witklo 20.11.2007 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2007 dawno mnie tu nie bylo, bo od poczatku budowy (koniec czerwca) doba jest za krotka: do 2 dzieci, pracy doszla budowa w systemie gospodarczym. duzo by tu pisac dla poczatkujacych, ale ja skupie sie na goracym temacie - kosztach. Za stan surowy otwarty ze scianami dzialowymi na dole i tarasami + wiedzba z deskami i papa wyszlo ok. 100 000 (wliczylem wszelkie koszty zwiazane z domem wiec np kupno szpadla, kontenera itp.)Zakladalem jakies 60 - 70, ale ceny przeszly wszelkie oczekiwania.pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mruva 20.11.2007 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2007 Czy te koszty to razem z robocizną czy tylko materiał?. Budujesz z garażem jedno czy dwustanowiskowym?. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ner0n 20.11.2007 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2007 Przekroje i rzuty są zgodne natomiast przykładowa wizualizacja (na okładce) zawiera coś, co przypomina zakończenia płatwi. Wydaje mi się że wykonujący wizualizację troszkę domalował . W projekcie tego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witklo 21.11.2007 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 te 100 000 to wszystko: materialy i robocizna. Murarz wzial wg mnie tanio bo z tarasami 13000. ciesla po 30 zl/m2 z deskowaniem i papowaniem, a wyszlo tego ok. 220m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witklo 21.11.2007 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 garaz jedostanowiskowy jak w projekcie, a jedyna istotna zmiana to wydluzenie o 40cm. material gazobeton, strop plyta zelbetowa (terriva nad garazem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witklo 21.11.2007 07:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 i chyba jeszcze jedna wazna rzecz - to jest ten "stary" projekt, bo w tym roku ukazala sie nowy, z poprawkami po czesci zgloszonymi na tym forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ertevu 21.11.2007 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Przekroje i rzuty są zgodne natomiast przykładowa wizualizacja (na okładce) zawiera coś, co przypomina zakończenia płatwi. Wydaje mi się że wykonujący wizualizację troszkę domalował . W projekcie tego nie ma. być może w drugiej wersji , czyli z garażem 2 stanowiskowym jest inna konstrukcja dachu. Tej wersji nie znam . W wersji podstawowej - dach jest " rozsunięty " na boki . A więc krokwie , te zewnętrzne też muszą być na czymś oparte. Stąd konieczność wysunięcia poza ściany boczne płatwi oraz murłat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ner0n 21.11.2007 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Przekroje i rzuty są zgodne natomiast przykładowa wizualizacja (na okładce) zawiera coś, co przypomina zakończenia płatwi. Wydaje mi się że wykonujący wizualizację troszkę domalował . W projekcie tego nie ma. być może w drugiej wersji , czyli z garażem 2 stanowiskowym jest inna konstrukcja dachu. Tej wersji nie znam . W wersji podstawowej - dach jest " rozsunięty " na boki . A więc krokwie , te zewnętrzne też muszą być na czymś oparte. Stąd konieczność wysunięcia poza ściany boczne płatwi oraz murłat. Konstrukcja jest inna. W wersji C110a nie ma płatwi tak jak w C110 - dzięki temu nie ma też tego nieszczęsnego słupa w sypialni. Krokwie zewnętrzne oparte są na murłatach. Generalnie trochę to dziwne, bo wychodzi na to że dach w C110a ma konstrukcję krokwiowo-jętkową (C110 kleszczowo-płatwiową), a na rzutach i w opisie są wyraźnie widoczne kleszcze. Muszę to obgadać z kierownikiem, póki drewno jeszcze w tartaku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krupiarz 21.11.2007 17:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Nie jestem konstruktorem, ale się zastanawiam czy przy zwiększonym przekroju krokwi do 18x8 cm konieczne w ogóle są płatwie w tym projekcie dachu, czy nie wystarczyłyby tylko jętki? Czy dach wtedy nie będzie dość sztywny i czy to nie wystarczy? Nie wiem, ale "na czuja" wydaje mi się że te płatwie w takim przypadku są bez sesnu, szczególnie przy dachu nad garażem. Wychodzą one ok. 1,5 m od góry (po długości krokwi) więc za wiele nie trzymają. Oczywiście od przybytku głowa nie boli i dając płatwie dach jest sztywniejszy (mniejsze ryzyko ruchów, w tym pęknięć - ja póki co nie mam Tak czy inaczej jętki być muszą, bo do czegoś trzeba przymocować sufit podwieszany. . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
walimar 21.11.2007 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Witam, po dłuuuuuuugiej przerwie. Niewiarygodne jak ten czas szybko leci. Dopiero co wybrałem projekt, a tu minęło już 5 miesięcy. Jak wcześniej pisałem w orginalnym projekcie wprowadziłem kilka zmian: 1. Ściany zewnętrzne: ceramika 25 cm + styropian 20 cm 2. Ocieplenie dachu 2 warstwy wełny po 15 cm (razem 30 cm) 3. Ocieplenie podłogi parter - styropian 10 cm, 4. Rezygnacja z wentylacji grawitacyjnej (oprócz kotłowni, garażu i wyciągu nad kuchenką w kuchni) 5. Budowa wentylacji mechanicznej nawiewno- wywiewnej z odzyskiem ciepła (rekuperator) 6. Rezygnacja z budowy komina (w salonie) i kominka, 7. Przesunięcie komina z garażu do kotłowni, 8. Podniesienie wysokośći fundamentu poprzez dodanie 1 bloczka fundamentowego, 9. Dostosowanie otworów okiennych do kaset z żaluzjami: a) parter: wszystkie okna oprócz okien na ścianie szczytowej garażu (luksfery) b) poddasze: okna balkonowe 10. Zastosowanie ogrzewania podłogowego: a) parter: kuchnia + jadalnia, łazienka, sień + hol, b) poddasze: ubikacja, łazienka, hol, - w pozostałych pomieszczeniach ogrzewanie grzejnikami (standard) 11. Powiększenie (wydłużenie) garażu i kotłowni 12. Zlicowanie płaszczyzny dachu domu i garażu od strony kotłowni + powiększenie zadaszenia nad tarasem od strony salonu i sypialni i podparcie przedłużonego zadaszenia słupami drewnianymi (2-3 słupy). 13. Wydłużenie zadaszenia nad wejściem do domu (gankiem) i podparcie go 2 słupami betonowymi - zgodnie z rysunkami, 14. Poszeżenie bramy garażowej do szerokości 500 cm, 15. Ewentualna zmiana konstrukcji schodów - zgodnie z wcześniej dostarczonymi rysunkami, 16. Rozdzielenie na poddaszu łazienki - stworzenie oddzielnego pomieszczenia WC i łazienki i dodanie okna połaciowego w stworzonym pomieszczeniu WC, 17. Dodanie okna w ścianie strychu, 18. Na strychu okna połaciowe po 1 z każdej strony. Okno połaciowe przy kominie powinno służyć jako wyłaz dachowy (kominiarski) 19. Rekuperator zamontowany będzie na strychu nad wyodrębnionym składzikiem w pomieszczeniu kotłowni, 20. Zmiana stropu z Akermana na Terriva. 21. Przesunięcie do krawędzi ścian okien w jadalni i salonie. To co mi wyszło wygląda mniej więcej tak: http://picasaweb.google.pl/walimar64/MJProjektRogacza?authkey=pE597yFF0fY Tutaj są 3 rzuty (parteru, poddasza i dachu) z wymiarami: http://www.stargard.mm.pl/~walimar/C-110a-rzut%20parteru.emf C-110a-rzut parteru.emf http://www.stargard.mm.pl/~walimar/C-110a-rzut%20poddasza.emf C-110a-rzut poddasza..> http://www.stargard.mm.pl/~walimar/C-110a-rzut%20dachu.emf C-110a-rzut dachu.emf Ponieważ nie mogłem przerobic tych plików na pdf, to są one z rozserzeniem emf, otwiera je każda standardowa przeglądarka grafiki. Tyle odnośnie projektu i jego przeróbek. Teraz zaczynam nową "wojnę", tym razem z bankami, oczywiście o pieniążki. Do lutego trzeba uzyskać najbardziej opłacalny kredyt. Może jakieś doświadczenia i podpowiedzi - będę wdzięczny. Wiem, że trzeba sporządzić jakiś kosztorys. Nie bardzo wiem jak się do tego zabrać i co banki w nim chcą mieć. Może ktoś dysponuje takim dokumentem i może mi go przesłać: [email protected] Ja osobiście przymierzam się (już zacząłem) do stworzenia programiku w exelu do wyliczeń kosztorysowych budowy "rogatego" domu. Jednak samemu bez bardziej doświadczonych i zaawansowanych budowniczych dosyć trudno jest przebrnąć przez pewne dane np: ilości potrzebnego materiału. Jeżeli ktoś by chciał mi w tym pomóc to zapraszam. Pozdrawiam Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rodowity 21.11.2007 18:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Witam, Przekroje i rzuty są zgodne natomiast przykładowa wizualizacja (na okładce) zawiera coś, co przypomina zakończenia płatwi. Wydaje mi się że wykonujący wizualizację troszkę domalował . W projekcie tego nie ma. być może w drugiej wersji , czyli z garażem 2 stanowiskowym jest inna konstrukcja dachu. Tej wersji nie znam . W wersji podstawowej - dach jest " rozsunięty " na boki . A więc krokwie , te zewnętrzne też muszą być na czymś oparte. Stąd konieczność wysunięcia poza ściany boczne płatwi oraz murłat. Ja mam konstrukcję więźby z wariantu II. Mój cieślo-dekarz kazał mi domówic 6 odcinków ok 2-3 m krawędziaka chyba 14x14, z których zrobił wychodzące atrapki płatwi - 4 na części domowej budynku i 2 po zewnętrznej części ściany garażu. Ponieważ dosyc szybko zauwazył, że skrajne krokwie miałyby tylko oparcie na murłacie. Nie ukrywam, że pewne elementy konstrukcji dachu przyprawiały go o zdumienie i nie raz usłyszałem "miłe" słowa o projektantach. A musze dodac, że jest to fachura ze starej szkoły ciesielskiej. Mam nadzieje, że taka konstrukcja dachu (krokwiowo-jętkowa) pod dachówką będzie trwała.... PZDr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadekR 21.11.2007 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Przygotowałem sobie zestawienie elementów więźby dachowej dla C110a w formie OpenOffice Calc (oczywiście mogę udostępnić) . Zaskoczyło mnie, że zamiast wspomnianych w projekcie 7,94 m3 muszę zamówić około 14 m3. Doliczyłem kleszcze, łaty i kontrłaty oraz dodałem po kilka sztuk z każdego rodzaju (na wszelki wypadek). Drewno zawsze się w obejściu przyda. Niestety spodziewam sie kosztu rzedu 13000 - 14000 po rozeznaniu w kilku tartakach na Kaszubach. Postanowiłem zakupić drewno teraz i je odłożyć na kilka miesięcy aby się naturalnie odkształciło. Zamierzam je starannie ułożyć stosując częste przekładki. Niektórzy cieśle wolą pracować z mokrym drewnem, wydaje mi się jednak, że suche drewno ma mimo wszystko lepsze właściwości; Zdaję sobie sprawę, że nieco trudniej bedzie takie 'krzywe' krokwie ułożyć na dachu. Niestety nie wierzę w suszenie i impregnowanie w tartaku. Wydaje mi się też, że moczenie mokrego drewna w roztworze solnym nie może przynieść rewelacyjnych skutków (w końcu ktoś, kto jest juz nieźle pijany nie wypije kolejnej flaszki). Co sądzicie o takim podejściu. Radek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ner0n 21.11.2007 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 4. Rezygnacja z wentylacji grawitacyjnej (oprócz kotłowni, garażu i wyciągu nad kuchenką w kuchni) To radziłbym przemyśleć. Okap albo podłączyć do obiegu wentylacji mechanicznej, albo stosować wyłącznie jako filtr - inaczej jego włączenie spowoduje zakłócenie bilansu wentylacji mechanicznej i powstawanie podciśnienia w domu. Przy kominku może to spowodować niemiłe konsekwencje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
walimar 21.11.2007 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 4. Rezygnacja z wentylacji grawitacyjnej (oprócz kotłowni, garażu i wyciągu nad kuchenką w kuchni) To radziłbym przemyśleć. Okap albo podłączyć do obiegu wentylacji mechanicznej, albo stosować wyłącznie jako filtr - inaczej jego włączenie spowoduje zakłócenie bilansu wentylacji mechanicznej i powstawanie podciśnienia w domu. Przy kominku może to spowodować niemiłe konsekwencje. Też nad tym się dosyć długo zastanawiałem. Kominka wogóle nie montuję. Jak często i długo chodzi okap nad kuchnią - praktycznie przy dużym gotowaniu czyli 30 - 60 minut dziennie, czasami ze 2 godz. . Zależy też który bieg na wentylatorze mu wrzucisz. Myślę, że przy kubaturze połączonych pomieszczeń kuchnia + jadalnia + salon + holl + schody + holl na poddaszu, to nie będzie znaczących zakłóceń w ciśnieniu. Podłączenie okapu do instalacji wentylacyjnej może natomiast spowodować zabrudzenie instalacji (przewodów, filtra lub wymiennika w rekuperatorze ) tłuszczem, i jak ten tłuszcz w przewodach zacznie jełczeć to co ????. Dlatego dla samego okapu kazałem zrobić oddzielny kanał wentylacyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ner0n 21.11.2007 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 No to takie rozwiązanie powinno być do przyjęcia - ja planuję kominek i się wiele nie zastanawiałem - okap będzie pracował jako filtr (argument o brudzeniu przewodów wentylacyjnych i reku jak najbardziej do mnie trafia). jak ten tłuszcz w przewodach zacznie jełczeć to co? W sumie nic - będzie jełczał w kanale wywiewnym i nic się do domu nie dostanie (przy grawitacyjnej mogło by dochodzić do odwrócenia ciągu, tutaj to odpada). Prawdopodobnie dojdzie do brudzenia wymiennika - uciążliwość zależy od jego budowy i odległości od okapu. Ale nawet jeżeli łatwo by się go myło, to wolałbym w tym nie grzebać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
walimar 21.11.2007 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Przygotowałem sobie zestawienie elementów więźby dachowej dla C110a w formie OpenOffice Calc (oczywiście mogę udostępnić) . Zaskoczyło mnie, że zamiast wspomnianych w projekcie 7,94 m3 muszę zamówić około 14 m3. Radek Jak możesz to prześlij mi te dane. Co do informacji podawanych w projekcie to np. powierzchnia dachu ma wynosić 209,7 m2, jak ja sam przeliczyłem to mi wyszło 241m2. Może to zależy od sposobu liczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ertevu 22.11.2007 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 Radek napisał: "Postanowiłem zakupić drewno teraz i je odłożyć na kilka miesięcy aby się naturalnie odkształciło. Zamierzam je starannie ułożyć stosując częste przekładki. Niektórzy cieśle wolą pracować z mokrym drewnem, wydaje mi się jednak, że suche drewno ma mimo wszystko lepsze właściwości; Zdaję sobie sprawę, że nieco trudniej bedzie takie 'krzywe' krokwie ułożyć na dachu. Niestety nie wierzę w suszenie i impregnowanie w tartaku. Wydaje mi się też, że moczenie mokrego drewna w roztworze solnym nie może przynieść rewelacyjnych skutków (w końcu ktoś, kto jest juz nieźle pijany nie wypije kolejnej flaszki). Co sądzicie o takim podejściu "Ja miałem identyczne podejście , korzystając dodatkowo z tego ,że ktoś w mojej rodzinie ma tartak. Niestety , nie jest to najlepsze rozwiązanie. Otóż niektóre belki tak się po kilku miesiącach pokręciły ,że musiałem kupić świeże. Po drugie , planujesz prawdopodobnie impregnować drewno samemu. Tego również nie zrobiłbym po raz drugi. Nawet nie spodziewałem się jaki to wysiłek.Korzystałem za podpowiedzią majstra ,z plecakowego opryskiwacza ogrodniczego. Ja miałem jeszcze dodatkowo deski na dach( nie wspominasz o nich) . Te deski trzeba było opryskiwać z każdej strony. Dziękuję , teraz wybrałbym deski już zaimpregnowane chociażby zanurzeniowo.Poza tym na koniec ( przy tych interwencyjnych zakupach) znalazłem hurtownię z dobrym jakościową drewnem . Drewno stemplowane tabliczkami pochodzenia, impregnowane. Oczywiście , 20% droższe niż surowe , ale moim zdaniem warte tej ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rodowity 22.11.2007 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 Zgadzam się z Ertevu. Nie kupiłbym surowego drewna zbyt wcześnie i sezonował go po przetarciu. Zbyt duże ryzko. Nawet dobrze ułozone i przyciśnięte musi rzuci. Taka jego natura. Sam przeprowadziłem "impregnacje" i walczyłem z plecakowym opryskiwaczem, ale poszlo mi dosc sprawnie, chociaż jest to czasochłonne. Ponieważ kładłem folię to nie musiałem impregnowac dodatkowych kubików desek. Mam jednak pewność, że w impregnacji była "chemia" a nie pigment. W wielu tartakach "pigmentowanie" drewna nazywa się impregnacją drewna przez zanurzenie. PZD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xzbyszek 23.11.2007 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2007 RadekR: tez bym nie kupił drewna wcześniej i suszył go. Prawda jest taka, ze najlepiej obrabia się świeże drewno a po zamontowaniu na dach schnie bardzo szybko, (Po dwóch tygodniach na dachu gdzie są optymalne warunku do „suszenia”, drewno będzie miało niewiele większą wilgotność jak po roku leżakowania) nie wypacza się i nikt go nie ukradnie. Czy ktoś może mi odpowiedzieć gdzie najlepiej jest zamontować skrzynkę z bezpiecznikami? Zastanawiam się nad umieszczeniem jej w garażu lub przejściu miedzy domem a garażem. Jak wy macie to zrobione? Pozdrawiam Zbyszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mruva 23.11.2007 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2007 Ja jeszcze nie mam zrobione ale przejście między domem a garażem wydaje mi się optymalne. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.