Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kominek - jaki komin,czym podłączyć,gdzie wyczystka.


eniu

Recommended Posts

Witam!

 

Właśnie robię rozeznanie w sprawie cen rur ze stali kwasoodpornej (1.4404) o grubości ścianki 0.6 mm. Generalnie na hasło, że będzie to komin do kominka handlowcy oraz producenci robią wielkie oczy...i proponują stal żaroodporną (1.4828).

 

Przy okazji mam pytanie. Nie zdecydowałem się jeszcze na konkretny wkład, rury kupuję fi 180. Długość komina to około 8 m (od trójnika 6 - 6.5 m).

 

Po lekturze tego wątku chciałbym zrezygnować z wyczystki. Niestety mój komin to nie "dziura w stropie", tylko murowany jest od parteru (z pustaków keramzytobetonowych). Wejście do rury kominowej od wkładu nie będzie więc w "pionie". Czy jest jakaś możliwość rozwiązać ten problem? Czy jednak jestem "skazany" na wyczystkę?

 

 

Poczytaj tu:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?193539-Naprawa-komina-innowacja-czy-dyletanctwo&p=5094765&viewfull=1#post5094765

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Poczytaj tu:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?193539-Naprawa-komina-innowacja-czy-dyletanctwo&p=5094765&viewfull=1#post5094765

 

Przejrzałem wątek. Mam tylko wątpliwość co do tego kolana pomiędzy kominem a wkładem...czy 45 stopni to nie za dużo, i jak zamocować rurę kominową w kominie, w przypadku wyczystki czy wkładu idealnie pod rurą byłoby na czym oprzeć, wersja z kolanem to problem.

 

Drugi problem to kominiarz, a konkretnie odbiór kominiarski, nie będzie robił problemu z brakiem wyczystki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem wątek. Mam tylko wątpliwość co do tego kolana pomiędzy kominem a wkładem...czy 45 stopni to nie za dużo, i jak zamocować rurę kominową w kominie, w przypadku wyczystki czy wkładu idealnie pod rurą byłoby na czym oprzeć, wersja z kolanem to problem.

 

Drugi problem to kominiarz, a konkretnie odbiór kominiarski, nie będzie robił problemu z brakiem wyczystki?

 

Kolano wkleja się w ścianie(kominowej). Nawet owijając je materiałem izolacyjnym

w celach związanych z dylatacją, jest to wystarczająca podpora dla

6-8 mb rury. Kominiarza radzę sprawdzić przedtem. Również pod

kątem sprzętu do czyszczenia kwasówki.

 

Jeśli masz inna sytuację, wklej jakiś rysunek - pomogę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolano wkleja się w ścianie(kominowej). Nawet owijając je materiałem izolacyjnym

w celach związanych z dylatacją, jest to wystarczająca podpora dla

6-8 mb rury. Kominiarza radzę sprawdzić przedtem. Również pod

kątem sprzętu do czyszczenia kwasówki.

 

Jeśli masz inna sytuację, wklej jakiś rysunek - pomogę .

 

Na wstępie dziękuję za zainteresowanie.

 

Komin w tej chwili wygląda tak (niestety nie dysponuje lepszym zdjęciem w tej chwili). Pustak posiada dwa kanały - dymowy i wentylacyjny. Wentylacyjny jest od strony tych kubłów, dymowy po lewej. Z rurą a konkretnie kolanem muszę wyjść od frontu (względem ścianki za kominem).

 

W okolicy kominka z chudziaka wychodzi rura fi 160 z nawiewem do kominka. Wydaje mi sie, że najrozsądniejszy będzie wkład z bezpośrednim dopływem powietrza. Czy każdy wkład nadaje się do pełnienia roli "wyczystki"?

 

Myślałem o tych konkretnie rurach: http://allegro.pl/wklad-kominowy-rura-kwasoodporna-fi-180-1000mm-i2007462605.html

i takim kolanie: http://allegro.pl/wklad-kominowy-kolano-45-kwasoodporne-fi-180-i2031070394.html.

IMAG0035.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Josh.

Generalnie nie mam się do czego przyczepić. Jak już wybierzesz wkład,

napisz jaki. Pamiętaj,ze musisz mieć po swojej stronie kominiarza. Jeśli

Twój nie akceptuje czy nie rozumie tego co chcesz zrobić, buduj z

wyczystką. Komina ze stali szlachetnej, nie wolno czyścić zwykłą szczotą !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Josh.

Generalnie nie mam się do czego przyczepić. Jak już wybierzesz wkład,

napisz jaki. Pamiętaj,ze musisz mieć po swojej stronie kominiarza. Jeśli

Twój nie akceptuje czy nie rozumie tego co chcesz zrobić, buduj z

wyczystką. Komina ze stali szlachetnej, nie wolno czyścić zwykłą szczotą !

 

O szczocie już wyczytałem :-).

 

Właśnie wpadłem na Twój wątek http://forum.muratordom.pl/showthread.php?190755-Komin-do-kominka/page3.

 

Dowiedziałem się tam kolejnej ciekawej rzeczy...mianowicie ważna jest długość rury łączacej wkład z kominem, jak zrozumiałem dobrze jest umieścić wlot do komina ok 30 do 50 cm od stropu.

 

Rura dolotowa pewnie będzie czarna 2 mm.

 

Co do wkładu to jeszcze nie wiem, kieruje się wymaganiami:

 

- bez płaszcza wodnego

- z bezpośrednim dolotem powietrza z zewnątrz

- by mógł pełnić rolę wyczystki

- cena do 3-4 tysięcy brutto

 

W tej chwili po wstępnej analizie forum przyglądam się Tarnavie 14kW. Chętnie posłucham co mógłbyś zaproponować (może być na priv).

 

Te rury z allegro są OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Witam. Przebrnęłam już przez kilkadziesiąt tematów na tym forum, ale nigdzie nie znalazłam odpowiedzi na wszystkie nurtujące mnie pytanie Życie zmusiło mnie do zalogowania i szukania pomocy bezpośrednio. Założyłam swój wątek, ale tam nie dostałam ani jednej odpowiedzi. Moze tu mi ktoś pomoże...

Przygotowuję się do remontu 10-letniego domu. Kupiłam go niedawno. Jest w nim kominek na piętrze, ale ja chcę też go mieć w salonie - nie tylko jako ozdobę, ale też jako źródło ogrzewania (poza tym jest ogrzewanie gazowe). W salonie nie ma teraz przewodów kominowych - wszystko trzeba budować. Nie wiem tylko czy w centralnym miejscu, czy na ścianie zewnętrznej (dom jest podpiwniczony). Bezpośrednio nad salonem znajdują się dwa dziecięce pokoje, które równeiż chciałabym (aleczy się da?) ogrzać.

Jakiego rzędu mogą być to koszty? I co wybrać? Kominek? Kozę? Strasznie mi się podobają kozy "wstawione" w ceglaną obudowę oczywiście nie na ścisk, coś na wzór angielskich domów.Powiedzcie mi czy to w ogole da się zrobić.

W załączniku plan domu. Dwie czerwone plamy to ewentualne miejsca na kominek. plan1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Witam! Przymierzam się do zakupu wkładu Tarnava w grę wchodzą kominki o mocy max 18 i 21kw. 18- nastka ma odprowadzenie spalin fi 160 21kw, fi 180. Mój komin ma przekrój 14x14 naturalnie cegła h=7 lub 8m, obecnie współpracuje z "kozą" Dovre bez zakłóceń. Na oko ciąg doskonały. Po otwarciu popielnika, huczy jak piec martenowski. Ma odprowadzenie fi -150.

 

PYTANIE:

Czy mogę zaryzykować wybór 21kw z rurą fi 180 i zredukować do 160 - (Sprzedawca twierdzi, że śmiało pociągnie). Czy lepiej wziąć 18kw z fi 160?

Dodam, że wolę mocniejszy i znam obowiązujące normy. Ponadto ewentualne frezowanie lub tzw portki do komina niezbyt mi się widzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o komin to wydaję się, że najtańszym rozwiązaniem jest stalowy poprowadzony od zewnątrz stąd lokalizacja w rogu pokoju(szczytowym) wydaje się rozsądniejsza. Koza jest fajna nie wymaga dodatkowych kosztów zabudowy. Moja Dovre działa jak złoto, ale jak chcesz ogrzać pokoje na piętrze to wyłącznie wkład z rozprowadzeniem dgp, względnie z płaszczem wodnym podłączonym do centralnego ogrzewania(rozwiązanie znacznie droższe). Kozą przy dobraniu odpowiedniej mocy do powierzchni ogrzejesz jeden poziom pod warunkiem,że powietrze będzie swobodnie krążyło po całym poziomie( obrazowo w kółko) inaczej będzie grzała tylko pomieszczenie w którym stoi. Przeczytaj moje posty na forum nasze kominki dotyczące kozy, po przebudowie musiałem zrobić z nią pewną prowizorkę, żeby jeszcze się do czegoś przydała.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam.

Mam problem z kominem przeznaczonym do podłączenia kominka. Jest to komin systemowy Schiedel Rondo Plus. Budynek jest w stanie surowym a komin służy aktualnie do odprowadzania spalin z kozy (przyłącze rura czarna fi110 ok. 3m). Podczas palenia w kozie w czasie mrozów usłyszałem trzask i niestety domyślałem się już co jest grane. Wystąpiło pęknięcie (rysa) podłużne trójnika w dwóch miejscach z przeniesieniem na kolejne elementy. Dodam, że podczas prac budowlanych w kozie było regularnie palone przez ponad 2mies. Był u mnie serwisant z firmy Schiedel i stwierdził, że ze względu na obmurowanie wkładu ceramicznego ponad połacią dachu wyłącznie klinkierem (pomimo wełny zapewniającej swobodną pracę), bez pustaków, gwarancji nie uznają. System musi być kompletny od podstawy do zakończenia. Zacząłem się poważnie zastanawiać czy montaż takich systemów nie mija się z celem i trafiłem na to forum. Czytając je od od pierwszego postu jeszcze bardziej się w tym przekonaniu utwierdziłem. Co z pęknięciami których nie widać przez wlot spalin? Wątpię, że przyczyną jest brak tych pustaków ponad połacią dachu, może to problem ogólny, spowodowany temp. spalin, tylko znaczna część użytkowników nie wie o powstaniu rys i pęknięć. Poradźcie proszę co w tym przypadku robić. Zbagatelizować te pęknięcia czy od razu próbować wpuścić wkład ze stali? Załączam fotki komina zrobione przez wlot spalin.

 

Pozdrawiam

100_6007.jpg

100_5992.jpg

100_5982.jpg

Edytowane przez Jacek__k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Możesz "odpuścić" albo powalczyć z firmą (marką) Schiedel. Wcale nie musisz być na straconej pozycji. Wszystko zależy od tego ile masz czasu ...

Ale żeby powalczyć musisz być pewny że np. podczas budowy ktoś nie "przykatował" Twojego komina załadowanym do pełna węglem piecykiem. Jeżeli wiesz że tak było to co prawda tłumaczenie Pana Od Schiedla jest jak najbardziej głupie i "zrzucające na drzewo", ale samo nieuznanie gwarancji będzie już zasadne.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem z kominem przeznaczonym do podłączenia kominka. Jest to komin systemowy Schiedel Rondo Plus. Budynek jest w stanie surowym a komin służy aktualnie do odprowadzania spalin z kozy (przyłącze rura czarna fi110 ok. 3m). Podczas palenia w kozie w czasie mrozów usłyszałem trzask i niestety domyślałem się już co jest grane. Wystąpiło pęknięcie (rysa) podłużne trójnika w dwóch miejscach z przeniesieniem na kolejne elementy. Dodam, że podczas prac budowlanych w kozie było regularnie palone przez ponad 2mies. Był u mnie serwisant z firmy Schiedel i stwierdził, że ze względu na obmurowanie wkładu ceramicznego ponad połacią dachu wyłącznie klinkierem (pomimo wełny zapewniającej swobodną pracę), bez pustaków, gwarancji nie uznają. System musi być kompletny od podstawy do zakończenia. Zacząłem się poważnie zastanawiać czy montaż takich systemów nie mija się z celem i trafiłem na to forum. Czytając je od od pierwszego postu jeszcze bardziej się w tym przekonaniu utwierdziłem. Co z pęknięciami których nie widać przez wlot spalin? Wątpię, że przyczyną jest brak tych pustaków ponad połacią dachu, może to problem ogólny, spowodowany temp. spalin, tylko znaczna część użytkowników nie wie o powstaniu rys i pęknięć. Poradźcie proszę co w tym przypadku robić. Zbagatelizować te pęknięcia czy od razu próbować wpuścić wkład ze stali? Załączam fotki komina zrobione przez wlot spalin.

 

Pozdrawiam

 

Prawdopodobnie źle zamontowali Ci tzw. szalunek tracony (kompensator liniowy) w czapce komina, bardzo częsta usterka, niestety musisz wrzucić wkład DN 180 – powinien wejść, ponieważ w przyszłości jak tego nie uczynisz podczas eksploatacji kominka będziesz zbierał kształtki w wyczystce. Mirek w gwarancjach jest nieugięty, uwzględnia tylko prawidłowo zainstalowane kominy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taki wkład można zainstalować bez rozbijania trójnika i wyczystki systemowej? Myślałem żeby dokładnie wymierzyć długość tak aby wlot trójnika wkładu trafił na wlot systemowy fi200. Wlot wkładu (stalowego) skróciłbym np. do dł. 1-1,5 cm tak aby wszedł do fi200, później możnaby włożyć w trójnik stalowy przyłącze uszczelniając połączenie np. silikonem żaroodpornym i ewentualnie przynitować? Wszystkie elementy można spasować przed włożeniem do komina. Trochę zabawy, ale może warto? Może jest jeszcze inne wyjście np. masa uszczelniająca SKD, czy takie pęknięcia można nią naprawić? Nie chciałbym jeśli to możliwe zmniejszać przekroju komina, znaczna część wkładów kominkowych ma wylot fi200 i czytałem, że nie jest wskazane zmniejszanie jego przekroju. Edytowane przez Jacek__k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taki wkład można zainstalować bez rozbijania trójnika i wyczystki systemowej? Myślałem żeby dokładnie wymierzyć długość tak aby wlot trójnika wkładu trafił na wlot systemowy fi20. Wlot wkładu (stalowego) skróciłbym np. do dł. 1-1,5 cm tak aby wszedł do fi20, później możnaby włożyć w trójnik stalowy przyłącze uszczelniając połączenie np. silikonem żaroodpornym i ewentualnie przynitować? Wszystkie elementy można spasować przed włożeniem do komina. Trochę zabawy, ale może warto?

 

Ja robiłem to tak, nie kułem, tylko wycinałem :

1 tt.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...