Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

sufit podwieszany-jakiej grubości deski-belki


Recommended Posts

Witam!!!! Mam pokój o wymiarach 4x5,5m i wysokości 3,3m. Chciałbym obniżyć sufit w połowie pokoju o jakieś 30cm a w drugiej połowie o 10cm gdyż znajduje się tam antresola.Stropy w mieszkaniu są niestety drewniane a sufity trzcinowe.Z racji tego ,że kamienica jest przed wojenna boję się mocowania profili do desek które są pod warstwą trzciny i chciałbym zamontować kilka belek-desek wzdłuż pokoju tzn w wymiarze 4m. Moje pytanie brzmi:Jaki wymiar powinny mieć deski-belki jeżeli chodzi o ich grubość aby utrzymały ciężar płyt gipsowych wraz ze stelażem?

Z góry dziękuję za pomoc.

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie dopuszczasz odkształcenie się sufitu? 0, 5mm, 10mm, 15mm, 30mm.

Przyjżyj się podłodze gdzie w jakim kierunku są mocowane deski podłogowe a identyczny układ belek stropowych powinieneś mieć na stropie.

W tych miejscach zamocujesz do sufitu /przez deskowanie do belek/ wieszaki lub uchwyty wkrętami do drewna nie mniej jak 4x75. Do nich zamocujesz profile sufitowe CD w zależności od układu belek wykonać będziesz mógł do wyboru stelaż jednopoziomowy lub dwu poziomowy /oba występują w wersji krzyżowej choć pierwszy typ może być podwieszonymi pojedyńczo profilami nosnymi/ w rozstawie profili nośnych /te do których będą mocowane bezpośrednio płyty/ nie więcej jak 50cm dla płyty pełnych i 33cm dla płyt akustycznych perforowanych.

Edytowane przez DIY
poprawka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To byłoby spore obciążenie dla stropu mimo że sufit podwieszony jest konstrukcją raczej lekką. Przed mocowaniem trzeba się koniecznie upewnić, czy obciążenie nie będzie nadmierne. Zależy to od:

 

- ciężaru poszycia, czyli grubości i wymiarów zastosowanych płyt gipsowo-kartonowych;

- rozstawu profili, który dostosowuje się do ciężaru poszycia oraz sztywności płyt;

- elementów do mocowania profili do stropu - ich nośność musi być wystarczająca, by przenieść wszystkie obciążenia (masę metalowego rusztu i poszycia oraz obciążenia dodatkowe, np. ciężar opraw oświetleniowych i lamp).

Deski bym sobie darował - za ciężkie są, lepiej już jakieś PCV. Można np. zrobić też coś w rodzaju wzmocnienia jakie są w samochodach rajdowych - jest taka belka wzmacniająca poszycie dachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja proponuje ci jednak rozwiązanie najprostsze, łącznik es przykręcony wkrętem 4x75 do desek które są pod trzciną gwarantuje ci że jeśli tynk nie sypie ci się na głowę to i sufit z płyt nie spadnie.

W ramach ciekawostki powiem tyko że rigips dla sufitu ognioodpornego z podwójnej płyty każe dawać łącznik es co 100 cm i dodatkowo taki sufit może być obciążony dociepleniem max 15kg/m2 więc nie tragizujmy i nie róbmy na wyrost bo za sztywny sufit ma tendencje do pękania tak samo jak za słaby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...