Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 12,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Co do radioaktywności naturanej materiałów budowanych przytoczę fragment publikacji:

 

Zgodnie z obowiązującymi przepisami materiały budowlane stosowane do wznoszenia budynków powinny mieć ograniczoną zawartość naturalnych izotopów promieniotwórczych.

 

Ich stężenie określane jest dwoma współczynnikami, które nie mogą być większe niż: f1 ≤ 1,2 oraz f2 ≤ 240 Bq/kg (zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z 3.12.2002)

 

Wyroby budowlane dzieli się wg zawartości pierwiastków promieniotwórczych na trzy grupy:

- najmniej ma ich cegła silikatowa, beton komórkowy produkowany na bazie piasku;

-średnią zawartość ma beton lekki z kruszywem keramzytowym;

-podwyższoną zawartość ma cegła ceramiczna wypalana z gliny, żużlobeton i beton komórkowy produkowany przy użyciu popiołów lotnych.

 

 

Czyli w kolejności od najmniej promieniującego do najbardziej - silikaty - beton komórkowy piaskowy - beton zwykły - keramzytobeton - ceramika - żużlobeton - beton komórkowy popiołowy. "Siara! i wszystko jasne":D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety zbudowałem z białego BK które chyba i prawdopodobnie nie będzie świecić w ciemności. Co za szkoda, a już kupiłem kombinezony ochronne i licznik Geigera :D. Do całej mojej tragedii budowlanej dorzucę ścianki działowe z gk z wełną w środku oczywiście . Akustyka dobrze wykonanych ścianek gk jest lepsza niż murowanych. Mieszkam w domu szkieletowym (skandynawia), nic nie pęka, cieplutko, wyciszenie bez zarzutu. Obserwuję także gipsiarzy w akcji, podpytuję i wyciągam wnioski. Wytrzymała ściana z płyt gk ? Dlaczego nie?! Ścianki w szkołach, czyli w strefie wojny robi się zewnętrznie na dwóch regipsach 2x15mm lub 12mm plus pod spodem płyta OSB 10-15 mm grubości. W normalnych warunkach nie do przebicia:yes:. Ten "myk" wykorzystam u siebie na pokrycie ścian w korytarzu i kuchni. Bez problemu można na nich wieszać szafki kuchenne, lustra, wieszaki, duze TV itd. Co najważniejsze suche tynki i działówki zrobie sam. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policz - tylko policz wszystko a potem podyskutujemy - ale na innym wątku - czy dużo się pomyliłem pisząc o 100 k.

 

Ja Ci policzyłem na szybko ile mogą kosztować dodatkowe materiały dla tekiego domku (80 metrów), nie odliczyłem już tych kominów do usunięcia.

Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że to właśnie dodatkowy koszt izolacji, okien i wentylacji jest najwyższy, czy to z dotacją, czy bez niej. Wszystko to i tak musisz zamontować sam lub firmą, byle dobrze (chyba, że uważasz, że jak nie budujesz pasywnego to możesz budować byle jak). teraz czekam na jakieś konkrety z Twojej strony. wiedzę mam, od dawna ją zbieram :). a Ty kolego nie czytasz ze zrozumieniem i kręcisz w zeznaniach, teraz zmieniasz zdanie, że koszt może być różny w zależności od wielkości domu, a jeszcze wczoraj było, że będzie 100k zł za dom 80 metrów.

 

O mój dom nie musisz się martwić, zapewniam Cię, że wszystko będzie dobrze, wiedzy też nazbierałem sporo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wszyscy budują energooszczędzny ;). Zdecydowanie popieram przedmówcę - najpierw należy zainwestować jakieś 3000 h w dokładne zgłębienie tematu, następnie poświęcić kolejne 1000 h na wybór idealnej działki oraz zaprojektowanie domu banalnego do granic możliwości, a w miarę możliwości z płaskim dachem ze styropapy. Póżniej jest prosto; zakładając, że

- dom ma 8x10,

- powierzchnia zewnętrzna to 160 m2 stropu i podłogi + 36*3 = 108 m2 ścian - minus 18 m2 okien,

- nominalnie by się dało średnio 15 cm zwykłego styro, tutaj średnio 30 cm grafitu (20 pod płytą, 40 stropodach), różnica = 250*0,3*200 vs. 250*0,15*140 = 10 KPLN,

- trzeba dopłacić do dużo lepszych okien, temat szeroki, powiedzmy 10 KPLN,

- zamiast kominów i nawiewników trzeba kupić świetny reku, albo ciut gorszy i GWC, dopłata powiedzmy 8 KPLN.

 

To daje zap. obliczeniowe na przenikanie ok. 1,4 kw, z wentylacją poniżej 2 kw. Czy to się zmieści w 15 kwh, to kwestia zysków i detali. Jak się człowiek uprze, to się da. Przy tak malusim domku dopłata ma sens pomimo haraczów wszelakich, plus rachunki czystym prądem powinny dać jakieś 600-700 PLN za ogrzewanie. Bo przecież dopłata jest od domku, a nie metrażu. Przy czym umówmy się, jak na domek to naprawdę jest to maleństwo - salon i dwa pokoje. Gdybym był malżeństwem na emeryturze, to pewnie bym w to wchodził, na razie mi to nie grozi.

 

Hm....... jak sobie policzysz - przepraszam za stwierdzenie - kurnik 5x5 wyjdzie jeszcze taniej. Aby udowodnić swoje przechodzisz w skrajność. Najmniejszy do bólu, najprostszy naj naj naj......... Co mam Ci powiedzieć nie da się porównywać domu 80 m2 do 140 m2 związanej z tym różnicy. No litości. Jak chcesz mieć jeszcze więcej racji przyjmij wielkość domu 66 m2 napewno różnica będzie jeszcze mniejsza. Tylko pozostaje pytanie czy to jest dom czy mieszkanie. Kurcze coś za coś......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci policzyłem na szybko ile mogą kosztować dodatkowe materiały dla tekiego domku (80 metrów), nie odliczyłem już tych kominów do usunięcia.

Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że to właśnie dodatkowy koszt izolacji, okien i wentylacji jest najwyższy, czy to z dotacją, czy bez niej. Wszystko to i tak musisz zamontować sam lub firmą, byle dobrze (chyba, że uważasz, że jak nie budujesz pasywnego to możesz budować byle jak). teraz czekam na jakieś konkrety z Twojej strony. wiedzę mam, od dawna ją zbieram :). a Ty kolego nie czytasz ze zrozumieniem i kręcisz w zeznaniach, teraz zmieniasz zdanie, że koszt może być różny w zależności od wielkości domu, a jeszcze wczoraj było, że będzie 100k zł za dom 80 metrów.

 

O mój dom nie musisz się martwić, zapewniam Cię, że wszystko będzie dobrze, wiedzy też nazbierałem sporo :)

Nie mam zamiaru sie o Twój dom martwic bo mnie to generalnie guzik interesuje, Twój cyrk Twoje małpy. Jak zbudujesz - to sie wypowiadaj póki co dla mnie jestes teoretyk i tyle. Piszesz jednak na forum a to czytaja inni. To po pierwsze.

Po drugie zdaje sie że nie powiedziałem że 100k to kwota dla 80 m2. Rzuciłem hasło ogólnie --> cytat z mojej wypowiedzi ....". Co do samych wymogów są ciężkie i kosztowne - aby je spełnić (projekt, firma z certyfikatami, audyty, materiały itd ) koszt wzrasta - ponoć - o 100 k (im większy dom tym większa kwota) minus to co zostaje z dofinansowania. Uznajmy że ten koszt wzrośnie jedynie o 60k- 70k - wariant optymistyczny. Uznajmy że koszt ogrzewania spadnie z 2800 na 800 zł za sezon."..... więc to nie ja mam problemy z czytaniem i rozumieniem i powtarzam po raz enty - to jest w kontekście NFOŚ - a tam koszty podnosi biurokracja. Czy ja się nie wyrażam jasno? Mam Ci to w jakimś innym jezyku napisac aby dotarło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom z użytkowym poddaszem o powierzchni 80 metrów ma około 100-110 metrów ścian zewnętrznych. Za ułożenie grubszej izolacji nie zapłacisz więcej, różnica to głównie koszt materiału. Dopilnować fachowców trzeba w każdym przypadku. W przypadku domu pasywnego - bardziej, to fakt, ale jesteśmy w wątku o domach do 200 tys., gdzie trzeba liczyć się z tym, że sporo rzeczy trzeba dopilnować lub zrobić samemu, więc założyłem, że inwestor czuwa nad wszystkim i jako taką wiedzę posiada (ale oczywiście, żeby nie było - nie da się w tej kwocie wybudować domu pasywnego ani nawet wysoce energooszczędnego).

 

....

 

Mnie głównie zastanawia na ile będzie energooszczędny dom o powierzchni 80m2 i cenie 200-220 tys., bo ktoś w mojej rodzinie będzie chciał wybudować dom o tej powierzchni w tej kwocie, na bazie projektów z Archona (domy tanie w budowie), z dużym wkładem pracy własnej (poza SSO i wstawieniem okien, tynkami i wylewkami).

 

Pisałem o domu 80 metrów. Nie wprowadzam nikogo w błąd pisząc, że doprowadzenie takiego domu do standardu pasywnego nie będzie kosztowało 100 tys. zł i pytając ile to może kosztować. Pytanie raczej powinno brzmieć - na ile energoosczędny dom zbudujemu za kwotę 200 tys.

 

Jeśli chodzi o domy pasywne, to może Ty masz jakieś obliczenia potwierdzające tę kwotę 100 tys. za pasywność w małym domku? 100 tys. to mitologizowanie. Nie wiem co chciałbyś kupić za 100 tys. do domu o takiej wielkości. Styropian na ściany powierzchni 100 metrów - 4000 zł więcej (dodane 20 cm styropianu o lambda 00.31), lepsze okna i montaż - liczmy 10 tys. zł, lepsze drzwi - dopłata 3000 zł, wentylacja mechaniczna - 8 tys. zł, dodatkowe ocieplenie dachu - 4 tys. zł? izolacja fundamentu (np. płyta fundamentowa) - 15 tys. zł. Co jeszcze trzeba? Każdy musi sobie sam policzyć, co mu się opłaca. Razem wyszło 34000 zł więcej, nie wiem dla jakich dokładnie parametrów - do policzenia OZC za 300 zł (i ewentualne korekty), certyfikat niepotrzebny, bo po co? Prosta bryła budynku i orientacja budynku nic nie kosztują, o ile ma się odpowiednią działkę (ale o tym nie rozmawiamy). Brak kominów i kotła, obróbek na dachu, ale to olejmy, załóżmy że nie ma tego zysku. W moim przypadku kominy miały kosztować sporo więcej niż 3 tys. (materiał + robocizna) - sam bym ich nie wymurował, a kanały WM sam rozłożę bez problemu.

Tym co tu wypisujesz potwierdzasz tylko fakt że nie masz pojęcia ani o budowaniu, ani o budowie domu pasywnego - tym bardziej według założeń i standardu NFOŚ. Nie chce mi się tu rozpisywać - bo to nie ten wątek. Poszukaj trochę, popytaj, a dopiero potem udzielaj się na forum.

 

 

A jednak napisze bo mnie wpienia taka ignorancja. Tym bardziej że podważasz zdanie ludzi którzy już wybudowali. Wbij sobie do głowy słowa DEZETA że to nie jest kwestia tylko grubości i ilości materiału - jak dla mnie daj sobie nawet 1 metr styropianu - czy to uczyni Twój dom pasywnym? Daj sobie 1 m wełny - czy to oznacza dom pasywny? Ktoś w rodzinie chce wybudować dom być może pasywny dużym wkładem własnym - czyli jest ten człowiek szczęśliwcem mającą wiedze i jej potwierdzenia jak wybudować dom pasywny ? . Jak pisałem wyżej najpierw poczytaj, - zbierz tą wiedzę o której pisałeś- a potem pisz - ale z sensem a nie swoje tam ala przemyślenia. Wysil się zobacz do specyfikacji NFOŚ odnośnie ich założeń co do domu pasywnego. Policz - tylko policz wszystko a potem podyskutujemy - ale na innym wątku - czy dużo się pomyliłem pisząc o 100 k.

 

Kurde kolejny wszystko wiedzący, wszystko umiejący i pouczający innych......... WTF ?

 

Tak to wyglądało. Policzysz mi o ile się pomyliłeś w tych 100 tys? I uspokój się chłopie, za mocno się denerwujesz jak Ci ktoś błędy wytyka :)

 

EDIT: czekam na konkrety. jeszcze przeczytaj mój post wcześniej, gdzie poparłem Twoje zdanie że dopłaty to ściema, w związku z czym uważam, że lepiej bez dopłat.

Edytowane przez imrahil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wyglądało. Policzysz mi o ile się pomyliłeś w tych 100 tys? I uspokój się chłopie, za mocno się denerwujesz jak Ci ktoś błędy wytyka :)

 

EDIT: czekam na konkrety. jeszcze przeczytaj mój post wcześniej, gdzie poparłem Twoje zdanie że dopłaty to ściema, w związku z czym uważam, że lepiej bez dopłat.

 

Tym co tu wstawiłes tylko potwierdziłeś co napisałem. A napisałem posta odnośnie tej dotacji i jej warunków , oraz prawdopodobnych kosztach jej realizacji. Dopiero potem ty wstawiłeś swoje posty i zaczałeś forsować ta kwotę w kontekście 80m2 (zyskując tutaj paru kompanów), usilnie próbując mnie zmusić do porównania owych 80 m2 - budowanych w zasadzie bez dotacji - bo liczysz tylko koszty materiału - do tej kwoty. I tyle w temacie. Dyskusje z Tobą uważam za zakończoną bo zmierza w kierunku kopania sie z koniem.

 

BTW O moje nerwy się nie martw , o błędy tym bardziej , bo w swoim życiu jak je miałem popełnic to już je popełniłem, a Ty mi wyglądasz na młodego wilczka z ideałami i teoriami i owe błędy dopiero przed Tobą. Więc wyluzuj :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak wogóle to ten watek został założony ponad dwa lata temu i owa kwota w kontekście wzrostu materiałów budowlanych i tak jest już lekko nieaktualna, a z znajdują sie tu tacy co za 3 lata dalej będa udowadniać że sie da :). No chyba że wszystko potanieje w co ciężko mi uwierzyć . To tak na koniec dnia :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko :).

 

O tym, że nie liczę kosztów dopłat też pisałem:

 

Co takiego napisałem nie tak? Proszę o konkrety. Nie buduję domu pasywnego, ale energooszczędny. Ale dosyć dokładnie poznałem zagadnienia związane z domem pasywnym. Interesuję się tą tematyką od dawna i generalnie im dłużej, tym bardziej się okazuje, że dom pasywny czy energooszczędny nie jest taki straszny jak go malują, a z roku na rok coraz bardziej przystępny. Przecież napisałem wyraźnie, że nie biorę pod uwagę NFOŚ, bo to nieopłacalne, więc o co chodzi?

 

EDIT: I jeszcze raz powtarzam - nie biorę pod uwagę pseudo dopłat, certyfikatów, testów szczelności itd. bo to nie o to chodzi w energooszczędnym budynku. Nie chodzi o to, że wg NFOŚ masz mieć wszystkie okna o U<0.8, ale o to, żeby dom był tani w eksploatacji, tak w wielkim skrócie. Założenia NFOŚ czytałem.

 

Robociznę wliczyłem w płytę fundamentową, w okna nie (dopłata do montażu w ociepleniu) - można ją mieć w cenie komina. cena za położenie izolacji nie zależy od grubości (poza tym w tym wątku pewnie i tak większość robi to samodzielnie.

 

A tu tylko opiernicz od Ciebie ;). i koniec dyskusji, zmieńmy temat :). pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko :).

 

O tym, że nie liczę kosztów dopłat też pisałem:

 

 

 

Robociznę wliczyłem w płytę fundamentową, w okna nie (dopłata do montażu w ociepleniu) - można ją mieć w cenie komina. cena za położenie izolacji nie zależy od grubości (poza tym w tym wątku pewnie i tak większość robi to samodzielnie.

 

A tu tylko opiernicz od Ciebie ;). i koniec dyskusji, zmieńmy temat :). pozdrawiam

 

Ło matko. ja nikogo nie opierniczam - a jak sie poczułeś urażony moimi wypowiedziami to przepraszam. Uwierz mi gdy zaczynałem swoja budowę - kurde kasy mi miało starczyć na zmiane auta. No i co ? Nie starczyło :D

Mało, jeszcze w opór brakuje. Dlatego tu od czasu do czasu zaglądam i studze głowy zapaleńcom bo budowa chaty to naprawdę nieobliczalna kwestia :)

Z resztą zobaczysz sam. :) A co do NFOŚ oburzony jestem bo to pic na wode fotomontaż. Jestem za budową domu pasywnego , sam budowałem energooszczędny - na tyle na ile mi kasy starczyło. I jak zobaczyłem ten program - to mnie krew zalał że się z budową śpieszyłem - bo sie nie załapie. Jak przeczytałem warunki - to sam wiesz co tam jest napisane. Cel szczytny ale nie na naszą kieszeń. Ot wszystko w temacie. A jak ktoś buduje nie za swoją kase....... to każda złotówka liczona x2 naprawdę sie nie zwróci w czasie. I tylko o tą kwestię mi chodzi.

 

Zgoda zmieńmy temat bo sie pewnie nudny coniektórym zrobił :) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm....... jak sobie policzysz - przepraszam za stwierdzenie - kurnik 5x5 wyjdzie jeszcze taniej. Aby udowodnić swoje przechodzisz w skrajność. Najmniejszy do bólu, najprostszy naj naj naj.........

 

Nerwus! Aż cały czerwony się zrobiłeś, przystaw tego awatara do lustra, to zobaczysz ;) Policzyłem 80 m2, bo ktoś o taki pytał i taki był kontekst, sam celuję w 280. A skoro o tym pisałem, to po prostu udowadniam, że dopłaty mogą być atrakcyjne dla takiego maleństwa, bo dla mnie na pewno nie będą. Bo wg. NFOŚ dom to dom, nieważne czy 50 czy 500 m2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nerwus! Aż cały czerwony się zrobiłeś, przystaw tego awatara do lustra, to zobaczysz ;) Policzyłem 80 m2, bo ktoś o taki pytał i taki był kontekst, sam celuję w 280. A skoro o tym pisałem, to po prostu udowadniam, że dopłaty mogą być atrakcyjne dla takiego maleństwa, bo dla mnie na pewno nie będą. Bo wg. NFOŚ dom to dom, nieważne czy 50 czy 500 m2.

 

No dlatego taki mam avatar :D:D:D:D Ale to tylko pozory, aż taki nerwowy to nie jestem :), no może czasami........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie-ile mogę zaoszczędzić zmieniajac materiał z porotermu na silkę?czysto teoretycznie.gdzie mógłbym zaoszczędzić najbardziej.

 

Najbardziej zaoszczędzisz na robociźnie robiąc samemu ;-)

 

Czy tak trudno policzyć powierzchnię ścian, odjąć otwory, podzielić przez powierzchnię bloczka i pomnożyć przez cenę sztuki?

Na materiale na ściany oszczędność jest niewielka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...