Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kto sam robił podłogówkę do PC?


waz_2000

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 105
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Jak Ci się chce i masz trochę wolnego czasu i samozaparcia to polecam zrobienie samemu. Podstawa to wykonać rzetelnie OZC budynku i mieć dobry projekt podłogowki. I tu masz 2 możliwości: zlecić komuś wykonanie tego lub poświęcić sporo czasu na wgryzienie się w temat OZC i projektowania podłogówki. Wykonując projekt warto zrobić go dla parametrów 35/30 (temp. zasilania i powrotu), uwzględnić koniecznie materiały wykończeniowe na podłodze, proponuję wszędzie pętle po 65mb (krążek ma 200m, więc nie będzie odpadów, a opory przepływu będą niewielkie), kupić markową rurę (ja zrobiłem na Wavin-ie z Allegro) i mieć kogoś do pomocy przy rozkładaniu rury. Czasami pętla 65mb nie mieści się w całości w jednym pomieszczeniu, wtedy można to co zostało pociągnąć w korytarzu, garderobie itp. Myślę, że w 5tys. powinieneś się zmieścić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli komuś nie działa poprawnie to niech też napisze.

Ja sam nie zrobiłem, ale zrobił macher i popełnił kardynalne błędy - ułożył pętle o baaaardzo różnych długościach. Niektóre pętle musiałem prawie całkiem przydławić. Jednak podłogówka i tak dobrze grzeje, więc z tego wniosek, że nie trzeba przejmować się dokładnością projektu. Poczytaj na forum, jest sporo opisów jak uniknąć podstawowych błędów. Nie wiedząc jak zaprojektować lepiej zrobić to z nadmiarem i położyć gęściej rurki (rura nie jest aż tak droga) - zawsze można przytłumić przepływy na rozdzielaczu na etapie uruchamiania i eksploatacji. Moim zdaniem w "szkicu projektu" warto zwrócić uwagę, na mniej więcej równą długość pętli (max 100m dla pex 16, lepiej rzeczywiście 65m o ile sekcji nie zrobi się za dużo), w miarę gęsty rozstaw rurek i koniecznie większa średnica rury (np. dla pc 8kW minimalnie miedź 28 lub jakaś inną o podobnej lub większej średnicy wewnętrznej) od pc do rozdzielacza, zwłaszcza sporo oddalonego od pc, np. na piętrze. Czym większa moc pc tym większy przepływ i tym grubsza musi być rura doprowadząca wodę do rozdzielacza. Układ mieszający przy pc nie jest potrzebny, więc jest łatwiej. To tyle różnic od "zwykłej" nie pompiarskiej podogówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He, he. Moją podłogówkę układał kolega instalator. Ciągle mu mówiłem że ma położyć gęściej rurki szczególnie w łazienkach i czegoś tam nie dosłyszał i mam w całym domu co 10cm:) Długości pętli mogły by być bardziej równe ale na szczęście nie zrobił za długich, okolice 70m.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sam układałem ! , projekt miałem już zrobiony , jedno z pomieszczeń mam bardzo duże (70m2) i projektantka dała tam 4 pętle o dość różnych długościach od 100m do 160m , sam na własne ryzyko dołożyłem jeszcze dwie i wymierzyłem tak żeby długości różniły się max 10mb . Efekt jest taki że to najcieplejsze miejsce w moim domu (salon+jadalnia+kuchnia) . Resztę robiłem wg projektu tj. rurki co 15cm i przy ścianach zew. dwie rurki gęściej tj. co 5cm .

Niestety zasugerowałem się projektem w którym to nie było rurek pod brodzikiem w łazience (brodzika jeszcze nie mam) to miejsce jest wyraźnie chłodniejsze o jakieś 5 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również sam robiłem. Najpierw OZC, potem z tabel wybrałem rozstaw rurek. Wszędzie mam co 15 cm, w łazienkach starałem się co 10 cm. Pętle starałem się robić równo, ale wiadomo że się nie da. Salon (36m2) mam podzielony na 4 pętle, Pokoje i kuchnia mają po 2 pętle. Generalnie długość pętli nie przekroczyła u mnie 70m. Grzeje dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłgówka jest prosta w wykonaniu Najlepiej układać po 70-80 co 15 cm.Bardzo mała jest różnica wydajności podłogówki przy rozstawie 15 i 30 cm to jet około 25 %

należy ułożyć wszędzie tak samo .Nie należ układać przy ścianach jakoś szczególnie gesto Ciepło ucieka przez ściany wiec ma bliżej.Należy uważać na mostki cieplne w okolicach balkonów ,tarasów .Czasami płyta balkonu jest monolitem z wieńcem i stropem (czyli piękny radiator ogromne straty.)

Ale najważniejsze Izolacja pod podłogówką -minimum 15 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie próba ciśnienieniowa to było zalanie podłogówki wodą z wodociągu o ciśnienieniu 3,5 bara przed zalaniem wylewką. Tak podłogówka była wypełniona wodą przez 2 tygodnie, a ja codziennie sprawdzałem czy są wahania ciśnienia. Nie było, więc pod tym samym ciśnieniem podłogówka została zalana wylewką. Przez kolejne 4 tygodnie ciśnienie było sprawdzane (nie było zmian). Po 4 tygodniach uruchomiłem wygrzewanie podłogi i zmniejszyłem ciśnienie w obiegu do 1,8 bara.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszacować zapotrzebowanie ciepła garażu w porównaniu do innych pomieszczeń. Jeżeli dach, izolacja podłogi,ściany zewnętrzne garażu, okna, itp. są takie lub bardzo podobne, jak w reszcie domu, wystarczy, jak piszesz, rzadziej rozłożyć rurki i w garażu będzie odpowiednio mniejsza temp. niż w pomieszczeniach mieszkalnych. Tak samo zresztą robi się z piwnicami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do forumowiczów - wybrałem to miejsce, gdyż przynajmniej 90% pompiarzy decyduje się na podłogówkę i chyba ma największe doświadczenie w tej kwestii.

 

Moje pytanie dotyczy akumulacyjności podłogówki. Na innych wątkach np kolega Liwko pisze, że jak przez noc dogrzeje sobie podłogówką dom do 22*C to wieczorem ma 21,5 a pompa załączy się może jeszcze na 2 godziny w ciągu dnia.

Wielu innych forumowiczów pisze podobnie. Mnie to zastanawia jak jest z tym naprawdę?

 

Gdyby nagrzać dom no do 22*C i przestać grzać całkowicie to wieczorem będzie ok 16*C. Czy podłogówka to aż taki akumulator?

 

Mam wątpliwości na podstawie wizualizacji działania układu pompy ciepła z podłogówką >>wizualizacja viessmann<<

Chodzi mi o to, iż jak sobie troszeczkę to po analizowałem, to w czasie postoju podłogówki temperatura domu (ok 200m kw) spada. O 0,5*C w ciągu godziny przy -5*C to bez najmniejszego problemu zleci. Wtedy załącza się podłogówka i bombie ciepło z bufora 600L. Przez cały dzień pompa ciepła musi się kilka razy załączyć by dogrzać bufor i podłogówkę.

 

Jak to się ma do forumowiczów, którzy nie mają nawet bufora i twierdzą, że mają lepszą stałocieplność budynku. Czy ten koleś inwestując w zestaw Viessmanna chyba ze 100 tyś nie zainwestował w ocieplenie domu?

Czy może z tymi podłogówkami nie jest tak różowo jak wielu na forum przekonuje? A może jest tak dobrze tylko trzeba odpowiednio dom wybudować?

 

Proszę o konstruktywne odpowiedzi, bo zauważyłem, że wielu pisze jak to ma super a analizując system na rzeczywistym obiekcie wygląda to troszkę inaczej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...