Forest-Natura 04.01.2011 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 (edytowane) Witam. Widzę że muszę obalić tu znowu kilka kolejnych mitów. - Klinkier nawet ręcznie formowany jest o wiele mniej nasiąkliwy od zwykłej cegły - Nowoczesne" zaprawy specjalistyczne (nazwijmy je wysokotemperaturowe) znanych producentów nie kosztują tak dużo jak wymieniłeś Unabarti. Drogie są kleje specjalistyczne (ale nie aż tak nawet), natomiast zaprawy do murowania, które wielu utożsamia z tymi pierwszymi, to koszt 3 razy mniejszy. - Zwykłe zaprawy cementowe jak najbardziej się nie nadają do temperatur wyższych niż te "panujące na elewacjach" ... zwłaszcza jeżeli cykle nagrzewania i studzenia są tak częste ja ma to miejsce w kominku użytkowanym w przeciętnym domu w naszym kraju No ale próbować i eksperymentować zawsze warto ... zwłaszcza na własnej skórze ... Eniu - jak poczytasz FM i pooglądasz zdjęcia, to zobaczysz że mnie akurat nie trzeba przekonywać do tego żeby nic w kominku nie izolować (). Jeżeli łudzisz się że kominowe zabudowy w naszym kraju wykonuje się powszechnie tak jak za naszą zachodnia granicą, to szybko "sfruniesz na ziemię". Niestety ... Pozdrawiam. Edytowane 4 Stycznia 2011 przez Forest-Natura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
unabarti 04.01.2011 17:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 eniu Przewiew to znaczy kratka? To będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 04.01.2011 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 dwie kratki - dolna i większa górna pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MORHOT 04.01.2011 23:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 Mamy temat, w którym coś się dzieje, więc i ja zapytam...Planuję obudowę bardzo prostą, ot takie coś:http://www.kominki.net/images/kaflowe/big/sommerhuber_4.jpgMam jednak głęboka awersję do kartongipsu i podzielam opinie o bezsensowności izolowania tego, co ma grzać... Więc pomysł jest, aby wymurować tą obudowę. Pytanie do Was: z czego murować (może być zwykła cegłówka? wąski max, musi być szamot?) i jaką zaprawą? Jaki tynk się potem na to nada i czy nie będzie pękać? Oczywiście obudowa będzie bardzo dobrze wentylowana dwoma parami kratek o wymiarach około 25x40 cm każda kratka, więc myślę, żę jakoś dramatycznie się nie będzie nadrzewała. Myślę ewentualnie o przyklejeniu wełny kominkowej na wysokości samego wkładu w obudowie, na wszystkich jej ściankach.Poradźcie proszę jak się za to zabrać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 05.01.2011 06:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 Marhot ,a ta ramka wkoło wkładu będzie (z czego) ?Wszystkie tynki, kleje ,zaprawy o których pisze bohusz są ok. - ino drogie,odradzam jakąś szczególnie grubą ceramikę, bo zanim się nagrzeje to przestaniesz palić.Do tego, żeby to się kupy "czymało" wystatczy płytka gr. 3 cm na wysoki kant, na to siata, klej ,tynk...pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netka55 11.01.2011 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 Podnoszę temat i w 100% popieram MORHOT-a "Mam jednak głęboka awersję do kartongipsu i podzielam opinie o bezsensowności izolowania tego, co ma grzać..."Będziemy mieć kominek z DGP, moc wkładu 10kW (dom 88m2) Zdecydowaliśmy że będziemy stawiać obudowę z szamotu (płytka 3cm), na zaprawie szamotowej.izolacja wewnątrz obudowy za wkładem i komory dekompresyjnej płytą silka. Mam pytania do specjalistów w tej dziedzinie: jaką max temp osiąga szamot? i w związku z tym czy można na niego kłaść zwykły tynk czy musi być specjalistyczny, wysokotemperaturowy? jeśli tak to prosze o konkretne nazwy lub linki. obudowa podobna jak u MORHOT-a, prosta, wys 270cm, dwie pary kratekpozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MORHOT 11.01.2011 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 Ok, w sprawie tynku dołanczam się do pytania, czy np zwykły cementowo-wapienny z agregatu wytrzyma??A w sprawie materiału - mam taki popaprany pomysł... porotherm?? Została mi spora ilość grubości 11,5 cm, i z niego bym mógł to postaiwc... tylko pytanie jak z rozszerzalnościa cieplną takich bloczków, co mają 50x24x11,5 cm, no i na jaką zaprawe to kleić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netka55 11.01.2011 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 MORHOT ja chce ten szamot kleić na zaprawę szamotową ( w castoramie 5 kg ok11zł) napewno wytrzyma temperaturę bo jest do tego przeznaczona ale nie wiem czy można też porotherm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 11.01.2011 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 Podnoszę temat i w 100% popieram MORHOT-a "Mam jednak głęboka awersję do kartongipsu i podzielam opinie o bezsensowności izolowania tego, co ma grzać..." Będziemy mieć kominek z DGP, moc wkładu 10kW (dom 88m2) Zdecydowaliśmy że będziemy stawiać obudowę z szamotu (płytka 3cm), na zaprawie szamotowej.izolacja wewnątrz obudowy za wkładem i komory dekompresyjnej płytą silka. Mam pytania do specjalistów w tej dziedzinie: jaką max temp osiąga szamot? i w związku z tym czy można na niego kłaść zwykły tynk czy musi być specjalistyczny, wysokotemperaturowy? jeśli tak to prosze o konkretne nazwy lub linki. obudowa podobna jak u MORHOT-a, prosta, wys 270cm, dwie pary kratek pozdrawiam Kominek z DGP (czyli dobrze przewietrzany)można otynkować klejem do płytek ( im tańszy tym mniej zawiera niepożądanych dodatków organicznych) zbrojąc siatką z włókna szklanego (taką do ociepleń). Nie ma znaczenia czy obudowa będzie z szamotu czy z silki . Zrób z szamotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 11.01.2011 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 MORHOT ja chce ten szamot kleić na zaprawę szamotową ( w castoramie 5 kg ok11zł) napewno wytrzyma temperaturę bo jest do tego przeznaczona ale nie wiem czy można też porotherm... Jesli to czysty szamot - dodaj troche cementu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 11.01.2011 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 Ok, w sprawie tynku dołanczam się do pytania, czy np zwykły cementowo-wapienny z agregatu wytrzyma?? A w sprawie materiału - mam taki popaprany pomysł... porotherm?? Została mi spora ilość grubości 11,5 cm, i z niego bym mógł to postaiwc... tylko pytanie jak z rozszerzalnościa cieplną takich bloczków, co mają 50x24x11,5 cm, no i na jaką zaprawe to kleić?? Na pewno sie nie rozleci , ale trochę gruby ,długo bedziesz czekac na efekty cieplne ,no i te szczeliny - powietrze to izolator . Zrób i opisz wrażenia (bedziesz mógł doradzać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 11.01.2011 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 No tak zaprawa szamotowa.Jednak trzeba wiedzieć, że to nazwa ogólna. Jest wiele rodzai takich zapraw...Niektóre, wiążą "utwardzają" się ceramicznie, pod wpływem temperatury. Takich na obudowie nie osiągniesz.Dlatego do niektórych trzeba dodać cement, który wiąże hydraulicznie. Cement to też nazwa bardzo, bardzo i to bardzo ogólna. Jest wiele, wiele, wiele rodzai, odmian cementu.Oczywiście pomijam cement ogólno dostępny, który nadaje się do pewnych prostych prac budowlanych, przykładowo budowa domu, ale już przykładowo do wylewek ostatnio coraz mniej jest stosowany. Mamy mnogość materiałów, gotowych. Mamy mnogość materiałów specjalistycznych niedostępnych w składach budowlanych. Przykładowo spotkałem (w necie) ostatnio nazwę GORKAL 40 Mnie było charakterystyki, opisuwięc telefon i dzwonie do producenta tych cementów, dowiedziałem się, że owszem od niedawna jest w produkcji, charakteryzuje grubszym uziarnienie, ale jest produkowany wyłącznie na potrzeby koncernu MAPEI, ale facet więcej nie był bardzo rozmowny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 11.01.2011 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 O ! Bohusz przerwał drzemkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 11.01.2011 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 A więc przepraszam.Ja własnie wróciłem z montażów, teraz jeszcze z dwie godzinki wśród papierów, faktur, kosztorysów. Potem drzemka.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MORHOT 11.01.2011 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 Na pewno sie nie rozleci , ale trochę gruby ,długo bedziesz czekac na efekty cieplne ,no i te szczeliny - powietrze to izolator . Zrób i opisz wrażenia (bedziesz mógł doradzać) Wiesz, to ma być klasyczna obudowa dobrze wentylowana, taka, jakie się stawia z kartongipsu i wełną wykleja, tylko chciałbym, żeby była z czegoś solidniejszego. Więc jeśli idzie o powolne jej rozgrzewanie się, to nie jest to dla mnie problem, bo kominek będzie grzał głównie przez konwekcję wewnątrz obudowy... Jeśli przy okazji będzie jeszcze trochę kumulowal to tylko się cieszyć. Waga takiej obudowy to w przybliżeniu 750 gk cegła + pewnie ze 150 kg zaprawy, więc coś tam zakumuluje... Czyli eniu rozlecieć się nie powinno, zajarać się też nie może, cośtam skumuluje, zrobię sam, więc wyjdzie niedrogo i na dodatek nie będzie śmierdzieć przypalaną wełną... nic tylko próbować!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 11.01.2011 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 Wiesz, to ma być klasyczna obudowa dobrze wentylowana, taka, jakie się stawia z kartongipsu i wełną wykleja, tylko chciałbym, żeby była z czegoś solidniejszego. Więc jeśli idzie o powolne jej rozgrzewanie się, to nie jest to dla mnie problem, bo kominek będzie grzał głównie przez konwekcję wewnątrz obudowy... Jeśli przy okazji będzie jeszcze trochę kumulowal to tylko się cieszyć. Waga takiej obudowy to w przybliżeniu 750 gk cegła + pewnie ze 150 kg zaprawy, więc coś tam zakumuluje... Czyli eniu rozlecieć się nie powinno, zajarać się też nie może, cośtam skumuluje, zrobię sam, więc wyjdzie niedrogo i na dodatek nie będzie śmierdzieć przypalaną wełną... nic tylko próbować!! Nie ma lepszej obudowy jak ceramiczna bez wełny ,choćby troche popękała ,porysowała sie, to może dodac nawet uroku ...buduj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 11.01.2011 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 Witam! Zauważcie ciekawą rzecz. Ludzie przejmują się takim szczegółem, jak zaprawa do ceramicznej obudowy, natomiast przy budowaniu z gipsu, który traci wiązanie przy 100 st. jakoś mało kto się przejmuje. O wełnie, która w 200-300 emituje trujący rakotwórczy gaz, nie wspomnę (kurczę, już wspomniałem).W jakimś linku jest mowa o hydrofobizacji wełny izolującej rurę kominową olejem - a myślałem, że już mnie nic nie zdziwi. Morhot, bardzo dobrze robisz. Buduj, nie bój nic. W tym wątku też jest trochę dziwnie. Większość pytań na drugiej stronie, odpowiedzi na pierwszej. Eniu, wspomniałeś o ścianie szamotowej z płytek o grubości 3 cm. Mógłbyś to rozwinąć? trudno mi to sobie wyobrazić. Netka55 pisze potem o takiej ścianie wysokiej na prawie trzy metry! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 11.01.2011 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 Witam! Zauważcie ciekawą rzecz. Ludzie przejmują się takim szczegółem, jak zaprawa do ceramicznej obudowy, natomiast przy budowaniu z gipsu, który traci wiązanie przy 100 st. jakoś mało kto się przejmuje. O wełnie, która w 200-300 emituje trujący rakotwórczy gaz, nie wspomnę (kurczę, już wspomniałem). W jakimś linku jest mowa o hydrofobizacji wełny izolującej rurę kominową olejem - a myślałem, że już mnie nic nie zdziwi. Morhot, bardzo dobrze robisz. Buduj, nie bój nic. W tym wątku też jest trochę dziwnie. Większość pytań na drugiej stronie, odpowiedzi na pierwszej. Eniu, wspomniałeś o ścianie szamotowej z płytek o grubości 3 cm. Mógłbyś to rozwinąć? trudno mi to sobie wyobrazić. Netka55 pisze potem o takiej ścianie wysokiej na prawie trzy metry! Pozdrawiam Hej Dzisiaj pojawilo się fajne określenie :zduństwo nowoczesne .Zaraz dokoptowalem ;nienowoczesne. I mamy porządek (ja to w takim razie jestem z. reformowany...) Nienowoczesne to tradycja - stara szkoła,ale zaliczyłbym doń też Kuzniecowa. Ciężkie ,masywne ,dość skomplikowane dla ludków z poza...,wymagające wiedzy,nie tylko z dwóch szkoleń czy czterech wątków. No i to nowe - nowoczesne.Dość proste ,pozornie nie wymagające wiedzy, opierające się głownie na producentach gotowych 'setów". Kumaty kominkarz po trzech szkoleniach w zasadzie może to robić.No zależy na ile kumaty i jakie szkolenie. Palenisko lub wkład wstawiasz na miejsce ,kanały kumulacyjne obok, i wszystko obudowujesz szamotką "3". Wkład i kanały podgrzewasz (300 - 500 st na powierzchni ), bufor powietrzny i płaszcz z szamotki.Powietrze "łagodzi obyczaje" ,rozprowadza równomiernie po całości, a szamotka zewnętrzna oddaje poprzez promieniowanie,zabezpieczając przed poparzeniem. Tak w telegraficznym skrócie ... Znajomek najbardziej lubi "2" .Jedzie z tym na 3 m do góry klejąc tylko na kantach ,szafy na 2 -3 m szer. ,siatkuje,tynkuje i mówi ,że szybciej osiąga pożądany efeky. Dla mnie genialne. PS przypomniało mi sie - "cienkość " materiału (to z nowoczesnego zduństwa firmy Ogniska Domowe ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 11.01.2011 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 OK. Ja to wszystko rozumiem. Chodziło mi tylko o stabilność i wytrzymałość ściany o grubości 3 cm. A jak przy oblewaniu kominka w programie znajdą się skoki przez ogień ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 11.01.2011 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 OK. Ja to wszystko rozumiem. Chodziło mi tylko o stabilność i wytrzymałość ściany o grubości 3 cm. A jak przy oblewaniu kominka w programie znajdą się skoki przez ogień ... brak negatywnych doświadczeń....(klej BRULA) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.