compi 09.01.2011 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 Niestety płyta podłogowa została już wykonana. A pod nią 10cm styropianu na folii i przykrytego folią, jako izolacja przeciwwilgociowa. Przyznam, że podczas prac nie zastanawiałem się nad sensem takiego wykonywania tego etapu. Zrobione wg projektu, jedynie grubość zniejszyłem z 15cm do 10. Może są jakieś zalety takiego rozwiązania? Etap do wykonania to wylanie anhydrytu na 6-7cm warstwie styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 10.01.2011 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 typowe kopiuj wklej projektanta:) wkleil opis plyty nad garazem nieogrzewanym jako opis plyty na gruncie:)gdzie byl kierownik??jesli bedzie ogrzewanie podlogowe to daj min 10 a najlepiej 15cm styro pod wylewkiwylewke najlepiej cementowa, przy anhydrytowej porzadnie uszczelnic styk sciana podloga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 10.01.2011 16:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 (edytowane) Dzięki za opinię. Nie podobało mi się to od początku, ale w ferworze walki leciałem jak narysowali. Nie jest różowo, ponieważ te pseudo ocieplenie pod płytą ma nie 15, a 10cm(i tak chyba stracone), a do dolnej krawędzi drzwi mam wyliczone 13cm. Więc podłogówka około 6cm, 1cm na okładziny(brak parkietów) i pozostaje mi 6cm na izlolację. Hmmm, papierowy kierownik jest również konstruktorem budynku. Jak widać nie był to dobry wybór....Na zewnątrz fundamentów mam 6cm styroduru zachodzącego na tę płytę. Od góry częściowo obejmie ją również styro z głównego docieplenia, więc będzie prawie 15cm. Niżej nie da się zejść ponieważ mam już grunt 15-20cm(najniższa wartość) pod końcen ściany fundamentowej . Edytowane 10 Stycznia 2011 przez compi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 11.01.2011 23:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 (edytowane) jesli to Cie urzadzi i nie przekroczysz finansow to sa zamienniki, ktore izoluja znacznie lepiej przy tej samej grubosci warstwyjednak jeszcze tego nie stosowalem, poniewaz nie bylo potrzeby jest jeszcze wyjscie z wycinaniem plyty-podbetonki przy scianach na szerokosc np 10 cm i wsuniecie tam styropianu xps, odetniesz podbetonke od sciany fundamentowej i zniwelujesz straty - to jednak ryzykowne gdy bledy w podbudowie, choc moze sie udacniech inni ocenia Edytowane 11 Stycznia 2011 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 12.01.2011 14:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 Analizowałem to cały dzień. Czekam jeszcze na opinie ludzi podpisanych pod tym projektem. Niech się wysilą. Na dzień dzisiejszy stanęło na tym, że dokleję do ściany fundamentowej dodatkowe styro, ale tylko w górnej części, tak aby płytę podłogową bardziej odciąć od zewnątrz. Jedynym kłopot to konieczność porządnego zaizolowania tego, nazwijmy to nawisu, od wilgoci. Później otoczy to docelowo 30cm opaska z płukanego kruszywa10-30mm. Po takim zabiegu odcięty jednocentymetrowym paskiem styropianu od ścian zewnętrznych anhydryt, razem z prawie całą płytą podłogową, będą porządnie izolowane docelowym 15cm ociepleniem zewnętrznym. Tak mi się przynajmniej wydaje. chociaż wiem, że to ewentualnie tamtędy część ciepła może emigrować. Cięcie zbrojonego betonu zagroziłoby w ogóle sztywności budynku. Teraz mogę być spokojny bo raczej nie grożą mi jakiekolwiek drastyczne ruchy budynku(strop jest również lany). Porównam jedynie koszt zakupu styro podłogowego w standardzie do tego o wyższej lambdzie. Nie wiem na ile czytelna będzie moja idea, ale proszę o jakiekolwiek wnioski. http://img593.imageshack.us/img593/9236/izolacjapodogi.jpg Uploaded with http://imageshack.us]ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 12.01.2011 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 Cięcie zbrojonego betonu zagroziłoby w ogóle sztywności budynku. Teraz mogę być spokojny bo raczej nie grożą mi jakiekolwiek drastyczne ruchy budynku(strop jest również lany). otoz ciecie tegoz betonu nie zaszkodzi budynkowi wogule - nawet jesli lany z fundamentem budynek stoi na fundamencie - a ten nie potrzebnie zbrojony beton jest podbetonka, na nim opiera sie posadzka tylko, czasami dzialowki a co do docieplenia z zewnatrz na pewno pomoze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 12.01.2011 18:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 Dzięki. Nie będę tu przytaczał wątków, w których czarno na białym pokazywano zalety takiej płyty podłogowej jaką mam u siebie. Świadomie przepłaciłem za zbrojony element konstrukcyjny, zamiast lać na ubitym piachu jastrych. Jest to konsekwencja wyboru wykończenia podłóg w większości gresem(podłogówka jako system grzewczy), i to nie najtańszym. Pozapadane podłogi w dużym holu i salonie z półotwartą kuchnią nie pozwalały zasnąć. Glinę, taką ścisłą, mam na 130cm od rozpoczęcia wykopów. Teraz pewnie ze 150cm. Na niej leżą ławy i dalej już tylko piach. Teoretycznie bezpiecznie. Wolałem jednak nie ryzykować i postawić dom mocny konstrukcyjnie. Teraz perspektywa cięcia zbrojonej płyty po prostu mnie przeraża. Byłoby to posunięcie praktycznie niweczące nasze wybory. Wpakuję centymetrowe styro i będę wieżył, że odetnie z dodatkowym ociepleniem fundamentów ewentualny mostek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 12.01.2011 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 bedzie dobrze mam taka plyte jak Ty tylko nie zbrojona na porzadnie ubitym klincu gr 30-40 cm plyty zbrojone sie wykonuje i owszem w piwnicach przy wysokim poziomie (cisnieniu) wod gruntowych - plyta dociskowa izolacji ciezkiejpozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 12.01.2011 20:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 Hehe, będzie dobrze po wycięciu czy w ogóle będzie mi dobrze? Ja klińca pod spodem nie mam, a i z zagęszczaniem nie wnikałem zbyt mocno, bo "płyta zbrojona".... Pewnie tylko specjalista fizyk byłby wstanie policzyć tę przegrodę przy styku płyta-ściana ocieplenie zewnętrzne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 12.01.2011 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 (edytowane) wogule bedzie dobrze:) wiekszosc ma podobnie jak Ty - ja rowniez - podbetonka styka sie ze sciana fundamentowachodzi tylko o to ze wyrzuciles kase w bloto na styropian, ktory przydal by sie pod wylewkana tym etapie jaki masz teraz naprawienie bledu jest mozliwe stosunkowo niedrogo, po wylewkach to juz dupa zbitaliczylem swego czasu ile ciepla ucieka przez podloge na gruncie i oplaca sie dac pod wylewke przy ogrzewaniu podlogowym 15 cm styropianuniestety u Ciebie nie ma na to miejscadociepl od zewnatrz i jest oki:) Edytowane 12 Stycznia 2011 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 12.01.2011 22:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 Liczę po cichu jeszcze na to, że płyta, nawet jeśli przejmie część ciepła to je zakumuluje(ładnie się to teraz nazywa). Bo oddać gdzie indziej niż w górę będzie jej trudno. Nie pisałem, że mam pod domem rurowy GWC, tak z 40m w mostku Tischelmanna. Nie wiem czy to istotne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 12.01.2011 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 na gwc sie srednio znam - nawet mniej - ale dobrze ze pod domem:)plyta zawsze zaakumukuje tym bardziej ze styropian pod nia:)dlatego pisalem o wycinaniu bo gdybys ja wycial przy scianach i wsunal xpsa to zamknal bys ja z bokow i od dolu styro i mialbys piekna plytke akumulacyjna bez mostkow:) - w ten sposob naprawil bys bledne umieszczenie styro ponizej plyty - dlatego tak proponowalem:)rozwiazanie z wycinaniem do dyskusji z kierownikiem - on ponosi odpowiedzialnosc i on podejmuje decyzje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 12.01.2011 22:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 I teraz widzę, że wystarczyło wykonać taki sam manewr jak przy nadprożach. Mianowicie przed wylaniem betonu do szalunku od wewnętrznej strony został dociśnięty styropian 2cm z haczykami. Po związaniu taki system nie pozwolił oderwać styro przy rozszalowaniu. Mogłem, nie zrobiłem..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 12.01.2011 22:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 coraz czesciej bedzie sie tak robic:) 2 cm malo najlepiej ok 5-6cm xpsa doklejasz do sciany fundamentowej i wylewasz podbetonke:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 12.01.2011 22:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 Teraz do mnie to dotarło. Nie wiem czy to może w wyniku niezrozumiałego opisu czy słabego rysunku. Ja ma płytę podłogową opartą na ścianie fundamentowej. Pisze o tym szczególe bo byc może sądzisz, że mam płytę laną wewnątrz ścian fundamentowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 12.01.2011 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 zakladalem ze dolewana do a nie na sciane fundamentowa jeden wniosek - obaj bedziemy deczko madrzejsi na przyszlosc:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 12.01.2011 23:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 Heh, a tak się starałem być precyzyjnym w opisach....Wróćmy więc do początku. Płyta mająca około 14cm będzie ocieplona z zewnątrz +- w połowie 15cm styropianu, a wpołowie 12cm. Pod nia jest 10cm, nad nią będzie około 6-7. gdzie są potencjalne zagrożenia? Jeśli nie straciłeś już cierpliwości to poświęć mi jeszcze odrobinę czasu : D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 12.01.2011 23:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 (edytowane) w dokladnosci wykonania:)u Ciebie juz wiecej wykombinowac sie nie da aby zmniejszyc straty i masz rozwiazanie poprawne biorac pod uwage co napisales wczesniej jesli nie mozesz zwiekszyc grubosci styropianu pod wylewka to daj taki o jak najnizszej lambdzie - wiecej zrobic nie dasz rady ps - opisy nie sa wcale takie zle, sugerowalem sie pierwszym zalacznikiem - rysunkiem Edytowane 12 Stycznia 2011 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 12.01.2011 23:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 mam cos dla Ciebie, przegladnij i przeczytaj na spokojnieKoszty ogrzewani .zip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 13.01.2011 10:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Dzięki za ten plik. Bardzo ładnie to zostało ujęte w tych tabelkach. Jak zwykle będą różne pytania dla każdego z budynków. Ja mam już pierwsze, co z generalnie nieogrzewanym garażem i kotłownią w bryle, a zaizolowane 5cm styropianem na ścianie wewnętrznej od reszty pomieszczeń? Mam kubaturę garażu i kotłowni wrzucać do obliczeń, czy ich nie uwzględniać? Płyta podłogowa jest ciągła dla tych pomieszczeń, ale już nie będzie z góry niczym izolowana(pozostała część domu będzie wyższa o wartość izolacji, anhydrytu i okładzin).Wracając do podłogi. Konkluzja odnośnie tego elementu była prosta. Przekroczenie wartości 15cm izolacji pod nogami mija się z celem. Porównując to z moim dylematem, wychodzi mi, że dramatu nie ma. Pionowo jestem zabezpieczony, ucieczka nastąpi ewentualnie w poziomie na pionowym elemencie docieplenia fundamentu i do garażu z kotłownią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.