tygrysio 07.01.2011 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 Witam Od jakiegoś czasu (w zasadzie od zimy) obserwuję dziwne plamy o nieregularnych kształtach na elewacji (tynk Akrylowy). Otóż plamy tak jakby pojawiają się wraz z roztopami (tak mi się przynajmniej przypomina) a delikatnie , choć nie do końca wysychają na mrozie. Nie sądzę że to coś z instalacja wodną - gdyż wtedy chyba po drugiej stronie miałbym mokro pod szafkami Macie może jakiś pomysł co to może być ... żeby nie dać się wykonawcy "spuścić na drzewo" i domagać*się usunięcia tego nieciekawego efektu. Może to gdzieś parapetem cieknie ? ... ale czy wtedy ta plama nie ciągneła by się od parapetu do dołu (poprzednio tego co widać*pod jednym z parapetów nie było - co daje mi do myślenia ze to dwie oddzielne przyczyny) Zresztą na drugim obrazku ta "wyschnięta" też wyszła sama z siebie http://img412.imageshack.us/img412/5535/img0181bj.th.jpg http://img814.imageshack.us/img814/5279/img0182l.th.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leszeq 07.01.2011 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 Na 100% przeciekają parapety. Efekt który widzisz, to zaciekająca woda na połączeniu parapetu z oknem. W wyniku tej nieszczelności woda zacieka pod warstwę izolacji i wypływa na połączeniach płyt styropianowych. Dlatego właśnie kształt tych plam jest owalny. Na jednym ze zdjęć widać wyraźnie, że plamy powstają co około 50 cm, czyli tyle co wysokość płyty styropianowej.Szczerze mówiąc, to te parapety wyglądają jakby miały spadek do okna, zamiast od okna na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tygrysio 07.01.2011 15:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 (edytowane) Dziękuję Ci ... szczerze to chyba chciałbym by to były parapety ( to zmora tego domu - raz spadek dwa brak obróbki po bokach .... tylko silikon) bo nie wyobrażam sobie teraz "skuwania" elewacji demontowania kuchni w celu wyeliminowania przecieku instalacji ....W takim razie chyba wymuszę na wykonawcy wymianę ich na normalne blaszane. Możesz mi powiedzieć jaki prawidłowy spadek mieć powinny ? Edytowane 7 Stycznia 2011 przez tygrysio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leszeq 07.01.2011 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 Parapety powinny mieć około 2 cm spadku. Taki spadek zapewnia prawidłowe odprowadzenie wody, a jednocześnie wygląda estetycznie. Zbyt duży spadek parapetu nie wygląda dobrze.W przypadku parapetu klinkierowego ważne jest, żeby dobrze zaspoinować płytki i uszczelnić połączenie parapetu z oknem. Zamiast silikonu lepiej jest użyć jakiegoś uszczelniacza, ja zawsze to robię Sikaflex 11FC, można go kupić w kilku kolorach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tygrysio 07.01.2011 16:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 Dziękuję Ci bardzo za pomoc - jutro jade poszukać opisanego przez Ciebie preparatu i mam nadzieję napisać że efekt ustąpił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jar.os 07.01.2011 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 te parapety to kamień? na moje oko to granit , czy mają nacięcia w poprzek równo z glefami ? i czy mają pod spodem nacięcie wzdłuż , tzw kapinos? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tygrysio 08.01.2011 18:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 Chyba raczej klinkier ..... Mają nacięcia między elementami z klinkieru (Od okna do zew.- uszczelnione silikonem ) natomiast za kapinos niestety służy samodzielnie zrobiona warstewka kleju/silikonu od spodu. Niestety w marketach budowlanych nie udało mi się znaleźć produktów SikaFlex .... jutro druga próba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tygrysio 19.01.2011 16:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Kontynuując temat plam na elewacji .... dość dziwnie wygląda u mnie okolica drzwi balkonowych. Śnieg był odgarnięty z balkonu na bieżąco - płytki teoretycznie mrozoodporne. Pomimo kilkunastu już słonecznych dni z dodatnią temp. to nie schnie http://img151.imageshack.us/img151/1218/zdjciel.th.jpg http://img213.imageshack.us/img213/2729/zdjcie2b.th.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 19.01.2011 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 a jaki masz tynk polozony??nie mineralny przypadkiem??pod tynkiem jest grunt??czy polozyli tynk na klej bez gruntu o zgrozo??balkon zostal uszczelniony porzadnie??czy wewnatrz tez masz takie plamy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tygrysio 19.01.2011 18:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 a jaki masz tynk polozony??nie mineralny przypadkiem?? pod tynkiem jest grunt??czy polozyli tynk na klej bez gruntu o zgrozo?? balkon zostal uszczelniony porzadnie??czy wewnatrz tez masz takie plamy?? Z tego co wiem to akrylowy tynk. Niestety nie odpowiem Ci na pozostałe pytania bo kupowałem dom już w stanie otynkowanym. Natomiast skłaniał bym się ku temu ze coś nie tak jest z balkonem bo miałem faktycznie problemy z odchodzeniem farby po wew. stronie ścian przy oknie. Pmogło zasilikonowanie miejsc gdzie płytki na balkonie dochodza do ściany. Ale to co teraz widzę bardzo mnie niepokoi PS. Co masz na myśli pisząc czy balkon jest porządnie uszczelniony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 19.01.2011 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 akrylowy powiadasz - nie znam sie specjalnie ale czy tynk akrylowy moze podciagac wode kapilarnie??moze ktos sie wypowie wiem na pewno ze u Ciebie musi byc sporo wody pod plytkami - w wylewce dlatego byly problemy od wewnatrz a teraz wychodzi na zewnatrz dla odmianyklej pod tynkiem (badz tynk) podciaga wode i efekt masz widoczny powodem tego wszystkiego jest nie odpowiednie zaizolowanie warstw pod plytkami na balkonie: brak papy pod wylewka i folii, izolacja nie jest wywinieta na sciany, brak izolacji pod plytkami - przez fugi zamaka wylewka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tygrysio 19.01.2011 19:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 (edytowane) Dziękuję Ci za odpowiedz - Możesz mi powiedzieć jak moge sprawdzić postawioną przez Ciebię teorię - Dom jest na gwarancji - i myślę że nie było by problemu z poprawką. Ewentualnie co musze zrobić by pozbyć się problemu Przepraszam jestem laikiem w temacie budowy dlatego kupiłem "gotowca" i niestety pewne niuanse teraz wychodzą \ Co ciekawe w zeszłym roku tego nie zaobserwowałem .... dodatkowo napiszę iż faktycznie dużą winę może mieć położenie płytek - ekipa była fatalna ..... te balkony to był ich test którego nie przeszli i dalej nic nie robili Edytowane 19 Stycznia 2011 przez tygrysio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 19.01.2011 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 tu w watku masz jak to wykonac poprawnie:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?49531-Przeciekaj%C4%85cy-taras-ciekn%C4%85cy-sufit-pomocy!!!!!!!!!!!!!!!&p=4502351#post4502351 sprawdzic to raczej ciezko bez skuwania plytek - ale ze to prawdziwa teoria swiadczy to co masz na scianie wylewka i plytki na balkonie byly przed kupnem czy konczyles po kupnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tygrysio 20.01.2011 07:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 (edytowane) Jesli to "tylko" kwestia zerwania płytek to nie ma problemu. Bardziej bym się przejął gdyby na etapie konstrukcyjnym tego balkonu coś było źle zrobione. Płytki kładłem po zakupie. Była tylko wylewka. Dlatego zastanawiam się o jakiim wywinięciu izolacji, papy, folii piszesz .... nic takiego nie widziałem Patrząc na "tutorial" z wątku który zacytowałeś to miałem wpływ na dwa ostatnie punkty. I niestety ale nawet w nich udało mi się popełnić błąd ... pod płytki poszła tzw "folia w płynie" taka jak do łązienek itp. Mam szczerze nadzieje że wystarczy zdjąć płytki położyć masę i to załatwi problem. -wysuszyc plyte, zagruntowac-wykonac okucie z blachy po zewnatrz plyty-ewentualna warstwa tworzaca spadek-zagruntowac warstwe spadkowa-polozyc pape temozgrzewalna, wjechac z nia na okucie-folia budowlana czarna-styropian xps-grubosc jaka sie zmiesci-folia budowlana czarna-wylewka cementowa, zagruntowac-masa hydroizolacyjna dwuskladnikowa do stosowania na zewnatrz, zadna folia w plynie-one sa do wnetrz-plytki Edytowane 20 Stycznia 2011 przez tygrysio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 20.01.2011 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 (edytowane) nie wiem czy tylko kwestia zerwania plytek i polozanie masy uszczelniajacejnie widzialem jak to bylo robione i moge sie tylko domyslac - nawet jak sa warstwy jakie byc powinny to sa pewnie bledy w wykonaniu - zreszta efekt widziszna pewno nie jest szczelny styk cokol-plyta balkonu - sam silikonowales i troche pomoglo a co z reszta to nie wiemdomyslam sie ze wylewka jest cala mokra, a jesli sa jakies folie to na nich stoi wodamoze plyta balkonu ma przeciw spadek zerwanie wylewki i polozenie izolacji plyty balkonu - papa z wywinieciem na sciany (powinno byc pod elewacja) zapewnia ze woda nie dostanie sie do scianynie wiem czy masz styropian(powinien byc nie nasiakliwy) i czy sie on zmiesci, nastepnie folia (jedna na pape wywinieta na sciane jak papa) i druga na styropian gdy go masz powinna byc wywinieta na elewacje i na niej wylewka - nadmiar folii obcinasz zgodniez gora wylewki, nastepnie mase hydroizolacyjna nakladasz na wylewke i na elewacje do wysokosci cokolu (dobrze jest zatopic w niej siatke elewacyjna po calosci a jesli nie to na pewno na styku cokol-wylewka dac siatke) i na to plytki teraz sprawa wyglada tak ze to ten od ktorego kupiles dom powinien wykonac warstwy balkonu tak:-wysuszyc plyte, zagruntowac-wykonac okucie z blachy po zewnatrz plyty-ewentualna warstwa tworzaca spadek-zagruntowac warstwe spadkowa-polozyc pape temozgrzewalna, wjechac z nia na okucie, wyjechac na sciany (pod elewacje)-folia budowlana czarna, wyjechac na sciany (pod elewacje)-styropian xps-grubosc jaka sie zmiesci-folia budowlana czarna wyjechac na sciany (na elewacje)-wylewka cementowa, zagruntowac i to on powinien doprowadzic balkon do stanu uzywalnosci i osuszyc sciany a masa hydroizolacyjna i plytki w Twoim zakresie tak sie to powinno wykonac bez wzgledu czy balkon czy balkon nad wykuszem - roznica to tylko grubosc izolacji termicznej Edytowane 20 Stycznia 2011 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.