Kominki Piotr Batura 16.08.2015 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 powtarzasz od lat bzdure... ten przepis na ktory usilnie sie powolujesz dotyczy wentylacji wywiewnej, a nie WM. inna sprawa jest ekonomiczna sensownosc laczenia otwartych komor spalania z WM a inna przepis i brak wplywu na bezpieczenstwo. Ja tak ogólnie same bzdury piszę... Kiedyś z Siwym, przejechaliśmy się po temacie odległości komina od drewna...Zdaje się, że nie tylko nam to dużo dało... Jak masz ochotę tą "bzdurę" odczarować, zapraszam. Zacznijmy od przepisu o który Ci chodzi. Przywołaj go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dbx 16.08.2015 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Dlaczego miałbyś się nie wzorować?!. Kominek jak ta lala. Dlatego, że mój kominek nie przewiduje zabudowy, będzie wolnostojący. Co nie znaczy, że będzie "łatwiej". Problemy są już, mimo, że nie stoi cokolwiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 16.08.2015 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Dlaczego miałbyś się nie wzorować?!. Kominek jak ta lala...Klocki to zapewne zasłonięte "coś" (jakieś mocowanie płyty?) - czyli likwidacja mostków termicznych. Bardzo poprawnie! Tak, Płyty varmsena są przyklejone do bloczków silikatowych, ale także przykręcone, a ponieważ mocowałęm kołkami, to aby nie dopuścić do ich przegrzania/stopienia są zakryte Z kominem trochę przedobrzone. Ja bym dał izolowany od stropu, albo jeszcze jedno piętro wyżej. Ciepło z rury bym odzyskał, a zaoszczędzone na materiałach pieniądze (kilkaset zł) wydał na kino... W zaproponowanym przeze mnie rozwiązaniu dochodzą oszczędności eksploatacyjne. Spalone drewno ogrzeje dzięki takiemu rozwiązaniu ok 30 % powierzchni więcej...Dla Foto to bez znaczenia, bo on jest "rekreacyjny"... Powyżej stropu jest już tylko nieogrzewany strych i komin musiał być tam izolowany, aby się nie wychładzał. Natomiast w tej chwili ta konstrukcja na płycie niczemu nie służy i mogłoby jej nie być, Masz rację, to jest czysta rekraacja - jeśli za ogrzewanie gazem domu wydam 1400-1700 zł na sezon, to nie potrzebuję znaczącej pomocy kominka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 16.08.2015 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 O ! Teraz widać Wzorować się nie będę, choć materiał na izolację masz taki, jaki polecam od "zawsze". Tylko co to za tajemnicze "klocki" z dwiema wkrętkami wewnątrz obudowy ? I otwór w tylnej ścianie nad czopuchem, wentylacja ? Ten otwór z tyłu, to proste DPG, wyrzucające powietrze w korytarzu po przeciwległej części domu. Kanał ma 1.4m w pionie, 7m w poziomie, na jego końcu działa cichy wentylator ebm-papst o maksymalnej temperaturze pracy do 75C Jeśli planujesz kominek wolnostojący to zwróć się w stronę kominów stalowych izolowanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dbx 16.08.2015 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Jeśli planujesz kominek wolnostojący to zwróć się w stronę kominów stalowych izolowanych. Dokładnie tak. Stąd też wklejony wcześniej film, na którym widać profesjonalnie wykonany komin dwu płaszczowy i jego montaż, w zasadzie to chyba ktoś od producenta. Mam już zaznaczony "rzut" komina z pustaków, ale ten system do końca mnie nie przekonuje. Wszystko wskazuje na to, by był izolowany stalowy.Jego minus o którym pisałem, to to że powinien być montowany na już stojącym kominku, ale myślę jak technicznie ten temat obejść, by go podwiesić na stropie parteru i montować do kominka jego elementem, ale "ruchomym". Coś w rodzaju dłuższego kielicha/mufy. Najpewniej, by taka regulacja montażowa była na samym wylocie kominka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 16.08.2015 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Taki komin waży 20-30 kg. Stabilizacja komina (dokręcanie obejm) powinna nastąpić po montażu, z możliwością popuszczania kiedy zajdzie taka potrzeba. Lekko unosisz i osadzasz w króćcu piecyka, tak, by "ćkło" do środka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 16.08.2015 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Przypomnij jeszcze ten filmik montażowy. Dziś mam chwilkę, to go przeanalizuję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dbx 16.08.2015 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 (edytowane) Taki komin waży 20-30 kg. Stabilizacja komina (dokręcanie obejm) powinna nastąpić po montażu, z możliwością popuszczania kiedy zajdzie taka potrzeba. Lekko unosisz i osadzasz w króćcu piecyka, tak, by "ćkło" do środka... Z tym podniesieniem komina by było cacy, ale jednak taki komin nie stoi tylko na wkładzie; jest mocowany kołnierzami itp w przelocie stropów i dachu. https://www.youtube.com/watch?v=AHWrsDzFFPs Taki komin zainteresował mnie z uwagi na kominki Aduro i ich automatykę ciągu. Nie znalazłem jednak wyjaśnienia, czy ta automatyka jest "powtarzalna" w swym działaniu, tzn, czy "odczyt" pomiaru temperatur jest zawsze tak samo skuteczny, i tego, jakie wartości temperatur traktuje jako graniczne... Nie znalazłem też odpowiedzi na to, czy ta automatyka działa w drugą stronę, czyli, czy po zamknięciu "automatycznym" siły spalania, otwiera się po jej ustabilizowaniu. W filmach instruktażowych gadają nie po naszemu. Edytowane 16 Sierpnia 2015 przez dbx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 16.08.2015 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 By podnieść komin z filmu, wystarczy popuścić dwie śrubki obejmy na strychu. Można to robić dowolną ilość razy. Komin w zasadzie niczym się nie różni od tych, które montuję w Polsce. Automatyka a to inna para kaloszy, bez związku z kominem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dbx 16.08.2015 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Gdyby taki komin wyposażyć we wkład wewnętrzny np. 200 mm i byłby on zawsze większy od podłączanego kominka... czy to dobre rozwiązanie ?Zniesie to ograniczenie w podłączaniu kominków innych niż "dedykowana" średnica występująca w kozach, często mająca 150 mm średnicy, co pozwoli na wybór kominka z dowolnie innym rozmiarem na wyjściu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 16.08.2015 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 To jest rozwiązanie, które można z powodzeniem zastosować. Ciąg ograniczyć można stosunkowo łatwo. Ze zwiększaniem go, zawsze są większe problemy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dbx 16.08.2015 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 (edytowane) Ze względu na to, że mam dość komfortową sytuację w dokonaniu wyboru ostatecznej wersji budowy komina, bo jeszcze nie stoi cokolwiek, przyjmuję dwie wersje; ... komin dwu płaszczowy, oraz stawiany z pustaków systemowych z wkładem z rur stalowych; gdzie w przypadku pustaków, pierwszy odcinek rur łącznie z trójnikiem wejściowym byłby ze stali 1.4828 i od ok. połowy wysokości w górę, licząc od wejścia rury czarnej do komina, ze stali 1.4404. Czy dobrym rozwiązaniem jest mieszać dwa gatunki stali ? Całość w uniwersalnym wymiarze, czyli fi 200 mm. Koncepcyjnie zakładam, że pustaki będą się nagrzewały i mogą być gorące. Jak temu przeciwdziałać ? Wcześniej pisałem o pomyśle wypełnienia przestrzeni - między pustakiem a wkładem stalowym - keramzytem. fotohobby pisał, że tak ma w swoim kominie. Zakładam, że przy paleniu w miarę poprawnie przygotowanym drewnem, przez kilkanaście lat nie będzie konieczności wymiany rur Edytowane 16 Sierpnia 2015 przez dbx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 16.08.2015 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Nie tyle w kominie, co na jego pierwszym metrze, a nawet mniej, bo zasypane jest kilkadziesiąt cm.. Pózniej jest wełna.Keramzyt trochę słychać, jak się rozgrzewa i stygnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lechoski 16.08.2015 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Ja tak ogólnie same bzdury piszę... Kiedyś z Siwym, przejechaliśmy się po temacie odległości komina od drewna...Zdaje się, że nie tylko nam to dużo dało... Jak masz ochotę tą "bzdurę" odczarować, zapraszam. Zacznijmy od przepisu o który Ci chodzi. Przywołaj go. ja tego nie powiedziałem ze piszesz same bzdury. przepis o który pytasz tylko tu na forum pojawiał sie kilkukrotnie chyba. pochodzi z Rozporządzenia Ministerstwa Infrastruktury z 12.04.2002 czyli jakby Biblii instalatorów nie tylko kominkowych. Paragraf 150 pkt. 9 i 10 "9. W pomieszczeniu z paleniskami na paliwo stałe, płynne lub z urządzeniami gazowymi pobierającymi powietrze do spalania z pomieszczenia i z grawitacyjnym odprowadzeniem spalin przewodem od urządzenia stosowanie mechanicznej wentylacji wyciągowej jest zabronione. 10. Przepisu ust. 9 nie stosuje się do pomieszczeń, w których zastosowano wentylację nawiewno-wywiewną zrównoważoną lub nadciśnieniową." de facto kominek pobierający powietrze również z wewnątrz pomieszczenia jest dozwolony przy rekuperacji a jest niedozwolony przy wyciągu kuchennym. Wróciłbym jeszcze do dawniejszej kwestii uszczelniania rur czarnych według np. producenta na D, (jeśli pamiętasz kwestię) jako instalator masz obowiązek stosowania się do instrukcji i tym podobnych wytycznych producenta, jeśli tego nie robisz łamiesz prawo niejako. a, że wiesz lepiej i masz pewnie w tej kwestii w jakiejś częsci rację jest tu bez znaczenia. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 17.08.2015 05:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Lechowski. Pisząc na forum, zaliczasz się do grupy wykonawców, którzy mają jakieś pretensje do tego porządku świata (podobno nie zależy Ci na reklamie;)). Tacy ludzie nie idą na rzeź jak stado baranów, tylko używają swojego rozumu, by kształtować ten świat. Możesz oczywiście dalej jak ciele interpretować rzeczywistość, ale możesz także tą rzeczywistość (w tym prawo) kształtować. Nie pisz nam, że stosowanie prymitywnych metod uszczelniania rur, to obowiązujące prawo. Bo to po prostu widzimisię i dupochron (?) jednego, zresztą bardzo sympatycznego producenta rur. Na temat paragrafu 150 p 9 i 10 wypowiadałem się wielokrotnie. Brzęczydło nawet najbardziej zrównoważone, traci czasem równowagę... To czy ludzie zaczadzą się w majestacie prawa czy niezgodnie z jego brzmieniem, jest dla mnie bez znaczenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dbx 17.08.2015 05:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Pózniej jest wełna. . coś więcej o tej wełnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 17.08.2015 05:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Ze względu na to, że mam dość komfortową sytuację w dokonaniu wyboru ostatecznej wersji budowy komina, bo jeszcze nie stoi cokolwiek, przyjmuję dwie wersje; ... komin dwu płaszczowy, oraz stawiany z pustaków systemowych z wkładem z rur stalowych; gdzie w przypadku pustaków, pierwszy odcinek rur łącznie z trójnikiem wejściowym byłby ze stali 1.4828 i od ok. połowy wysokości w górę, licząc od wejścia rury czarnej do komina, ze stali 1.4404. Czy dobrym rozwiązaniem jest mieszać dwa gatunki stali ? Całość w uniwersalnym wymiarze, czyli fi 200 mm. Koncepcyjnie zakładam, że pustaki będą się nagrzewały i mogą być gorące. Jak temu przeciwdziałać ? Wcześniej pisałem o pomyśle wypełnienia przestrzeni - między pustakiem a wkładem stalowym - keramzytem. fotohobby pisał, że tak ma w swoim kominie. Zakładam, że przy paleniu w miarę poprawnie przygotowanym drewnem, przez kilkanaście lat nie będzie konieczności wymiany rur Z tego co czytam, chcesz wymieszać 3 gatunki rur. Bez sensu. Keramzyt zlikwiduje izolacyjną poduszkę powietrzną. Będzie izolował kilkanaście pierwszych minut palenia. Potem stanie się mostkiem termicznym i przyczyną pękania pustaków. Są zbyt słabe, by wytrzymać rozszerzalność keramzytu pod wpływem temperatury. To teoria. Należy ją teraz sprawdzić... Jeszcze o mieszaniu 1.4828 z 1.4404 - Jak zabezpieczysz stal 1.4828 przed skroplinami, które mogą się okresowo pojawiać?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 17.08.2015 06:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 coś więcej o tej wełnie ? http://www.isover.pl/produkty/orstech-dp-100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dbx 17.08.2015 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Z tego co czytam, chcesz wymieszać 3 gatunki rur. Bez sensu. Keramzyt zlikwiduje izolacyjną poduszkę powietrzną. Będzie izolował kilkanaście pierwszych minut palenia. Potem stanie się mostkiem termicznym i przyczyną pękania pustaków. Są zbyt słabe, by wytrzymać rozszerzalność keramzytu pod wpływem temperatury. To teoria. Należy ją teraz sprawdzić... Jeszcze o mieszaniu 1.4828 z 1.4404 - Jak zabezpieczysz stal 1.4828 przed skroplinami, które mogą się okresowo pojawiać?! Nie będę sprawdzał Pomysł z dwoma gatunkami stali był z serii: jak czegoś nie wiem, to wymyślę Wszystko to z obawy o własne bezpieczeństwo i przyjemność używania kominka. Nie znam się na wszystkim, więc nie udaję znawcy. Mam taką możliwość postawienia przez siebie całkiem nowego komina i chcę by był udany pod każdym względem. Dlatego piszę co piszę by na sam koniec wiedzieć co i jak zrobić. Moja uwaga; Izolacyjna poduszka powietrzna, o której piszesz, będzie miała taką temperaturę jak rura stalowa. To powietrze, będzie nagrzewało obudowę z pustaków... http://www.isover.pl/produkty/orstech-dp-100 dzięki W temacie wełny. Znajoma - sprzedawczyni kominków ! - opowiadała, jak obudowa jej kominka, wyłożona znaną przez wszystkich wełną z folią zapaliła się i to co się paliło to była ta wełna. I była to obudowa kominka a nie komin. Stąd i tu moje obiekcje co do izolowania wkładu ze stali , która rozgrzewa się do bardzo wysokich temperatur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 17.08.2015 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 de facto kominek pobierający powietrze również z wewnątrz pomieszczenia jest dozwolony przy rekuperacji a jest niedozwolony przy wyciągu kuchennym. Jest to uproszczenie i wprowadzająca w błąd nadinterpretacja. Na temat paragrafu 150 p 9 i 10 wypowiadałem się wielokrotnie. Brzęczydło nawet najbardziej zrównoważone, traci czasem równowagę... To czy ludzie zaczadzą się w majestacie prawa czy niezgodnie z jego brzmieniem, jest dla mnie bez znaczenia... Czyli wniosek z tego taki (wypływa), że w domach z WM (nawet zrównoważoną lub (i) nadciśnieniową) nie można instalować kominków - chyba, że pomieszczenie w którym będzie zainstalowany kominek, będzie odrębną i szczelną strefą wentylacyjną, z wentylacją grawitacyjną. Uważam, że jest to błędne założenie. Ps. Moim zdaniem oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.