waz_2000 11.01.2011 15:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 Jak w temacie kto, jak mu wyszło no i najważniejsze jak to zrobił że działa poprawnie. Jeśli komuś nie działa poprawnie to niech też napisze . Osobiście dawać 18 koła za 110m2 podłogówki to paranoja. Jak nie zrobię tego taniej to o PC mogę zapomnieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafał_ 11.01.2011 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 Jak Ci się chce i masz trochę wolnego czasu i samozaparcia to polecam zrobienie samemu. Podstawa to wykonać rzetelnie OZC budynku i mieć dobry projekt podłogowki. I tu masz 2 możliwości: zlecić komuś wykonanie tego lub poświęcić sporo czasu na wgryzienie się w temat OZC i projektowania podłogówki. Wykonując projekt warto zrobić go dla parametrów 35/30 (temp. zasilania i powrotu), uwzględnić koniecznie materiały wykończeniowe na podłodze, proponuję wszędzie pętle po 65mb (krążek ma 200m, więc nie będzie odpadów, a opory przepływu będą niewielkie), kupić markową rurę (ja zrobiłem na Wavin-ie z Allegro) i mieć kogoś do pomocy przy rozkładaniu rury. Czasami pętla 65mb nie mieści się w całości w jednym pomieszczeniu, wtedy można to co zostało pociągnąć w korytarzu, garderobie itp. Myślę, że w 5tys. powinieneś się zmieścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 11.01.2011 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 Jeśli komuś nie działa poprawnie to niech też napisze. Ja sam nie zrobiłem, ale zrobił macher i popełnił kardynalne błędy - ułożył pętle o baaaardzo różnych długościach. Niektóre pętle musiałem prawie całkiem przydławić. Jednak podłogówka i tak dobrze grzeje, więc z tego wniosek, że nie trzeba przejmować się dokładnością projektu. Poczytaj na forum, jest sporo opisów jak uniknąć podstawowych błędów. Nie wiedząc jak zaprojektować lepiej zrobić to z nadmiarem i położyć gęściej rurki (rura nie jest aż tak droga) - zawsze można przytłumić przepływy na rozdzielaczu na etapie uruchamiania i eksploatacji. Moim zdaniem w "szkicu projektu" warto zwrócić uwagę, na mniej więcej równą długość pętli (max 100m dla pex 16, lepiej rzeczywiście 65m o ile sekcji nie zrobi się za dużo), w miarę gęsty rozstaw rurek i koniecznie większa średnica rury (np. dla pc 8kW minimalnie miedź 28 lub jakaś inną o podobnej lub większej średnicy wewnętrznej) od pc do rozdzielacza, zwłaszcza sporo oddalonego od pc, np. na piętrze. Czym większa moc pc tym większy przepływ i tym grubsza musi być rura doprowadząca wodę do rozdzielacza. Układ mieszający przy pc nie jest potrzebny, więc jest łatwiej. To tyle różnic od "zwykłej" nie pompiarskiej podogówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rydzadam 12.01.2011 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 Tu jest sporo wiedzy nt. podłogówki (poniżej). Nie mówię, żeby Rehau-a zakładać, bo tanio nie wyjdzie, ale praktyczne wskazówki mają ciekawe. http://www.rehau.pl/files/Inf_tech_ogrzew_i_chlodz_plaszczyz_PL.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 12.01.2011 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 He, he. Moją podłogówkę układał kolega instalator. Ciągle mu mówiłem że ma położyć gęściej rurki szczególnie w łazienkach i czegoś tam nie dosłyszał i mam w całym domu co 10cm:) Długości pętli mogły by być bardziej równe ale na szczęście nie zrobił za długich, okolice 70m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 12.01.2011 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 Ja sam układałem ! , projekt miałem już zrobiony , jedno z pomieszczeń mam bardzo duże (70m2) i projektantka dała tam 4 pętle o dość różnych długościach od 100m do 160m , sam na własne ryzyko dołożyłem jeszcze dwie i wymierzyłem tak żeby długości różniły się max 10mb . Efekt jest taki że to najcieplejsze miejsce w moim domu (salon+jadalnia+kuchnia) . Resztę robiłem wg projektu tj. rurki co 15cm i przy ścianach zew. dwie rurki gęściej tj. co 5cm . Niestety zasugerowałem się projektem w którym to nie było rurek pod brodzikiem w łazience (brodzika jeszcze nie mam) to miejsce jest wyraźnie chłodniejsze o jakieś 5 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sledz98 12.01.2011 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 Ja również sam robiłem. Najpierw OZC, potem z tabel wybrałem rozstaw rurek. Wszędzie mam co 15 cm, w łazienkach starałem się co 10 cm. Pętle starałem się robić równo, ale wiadomo że się nie da. Salon (36m2) mam podzielony na 4 pętle, Pokoje i kuchnia mają po 2 pętle. Generalnie długość pętli nie przekroczyła u mnie 70m. Grzeje dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
waz_2000 12.01.2011 16:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 Znacie jakąś firmę która robi projekt fachowo a nie jak leci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hydraulik_ 14.01.2011 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 Podłgówka jest prosta w wykonaniu Najlepiej układać po 70-80 co 15 cm.Bardzo mała jest różnica wydajności podłogówki przy rozstawie 15 i 30 cm to jet około 25 % należy ułożyć wszędzie tak samo .Nie należ układać przy ścianach jakoś szczególnie gesto Ciepło ucieka przez ściany wiec ma bliżej.Należy uważać na mostki cieplne w okolicach balkonów ,tarasów .Czasami płyta balkonu jest monolitem z wieńcem i stropem (czyli piękny radiator ogromne straty.)Ale najważniejsze Izolacja pod podłogówką -minimum 15 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
haker 15.01.2011 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2011 A jak zrobić "Próbę ciśnieniową" własnoręcznie zrobionej instalacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sledz98 15.01.2011 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2011 U mnie próba ciśnienieniowa to było zalanie podłogówki wodą z wodociągu o ciśnienieniu 3,5 bara przed zalaniem wylewką. Tak podłogówka była wypełniona wodą przez 2 tygodnie, a ja codziennie sprawdzałem czy są wahania ciśnienia. Nie było, więc pod tym samym ciśnieniem podłogówka została zalana wylewką. Przez kolejne 4 tygodnie ciśnienie było sprawdzane (nie było zmian). Po 4 tygodniach uruchomiłem wygrzewanie podłogi i zmniejszyłem ciśnienie w obiegu do 1,8 bara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mopsik87 21.01.2011 00:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 A jak zrobić "Próbę ciśnieniową" własnoręcznie zrobionej instalacji? Nabić ciśnienie kompresorem i wstawić oczywiście manometr, ciśnienie powietrza może trochę się wahać jeśli zmienia się temperatury w budynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ferrit 23.01.2011 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Naokoło podłogi robi się dylatacje, a czy robiliście dylatacje w środku pomieszczeń jak było więcej obwodów ? Jakie szerokie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sledz98 23.01.2011 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Do 40m2 nie musisz robic. Jesli masz nietypowy ksztalt (np. L) to robisz obowiazkowo dylatacje. Ja mam po 1cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
haker 24.01.2011 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 A co myślicie o podłogówce w 30m2 garażu w którym także będzie stała PC? Garaż przylega do domu nieocieploną ścianą, więc powinien być ogrzewany, możne dać tam rurki po prostu rzadziej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rydzadam 24.01.2011 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Oszacować zapotrzebowanie ciepła garażu w porównaniu do innych pomieszczeń. Jeżeli dach, izolacja podłogi,ściany zewnętrzne garażu, okna, itp. są takie lub bardzo podobne, jak w reszcie domu, wystarczy, jak piszesz, rzadziej rozłożyć rurki i w garażu będzie odpowiednio mniejsza temp. niż w pomieszczeniach mieszkalnych. Tak samo zresztą robi się z piwnicami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rydzadam 24.01.2011 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 A żeby było wszystko w pełni profesjonalnie - projektant spyta, jaką chcesz mieć temp. w garażu i do tego na podstawie projektu domu, dobierze odpowiedni układ i długość zładów rurek w podłodze garażu, jak i wszystkich innych pomieszczeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
waz_2000 28.01.2011 15:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2011 Dziś dostałem projekt. Ocieplenie w podłodze 10cm, wylewka 4cm. Chyba w adaptacji trzeba to zmienić bo w projekcie są grzejniki a nie podłogówka? Czy to dopiero potem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sledz98 28.01.2011 16:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2011 Jeśli możesz to zwiększ ocieplenie do 15 cm, a wylewkę do 6-7cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaiba83 29.01.2011 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2011 Mam pytanie do forumowiczów - wybrałem to miejsce, gdyż przynajmniej 90% pompiarzy decyduje się na podłogówkę i chyba ma największe doświadczenie w tej kwestii. Moje pytanie dotyczy akumulacyjności podłogówki. Na innych wątkach np kolega Liwko pisze, że jak przez noc dogrzeje sobie podłogówką dom do 22*C to wieczorem ma 21,5 a pompa załączy się może jeszcze na 2 godziny w ciągu dnia.Wielu innych forumowiczów pisze podobnie. Mnie to zastanawia jak jest z tym naprawdę? Gdyby nagrzać dom no do 22*C i przestać grzać całkowicie to wieczorem będzie ok 16*C. Czy podłogówka to aż taki akumulator? Mam wątpliwości na podstawie wizualizacji działania układu pompy ciepła z podłogówką >>wizualizacja viessmann<<Chodzi mi o to, iż jak sobie troszeczkę to po analizowałem, to w czasie postoju podłogówki temperatura domu (ok 200m kw) spada. O 0,5*C w ciągu godziny przy -5*C to bez najmniejszego problemu zleci. Wtedy załącza się podłogówka i bombie ciepło z bufora 600L. Przez cały dzień pompa ciepła musi się kilka razy załączyć by dogrzać bufor i podłogówkę. Jak to się ma do forumowiczów, którzy nie mają nawet bufora i twierdzą, że mają lepszą stałocieplność budynku. Czy ten koleś inwestując w zestaw Viessmanna chyba ze 100 tyś nie zainwestował w ocieplenie domu?Czy może z tymi podłogówkami nie jest tak różowo jak wielu na forum przekonuje? A może jest tak dobrze tylko trzeba odpowiednio dom wybudować? Proszę o konstruktywne odpowiedzi, bo zauważyłem, że wielu pisze jak to ma super a analizując system na rzeczywistym obiekcie wygląda to troszkę inaczej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.