Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pompy ciepła powietrze woda


hydraulik_

Recommended Posts

w przypadku gdy jest projekt co z obliczonym OZC, podpisanym przez projektanta, to nie robię,

ktoś już za to wziął pieniądze,

 

chociaż, nie raz mi się zdarzyło, że gdy je zrobiłem,, to wyniki były diametralnie różne od tego co w projekcie,

dlatego z reguły robię jedno pomieszczenie, po to, żeby się zorientować czy to co jest w projekcie, jest prawdą,

jeżeli jest potrzeba, bo wyniki są różne a projekt jest częścią, gotowca który był zrobiony ileś lat temu, to robię,

lub, gdy zgodnie z moją sugestią, Inwestor w nowym domu zwiększa grubość ocieplenia,

wtedy muszę

 

ale w tym konkretnym przypadku, OZC było zbyteczne,

bocz tego co czytałem, takie były założenia,

jeżeli wiemy, że mamy dodatkowe źródło zasilania i PCI będzie pracowała do dajmy na to -10 C i Inwestor to akceptuje, to po co robić?

przecież to niczego nie zmieni,

 

a z tego co Magnolia pisał tak właśnie było,

i dopóki tak było, to Magnolia był zadowolony,

spełniało to jego oczekiwania,

 

dopiero defrosty dały w dupę,

 

ale to jak pisał Miki, ma być załatwione przez wymianę jednostki zewnętrznej,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • malux20

    1045

  • miki121

    1020

  • Pyxis

    1002

  • hydraulik_

    766

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

nie trzeba dużo czytać [...]

 

Z tym sie akurat nie zgodze. ;-)

Sa 2 osoby ktore dosyc mocno indaguja kolege Magnolie, ale jakos nie widze tutaj jakiejs ogolnej nagonki na niego. Co do Mikiego, to sam sobie strzelil delikatnie w kolano. Na pochyle drzewo, to wiesz.... Teraz musi czekac, az sie "zagoi". :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywolany do tablicy odpowiadam :)

Kociol mial zostac na wypadek W, odcinac go i targac z piwnicy tego kloca nie bylo wiekszego sensu a odcinac dla zasady ??

PC miala pracowac tak dlugo ile da rade bez wspomagania grzalkami ( -10/15* ) pozniej grzalki. Badz zapale sobie na kilka dni wunglem ( kilka dni to nie sezon, poza tym jest wybor ).

Nawet teraz gdy bylo ponizej -10* ta PC dziala i ogrzewa - ale nie dziala wlasciwie i wali po kieszeni. Atlantic ma ja wymienic i jesli defrosty pojda precz to i kieszen nieco odetchnie. Czego sobie 'pod choinke' zycze :)

Przyjalem na klate koszty uzytkowania, ktore nie beda takie bajkowe jak u innych. Koszty na poziomie wegla ( Arturo :) te Twoje wyliczenie jestes w stanie jakos poprzec czyms wiecej niz intuicja? jesli tak bede wdzieczny za rozwiniecie mysli ) bylyby dla mnie jak NAJbardziej do przyjecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dobrych ukladach sezonowe zużycie prądu przy pompie będziesz miał na poziomie kosztów z ekogoszka :)

Dla G11, przy uwzględnieniu ceny węgla na poziomie 1k, mogę się zgodzić.

To poważnie. Kiedy jednostka ma zostać wymieniona?

Bo coś z tym wychwalanym serwisem 24h/dobę (którą dobę?) trochę kulawym w sensie skutecznej naprawy

Skoro jest serwis, ma być, tak sugerujecie od 4k postów, ten serwis jest głównym atutem zakupu w Polsce pompy, serwis który nie działa skutecznie!!! Więc pytam, o co chodzi?

I dalej go wychwalacie, mimo że sprawa nie została rozwiązana. Może ludzie mają krótką pamięć i zapominają co było dwa posty wcześniej? Tak podchodzicie do klientów?

Ta wypowiedź odnosi się do problemów z pompą Magnolii.

Problem ciągnie się już bardzo długo, problem który został nagłośniony i zakrywa swym negatywnym echem całą resztę.

Edytowane przez klaudiusz_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnie ci jak działa serwis:)

Wszystkie firmy bazuje na zasadzie centralnych regionalnych magazynów części zamiennych które w teorii powinny wysyłać w ciągu 48h części zamienne.

Oczywiście tutaj pojawiają się także problem świąt i dni wolnych od pracy.

Więkoszość awarii usuwa się w ciągu 24/48 godzin.

Niestety są takie przypadki że mimo wszystkich kroków nie jesteś wstanie zdiagnozować awarii i trzeba wymienić jednostkę na nową.

W wypadku każdej z firm sprzedających PC "markowe" pojawia się jeden wielki problem "prawdziwy serwis".

Bo aby mieć serwis który będzie wstanie usunąć awarię od ręki wiąże się to z kasą którą produceńci starają się przeżucić na serwisanta.

Np. w wypadku pomp ciepła Atlantica serii S i TRI zestaw podstawowych części to wydatek rzędu 38000zł netto po moih upustach..

I teraz pytanie ile musiałbyś mieć awarii i serwisów gwarancyjnych ( koszt serwisu 300zł netto ) aby utrzymać taki magazyn.

Pyrzypuszczając że jesteś serwisantem fabrycznym np. 6 porducentów pomyśl jaki magazy części zamiennych musisz stworzyć...

Oczywiście dzięki coraz większej sprzedaży PC - każdej czy gruntowej czy powietrznej serwis zaczyna być potrzebny i zaczyna móc z tego się utrzymać..

Spekulując sprzedaż PC w Polsce ile razy jest większa niż kotłów gazowych.???

Ilości te są bez porównania i szczerze mówiąc kocioł jest łatwiejszy ma mniej części.

Np. w pompie powietrznej S5 płyt jest 8 - sterownik, karta mocym, sterwoania inwertera itp.

I ktoś wcześniej napisał że serwis kotłów zawsze będzie lepszy i tańszy niż PC.

Pomijamy park narzędziowy - serwisowych elementów itp.

Oczywiście klienta powinno to G..... obchodzić niestety produceńci PC też mają to w D.....

Bo duże korporację nie widzą różnicy w sprzedaży jednej czy dwóch pomp....

Ja sam mam w domu magazyn 32m2 wypełniony regałami i częsciami zamiennymi do róznych PC, kotłów palników itp....

Ale póki co to importerzy powinni się zacząć martwić jak stworzyć serwis bo narazie to wszystko spada na barki pojedyńczych serwisantów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturo :) te Twoje wyliczenie jestes w stanie jakos poprzec czyms wiecej niz intuicja? jesli tak bede wdzieczny za rozwiniecie mysli ) bylyby dla mnie jak NAJbardziej do przyjecia.

Potrzebuję wymiary domu a szczególnie przegród zewnętrznych,z czego ściany,jaka izolacja na ścianach,w dachu,w podłodze,ilość okien i ich wymiary,wentylacja grawitacyjna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to klienta obchodzi? Reklama dalej leci, a produkt nadal nie jest zgodny z opisem.

 

Widzisz i to racja...

Staram ci wytłumaczyć w jaki sposób działają firmy - duże :)

Ale masz rację dlatego każdy producent zapisuje - reklamację 14 dni od daty zgłoszenia usterki :)

A serwisant może tylko naciskać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klienta to nie powinno ineresować

Nie masz racji.Prawo gwarancji działa w w dwie strony . Powinieneś mieć awaryjne źródło ciepła w domu, awaria zawsze może sie zdarzyc , nie tylko przy pc, a doopsko do czsu naprawy czymś ogrzewać trzeba.A 14 dni to jest termin w którym serwisant musi określić kiedy i w jaki sposób usunie usterkę ! Dlatego mam taniutką gruntowa PC chińską ,śmiem twierdzić że lepsza jakościową PC od tej twojej, tańszą w eksploatacji,a z serwisem użerać się nie muszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...