Lgrzechu 02.05.2011 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 Witajcie. Doradzcie na szybko, czy kłaść cegłę szamotową na zwykłą zaprawą szamotową. W sklepie polecali dodać do niej szkło wodne i trochę cementu. Z szamotu planuję wymurować obudowę paleniska Hajduka. Generalnie chodzi o akumulacyjność. Na zewnątrz do cegieł szamotowych bedą przyklejone i tak płyty krzemianowe 3cm silki. Na to siatka klej i wykończenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 02.05.2011 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 Witam! Najlepiej to albo jedno, albo drugie. Proponuję na cement - dodatek około 10% wagowo. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lgrzechu 02.05.2011 12:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 Witam! Najlepiej to albo jedno, albo drugie. Proponuję na cement - dodatek około 10% wagowo. Pozdrawiam Witaj Wojtku. Czyli nie mieszać szkła i cementu ? Czy lepszym rozwiazaniem będzie dodanie zamiast zwykłego cementu kleju elastycznego do płytek ( mam S1 Mapei ). Jeśli nie ma to sensu potwierdz tylko wersję zaprawa szamot + 10 do 15 % zwykłego cementu. P.s. czy Twoim zdaniem mogę z cegieł szamotowych po nacięciu i zrobieniu korytek zrobić szalunek, zazbroić drutem żebrowanym np. fi 10mm i po zalaniu mocna zaprawą cementową zrobić belke powyzej drzwiczek kominka. Wcześniej planowałem zrobić zwykłą belkę żelbetową i okleić ją od dołu i z boków płytami izolujacymi z silki a potem dalej murować szamotem. Doradź bo nie wiem które rozwiazanie lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 02.05.2011 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 Zaprawa szamotowa z dodatkiem cementu będzie najlepsza. Ze szkłem wodnym możesz eksperymentować, ale muszę ostrzec, że mogą potem powstawać białe wykwity na fugach. Poza tym, przy cemencie i szkle, złe proporcje mogą całkowicie zepsuć zaprawę. Mieszanie zaprawy z klejem nie ma sensu.Jeżeli używać kleju do glazury, to raczej żadnego z tych lepszych (elastycznych). Najtańszy będzie najlepszy. Graniczna temperatura stosowania to jakieś 300-350 st. Fugi mogą jednak pękać (skurczowo). Nadproże najlepiej z samego betonu. Zbrojenie stalowe może najwyżej zaszkodzić. Od gorącej strony trzeba je zaizolować - tu od silki lepsze będą płytki szamotowe. Jeszcze lepiej jakby to był jakiś materiał izolacyjny. Coś lekkiego będzie łatwiej umocować (krzemian wapnia, wermikulit, perlit, jakaś włóknina bez żywicy). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 09.05.2011 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 Witam! Dopiszę jeszcze jedną istotną rzecz, może mało związaną z omawianymi rzeczami, ale jednak ważną.Zaprawy w formie gotowych past najczęściej nie są wodoodporne. Jeżeli nie uległy spieczeniu, można je często po prostu z powrotem uplastycznić. Ma to duże znaczenie jeżeli myślimy o budowie kominka czy piecyka (grilla) ogrodowego. Nawet duże zmiany wilgotności w pomieszczeniach mogą powodować jakieś "skutki" typu zmiana koloru czy jakieś solne wykwity. Odporność na wilgoć zapewniają właściwie tylko zaprawy o wiązaniu hydraulicznym (cementowym), czyli te "w proszku". Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 09.05.2011 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 Według mnie Wojtku ważne i kluczowe informacje zamieszczasz, tutaj konkretnie na temat zapraw i klei do budowy kominków nowoczesnych. Myślę, że są również pomocne dla wielu wykonawców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość atbis 10.05.2011 15:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 Witam, przybudowie pieca chlebowego z cegły szamotowej lepiej jest dodać cement portlandzki czy ogniotrwały np: górkal bardzo proszę o pomoc w tej sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 10.05.2011 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 Witam!Przy tego rodzaju piecu, to akurat wszystko jedno, więc można wybrać tańszy. Żeby uniknąć ewentualnych kłopotów z wypalonym portlandem, trzeba przed bardzo dokładnym wymieszaniem zaprawy przesiać cement na drobnym sitku.Bezpieczniej czasami kupić gotową mieszankę, tzn. zaprawę o wiązaniu hydraulicznym - są dostępne szare lub białe. Całą zaprawę w ogóle jest dobrze przesiać.Jeżeli fugi są szerokie, tzn. takie ozdobne, to można nawet użyć do murowania betonu. Przy szerokich fugach drobna zaprawa lubi pękać. Ogrodowe piecownictwo ostatnio mnie dość zainteresowało. Sam nawet siedzę w tej chwili nad projektem takiego kombajnu - all in one. Szkoda, że mało na ten temat na forum. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 10.05.2011 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 (edytowane) Ogrodowe piecownictwo ostatnio mnie dość zainteresowało. Sam nawet siedzę w tej chwili nad projektem takiego kombajnu - all in one. Szkoda, że mało na ten temat na forum. No to ucelowałeś mnie. Za mną chodzi również taki kombajn w altance pod lasem grill + wędzarnia + kominek otwarty No ale powoli, nie da rady wszystko naraz. Zresztą na podstawie rozmów z osobami przyjeżdżającymi do mnie do firmy po materiały, wiem że coraz więcej osób właśnie planuje wybudować takie cóś w ogrodzie. Takie z prawdziwego zdarzenia wędzernio grile. Nie takie dziwactwa bedonowe jak można jeszcze zobaczyć w niektórych ogrodach, czy Castoramie. Edytowane 10 Maja 2011 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 10.05.2011 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 Witam! Przy tego rodzaju piecu, to akurat wszystko jedno, więc można wybrać tańszy. Żeby uniknąć ewentualnych kłopotów z wypalonym portlandem, trzeba przed bardzo dokładnym wymieszaniem zaprawy przesiać cement na drobnym sitku. Bezpieczniej czasami kupić gotową mieszankę, tzn. zaprawę o wiązaniu hydraulicznym - są dostępne szare lub białe. Całą zaprawę w ogóle jest dobrze przesiać. Jeżeli fugi są szerokie, tzn. takie ozdobne, to można nawet użyć do murowania betonu. Przy szerokich fugach drobna zaprawa lubi pękać. Ogrodowe piecownictwo ostatnio mnie dość zainteresowało. Sam nawet siedzę w tej chwili nad projektem takiego kombajnu - all in one. Szkoda, że mało na ten temat na forum. Pozdrawiam Nadbudówka na PIECYK nr 2 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 10.05.2011 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 Myślę, że to ciekawy temat. Fajny byłby aktywny wątek na ten temat. Tylko pytanie czy nie wyleci do jakiegoś działu typu - pamiętajmy o ogrodach. To, że stoi takie coś w ogródku, to jeszcze nie znaczy, że ma coś wspólnego z kwiatkami. Zawsze można to nazwać naciąganym kominkiem.To co robię, to akurat pod zamówienie, ale dla siebie też o czymś myślę. W cenie betonowego kwiatka z Casto, można by skompletować materiał na porządną grillowędzarnię. Łuki z prawdziwych klinów i tego typu sprawy. To taki trochę raczej biznesowy pomysł, ale zawsze z doświadczeń dobrze jest czerpać. Po mojemu, powtarzam, temat bardzo ciekawy - prawie o kominkach, a nie umiera wraz z nadejściem wiosny - na czasie jest wręcz. Piotr, o tej nadbudówce do piecyka to pamiętam, tylko że zapomniałem - dobrze więc, że podszepłeś. To ma być taki uniwersalny piekarnik i wymiennik zarazem z widoczkiem płomienia przy okazji? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 10.05.2011 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 To ma być taki uniwersalny piekarnik i wymiennik zarazem z widoczkiem płomienia przy okazji? No chyba tak. Mogą być jakieś klapki , które jak odsuniesz to płomyki z dołudochodzą. Zamkniesz działa jak wymiennik ,lub piekarnik. Oczywiście opcjapalenia jak w piecu do pizzy też .Po wstawieniu rusztu - grill. Podłoga z gładkiego andaluzytu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 02.07.2011 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2011 A czym murować obudowę z klinkieru? Czy zaprawa szamotowa, czy omawiany również termoklej się nada? Czy one tylko do szamotów? I z czego nadproże nad wkładem? Czy zrobienie nadproża z klinkieru łączonego na termoklej lub termobeton da radę? Czy trzeba wylewać całe nadproże z betonu?A może na ostatniej warstwie poniżej położyć kształtownik metalowy i na nim murować - dając mu trochę luzu na rozszerzalność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomekro 06.09.2011 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2011 Po przeczytaniu wątku, powiedzmy, że wiem już co użyć, żeby obudowa szamotowa się nie rozleciała. A co w przypadku farb położonych na otynkowane (przykładowo klejem TK1100/60) płytki szamotowe? Czy możecie polecić farby, które można używać do malowania ciepłych, otynkowanych obudów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 06.09.2011 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2011 Witam! Może rozważ zastosowanie farb wapiennych. Mają mało dodatków organicznych, zawartość kruszyw mineralnych ogranicza skurcz, a, co tu jest bardzo istotne, ich struktura umożliwia swobodną dyfuzję gazów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 06.09.2011 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2011 Witam.Farby krzemianowe czyli silikatowe.Albo dedykowane do ciepłych ścian i zabudów kominkowych - wcale nie wychodzą tak drogo.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomekro 07.09.2011 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2011 @ Wojtek_796 i Forest-Natura - dzięki! @Forest-Natura - odnośnie farb o konkretnym przeznaczeniu do malowania ciepłych ścian - o ile nie sprawi Ci to kłopotów czy mógłbyś polecić jakąś konkretną markę bądź producenta? I jeszcze jedno pytanie - chyba najlepiej jak je skieruję do Bohusza: Czy siatka, którą zatapiasz podczas pokrywania tynkiem obudowy szamotowej Waszym termklejem, to zwykła siatka z włókna szklanego, taka jaką się używa do ociepleń budynków np styropianem? I już zupełnie na koniec - może niech ktoś odpowied Trociowi, bo się jeszcze na mnie obrazi , że mu się "nowicjusz wcina" przed odpowiedzią na jego skądinąd również całkiem interesujące pytania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomekro 19.09.2011 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2011 Ponieważ nie było chętnych, samemu znalazłem odpowiedź (może jeszcze komuś się przyda): Bezpośrednio na obudowę szamotową należy położyć termoklej (odporny na wysokie temperatury) a w nim zatopić zwykłą siatkę z włókna szklanego (taką samą, jaką się używa do ociepleń domów styropianem)Co do farb to mogą to być farby silikatowe strukturalne (np. ze strukturą "baranek") - też takie jakich się używa do wykańczania elewacji. Wygodnie jest wybrać takie, które można nałożyć wałkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yahoo13 02.02.2012 00:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 A czym murować obudowę z klinkieru? Czy zaprawa szamotowa, czy omawiany również termoklej się nada? Czy one tylko do szamotów? I z czego nadproże nad wkładem? Czy zrobienie nadproża z klinkieru łączonego na termoklej lub termobeton da radę? Czy trzeba wylewać całe nadproże z betonu? A może na ostatniej warstwie poniżej położyć kształtownik metalowy i na nim murować - dając mu trochę luzu na rozszerzalność? Też jestem zainteresowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nie zdun 67 27.09.2012 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2012 Nie wiem czy ten wątek jest jeszcze aktywny ale spróbuję. Po wymurowaniu wedzarni zamierzam palenisko pieca wyłożyć-wymurować cegłą szamotową.PYTANIE : Czym - jak łączyć cegłę szamotową ze zwykłą czerwoną cegłą , z której wymurowałem zewnętrzne - nośne ściany wędzarni ?Nie pytam o fugę między szamotkami lecz o połączenie szamotu ze zwykłą cegłą.Dno paleniska , boczne ścianki i sklepienie.Czy podawana przez Ciebie metoda : zaprawa szamotowa + 10-15procent cementu portlandzkiego to najlepsze rozwiazanie?Po pierwszych próbach stwierdziłem że sama zaprawa szamotowa po dodaniu przewidzianej ilości wody ma konsystencje lekko mokrego piasku i nic nie można nią związać tym bardziej w pionie czy stropie.Natomiast po dodaniu cementu wiąże tak szybko że trudno precyzyjnie ułożyć szamotki. Dzięki za każdą radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.