Forest-Natura 10.03.2014 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 Witam. Na rzucie jaki zapodałaś nie widać ani samego kanału kominowego ani kanałów wentylacyjnych, tylko sam obrys komina. Jaki masz komin? Z czego wybudowany? Jak faktycznie są sytuowane wentylacje i kanał dymowy? Nie pomożemy Ci wróżąc tylko z fusów ... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uAli 10.03.2014 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 Wieczorkiem podeślę konkretne plany. Na tą chwilę chciałam tylko rozeznać ogólnie temat związany z rozmieszczeniem i odległością komina od kominka, lub możliwością podpięcia pod szyby wentylacyjne w kuchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uAli 10.03.2014 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 Podaję link do planów: https://db.tt/VranVOme Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 10.03.2014 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 (edytowane) Witam.Na tym rzucie nie masz w ogóle od strony pleców kominka żadnej wentylacji w kuchni ...Jest wrysowany komin do kominka i kanał wentylacyjny w salonie.Kanały wentylacyjne do kuchni masz na przeciwległej ścianie oddzielającej kuchnię od kotłowni.Czy aby coś ni pokręciłaś "niechcący" w swoim opisie ?Wedle projektu masz kotłownię z własnym kominem i wentylacją, masza też wentylację w kuchni oraz masz również komin do kominka i wentylację w salonie ...Gdzie problem ?Pozdrawiam. Edytowane 10 Marca 2014 przez Forest-Natura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uAli 10.03.2014 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 Jest wentylacja w kuchni - zaznaczyłam czerwoną linią + strzałka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uAli 10.03.2014 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 (edytowane) Problem jest taki, że komin przy kominku nie jest wybudowany i średnio chcę, aby był w tym miejscu, ponieważ zaburzy nam projekt poddasza. Chciałam podpiąć kominek z salonu do komina, wentylacji w kuchni/kotłowni. Edytowane 10 Marca 2014 przez uAli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 10.03.2014 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 Witam. No to pomyśl sama czy to jest realne do zrobienia ... ? Niby że przez sam środek kuchni ma "lecieć" rura do komina ... ? Jak to sobie wyobrażasz ... ? Chcesz kominek - musisz mieć komin do niego ... albo odpuść sobie plany zabudowy poddasza albo zrezygnuj z kominka ... bo jeszcze nie daj Boże natrafisz na budowlanego idiotę bez widoków na robotę, spełniającego wszystkie życzenia inwestorów, kóry zaproponuje Ci "doskonałe rozwiązanie" tego problemu ... i dopiero w te problemy się wpędzisz ... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirek118 10.03.2014 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 uAli, rozejrzyj się za tzw. biokominkiem. nie jest to to samo ale calkiem ładnie wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uAli 10.03.2014 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 Witam. No to pomyśl sama czy to jest realne do zrobienia ... ? Niby że przez sam środek kuchni ma "lecieć" rura do komina ... ? Jak to sobie wyobrażasz ... ? Chcesz kominek - musisz mieć komin do niego ... albo odpuść sobie plany zabudowy poddasza albo zrezygnuj z kominka ... bo jeszcze nie daj Boże natrafisz na budowlanego idiotę bez widoków na robotę, spełniającego wszystkie życzenia inwestorów, kóry zaproponuje Ci "doskonałe rozwiązanie" tego problemu ... i dopiero w te problemy się wpędzisz ... Pozdrawiam. Wyobrażam sobie, ze poleci po ścianie (z kolankami) do np. otworów wentylacyjnych. Dlatego pytam oto, czy to jest realne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margod 10.03.2014 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 Wyobrażam sobie, ze poleci po ścianie (z kolankami) do np. otworów wentylacyjnych. Dlatego pytam oto, czy to jest realne. Można tak zrobić, ale nie w przypadku kominka na drewno. Jeżeli byłby to kominek gazowy, to komin możesz prowadzić jak Ci pasuje. od ok 3,5min filmu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uAli 11.03.2014 06:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Rozumiem. Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 04.04.2014 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 (edytowane) Podsumowujac wątek bo sie trochę pogubiłem. Zostaje pytanie o połączenie czopucha z wkładem żaroodpornym. Bo widzę, że czarne rury 2mm nie są zalecane Do palenia drewnem mam ulubiony i sprawdzony ( 20 lat! ) zestaw. Twoje cegły są idealne, do tego rura 0,5 - 0,6 mm ze stali 1.4404. Koniecznie taka i trzeba uważać, bo w naszym pięknym kraju kantują nawet poważne firmy. Piszą że robią "albo" z jakiejś tam stali, "albo" z 1.4404. W rzeczywistości robią z tańszej i zapewniam Cie, że to nie 1.4404... Bez izolacji i możesz palić mokrym drewnem, ale to mało opłacalny proceder... Flex, czy cienkościenna kwasówa ew. nierdzewna jest „szybsza” od 2mm – trowego czarnego czopucha, chodzi o start kominka. Nie odsuwa kominka podczas rozszerzania stali, łatwy montaż, na pewno dasz sobie radę, powodzenia. Eniu! Kwasówka to kwasówka, czarna to czarna i nie łączymy dwóch materiałów o innej strukturze stali, czarna jest dobra do ceramiki, do komina murowanego, ale nie do kwasówki. W taki sposób możemy popsuć szlachetny materiał łącząc go z czarną rurą mogącą przekazać ogniwa korozji. Ostatnio montowałem komin jak to Eniu określa bez wyczystkowy i zastosowałem czopuch 0,.5mm (ma atest) i jestem miło zaskoczony. Uważam, że jest to fajny sposób na czopuch. Z zalet to mogę wymienić bardzo szybkie rozgrzewanie – natychmiastowy start kominka (mała pojemność cieplna) system kompensacji liniowych (nie odpycha kominka) każde połączenie na obejmę (brak możliwości rozłączenia przy pożarze sadzy i szokach termicznych) fajny adapter na kominek kielich / kielich wymuszający montaż kielichem do góry od samego kominka w górę. Przyjemnie się składa. Mam sytem bezwyczystkowy ( wyczystką jest wkład). Wkład idzie w kominie z cegły pełnej. Z postów zacytowanych wnioskuję, że przyłącze do wkładu ma być z takiej samej stali co sam wkład komina - oznaczonej 1.4404 L50 lub 316L o gr. 0,5-0,6mm. Pytania. 1. Czy można taką stal 1.4404 łączyć z kominkiem (jego górnym okrągłym zakończeniem przez które wylatują spaliny), który to kominek jest wykonany ze stali (arysto) ? 2. Kominiarz możesz zdradzić gdzie można nabyć ten fajny czopuch ze stali 0,5mm z atestem o którym pisałeś lub kto to robi? Edytowane 4 Kwietnia 2014 przez m@rio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 04.04.2014 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 M@rio odp. masz na priv - pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 06.04.2014 05:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Podsumowujac wątek bo sie trochę pogubiłem. Mam sytem bezwyczystkowy ( wyczystką jest wkład). Wkład idzie w kominie z cegły pełnej. Z postów zacytowanych wnioskuję, że przyłącze do wkładu ma być z takiej samej stali co sam wkład komina - oznaczonej 1.4404 L50 lub 316L o gr. 0,5-0,6mm. Pytania. 1. Czy można taką stal 1.4404 łączyć z kominkiem (jego górnym okrągłym zakończeniem przez które wylatują spaliny), który to kominek jest wykonany ze stali (arysto) ? 2. Kominiarz możesz zdradzić gdzie można nabyć ten fajny czopuch ze stali 0,5mm z atestem o którym pisałeś lub kto to robi? Nasz forumowy kominiarz to łebski facet, ale lubi go czasem przymulić... To bez znaczenia w którym miejscu połączysz kwasówkę ze stalą czarną. Czy zrobisz to bezpośrednio na wkładzie, bo nie ma innego wyjścia, czy tez dołożysz do tego kawałek czarnej rury lub kolano z tej samej stali, nic ci nie zeżre tej rury. Ważne byś nie robił z czarnej rury komina (nie nadaje się jako wkład kominowy). Wszystko w obrębie obudowy kominka możesz zrobić z czarnej stali. Kominiarzy, którzy twierdzą inaczej, skieruj na szkolenia korporacyjne, albo inne profesjonalne... PS Do komina murowanego lepsze od czarnych rur są fleksy odpowiedniej jakości. Kompensują naprężenia liniowe dużo lepiej, niż rozwiązania dedykowane dla czarnych przyłączy ze stali 2 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 06.04.2014 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 (edytowane) No jeśli się nie pogryzą to ok:) To jeszcze dwa dodatkowe pytania.Chcę robić raz a dobrze. Dlatego przed zakupem samego wkładu do komina i przyłącza miedzy nim a kominkiem pytam.Z waszego doświadczenia zawodowego, perspektywy czasu itp. 1. Z czego lepiej zrobić odcinek między wylotem z wkładu kominkowego a wkładem w kominie który będzie ze stali L50.?-czy z czarnej 2mm, -czy żaroodpornej np 1mm -czy od razu wsadzić w wlot wkładu kwasówę 0.6mm? - chodzi o trwałość. 2. Ponieważ wkład w kominie będzie owalny to lepiej od razu za wylotem z kominka przejść na owal i owalem już jechać aż do pionowego wkładu w kominie? Czy jechać okrągłym i dopiero na dole w kominie przejść na owal?- Chodzi o utrzymanie i czyszczenie. P.S. Flexów jakoś się boję. Po zabudowani przecież tam nie zajrzę. Nie wyobrażam sobie jakoś czyszczenia tego szczotą 4x na rok. Edytowane 6 Kwietnia 2014 przez m@rio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 07.04.2014 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 szkic dla zobrazowania moich pytań z postu wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 07.04.2014 08:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Ja bym nie redukował na króćcu wkładu. Daj redukcję jak najbliżej komina z cegieł. Odcinek dolny im szerszy, tym lepiej. Gazy ciepłe mają większą objętość. Ta redukcja może być jednocześnie przejściem na owal (dwa w jednym - taniej!). Grubość stali na całym odcinku od króćca daj ta samą. Bajki typu "stal żaroodporna" zostaw naiwnym. Użyj 1.4404 grubości 0,5 lub 0.6 mm. Tylko dlatego. że 0,3 i 0,4 w Polsce nie produkują. Do produkcji (spawania) rur cienkościennych potrzebny jest profesjonalny, drogi sprzęt. Dlatego wciska się nam kit o żaroodpornych blachach po to, by móc sprzedawać grubość 0,8 i 1,0 mm. Płacisz za przestarzały sprzęt i zbędne kilogramy stali. Huty tez zacierają łapki z radości... Przyjdzie Ci jeszcze zmierzyć się z "wytycznymi" ustawowymi typu rura musi być taj samej średnicy na całej swej długości, kąty 30 stopni itp. To tak samo bajki nie mające odniesienia do prawd wynikających z praktyki...Koniecznie wszystkie rury kielichami do góry. Redukcje, króciec wkładu też!; + daszek na końcu, zabezpieczający przed deszczem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 10.04.2014 06:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 Dziękuję za podpowiedzi co do wkładu. Przyjdzie Ci jeszcze zmierzyć się z "wytycznymi" ustawowymi typu rura musi być taj samej średnicy na całej swej długości, kąty 30 stopni itp. To tak samo bajki nie mające odniesienia do prawd wynikających z praktyki...Koniecznie wszystkie rury kielichami do góry. Redukcje, króciec wkładu też!; + daszek na końcu, zabezpieczający przed deszczem. Ciekawe jak sobie radzą z tym ci co maja systemowe trójniki 90st.. których jest weiekszośc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 11.04.2014 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Dziękuję wszystkim za pomoc. Zakupiony wkład gr 0,6mm. Wstępna przymiarka - w teorii powinno być idealnie bez zbędnego przycinania. Jak wykuję otwór w cegle to się potwierdzi. Muszę tylko jeszcze postawić wkład na jakiejś płycie izolacyjnej od posadzki. Dlatego, że dom jest na płycie fundamentowej, pod którą jest izolacja cieplna. Boje się o trwałość tej izolacji gdyby temperatura wkładu nagrzewała płytę do temp rzędu 80-90st i powyżej. Płyta między wkładem a fundamentem/posadzką ma izolować posadzkę od temperatury wkładu i jednocześnie przenieść ciężar wkładu (te 200kg). Nie wiem czy w tym wątku o to pytać - chyba zadam w kominkach i obudowach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 11.04.2014 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 (edytowane) W wentylowanej obudowie temperatury przy podłodze są niskie - wystarczy ekran z blachy. Zabawa w wysokie temperatury zaczyna się na wysokości wkładu kominkowego. Tam zwykle pojawia się mała przestrzeń miedzy wkładem a izolacją, której powietrze nie zdąży ostudzić. Dodatkowo działa bardzo intensywnie promieniowanie podczerwone - nieczułe na "wiatr". U Ciebie pomiędzy blachą (która zatrzyma promieniowanie) a płytą fundamentową ma hulać powietrze. Zamiast blachy może być krzemian wapnia lub coś innego. Ale nie jako element nośny, czy konstrukcyjny. Możesz też nic nie robić. Jesteś dociekliwy, więc zrób próbę w trakcie budowy kominka... Edytowane 11 Kwietnia 2014 przez Kominki Piotr Batura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.