Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Raport końcowy ws. katastrofy Tu-154M - katastrofa smoleńska - rozwiązanie


lulkas

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 69
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

dalszy ciąg kłamstw i mataczenia:

 

 

Kto jest odpowiedzialny za to, że na pokładzie tupolewa nie było rosyjskiego nawigatora, tzw. lidera? Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie ustaliła w śledztwie, że powodem nieobecności "lidera" nie był brak reakcji Rosjan na polskie prośby, ale polska rezygnacja - podaje TVN24.

 

TVN24 przypomina, że w grudniu minister obrony Bogdan Klich na antenie Radia ZET twierdził, że 36 Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego występował o rosyjskiego nawigatora, ale "nie otrzymał propozycji ze strony rosyjskiej, w związku z tym żeby zabezpieczyć przelot zarówno 7, jak 10 kwietnia do Smoleńska postanowił wyłonić załogę znającą język rosyjski i wtedy zrezygnował z lidera".

 

TVN24 zwraca również uwagę na wywiad z Jerzym Bahrem, ambasadorem RP w Moskwie , który ukazał się tydzień temu w "Dużym Formacie", dodatku do "Gazety Wyborczej". Ambasador, który brał udział w przygotowaniach wizyt w Katyniu premiera i prezydenta i przez którego przechodziła korespondencja m.in. od 36. pułku, powiedział: "Rosjanie, nie pamiętam dokładnie kiedy, ale pytali nas, czy chcemy skorzystać z pomocy ich nawigatorów, którzy pomogą naszym pilotom w lądowaniu. To pytanie przesłaliśmy do Warszawy. Odpowiedziano, że nie".

 

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,To-polscy-wojskowi-zrezygnowali-z-lidera,wid,13057191,wiadomosc.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BOHO czy mówisz o mojej wersji (przeniosłem ją z innego działu, co by wszyscy się z nią zapoznali):

 

Tak sobie myślałem, myślałem, analizowałem i doszedłem do wniosku że to wszystko wina ruskich i naszych z PO. Tusk i Komorowski dogadali się z Putinem, że Kaczyński musi odejść, bo to wszystkim będzie na rekę. Najpierw wybrano Smoleńsk jako lotnisko docelowe, potem ruscy zrobili sztuczną mgłę i przekupiono pracowników wieży kontrolnej lotniska co by mówili błędne komunikaty. A tydzień przed katastrofą, tak na wszelki wypadek co by zamach się udał, wokół całego lotniska posadzono dorodne 25 metrowe brzozy, zawsze większe prawdopodobieństowo że się samolot rozbije. Jeżeli jednak mimo tych przeszkód piloci wylądowaliby, to wcześniej podłożono bombę w samolocie. Nie pozwolono również przebywać na terenie lotniska naszemu BOR, żeby nie było świadków, gdyż jakby ktoś przeżył, to zawsze dobije się go kulą w łeb. Ze względu na powyższe komisja badająca przyczyny zamachu musiał być rosyjska, celem zatarcia śladów zamachu.

 

Ale się rozpisałem, ale zagadkę rozwikłałem, hehehehehe:wave:
:wave:

 

???

 

I tylko się nie śmiej, bo tak było, naprawdę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej dość ciekawy fragment dyskusji prowadzonej między m.in. pilotem a innymi forumowicami:

"To nie sledztwo tylko badanie przyczyn wypadku a

CELEM RAPORTU KOMISJI NIE JEST UDOWADNIANIE WINY KOMUKOLWIEK A TYLKO I WYŁĄCZNIE USTALENIE PRZYCZYN KATASTROFY !!

 

Notabene, wystarczy miec odrobinke wiedzy o lotnictwie aby doskonale wiedziec iz bezposrednia przyczyna katastrofy byl szereg błędów zalogi . . . . .

 

 

Jedno sobie trzeba jasno uzmyslowic odnosnie "lotnikow w mundurach" w ostatnich latach . . . :

 

23 stycznia 2008

katastrofa wojskowego samolotu CASA C-295

 

Raport komisji:

 

"Komisja badająca katastrofę CASY podała, że jej przyczyną był nieświadomy błąd załogi...."

 

Zginelo 4 członków załogi i 16 pasażerów.

 

komentarz klicha:

"Badanie przyczyn katastrofy samolotu CASA pokazało dużą skalę nonszalancji w polskich Siłach Powietrznych - powiedział minister obrony Bogdan Klich."

 

ale kto jest temu winien pytam !

 

ta katastrofa najdobitniej pokazuje TOTALNA ZAPAŚĆ w polskim lotnictwie wojskowym, a w szczegolnosci wojskowej kontroli ruchu powietrznego.

 

i ja "baronie" nie uprawiam zadnej politycznej gierki w przeciwienstwie do Ciebie . . .

mnie nie interesuje czy klich jest z Po , czy z PiS czy od palikota czy innego smota.

ponosi odpowiedzialnosc za WSZYSTKO co dzieje sie w podleglym mu resorcie od dnia 15 listopada 2007.

 

o jego programie budowy korwety , o jego sprzedazy PZL MIELEC poprzez podstwionych ludzi i spolki przemilcze . . .

o jego bezsensownym zakupie 8 samolotow AN-28 po cenie 4-krotnie wyzszej niz wowczas gdy proponowano go gdy zaklad byl jeszcze w polskich rekach przemilcze . . .

 

oczywiscie o tym sie nie mowi, to takie nie PRowe, medialne, platformiane . . .

 

ale za to wszystko trzeba poniesc ODPOWIEDZIALNOSC . . .

 

ino ze nie w naszym kraju . . . .

 

ok ale idzmy dalej . . . . :

 

27 lutego 2009

katastrofa śmigłowca Mi-24D z 49 pułku śmigłowców bojowych z Pruszcza Gdańskiego

 

raport komisji:

 

"Bezpośrednią przyczyną katastrofy było nieprawidłowe rozłożenie uwagi przez dowódcę statku powietrznego ..."

 

Zginal 30letni porucznik Robert W. tylko poprzez "nonszalancje" pilota dowodcy ktory zdecydowal sie lamiac wszelkie procedury na lot w goglach noktowizyjnych w smiglowcu do tego nie przystosowanym . . .

 

31 marca 2009

katastrofa samolotu An-28 z 28 eskadry lotniczej Marynarki Wojennej z Gdyni

 

raport komisji:

"Przyczyną katastrofy było niewłaściwe działanie załogi ..."

 

Gina 4 osoby w tym pilot szkolacy sie, moj kolega Przemek D.

Ewidentna wina pilota instruktora . . .

o obecnosci srodkow oduzajacych w krwi nie wspomne . . . .

 

i co powiesz ? nie zrzucisz winy na bufona, na sprzet . . .

 

CZY PO TYM WSZYSTKIM NIE WIDAC ZE ZLE SIE DZIEJE???

 

CZEGO JESZCZE POTRZEBA ?

 

No coz ralia sa jakie sa. w wojsku sie poprostu nie LATA i to jest glownym czynnikiem wszystkiego co opisalem powyzej . . .

 

mamy 10.04.10 i co ???

 

nadal nic !!

 

BRAK PROCEDUR, SZKOLENIA , CZEGOKOLWIEK !

Stosy podpisanych przez generałów kłamliwych kwitów na temat wielkich zmian rzekomo wprowadzonych po wypadku C-295 w Mirosławcu nie zmienily niczego bo zmienic niczego nie mogly . . . a smolenska katastrofa jest tego dobitnym obrazem . . .

Dysmisja dowództwa 36. pułku i szefa szkolenia Sił Powietrznych to cos co powinno w NORMALNYM kraju nastapic nastepnego dnia . . .

BO POSRENIO TO CI LUDZIE SA ODPOWIEDZIALNI ZA TO CO STALO SIE 10.04.10 oraz co dzieje sie w ostatnich latach w PSP . . .

 

ale oczywiscie u nas ani dymisji , ANI ODPOWIEDZIALNOSCI . . .

i Ty mowisz o rzetelności ??

 

nadal skrajna nieodpowiedzialnosc, BRAWURA, NONSZALANCJA i bezpardonowe lamanie wszelkich procedur ale coz, Zdaje się, że chodzi o "HONOR BOHATERSKICH LOTNIKÓW POLSKICH" oraz dogmat "czystości munduru"

jak to jakis wojskowy w wywiadzie dobitnie i wspaniale powiedzial :

"w wojsku liczy sie bezpieczne wykonanie zadania z podkresleniem na wykonanie zadania "

Honor i czystość munduru przede wszystkim, nie ważne jakim kosztem.

To jest po prostu dogmatycznie niemożliwe że ktoś w mundurze popełnił błąd. Twoja postawa jest tez tego najlepszym przykladem

pomimo wszystkich F A K T O W ktore przytoczylem w ow poscie . . .

 

zadnych zmian , oczywiscie procz przeniesienia lotow VIPowskich na "taksowkarzy" (w glowie sie nie miesci a jednak . . .)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...