mruva 05.05.2008 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 Dzięki pa-ma spróbujemy policzyć. Majster miał to zrobić ale coś nie ma czasu, a my musimy zamówić stal, ponieważ facet w hurtowni obiecał zostawić nam w dobrej cenie, jeżeli podamy mu z góry ilości.A tak pozatym to stoimy - brak wody, koleś od studni ma opóźnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Alfzmelmack 06.05.2008 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 Witam Wczoraj zalalem fundament. Nakopalem sie przez weekend majowy ale za to opalenizna sie pojawila Mam pytanie dot. stropu teriva. A mianowicie czy ktos ma moze rozrysowane belki na w/w stropie oraz wymiary tych belek. Moj kierbud podal mi tylko dwie dlugosci belek (6,3m - 9szt, i 4,5m - 6szt, ) wydaje mi sie ze to za malo. Z tego co znalazlem na forum to : cyt (walimar )."Mi strop zmieniał architekt w czasie adaptacji projektu. Łącznie wyszło belek stropowych: 2,1m - 2szt, 6,3m - 9szt, 3,9m - 10szt, 5,7m - 13 szt, 4,5m - 6szt, 5,1m - 3 szt" Czy takie powinny byc beleczki i które z nich pasują nad garaż. I jeszce jedno pytanie ile pustaków do terivy Valimar jaka wersje budujesz? (z podwojnym garażem?) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pa-ma 06.05.2008 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 cześć belki dł szt 560 15 320 1 445 6 245 5 205 6 192 4 490 13 takie belki zamawiałem dla siebie i do tego 735 pustaków terriva 20`. mruva - zapomniałem napisać że my mamy zmieniony projekt (łazienka / schody), garaż szer 4,60m i ilość bloczków może być inna niż wg projektu bez zmian!! Alfzmelmack - rysunku stropu (belek) nie prześlę ba mam je w pliku DWG (AutoCAD), a że stary komp padł - to dane poszły w historię... pozdr P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mruva 06.05.2008 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 pa-ma, ja to wszystko pamiętam, ale i tak ciekawe jest to, że Twoje wymiary belek różnią się od tych Walimara - już sama nie wiem co o tym myśleć , czy to ze względu na ten skrócony garaż?. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pa-ma 06.05.2008 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 nie wiem czy już o tym nie pisałem, jeśli się powtarzam to sorki.. ale wiedzy nigdy za wiele: belka wg producentów powinna być oparta na ścianie min. 7 cm, natomiast większość dobrej fachury powie Wam (i się zgadzam) że podparcie powinno mieć min 13 - 15 cm. Więc: długość belek powinna wynosić = szer w świetle ścian (nośnych) + (2 x 13cm)... czyli 26 - 30cm + szerokość w świetle ścien. wg powyższej matematyki zamówicie na pewno dobrą dł belek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
walimar 06.05.2008 22:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 Czy takie powinny byc beleczki i które z nich pasują nad garaż. I jeszce jedno pytanie ile pustaków do terivy Valimar jaka wersje budujesz? (z podwojnym garażem?) Pozdrawiam Witam. Ja buduję rogacza z podwójnym garażem (C-110 a) z tym, że garaż i kotłownia są nieco wydłużone. Na sam garaż z kotłownią wyszło mi 15 belek, każda długości 630 cm. (szerokość garażu w osiach to 625 cm). Na sugestię kierbuda zrezygnowałem z belek 390 cm. Ten wymiar był wymysłem architekta, który założył, że belki 630 cm będą prostopadle nad kotłownią i połową garażu, a nad drugą połową zaplanował właśnie belki 390 cm ułożone wzdłuż. Dołożył HEB-240 aby móc podeprzeć belki 390 cm. Niestety to dodatkowy (znaczny) koszt i zrezygnowałem z wizji architekta. Nad jadalnią , kuchnią i salonem wyszło 13 x 570cm, nad sypialnią 6 x 450 cm, holem 3 x 510 cm, pom. gospodarczym 2x240 cm. Tam gdzie zabraknie i zostaną dziury zaplanowana jest wylewka betonowa. Wymiary części mieszkalnej budynku pozostawiłem bez zmian (jak w orginalnym projekcie), a wydłużyłem tylko garaż z kotłownią. Do tego zestawu kupiłem 780 szt. pustaków, ale nie wiem czy starczy czy może zabraknie. A tak żeby się pochwalić, to w zeszłym tygodniu pociągnąłem prąd, wodę, zrobiłem drenaż odwadniający fundamenty, ociepliłem styropianem 10 cm EPS-100 + folia kubełkowa, a dzisiaj ułożyłem kanalizację. Jutro zostało mi sie wpiąć do głównej studni kanalizacyjnej i przekazać do odbioru fachowcom z MPGK. No i mam wsypane i zagęszczone ze 300 - 330 ton piachu. Dzisiaj przyjechało następne 60 ton. Myślę, że to wreszcie powinno wystarczyć. Jak dobrze pójdzie w piątek lub sobotę zaleję fundament chodzikiem. A tak na marginesie jaki beton (B-7,5, 10, 15) dawaliście i jakiej grubości. Rozważam czy aby pod chudzika nie położyć 5 cm styropianu (może ktoś już tak robił), a później pod posadzkę właściwą następne 10 cm. Tak jak wcześniej wspominałem dobra izolacja przede wszystkim. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mruva 07.05.2008 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2008 Walimar, na chudziak to 10, jeżeli chodzi o ocieplenie to nie jest to głupi pomysł, my też się nad tym zastanawiamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ertevu 09.05.2008 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2008 Witam , walimar napisał A tak na marginesie jaki beton (B-7,5, 10, 15) dawaliście i jakiej grubości. Rozważam czy aby pod chudzika nie położyć 5 cm styropianu (może ktoś już tak robił), a później pod posadzkę właściwą następne 10 cm. Tak jak wcześniej wspominałem dobra izolacja przede wszystkim. Jestem już ( albo właśnie na etapie instalowania doprowadzeń do grzejników ). Moje inżynierskie zacięcie nie pozwoliło na zwykłe zastosowanie takich grzejników jakie mamy w projekcie. Nie chciałem też zdawać się na "intuicję' hydraulika. Postanowiłem sprawą zapotrzebowania na ciepło zająć się "od podszewki".Firma Purmo oferuje program do tych obliczeń. Na początek trzeba było tylko zrozumieć 150 stron jego instrukcji.Podaję zapotrzebowanie na ciepło dla pokoju P1 ( ten na dole).1) strata przez podłogę- ocieplenie 9cm styropianu-54 Wat2) strata przez ścianę ( 7cm styropianu -cokół)- 28Wat3) strata przez pozostałą cześć ściany zewnętrznej 12cm styropianu -110Wat4) strata przez okno-202 Wat !!5) strata przez ścianę z garażem-75Wat6) strata przez wentylację -216 Wat.!!W sumie wynika ,że zapotrzebowanie tego pokoju na ciepło wychodzi 734 Wat.czyli strata przez podłogę nie stanowi nawet 10 % całości.Myślę ,że przeanalizowanie tego prostego przykładu będzie dla każdego budującego się pouczające.Pozdrawiam wszystkich . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mruva 09.05.2008 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2008 Witaj Ertevu po dłuuugiej przerwie, czy mógłbyś się podzielić ze mną (czytaj laikiem inźynieryjnym) jakiej mocy grzejniki chcesz zastosować w poszczególnych pokojach?. I jeszcze jedno, a gdzie się podziały Twoje zdjęcia z budowy domku ?. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
walimar 10.05.2008 00:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2008 Witam , W sumie wynika ,że zapotrzebowanie tego pokoju na ciepło wychodzi 734 Wat.czyli strata przez podłogę nie stanowi nawet 10 % całości. Myślę ,że przeanalizowanie tego prostego przykładu będzie dla każdego budującego się pouczające. Pozdrawiam wszystkich . Czy te 10% procent to dużo czy mało, to oczywiście sprawa dyskusyjna. Ponieważ i ja jestem laikiem w temacie tego rodzaju wyliczeń mam prośbę, czy możesz podać jakie będą (teoretyczne) straty przy zastosowaniu 15 cm izolacji podłogi (styropianem) i czy te wyliczenia w podobny sposób odnoszą się do ogrzewania podłogowego jak i standardowego (grzejnikami ściennymi). Podstawowe pytanie: czy dodatkowa inwestycja w 5cm styropianu pod częścią mieszkalną domu (ok. 4m3 = ok. 700 zł) ma sens ekonomiczny i kiedy się zwróci. Ja swoją skromną wiedzę czerpię chyba tak jak większość z czasopism budowlanych i internetu. Coraz więcej osób (specjalistów i inwestorów) wyraża opinię, że nie powinno się zbytnio oszczędzać na termoizolacji (zwłaszcza na etapie budowy). Energia na pewno nie potanieje, a późniejsze docieplenie pewnych elementów budynku praktycznie już nie będzie możliwe (lub za jakie pieniądze). No cóż kilka tysięcy włożyłem w ponad 400 ton piachu to jak dołożę jeszcze kilka w grubszą izolację, to chyba nie zbankrutuje, a może zaoszczędzę. Najwyżej kupię tańsze baterie lub glazurę. To można wymienić bez problemu po roku czy trzech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ertevu 10.05.2008 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2008 Witajcie, wieczorem odpowiem na wszystkie pytania. Zdjęcia są już nieaktualne - więc ich nie dołączam . ( w starszych postach pewnie pozostały). Wieczorem spróbuję też dodać nowe zdjęcia- szczególnie dachem chcę się pochwalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mruva 10.05.2008 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2008 Z niecierpliwością czekamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ertevu 10.05.2008 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2008 Witam,więc najpierw obliczenia dla podłogi ze styropianem 15cm . Zapotrzebowanie na ciepło dla tego pokoju będzie wynosiło wówczas 719 Wat. Wnioski: Jak z przedstawionego przykładu wynika , najwięcej ciepła będzie nam uciekało poprzez okna( oraz drzwi wejściowe) oraz poprzez wentylację. Na okna sposób jeden- nie zwiększać ich niepotrzebnie, zadbać o to , aby zewnętrzny styropian "leżał " na ościeżnicy i maksymalnie ją zasłaniał. Wentylacja - tu aż się prosi rekuperator.Ale jest też prostsze rozwiązanie. Wstawiać wszędzie ( z wyjątkiem garażu i kotłowni ) kratki z żaluzjami. Jeżeli jakiś pokój jest tylko " gościnnym " powietrze w nim nie musi być wówczas wymieniane co godzinę ( zgodnie z normą) i tam kratki mogą być wówczas " przymknięte".Z przeprowadzonych obliczeń wynikają też następne zaskakujące wnioski. Izolacja termiczna pomiędzy pomieszczeniami na parterze a poddaszem jest zbędna ( z wyjątkiem pomieszczenia nad garażem , ale o tym za chwilę ). Styropian ten ( w projekcie 4 cm ) spełnia tylko funkcję wyciszenia akustycznego.W przypadku stosowania legarów pod podłogę drewniana - trzeba coś podłożyć pod te legary. Będę wdzięczny jeżeli mi ktoś podpowie co należy zastosować w tym miejscu. Wracając do pomieszczenia nad garażem . Ponieważ zakłada sie ,że temperatura w garażu będzie wynosiła 5 stopni , to jest ona nawet niższa niż temperatura gruntu 8 stopni. Zatem nad garażem powinno być nawet lepsze ocieplenie niż przewidziane jest dla podłogi na gruncie , a więc powinno tam być przynajmniej 10 cm ( a nie 4 cm jak w projekcie ). Być może kogoś z kolei zainteresuje jaki wpływ na grubość wełny w stropie na poddaszu na sumaryczna stratę ciepła - podam więc te straty ciepła dla pokoju na poddaszu oznaczonego 2.4 dla dwóch grubości waty - 20 i 25 cm . A więcdla 20 cm wychodzi ( ciepła ) 848 Wat , dla 25cm -821Wat. Tu również najwięcej ciepła będzie nam uciekało poprzez drzwi balkonowe-185 Wat, okno 88wat oraz wentylację 292 Wat i tu należało by skupić uwagę .Powyższe obliczenia robiłem dla temperatury zewnętrznej -24 stopni. Jeżeli będzie na zewnątrz cieplej - aż tyle ciepła uciekać nie będzie.Na zakończenie chce spełnić prośbę mruvy . Oto te wyliczenia. pokój na dole - kaloryfer CV22-60/1,10Salon - dwa kaloryfery CV22-60 /0,90 , Jadalnia- podłogówka , powierzchnia 7,3 m2 raster 0,15m, kuchnia -podłogówka , powierzchnia 6,7 m2 raster 0,15mhol dolny - podłogówka , powierzchnia 4m2 , raster 0,35 młazienka dolna -podłogówka , powierzchnia 1,45 m2 , raster 0,20msień -podłogówka, powierzchnia 3m2, raster 0,1 mpom. gosp. - podłogówka 2m2 , raster 0,15 mgaraż -kaloryfer CV11-60/0,60 kotłownia-kaloryfer CV22-60/0,70łazienka górna - podłogówka , powierzchnia 10m2, raster 0,1msypialnia 1- kaloryfer CV22-60/1,20sypialnia 2-kaloryfer CV22-60/1,10sypialnia 3-kaloryfer CV11-60/1,10strych gospodarczy - 2 kaloryfery CV22-60/1,00oznaczenia np. CV11-60/1,00 oznacza kaloryfer typu V ( doprowadzenie od dołu ) pojedyńczy o wysokości 60 cm i szerokości 1,00 metra.CV22 oznacza kaloryfer podwójny.Powyższe obliczenia zostały przeprowadzone dla ściany Porotherm 30 cm plus ocieplenie styropian 12cm , ocieplenie stropu wełna 20cm , grubość styropianu w podłodze 9cm , założona najniższa temp. zewnętrzna - 24 stopni, założone ,że kaloryfery będą zasilane wodą o temperaturze +60 stopni , a podłogówka +45 stopni.Z góry uprzejmie proszę , aby te wyliczenia potraktować " jako osobiste poglądy " autora " za które redakcja " czyli ja " nie bierze żadnej odpowiedzialności. Proszę też z góry o nie stawianie mnie w kłopotliwej sytuacji i wysyłanie próśb o wyliczenia dla innych scian.Na koniec obiecane zdjecia budowy dachu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mruva 11.05.2008 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2008 Ertevu - super ta dachóweczka (jak się nazywa?), wygląda rewelacyjnie. Czy ten program do wyliczeń jest dostępny na stronie Purmo?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ertevu 11.05.2008 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2008 Witaj mruva ,Dachówka , to zwykła ( nieangobowana ) ceramiczna karpiówka z Krotoszyna , a program jest ogólnie dostępny w zakładce " programy komputerowe " na stronie Purmo.pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Alfzmelmack 12.05.2008 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2008 Hej , Ertevu możesz napisac ile szt na dach tej karpiowki idzie i jaka cena takiego dachu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ertevu 13.05.2008 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 Hej , Ertevu możesz napisac ile szt na dach tej karpiowki idzie i jaka cena takiego dachu. Pozdrawiam Witam , jeżeli ktoś zastanawia się nad karpiówką - musi wziąć pod uwagę trzy sprawy- jest to dachówka ciężka , droga i trudna do ułożenia. Po kolei - metr kwadratowy tej dachówki waży ok. 70 kg. Niezbędne zatem są pogrubione przynajmniej do 18 cm krokwie. Na dach " weszło " 8400 szt po ok.1,5 zł , ale do tego szczytowa , gąsiory, kominki , razem plus rynny- kosztowało to 23 tys. ( w tym 22 procent Vat). Po trzecie dekarze niechętnie ją układają , bo taka dachówka nie ma " zakładki".Chodzi o to , z natury jeden element układa się obok następnego - na styk . Problem występuje wtedy gdy dach nie ma geometrycznie równych wymiarów, a tak jest najczęściej. W przypadku dachówek zakładkowych tę różnicę w wymiarach po prostu " gubi się " zbliżając , lub rozciągając dachówki w ramach " zakładki". Wtedy nawet inwestor nie będzie świadomy ,że ma nierówny dach , chyba ,że nierówności są naprawdę duże..Tutaj nie da się ani rozciągnąć ( bo powstały by nieestetyczne szczeliny ) , ani oczywiście ścisnąć. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mija74 13.05.2008 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 Hej! Mam pytanie do tych, którzy są juz po fundamentach - kopaliście ręcznie czy koparką? Jeśli koparka to ile czasu to zajęło no i jak cena takiej usługi? Zaczynam ustalac harmonogram prac - w sierpniu ruszamy Pozdrawiam budujących! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ertevu 13.05.2008 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 Hej! Mam pytanie do tych, którzy są juz po fundamentach - kopaliście ręcznie czy koparką? Jeśli koparka to ile czasu to zajęło no i jak cena takiej usługi? Zaczynam ustalac harmonogram prac - w sierpniu ruszamy Pozdrawiam budujących! Zdecydowanie do zdjęcia humusu trzeba zatrudnić koparkę. Czas jej pracy 2-3 godz. Wynagrodzenie ok. 300 zł. Jeżeli przyjedzie od razu z wywrotką - usuwany humus zawiezie w inne miejsce działki aby nie przeszkadzał.Przed wjazdem koparki trzeba orientacyjnie samodzielnie zaznaczyć obrzeża budynku. Natomiast po wyjeździe koparkowego na teren budowy bezwzględnie musi przybyć geodeta i dokładnie wyznaczyć usytuowanie domu. Należy wcześniej uzgodnić z ekipą budowlaną ile i gdzie chcą mieć paliki. Tę informację należy przekazać geodecie co najmniej jeden dzień przed jego wizytą gdyż musi mieć czas na zciągnięcie tzw. współrzędnych z wydziału kartografii.. Po zciągnięciu humusu resztą , czyli kopaniem rowów pod ścianki fundamentowe zajmą się już budowlańcy. Koparka byłaby nieodpowiednia . Oni zrobią to dokładniej , wężej ( a każdy niepotrzebny cm , to potem większa ilość wlewanego betonu) i nie uszkodzą dna wykopu. Ach miłe ,miłe początki... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pa-ma 13.05.2008 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 zebranie humusu - potwierdzam bez koparki będzie baaardzo ciężko!!!U nas pracowałla kilka godzin, ale operatorem był kuzyn i od razu ziemię rozwoził po działce wyrównując ją.godzina pracy koparki - różnie w cz-wie to ok 90 zł/ha teraz się pochwalę....przed niedzielą dekarze skończyli układać dachówkę. mimo że jeszcze nie ma pełnego połysku (zakurzona ) to i tak nam się bardzo podobawrzuciłem kilka zdjęć do albumupozdrP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.