Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaka zaprawa do obudowy kominka


unabarti

Recommended Posts

Dzięki Wojtek za precyzyjne podpowiedzi. No i gratuluję babińca w domu ;) Ja mam hobby nieco męskie dlatego tu siedzę ;) tak naprawdę ja jestem "mózgiem" akcji pt. budowa domu i wszystkiego z tym związanego od projektowania, przez budowanie i wybór materiałów aż po kolory firanek ( o ile nam na nie wystarczy :D ) mój wykonawca już głośno chrapie ale to ja przedstawiam wizje i rozwiązania a potem zapada wspólna decyzja :) zastanowimy się czy tego murowania nie powierzyć naszemu murarzowi, okaże się po wycenie. Jeśli masz takie doświadczenie to może strzelisz tak na oko ile tej zaprawy będzie mi potrzebnej? bo niewiem czy szukać w dużych workach czy opłaci mi się kupować w castoramie po 5kg za 11 czy 12zł, wydaje mi się że nie. albo gdzie tak "normalnie" jak to określiłeś mogę ją kupić? w naszym mieście kiedyś był taki sklep "zduński", dziś tam pojechałam-zlikwidowany :( na allegro prawie cisza w tym temacie. podeślijcie jakieś linki gdzie można takową zaprawę kupić..

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 243
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Zaprawa szamotowa, kształtki szamotowe i płyty, będą dostępne niebawem w naszej ofercie.

Zaprawa gdzieś około 1 zł za kilogram brutto

http://www.owo.pl/106,pl_zaprawa-szamotowa-zsz1-ii-zsz1-iii.html

prostka w gatunku As (230x114x64) - 4,2 zł brutto

http://www.owo.pl/107,pl_prostka-szamotowa-230x114x64.html

 

Dla uproszczenia i drastycznego przyśpieszenia wykonania obudowy wprowadziliśmy również do sprzedaży płyty szamotowe. Płyty szamotowe ze względu na swoje rozmiary pozwalają na wykonanie obudowy w krótkim czasie.

http://www.owo.pl/108,pl_plyta-szamotowa-30x250x500.html

Edytowane przez bohusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Netka, oczywiście chętnie Ci pomogę.

U mnie także żona jest mózgiem wszelkich inwestycji. To dobrze, że jest w domu taki nadzorca, bo mężczyźni tak mają, że część rzeczy byłaby zrobiona na skróty.

Ilość zaprawy do ściany z prostki kładzionej na płasko wynosi około 5% wagi cegły. Do ściany z cegły "na boku" ta ilość będzie więc bezpieczna (prostka szamotowa 230x114x64 waży 3,5 kg). To przy założeniu fug o grubości 2 mm. Do grubszych trzeba odpowiednio więcej.

Jeden sprzedawca już Ci się pokazał.

Modyfikowana zaprawa szamotowa oczywiście tylko do murowania ściany o grubości minimum 64 mm. Do cieńszych trzeba już zaprawy klejącej.

Dobrze muruje się też zaprawą zarobioną szkłem wodnym. Daje od razu silne wiązanie (rozebrać ręcznie się tego nie da). Ta technologia wymaga jednak dodatkowej instrukcji.

 

Jeżeli już murować cienkie ściany (30 mm), to wydaje mi się, że lepiej niż płytek użyć dużych płyt szamotowych lub betonowych - tak jak to opisuje Bohusz.

Grube płyty też są produkowane - tutaj jednak może być problem z ich ciężarem. Jest jeszcze oczywiście beton ogniotrwały, z którego można zrobić wszystko, no może prawie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bohusz dzięki za linki, już tam zaglądałam nie dalej jak wczoraj, ale jakoś zaprawa szamotowa nie rzuciła mi się w oczy. Napewno skorzystamy bo będziemy zamawiać kominek Hermes 2 więc za 1 zamachem zamówimy zaprawę. Cegłę szamotową znalazłam u nas w składzie za 3,7brutto. A posiadacie coś czym mogę otynkować ten kominek?

Wojtek_796 nieocenione informacje, jestem bardzo wdzięczna :) wszystko zapisuję, żeby było pod ręką jak przyjdzie czas wziąć się do roboty. Zabudowa będzie z cegły szamotowej 64mm na modyfikowanej cementem zaprawie szamotowej. Mąż już policzył że będzie ona tańsza niż gotowe płyty szamotowe no i myślę, że stabilniejsza.

 

Teraz kolejny problem, techniczno-konstrukcyjny. zabudowa tego typu:

http://www.kominki.net/lib/logo.php?foto=../images/produkty/big/S14_V2.jpg

z tym że bez ramki kamiennej, wnęka na drewno jw.

Nie wiemy jak/na czym mocować cegły nad wkładem?musi być jakaś rama?bo przecież nie położymy cegieł na wkładzie... myślałam o stalowej belce ale przecież ona będzie się rozszerzać pod wpływem temperatury...dobrze myślę?... poradźcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj nie było, bo wprowadziłem dzisiaj. Zresztą będą również towary o które pytasz.

Jednak procedura wprowadzania towaru do sklepu internetowego jest bardziej skomplikowana niż w składach budowlanych, czy różnej marketach.

Nad wkładem najprostszym domowym sposobem bedzie wylanie lekko zazbrojonego nadproża. Takich problemików technicznych w czasie konkretnej budowy zazwyczaj jest więcej.

Oprócz nerwów, zmęczenia, braku czasu, bałaganu, konieczności dopytywania się o szczegóły, wyjazdów po byle brakujący materiał...

Pozdrawiam

Edytowane przez bohusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bohusz to świetnie! mnie sie zupełnie nie śpieszy bo kominek będziemy budować pewnie dopiero w maju ale teraz zima, nuda więc szkolę się, zbieram informacje :)

a z tym nadprożem proste i genialne! dlaczego na to nie wpadłam?!

pozdrawiam

 

jeden drobiażdżek ,jeśli zazbroisz prętem grubszym niz 5-6 mm, nadproże rozsypie się po prerwszym sezonie ....:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże ja napisałem "lekkkkko zazbrojonego nadproża"

 

Bo liczę, że nadproże będzie delikutaśne.

 

Wiele zależy od grubości tego nadproża, bo od tego zależy grubość zbrojenia. Teraz dojdzie dylemat, czy pręty żebrowane, czy gładkie, a może ktoś doda, że ocynk, albo tytan, abo miedz, albo aluminium. A może zbrojenie metalowe rozproszone? A może zamiast zbrojenia belka metalowa, teownik, ceownik, rurki grubościenne czarne, rurki ocynk, dwuteownik, abo kątownik. A jak kątownik, czy na zimno walcowany (gięty), itp.

 

Zawsze jednak ZASADA JEST JEDNA.

Radzenie jest ogromną odpowiedzialnością. Mało kto z rozumem otwartym i doświadczeniem udziela rad, tym bardziej na odległość. Ja tym samym staram się mówić jak ja bym zrobił, a wybór nalezy do zainteresowanego. Nie zawsze mi się to udaje i nieraz ktoś moją wypowiedz może odebrać jako radę. Jednak nie sposób opisać wszelakich szczegółów, bo i dnia by nieraz brakło, a po drugie różne mogą być interpretacje i różne zrozumienie wypowiedzi pisanej.

A po siedemnaste te sprawy były na forum wałkowane dziesiątki razy.

Najlepszym wyjściem byłoby gdyby każda firma szczegółowo opisała jak wykonuje kominki, z listą dostawców materiałów, z cenami hurtowymi, itp. Oczywiście każda czynność poparta kilkoma zdjęciami w różnych ujęciach. Jak szamotowe, jak kaflowe, jak z płyt izolacyjnych. No i trzeba by również wyszczególnić instrukcje do różnych kształtów obudów, do różnych sytuacji u klienta, itp, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bohusz, masz rację, radzenie to odpowiedzialność. Jednak zdrowy rozsądek nakazuje przemyśleć proponowane rozwiązania, wybrać najbardziej odpowiednie do danego przypadku i ew. skonsultować z fachowcem który jest "pod ręką". Odpowiedzialność za obudowę kominka którą postawię sama ponoszę wyłącznie ja. Ale wiem, pewnie wielu tu takich, co by chcieli nawet zarobkowo coś robić po otrzymaniu kilku rad na FM :)

eniu nie myślałam o grubszym zbrojeniu ale teraz mam pewność ;)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Jeżeli mówimy o zastosowaniu cegły magnezytowej takim, jak w tym temacie - niskotemperaturowym - to tak, można stosować zaprawę taką, jak do szamotu. Są to tworzywa niezgodne chemicznie, ale żeby zaczęło dziać się coś niedobrego, temperatura musiałaby być rzędu 1000 st.

Magnezyt oczywiście muruje się normalnie na zaprawie magnezytowej, ale w miejscach, do których jest głównie przeznaczony, a jest to materiał wysokoogniotrwały (stosowany powyżej 1500 st.).

Dodam jeszcze, że magnezytu nie można stosować w niskotemperaturowych kanałach spalinowych i w warunkach wilgotnych. Są oczywiście gatunki odporne na te sprawy - impregnowane, ale tu pewnie mówimy o gatunkach podstawowych.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, dzieki za informacje :-)

 

W moim wypadku chodzi (tak myślę) o taki najzwyklejszy magnezyt.

Mam jakies 20 blokow magnezytowych, mniej wiecej 7x14x40cm ze starych elektrycznych piecow akumulacyjnych.

 

Kanalow spalinowych murować z nich nie będę, planuje je wykorzystac do zrobienia "cieplej" obudowy kominka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy.

 

Musisz pamiętać jednak o wysokiej przewodności cieplnej magnezytu. To jest dobra cecha, bo taki akumulator ładuje się szybko i na wskroś. Jednak powoduje to też szybkie oddawanie ciepła. Dobrze jest więc zaizolować go od strony, która grzeje, albo zamknąć te bloki wewnątrz obudowy. Magnezyt jest o 50% cięższy od szamotu, zatem może zmagazynować o tyle samo więcej ciepła w tej samej objętości. Dlatego zresztą jest stosowany w piecach akumulacyjnych.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaizolowac powiadasz...

 

Szczerze mowiac myslalałem, coby z zewnatrz obłożyć bryłę kominka płytkami klinkierowymi (że niby z cegły jest) ;-).

No, ale kwestie izolacji to nie zaprawa wiec byloby OT.

 

Jak zbiore do kupy moje idee odnosnie kominka, ktory planuje zrobic, to wrzucę je do osobnego wątku - oczywiście bede wdzieczny za wszelkie uwagi.

 

Pozdrawiam serdecznie i dzieki za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj vlasi!

 

OT na dwa, trzy posty mieści się w granicach normy ;).

Taka obudowa magnezytowa była robiona live w wątku http://forum.muratordom.pl/showthread.php?130116-kominek-kumulacyjny-projekt-i-budowa-)&p=3794787#post3794787.

Tam była izolacja wełniana i samonośna ścianka zewnętrzna na pół cegły. Nie mam informacji, żeby było coś nie tak.

Z przyklejeniem płytek na sztywno do ściany magnezytowej może być kłopot. Wszystko to kwestia temperatury, sposobu i konstrukcji.

Jak będziesz miał gotową koncepcję i chęć, to pochwal się w nowym wątku.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wojtku - ten wątek jest akurat przykładem jak nie należy robić tego typu zabudowy. I w tym względzie należało by go przeglądać.

I co Ty znowu z tą izolacją wyskakujesz? Wojtek, no naprawdę, realizacje "domowe" to nie piece hutnicze i tu ma się coś nagrzać i sprawnie oddać do otoczenia "wyprodukowane" ciepło, a nie tygodniami czy miesiącami utrzymywać na stałym i określonym poziomie jak w kadziach, piecach, tudzież innych skomplikowanych urządzeniach przemysłowych ... :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forest ,Wojtek,

 

odbieram Was jako" światłą " część tego forum .Mogę roztrzygnąć wasz problem.

Świadomie nie piszę spór , bo tu się nie ma o co spierać . W przemyśle jest tak,

a w kurnej chacie tak. Może pozwoli to pójść dalej ? Choć bywam uparciuch ,

mój obiektywizm i dążenie

do prawdy są już chyba widoczne ,więc bez obaw.....

 

Jest jeden problem - od dziś moja aktywność sie zmniejszy, więc jaśli jesteście

na "tak" ,wskażcie te posty lub zdjecia u PITA , które tę kontrowersję wzbudziły.

 

:):)

Edytowane przez eniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja może przejdę z tą sprawą do wątku obok, bo tam będzie bardziej na temat. Zresztą Bogusław założył tamten wątek po to, by tego rodzaju dyskusje zamieszczać i nie zaciemniać innych.

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?157303-Kominek-z-mas%C4%85-akumulacyjn%C4%85-obudowy-odzysk-ciep%C5%82a-ze-spalin/page22

 

Na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...