Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ogrzewanie gazowe w kamienicy jak sobie z nim poradzić?

dolle

Recommended Posts

Witam na wstępie dodam, że jestem laikiem w tej dziedzinie od dzieciństwa wychowywałem się ww. kamiennicy ogrzewanej za pomocą piecy kaflowych do ogrzania ciepłej wody służy bojler "kolumienka" na drewno. Myślę nad zmianą tego mało wygodnego ogrzewania na coś bardziej komfortowe. Drugim powodem jest to że taki rodzaj ogrzewania może znacząco podnieść jego wartość w przypadku przyszłej sprzedaży, no i oczywiście ułatwi znalezienie kupców. Aktualnie mieszkam z rodzicami których wiek nie pozwala na tak sprawne jak kiedyś opalanie mieszkania więc moja obecność w nim jest praktycznie obowiązkowa w przyszłości planuje zakup dla nich małego mieszkanka w bloku ponieważ utrzymywanie takiego "molocha" dla dwójki osób będzie nonsensem.

Charakterystyka budynku:

Mieszkanie na pierwszym piętrze o powierzchni ogólnej 77mkw(Widoczne na obrazku bez klatki). wysokość pomieszczeń to średnio 3m od podłogi ocieplone przez sąsiadów na całej powierzchni użytkowej od sufitu tylko częściowo w jakiś 30% pozostałe 70 % to nieogrzewany strych.

Ściany to oczywiście niedocieplona cegła o grubości ok 40cm z tynkiem ściana południowa częściowo 20% długości docieplona przez sąsiada następnie niezupełnie odsłonięta ponieważ wchodzi na podwórko na którym wis a wis ciągnie się na całej długości identyczna do mojej kamienica. Od zachodu jedna ścianka 3m ocieplona od środka. Ściana północna i wschodnia odsłonięte na całej długości

Mieszkanie ma układ szeregowy pokoje przejściowe jak w jednym długim korytarzu oddzielonym drzwiami okna w całym mieszkaniu plastikowe klatka schodowa nieogrzewana drzwi wejściowe do wymiany obecne nie są zbyt szczelne.

Moje pytanie brzmi