torcie - NACZELNY HIPOKRYTA, który raz opowiada bajki o budowie domu za 200, raz za 300:

 

Za tą kasę mały,prosty dom,bez bajeró typu lukarny,balkony itp do 120m2,blacha nie zawsze oznacza taniej niż dachówka,możesz oszczędzić oczywiście na PCi,za część kasy z PCi ocieplisz dom,doprowadzisz do domu energooszczędnego a rachunki za ogrzewanie będziesz miał na poziomie PCi.

 

Takie są właśnie efekty jak ktoś przez kilka lat zgłębiał wiedzę w internecie, a jego doświadczenie polega na postawieniu stanu surowego.

 

:) :) :) :)

Edytowane przez Christo24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Christo no to ..pax miedzy Chrześcijany..:) skoro dopuszczasz że jest możliwe zbudowanie domku za 200 tys.. to witaj w klubie:),i nie ma o co się spierać:)

 

Ależ froncie ja się nie spieram i nie traktuję Cię jak wroga. Zwyczajnie walczę z hipokryzją i kłamstwami, przeczytaj mój poprzedni wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam że się wtrącę, ale poczułam się urażona twoją wypowiedzią "pogrążyłam się"???? niby czym?

 

po pierwsze moja wypowiedź była do wątku a nie do twoich "założeń"

 

aga_ada jesteś bardzo sympatyczna, ale niestety wpisałaś się w nurt ludzi, którym nie bardzo idzie interpretacja słów innych.

 

W kwestii pogrążenia nie pisałem do Ciebie lecz do Dezeta, nie krytykuję Cię, a wspomniałem gdyż Twój dom nie spełnia założeń tematu.

Edytowane przez Christo24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frofo007 - przynajmniej na południu Polski ciężko znaleźć gminę, gdzie można coś takiego postawić (żałuję, bo wolałbym dom z płaskim dachem). Wbrew pozorom jednak płaski dach nie jest specjalnie tanim rozwiązaniem i dosyć trudnym technologicznie. Musisz poszukać na forum. Ciekawym rozwiązaniem jest też dach zielony, ale to jeszcze kosztowniejsze. Warto zerknąć na wątek adk z wykonywaniem dachu zielonego metodą gospodarczą:

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?182179-Dom-na-zboczu-DZIENNIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich obecnych w tym wątku i mam pytanie.

 

Dlaczego nikt nie rozważa budowy domu z płaskim dachem? Czy płaski dach jest droższy od dwuspadowego? Czy nie lepiej jest mieć więcej powierzchni użytkowej i to bez skosów? Jestem laikiem z tematu budownictwa, dlatego chciałbym się dowiedzieć co myślicie o tym rozwiązaniu?

 

Podaje przykładowy projekt takiego domu: http://projekty.lipinscy.pl/Nokia/ - proszę nie patrzeć na wygląd bo to rzecz gustu, są różne projekty, to tylko taki przykład.

 

mi sie podoba, nawet bardzo

swiki podobny budowała - naprawdę tanio, a wykończenie z całkiem dobrej półki

to chyba głównie zależy od planów miejscowych - chociaz ogólnie ludzie mają uraz z czasów kostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

msdracula: tak wiem, mpzp musi przewidywać dach płaski.

 

Ale pomimo wszystko chce się dowiedzieć czy jest on tańszy od dachu dwuspadowego a jeśli tak to o ile?

 

To są oczywiście gusta, ale projekty domów z płaskim dachem bardziej podobają mi się od projektów z dachami dwuspadowymi - są jakby bardziej nowoczesne.

Wydaje też mi się, że taki dach jest prostszy w budowie i może mógłbym go sam wykonać o ile zdobędę niezbędne do tego informacje.

 

Super projekt,nie obawiaj się wykonania,jest na forum kilka takich realizacji.

Dach możesz zrobić w formie odwróconej-ja mam na części domu tak-warstwa spadkowa styrodur,następnie dwie warstwy różnych pap zgrzewanych na gorąco,na to znowu kilka warstw porządnego styroduru(dach musi być dobrze docieplony) i na koniec żwirek.Realizacja dużo tańsza od części na której mam dach spadzisty.

Tutaj masz realizację tzw zielonego dachu,zadaj pytania adk

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?182179-Dom-na-zboczu-Boles%C5%82aw%C3%B3w-DZIENNIK&p=4792441#post4792441

i szukaj dzienników,jest kilka z płaskim.

 

ed

widzę że dostałeś już wcześniej linka do adk

 

Osobiście jestem zwolenniczką płaskich dachów,mieszkam w takim domu"od zawsze".Dobrze wykonany nie sprawia żadnych problemów przez długie lata(ja mam teraz normalny nie odwrócony),nie jest newralgicznym punktem domu narażonym na wiatry czy gradobicia.Bardzo ubolewam nad tym,że teraz musiałam stawiać na chałupie czapę.

Edytowane przez marynata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich obecnych w tym wątku i mam pytanie.

 

Dlaczego nikt nie rozważa budowy domu z płaskim dachem? Czy płaski dach jest droższy od dwuspadowego? Czy nie lepiej jest mieć więcej powierzchni użytkowej i to bez skosów? Jestem laikiem z tematu budownictwa, dlatego chciałbym się dowiedzieć co myślicie o tym rozwiązaniu?

 

Podaje przykładowy projekt takiego domu: http://projekty.lipinscy.pl/Nokia/ - proszę nie patrzeć na wygląd bo to rzecz gustu, są różne projekty, to tylko taki przykład.

 

Znaleźliśmy z żoną idealny projekt, dostosowany do naszych potrzeb i miał właśnie płaski dach. Jednak MPZP wymaga dachu dwuspadowego, o kącie minimalnym 30*. Także projekt odpadł. Przerobienie na dach dwuspadowy sporo by nas kosztowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już spieszę z odpowiedzią, a że jedne obraz to tysiąc słów....

http://i47.tinypic.com/34o96ck.jpg

 

Nie jest tak, że potępiam każde lepsze ocieplenie w czambuł. Izolacje z lepszym parametrach to genialny wynalazek. Gdyby było mnie tylko stać ja także kładłbym styropian grafitowy. Niestety raczej mnie stać nie będzie, więc kombinuje jak potrafię. Lepsze materiały przeznaczam więc w miejsca gdzie z pewnych powodów nie da się zastosować grubszej izolacji, np. styk dachu z murłatą czy ścianami szczytowymi. Nie ma chyba innego sposobu walki z mostkiem termicznym przy oknie, niż lepsze parametry izolacji. Przecież nie dam tam grubszych płyt, czy grubszego styro, bo zamienię te okno w świetlik bunkra. Zresztą, to nie ja to wymyśliłem. Mój błąd, że jeszcze tego mostka nie policzyłem i nie przedstawiłem w złotówkach.

 

nie ma sensu dawac lepszego styropianu w okół okien - to nie styropian jest problemm na tych fotkach tylko montaz okien - ewidentnie spartolony

 

co do wczesniej omawianego ocieplenia z resztek XPS z firm reklamowych - na opaske moze i byloby - ale tak jak pisal DEZET - trzeba to zmielić - pytanie jak i czym by uzyskac puch - na zasypanie stropu czy opaski byloby OK - do czegos innego juz nie bardzo

 

ocieplenie domu - zwlaszcza parterowki - jaknajbardziej do zrobienia we wlasnym zakresie !! - jedna z prostrzych i przyjemniejszych prac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

 

Chciałbym jednak się dowiedzieć jak wygląda różnica w kosztach dachu dwuspadowego i dachu płaskiego.

Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi.

Taki sam dach można wykonać za 50 tyś,a można i za 150.Porównywać można tylko i wyłącznie kiedy ustalisz sobie standard w jakim chciałbyś wykonać jeden i drugi dach.Musisz po prostu więcej czytać w tym kierunku i po jakimś czasie będziesz w stanie sobie to obliczyć.

Ja zrobiłam dach spadzisty w dość wysokim standardzie i do tych kosztów na przykład cena płaskiego porównując była dużo niższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

 

Chciałbym jednak się dowiedzieć jak wygląda różnica w kosztach dachu dwuspadowego i dachu płaskiego. Czy opłaca się dopłacać do działki, dla której mpzp dopuszcza taki dach. Taka działka 700m2 kosztuje w moim rejonie 110.000zł! Natomiast większość pozostałych działek uwzględnia tylko dachy o minimalnym koncie nachylanie powyżej 30*, także wybór jest dużo, dużo większy i można znaleźć taniej.

 

Co do projektu, do którego link podałem to był to tylko przykład, nie jestem na niego nastawiony. Szukam czegoś z dużymi przeszkleniami od strony ogrodu, bardzo podoba mi się http://projekty.lipinscy.pl/Cork/ [salon i kuchnia przeszklone] ale koszty budowy nie są na moją kieszeń.

 

Tego się nie da prosto powiedzieć- przecież zależy ile m2 tego dachu będziesz miał i do jakiego porównać, bo kąt dachu dwuspadowego też determinuje jego koszt? Poza tym rodzaj pokrycia, rodzaj więźby, koszt robocizny wpłyną na końcową cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że cena dachu zależy od kąta jego nachylenia, użytych materiałów itp. Ale jeżeli już tak generalizujecie i przyjmujecie, że w budowie tańsza jest parterówka do 120m2 niż dom z poddaszem to można też chyba generalizując przyjąć, który dach jest tańszy przy zastosowaniu podobnej jakości materiałów.

 

Chyba, że to zbyt skomplikowane i nie można tego tak określić? Tak jak pisałem nie znam się w ogóle na budownictwie, tylko tak na zdrowy rozum budowa dachu o kącie nachylenia 3%, którego nie widać więc można go wykończyć czymkolwiek co się nada nie patrząc na względy estetyczne będzie tańsze od dachu o większym kącie, którego trzeba wykańczać tak aby jakoś się prezentował.

 

Czy dach czapa na parterówce-jaki strop,jak docieplany,czy dach na piętrze użytkowym czyli musi być ocieplenie plus wykończenie(ile uzyskasz metrów użytkowych ze skosów w stosunku do pełnego piętra),ile metrów połaci dachu(dachy mają różne kształty).

Nie da się nie mając konkretnych projektów i materiałów do porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konradzie, jesteś kolejną osobą która próbuje z tego termowizyjnego zdjęcia coś wyczytać :) Nie wiemy co ten gradient temperatur w ogóle oznacza, czy między kolorem zielonym a zółtym jest 1 stopień różnicy czy 5 i czyt te okna przypadkiem nie są od góry uchylone. Te zdjęcia wstawiłem tylko po to by było ładnie i kolorowe i by pokazać, ze przestrzeń dookoła okien, to słabe ogniwo w łańcuchu energooszczędności :)

 

Obecnie jestem bogatszy o obliczenia, które zrobiłem jadąc pociągiem, przy pomocy kartki, długopisu, mobilnego internetu i kalkulatora w komórce :) Policzyłem co dają różne rodzaje montażu okien, dla konkretnego domku, takiego jak w tym temacie lubimy, czyli Z254 :)

 

Dziś w południe bardzo mi się nudziło, dlatego policzyłem jaki montaż okien byłby dla mnie najbardziej opłacalny.

 

Założenie 1: 5m2 ściany z otworem okiennym o powierzchni 2,25m2 (okno 1,5 x 1,5 m). Ściana z silikatów + 11 cm styropianu fasada 040. U ściany 0.30 W/m2K. Zakładam wartość liniowego mostka cieplnego psi: dla okna zamontowanego z licem muru = 0,02, dla okna z licem muru z 3 cm styropianu o grubości 11 cm na ościeżnicy = 0,06; dla okna w warstwie ocieplenia na kotwach = 0,01.

 

Zatem ze wzoru: U ściany + (obwód okna x psi / powierzchnia pozostałej ściany)

0,30 + (6 x 0,2 / 2,75) = 0,74 W/m2 (dla "zwykłego" montażu)

0,3 + (6 x 0,06 / 2,75) = 0,43 W/m2 (z 3 cm styropianu na ościeżnicy)

0,3 + (6 x 0,01 / 2,75) = 0,32 W/m2 (z oknem w warstwie ocieplenia)

 

Wniosek: Mostek cieplny na ścianie o powierzchni 5m2, której okno stanowi 45% powierzchni, podwyższa U ściany 0,30 do 0,37-0,74

 

Założenie 2: Projekt domu Z254. Powierzchnia ścian zewnętrznych to 117,53m2 murów oraz 22,8m2 okien. Łączny obwód okien to 45,6 m. Ściana z silikatów + 11 cm styropianu fasada 040. U ściany 0.30 W/m2K.

 

ściany domu z oknami zamontowane bez węgarka na ościeżnicy 0,3 + (45,6 x 0,2/ 117,5) = 0,37W/m2K

ściany domu z 3 cm węgarkiem na ościeżnicach 0,3+(45,6 x 0,06/117,5) = 0,32 W/m2K

ściany domu z oknami zamontowanymi na kotwach 0,3 + (45,6 x 0,01/117,5) = 0,30 W/m2K

 

Przeliczmy ile energii ucieknie przez mury tego domu, w zależności od rodzajów mostków cieplnych przy oknach. Liczone według wzoru:

 

Ciepło przenikające przez ścianę zewnętrzną = 92,5 x U przegrody (liczone w W/m2K) x powierzchnia (w m2)

 

straty ciepła dla ścian domu bez węgarków na oknach: 4021 kWh

straty ciepła dla ścian domu z węgarkami ze styropianu na oknach: 3478 kWh

straty ciepła dla ścian domu z oknami w warstwie ocieplenia: 3260 kWh

 

Wniosek: W wypadku domu Z254, o powierzchni murów 117,5 m2:

- przy ociepleniu zachodzącemu 3 cm na ościeżnice, zaoszczędzimy około 540 kWh rocznie (w zależności czym grzejemy: 100 - 230 zł rocznie);

- w wersji z montażem w warstwie ocieplenia, zlikwidowanie mostków cieplnych przy oknach, da nam oszczędności rzędu 760kWh rocznie (140 - 330 zł rocznie).

-gdyby ściany tego domu, budowane z myślą o U=0,3, budowane były dla U=0,15, różnice te wynosiłyby odpowiednio 652kWh i 869 kWh.

Zamieściłem te dane w temacie o montażu okien i teraz czekam na ile monterzy ocenią ciepły montaż dla takiego domu. Wtedy będziemy wiedzieli, czy ciepły montaż może się opłacać - obstawiam, że nie :)

http://i49.tinypic.com/34hgfx1.jpg

 

To czemu opłaca się dawać lepsze ocieplenie przy oknie wynika z samej struktury tego przeklętego mostka. Nie każdego muszą obchodzić takie techniczne rzeczy, więc w mego uproszczeniu pokazuje to rysunek. Ciepło (a przynajmniej jego cześć) zamiast przeprawiać się przez całą szerokość izolatora ulatuje przez jego krawędź. Dałem specjalnie dwa rysunki, by pokazać że grubsza izolacja nie wiele daje. Pomysły są na to dwa. Zwiększa się grubość tego felernego miejsca izolacji,co powoduje nasunięcie się izolacji na okno. Wiele osób myśli, że izolacje nasuwa się na ościeżnice bo ograniczyć ucieczkę ciepła właśnie przez nią. Tymczasem nawet obkładając mur metrem styropianu. przy jego krawędzi, między gorącą ścianą a zimnym, zewnętrznym powietrzem, licząc po ukosie jest tylko 1 cm izolacji. Nasuwając 3 cm styro na ościeżnicę ciepło ma do pokonania już 4 cm. Z powodów estetycznych nie wypada jednak przesadzać z ilością tych nasuwanych centymetrów, więc(drugi pomysł) najlepiej użyć tu jak najlepszego izolatora (a najlepiej połączyć oba pomysły) Mam nadziej, że to zakończy dyskusje, czy przy otworach okiennych warto dawać trochę lepsze ocieplenie.

Edytowane przez budowlany szaleniec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo fajne są te Twoje rozważania - a wyliczenia już czytałem w wątku o oknach

ja tego problemu nie miałem bo zrobiłem

1) najlepszy styropian

2) jedna z najgrubszych izolacji

3) montaż w warstwie ocieplenia - i tu jest jeszcze jedna kozyść tego co rozważasz - czym dłuższe kotwy tym izotermy przebiegają korzystniej - ja mam okna wysuniete max czyli 15 cm do osi okna

 

tak więc wiele rozważań i argumentów nie miało znaczenia (w sensie nie rozważałem ich po prostu zrobiłem) - bo lepiej się zrobić już nie dało ....

 

Twoje podejście jest OK - wiele osób z niego będzie korzystać ....

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote

 

Obecnie jestem bogatszy o obliczenia, które zrobiłem jadąc pociągiem, przy pomocy kartki, długopisu, mobilnego internetu i kalkulatora w komórce :) Policzyłem co dają różne rodzaje montażu okien, dla konkretnego domku, takiego jak w tym temacie lubimy, czyli Z254 :)

 

Dla porządku należałoby jeszcze dodać jeden wariant - montaż normalny z poszerzeniami wokół okien (inspiracja: Jareko) - jest to tańsze niż montaż w warstwie ocieplenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale te wycieczki osobiste nic nie wnoszą. Weźcie głęboki oddech i dajcie spokój. Wątek jest bardzo pomocny dla ludzi którzy na prawdę chcę wydać 200 tys na dom i dla szaleńców którzy chcą zbudować za tę kasę dom 200m2. Ja swój buduję dokładnie taki jak marzyłem. Mam okna takie jak chciałem trzyszybowe, tarasowe przesuwne za 12 tys, a całość kosztowała z montażem 25 tys. Chciałem się zmieścić w 200 tys ale nie miałem takiego musu. Niestety gdyby ktoś mi kazał kupić najtańsze okna białe nieznanego producenta - siedział bym w tym domu i miał prawie to co chciałem a jak wiadomo "prawie" robi wielką różnicę. Mam też kominek - zbytek który kosztował mnie z kominem w sumie 10 tys, mam stelaże z sedesami po 2 tys ceny katalogowej a kupione za 1300 zł co i tak jest drogo. Mam wentylację mechaniczną za kolejne 10 tys. Każdy zakup był przemyślany, każdy poparty negocjacjami i szukaniem najtańszych dostawców. Mam też płytki za 26 zł i za 150. Nie cena była dla mnie wyznacznikiem ale to co mi się podobało, no chyba że cena waliła na kolana. W taki sposób wybudowałem już do stanu deweloperskiego dom, który w 100% nie ma ani jednego kompromisu cenowego. Po prostu wszystkim jestem zachwycony i pasuje do mojego gustu, którego nie musiałem naciągać na zasadzie: "nie stać nas ale przecież to tańsze też ładne prawda kochanie?". Może mam zbyt drogie upodobania, może nie umiem jak inni cieszyć się drzwiami za 1500 bo widzę ich liche wykonanie, marny materiał i obawę że będę musiał je wymienić za kilka lat. Ekipa do sufitów wzięła 50zł za metr kw. Miałem takie za 35 ale jak zobaczyłem w jaki sposób pracują ci za 50 i ci za 35 to nie miałem wątpliwości kogo wybrać. Zatrudniłm ekipę do dachu za 45zł/m2 i po 3 dniach już u mnie nie pracowali. Poprawiali po nich tacy co biorą 60 i jestem zachwycony. Cóż dom do tej pory kosztował mnie 310 tys (nie licząc przyłaczy i papierologii 285 tys). Gdybym poszedł w absolutny minimalizm zaoszczędził bym jakieś 50 tys. Rata spadła by mi o jakieś 300zł .... warto? Czeka mnie jeszcze zrobienie płotu kostki uporządkowanie terenu i umeblowanie wymalowanie domu. Czeka mnie jeszcze wydanie 60-70 tys. Martwi mnie kredyt ale dla mnie dom "prawie" taki jak chcę to nie to. Jeżeli ktoś tak umie ... zazdroszczę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo, ale jakaś masakra się tutaj dzieje :) :)

 

ale może teraz będzie jaśniej: przed budową dostaliśmy w darowiźnie działkę z fundamentami od banku wzięliśmy 200 tys. na dokończenie budowy, na koncie mieliśmy ok 50 tys. do tej pory nie wydaliśmy wszystkiego (nie będę pisała ile mam na koncie :p) ale na meble starczy :p , :

wszystko zależy od standardu :)

 

fundamenty to u nas koszt ok. 25 tys. z materiałem i robocizną (robiła firma). :

jest to kwota realna

Pisałam że wiele prac robiliśmy sami i starannie wybieraliśmy ekipy oraz materiał, nie braliśmy pierwszy lepszy - byle drogi, byle tani, nie szliśmy na skróty.

Mam napisać co wybraliśmy w opcji albo albo: np. pierwszy taki zakup to dachówka wybraliśmy tańszą bo nikt nie potrafił określić wyższości ceramicznej nad betonową. :

Hm - wcześniej piszesz że nie idziesz na skróty, a teraz że nikt Ci nie wyjasnij różnicy? W internecie znajdziesz. Spełnie role dobrego wujka i Ci powiem kilka podstawowych.........

Po pierwsze zalety betonowej: lżejsza, elementy typu gąsior , skrajne dachówki itp są tańsze, jak ją rozwalisz to nie żal :)

Wady: porowatość struktury - już po kilku latach zauważysz że Twoje dachówki robią się lekko zielone............, poza tym jest mniej odporna na uderzenia i jesli trzeba bedzie kiedys wymienić - pomijając aspekt zielonego polotu - kolor nie będzie taki sam

W ceramice - jesli sobie weźmiesz dodatkowo pokryte szkłem - o temacie zapominasz.

Wady? Cięższa i droższa.

 

Drugi to okna wybraliśmy bez rolet zewnętrznych świadomie nie podobają mi się nie czuję potrzeby zamykać się w puszce a i taniej było o wiele, trzecie: zrezygnowaliśmy ze schodów lanych betonowo na rzecz ażurowych, powód: obłożyć i tak trzeba, w ażurowych jest więcej światła no i cena. .....

:

Cena to akurat nie argument. Azurowe tez mogą byc drogie. Czasami pod schodami jest robione pomieszczenie na jakies graty itp..... ale oczywiście gwestia gustu i potrzeb. Odnosnie rolet - jak kto lubi - sa zalety sa i waady.

 

mogłabym tak długo wymieniać bo jeśli rzeczy możliwe do wymiany - tym dłużej się zastanawiałam nad wyborem ......

ale nie oszczędzaliśmy na materiałach na dach, ocieplenie, tynki, posadzki czyli takich które trudno wymienić w przyszłości.

 

Pytanie wątku jest o postawienie małego domu za 200 tys. mój nie jest mały bo ma prawie 140m2 w tym użytkowe poddasze, więc myślę że większość osób czytających może wywnioskować że za mały domek (ok. 100m2) bez użytkowego poddasza da się zrobić oczywiście posiadając działkę. :

Mam większy i wiem jakie sa tego koszty

 

Jak już piszę to parę słów o tej jałowej dyskusji: kilka osób obraża się nawzajem nic nie wnosząc do treści wątku, chyba dla każdego jasne jest że za taką kasę domu-willi z materiałów z górnej półki (cenowej bo nie koniecznie jakościowej) się nie postawi i to też nie było moim celem więc tym bardziej nie rozumiem krytyki że się pogrążyłam :p

 

uff mam dość więc zmykam :bye:

 

Myśle że Twojej chaty za jakieś 230 tysiaków tez z materiałów z górnej półki nie budowałaś - to oczywiście nie jest krytyka. Dyskusja jaka tu idzie - pomijając aspekt kultury i bredni tu wypisywanych - ma na celu uświadomic że poniżej pewnych kosztów nie da się zejść.... i czasami jak czytam to sam się zastanawiam jakim cudem ludzie się mieszcza w pewnych kosztach....... Pozdro

 

Pytałem o twoją wiedzę, a ty się mnie czepiasz jak smark komentującyy na onecie. Odpowiedz na pytanie.

Nie będę rozwiązywać problemu MPZP. Postanowiłem za twoim wzorem kupić dom za 650k od dewelopera, który mógłbym postawić sam za 200k.

 

Jeśli dom u developera za 650k według Ciebie można wybudować za 200k to gratuluje wiedzy.

Edytowane przez joliska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dom u developera za 650k według Ciebie można wybudować za 200k to gratuluje wiedzy.

 

Dzięki. Dla Twojej wiadomości, to ostanio w mojej okolicy szły jakieś bliźniaki robione przez lokalnego dewelopera-partacza (miał też firmę zajmującą się remontami domów i mieszkań, które średnio mu wychodziły). Bliźniaki te chodziły po 600-650k. Powierzchnia 80-100m2, z działką wielkości piaskownicy. Jeżeli stwierdzisz, że za wybudowanie jednego z 20-30 bliźniaków ten deweloper wydał więcej kasy to się ośmieszysz. Pomijam jakość materiałów oraz jakość wykonania - to wyjdzie po pewnym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...