netka55 13.01.2011 23:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Dzięki Wojtek za precyzyjne podpowiedzi. No i gratuluję babińca w domu Ja mam hobby nieco męskie dlatego tu siedzę tak naprawdę ja jestem "mózgiem" akcji pt. budowa domu i wszystkiego z tym związanego od projektowania, przez budowanie i wybór materiałów aż po kolory firanek ( o ile nam na nie wystarczy ) mój wykonawca już głośno chrapie ale to ja przedstawiam wizje i rozwiązania a potem zapada wspólna decyzja zastanowimy się czy tego murowania nie powierzyć naszemu murarzowi, okaże się po wycenie. Jeśli masz takie doświadczenie to może strzelisz tak na oko ile tej zaprawy będzie mi potrzebnej? bo niewiem czy szukać w dużych workach czy opłaci mi się kupować w castoramie po 5kg za 11 czy 12zł, wydaje mi się że nie. albo gdzie tak "normalnie" jak to określiłeś mogę ją kupić? w naszym mieście kiedyś był taki sklep "zduński", dziś tam pojechałam-zlikwidowany na allegro prawie cisza w tym temacie. podeślijcie jakieś linki gdzie można takową zaprawę kupić.. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 14.01.2011 04:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 (edytowane) Zaprawa szamotowa, kształtki szamotowe i płyty, będą dostępne niebawem w naszej ofercie.Zaprawa gdzieś około 1 zł za kilogram bruttohttp://www.owo.pl/106,pl_zaprawa-szamotowa-zsz1-ii-zsz1-iii.htmlprostka w gatunku As (230x114x64) - 4,2 zł bruttohttp://www.owo.pl/107,pl_prostka-szamotowa-230x114x64.html Dla uproszczenia i drastycznego przyśpieszenia wykonania obudowy wprowadziliśmy również do sprzedaży płyty szamotowe. Płyty szamotowe ze względu na swoje rozmiary pozwalają na wykonanie obudowy w krótkim czasie.http://www.owo.pl/108,pl_plyta-szamotowa-30x250x500.html Edytowane 14 Stycznia 2011 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 14.01.2011 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 Witam! Netka, oczywiście chętnie Ci pomogę.U mnie także żona jest mózgiem wszelkich inwestycji. To dobrze, że jest w domu taki nadzorca, bo mężczyźni tak mają, że część rzeczy byłaby zrobiona na skróty.Ilość zaprawy do ściany z prostki kładzionej na płasko wynosi około 5% wagi cegły. Do ściany z cegły "na boku" ta ilość będzie więc bezpieczna (prostka szamotowa 230x114x64 waży 3,5 kg). To przy założeniu fug o grubości 2 mm. Do grubszych trzeba odpowiednio więcej.Jeden sprzedawca już Ci się pokazał.Modyfikowana zaprawa szamotowa oczywiście tylko do murowania ściany o grubości minimum 64 mm. Do cieńszych trzeba już zaprawy klejącej.Dobrze muruje się też zaprawą zarobioną szkłem wodnym. Daje od razu silne wiązanie (rozebrać ręcznie się tego nie da). Ta technologia wymaga jednak dodatkowej instrukcji. Jeżeli już murować cienkie ściany (30 mm), to wydaje mi się, że lepiej niż płytek użyć dużych płyt szamotowych lub betonowych - tak jak to opisuje Bohusz.Grube płyty też są produkowane - tutaj jednak może być problem z ich ciężarem. Jest jeszcze oczywiście beton ogniotrwały, z którego można zrobić wszystko, no może prawie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netka55 14.01.2011 15:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 Bohusz dzięki za linki, już tam zaglądałam nie dalej jak wczoraj, ale jakoś zaprawa szamotowa nie rzuciła mi się w oczy. Napewno skorzystamy bo będziemy zamawiać kominek Hermes 2 więc za 1 zamachem zamówimy zaprawę. Cegłę szamotową znalazłam u nas w składzie za 3,7brutto. A posiadacie coś czym mogę otynkować ten kominek? Wojtek_796 nieocenione informacje, jestem bardzo wdzięczna wszystko zapisuję, żeby było pod ręką jak przyjdzie czas wziąć się do roboty. Zabudowa będzie z cegły szamotowej 64mm na modyfikowanej cementem zaprawie szamotowej. Mąż już policzył że będzie ona tańsza niż gotowe płyty szamotowe no i myślę, że stabilniejsza. Teraz kolejny problem, techniczno-konstrukcyjny. zabudowa tego typu: http://www.kominki.net/lib/logo.php?foto=../images/produkty/big/S14_V2.jpg z tym że bez ramki kamiennej, wnęka na drewno jw. Nie wiemy jak/na czym mocować cegły nad wkładem?musi być jakaś rama?bo przecież nie położymy cegieł na wkładzie... myślałam o stalowej belce ale przecież ona będzie się rozszerzać pod wpływem temperatury...dobrze myślę?... poradźcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 14.01.2011 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 (edytowane) Wczoraj nie było, bo wprowadziłem dzisiaj. Zresztą będą również towary o które pytasz.Jednak procedura wprowadzania towaru do sklepu internetowego jest bardziej skomplikowana niż w składach budowlanych, czy różnej marketach.Nad wkładem najprostszym domowym sposobem bedzie wylanie lekko zazbrojonego nadproża. Takich problemików technicznych w czasie konkretnej budowy zazwyczaj jest więcej.Oprócz nerwów, zmęczenia, braku czasu, bałaganu, konieczności dopytywania się o szczegóły, wyjazdów po byle brakujący materiał...Pozdrawiam Edytowane 14 Stycznia 2011 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netka55 14.01.2011 16:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 Bohusz to świetnie! mnie sie zupełnie nie śpieszy bo kominek będziemy budować pewnie dopiero w maju ale teraz zima, nuda więc szkolę się, zbieram informacje a z tym nadprożem proste i genialne! dlaczego na to nie wpadłam?! pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 14.01.2011 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 Bohusz to świetnie! mnie sie zupełnie nie śpieszy bo kominek będziemy budować pewnie dopiero w maju ale teraz zima, nuda więc szkolę się, zbieram informacje a z tym nadprożem proste i genialne! dlaczego na to nie wpadłam?! pozdrawiam jeden drobiażdżek ,jeśli zazbroisz prętem grubszym niz 5-6 mm, nadproże rozsypie się po prerwszym sezonie .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 14.01.2011 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 Boże ja napisałem "lekkkkko zazbrojonego nadproża" Bo liczę, że nadproże będzie delikutaśne. Wiele zależy od grubości tego nadproża, bo od tego zależy grubość zbrojenia. Teraz dojdzie dylemat, czy pręty żebrowane, czy gładkie, a może ktoś doda, że ocynk, albo tytan, abo miedz, albo aluminium. A może zbrojenie metalowe rozproszone? A może zamiast zbrojenia belka metalowa, teownik, ceownik, rurki grubościenne czarne, rurki ocynk, dwuteownik, abo kątownik. A jak kątownik, czy na zimno walcowany (gięty), itp. Zawsze jednak ZASADA JEST JEDNA.Radzenie jest ogromną odpowiedzialnością. Mało kto z rozumem otwartym i doświadczeniem udziela rad, tym bardziej na odległość. Ja tym samym staram się mówić jak ja bym zrobił, a wybór nalezy do zainteresowanego. Nie zawsze mi się to udaje i nieraz ktoś moją wypowiedz może odebrać jako radę. Jednak nie sposób opisać wszelakich szczegółów, bo i dnia by nieraz brakło, a po drugie różne mogą być interpretacje i różne zrozumienie wypowiedzi pisanej.A po siedemnaste te sprawy były na forum wałkowane dziesiątki razy.Najlepszym wyjściem byłoby gdyby każda firma szczegółowo opisała jak wykonuje kominki, z listą dostawców materiałów, z cenami hurtowymi, itp. Oczywiście każda czynność poparta kilkoma zdjęciami w różnych ujęciach. Jak szamotowe, jak kaflowe, jak z płyt izolacyjnych. No i trzeba by również wyszczególnić instrukcje do różnych kształtów obudów, do różnych sytuacji u klienta, itp, itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netka55 15.01.2011 15:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2011 Bohusz, masz rację, radzenie to odpowiedzialność. Jednak zdrowy rozsądek nakazuje przemyśleć proponowane rozwiązania, wybrać najbardziej odpowiednie do danego przypadku i ew. skonsultować z fachowcem który jest "pod ręką". Odpowiedzialność za obudowę kominka którą postawię sama ponoszę wyłącznie ja. Ale wiem, pewnie wielu tu takich, co by chcieli nawet zarobkowo coś robić po otrzymaniu kilku rad na FM eniu nie myślałam o grubszym zbrojeniu ale teraz mam pewność pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vlasi 16.01.2011 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 Witam Pozwolę sobie włączyć się w wątek z pytaniem "zaprawowym"Czy cegły magnezytowe można łączyć zaprawą szamotową (z dodatkiem cementu oczywiście) czy jest do nich potrzebne jakieś specjalne spoiwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 17.01.2011 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 Witam! Jeżeli mówimy o zastosowaniu cegły magnezytowej takim, jak w tym temacie - niskotemperaturowym - to tak, można stosować zaprawę taką, jak do szamotu. Są to tworzywa niezgodne chemicznie, ale żeby zaczęło dziać się coś niedobrego, temperatura musiałaby być rzędu 1000 st.Magnezyt oczywiście muruje się normalnie na zaprawie magnezytowej, ale w miejscach, do których jest głównie przeznaczony, a jest to materiał wysokoogniotrwały (stosowany powyżej 1500 st.).Dodam jeszcze, że magnezytu nie można stosować w niskotemperaturowych kanałach spalinowych i w warunkach wilgotnych. Są oczywiście gatunki odporne na te sprawy - impregnowane, ale tu pewnie mówimy o gatunkach podstawowych. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vlasi 17.01.2011 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 Wojtek, dzieki za informacje W moim wypadku chodzi (tak myślę) o taki najzwyklejszy magnezyt. Mam jakies 20 blokow magnezytowych, mniej wiecej 7x14x40cm ze starych elektrycznych piecow akumulacyjnych. Kanalow spalinowych murować z nich nie będę, planuje je wykorzystac do zrobienia "cieplej" obudowy kominka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 17.01.2011 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 Nie ma sprawy. Musisz pamiętać jednak o wysokiej przewodności cieplnej magnezytu. To jest dobra cecha, bo taki akumulator ładuje się szybko i na wskroś. Jednak powoduje to też szybkie oddawanie ciepła. Dobrze jest więc zaizolować go od strony, która grzeje, albo zamknąć te bloki wewnątrz obudowy. Magnezyt jest o 50% cięższy od szamotu, zatem może zmagazynować o tyle samo więcej ciepła w tej samej objętości. Dlatego zresztą jest stosowany w piecach akumulacyjnych. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vlasi 23.01.2011 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Zaizolowac powiadasz... Szczerze mowiac myslalałem, coby z zewnatrz obłożyć bryłę kominka płytkami klinkierowymi (że niby z cegły jest) . No, ale kwestie izolacji to nie zaprawa wiec byloby OT. Jak zbiore do kupy moje idee odnosnie kominka, ktory planuje zrobic, to wrzucę je do osobnego wątku - oczywiście bede wdzieczny za wszelkie uwagi. Pozdrawiam serdecznie i dzieki za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 24.01.2011 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Witaj vlasi! OT na dwa, trzy posty mieści się w granicach normy . Taka obudowa magnezytowa była robiona live w wątku http://forum.muratordom.pl/showthread.php?130116-kominek-kumulacyjny-projekt-i-budowa-)&p=3794787#post3794787. Tam była izolacja wełniana i samonośna ścianka zewnętrzna na pół cegły. Nie mam informacji, żeby było coś nie tak. Z przyklejeniem płytek na sztywno do ściany magnezytowej może być kłopot. Wszystko to kwestia temperatury, sposobu i konstrukcji. Jak będziesz miał gotową koncepcję i chęć, to pochwal się w nowym wątku. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 24.01.2011 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Witam. Wojtku - ten wątek jest akurat przykładem jak nie należy robić tego typu zabudowy. I w tym względzie należało by go przeglądać. I co Ty znowu z tą izolacją wyskakujesz? Wojtek, no naprawdę, realizacje "domowe" to nie piece hutnicze i tu ma się coś nagrzać i sprawnie oddać do otoczenia "wyprodukowane" ciepło, a nie tygodniami czy miesiącami utrzymywać na stałym i określonym poziomie jak w kadziach, piecach, tudzież innych skomplikowanych urządzeniach przemysłowych ... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 24.01.2011 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 (edytowane) Forest ,Wojtek, odbieram Was jako" światłą " część tego forum .Mogę roztrzygnąć wasz problem. Świadomie nie piszę spór , bo tu się nie ma o co spierać . W przemyśle jest tak, a w kurnej chacie tak. Może pozwoli to pójść dalej ? Choć bywam uparciuch , mój obiektywizm i dążenie do prawdy są już chyba widoczne ,więc bez obaw..... Jest jeden problem - od dziś moja aktywność sie zmniejszy, więc jaśli jesteście na "tak" ,wskażcie te posty lub zdjecia u PITA , które tę kontrowersję wzbudziły. :) Edytowane 24 Stycznia 2011 przez eniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 24.01.2011 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Ja może przejdę z tą sprawą do wątku obok, bo tam będzie bardziej na temat. Zresztą Bogusław założył tamten wątek po to, by tego rodzaju dyskusje zamieszczać i nie zaciemniać innych.http://forum.muratordom.pl/showthread.php?157303-Kominek-z-mas%C4%85-akumulacyjn%C4%85-obudowy-odzysk-ciep%C5%82a-ze-spalin/page22 Na razie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Atomic 09.02.2011 01:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Wszyscy proponują klejenie cegły szamotowej na zaprawę szamotową z dodatkiem cementu.Ja znalazłem w necie gotową zaprawę ognioodporną o symbolu ZKO, produkowana przez firmę Skała lub Parkanex.Pytanie moje, czy to się nada - podobno odporna do 1000st? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 09.02.2011 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 WitamMy konkretnie polecamy raczej ten produkt:http://www.owo.pl/93,pl_zaroodporna-zaprawa-klejaca-kl110.html Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.