szymekmonia 28.05.2013 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 gazu nie ma i nie bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 28.05.2013 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 # asoltWiem, że za mało i nie wiem, czy tobie się chce to liczyć za free, a Värmepumpsägare podać wszystkie niezbędne dane, ale wynik mogłby być ciekawy. Wiem, że nie poprawi go grzanie CWU latem, bo zużycie przez grzałki 2,4 kWh na dobę na to nie pozwoli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1973 28.05.2013 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 gazu nie ma i nie bedzie witam no to pozostaje grzanie wody w zasobniku nie przepływowo:lol2: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 28.05.2013 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 5300kWh, to zużycie prądu w sezonie na CO? Jeżeli tak, to zakładam dużo bardziej prawdopodobny cop 2 czyli 10600kWh, niż 3 z 15900kWh. no i widzisz, mimo iż nie chciałem, zrobileś ze mnie Jackowskiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szymekmonia 28.05.2013 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 a jednak bez gazu tez można http://www.wymienniki-ciepla.pl/animacja_CC_02.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 28.05.2013 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 a jednak bez gazu tez można http://www.wymienniki-ciepla.pl/animacja_CC_02.html Już Ci odpowiedziano: witam taki wymiennik przy pompie ciepła nie ma sensu, mówimy o pompach ciepła jako niskotemperaturowym ogrzewaniu najlepsze efekty osiąga się gdy podgrzewa się cwu do temperatury 40-45st. C, A ja dodam c.o do max.35st.C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 29.05.2013 00:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Napisał clarnet Nie pisz takich herezjii hydrauli Odszranianie jest wynikowe. Jest skutkiem tego, że wymiennik się oszronił, a przez to ograniczona jest wymiana ciepła. A nie środkiem czy działaniem, który ma za zadanie spłukiwać lód z tacy. Im mniejsza wilgotność tym rzadsze są cykle odszraniania. A im większa wilgotność tym gorzej. Konstrukcja tacy i urządzenia ma być taka, by woda z cyklu odszraniania swobodnie spłynęła. Urządzenie ma się odszronić skutecznie, a nie produkować wodę do roztapiania lodu na tacy. Zresztą jak widać, wilgotność i obecność rzeki nie sprzyja oczyszczaniu tacy Byli już heretycy którzy mówili ,że ziemia jest okrągła Mam inna doświadczenia .Trzeba pogodzić te dwie wielkości ilość wody i oszronienie. Pisałem też o wypoziomowaniu jednostki. Widziałem parę pc ,Wyobraź sobie odszranianie śladowych ilości szronu z lameli i -15 C Taca jest zimna mała ilość wody nie doleci do otworu i zamarznie.Ja montuję te PC już 5 lat i widziałem takie problemy. Oczywiście można położyć grzałkę na tacy Witam Z moich doświadczeń wynika, że najskuteczniejszym środkiem p-ko zaladzaniu tacy ociekowej są kable grzejne, które uruchamiam okresowo przy temperaturach poniżej -7- 10c*. Inne środki, które rozważałem to zwiększenie ilości otworów w tacy ociekowej oraz chyba najprostszy i najskuteczniejszy - ocieplenie całego spodu jednostki zewnętrznej płytą ze styroduru. Należy oczywiście pamiętać o pozostawieniu otworów odpływowych. Nie zrealizowałem tych pomysłów, bo problem przestał być dokuczliwy. Większym dla mnie problemem jest zaladzanie powierzchni bocznych parowników z powodu padającego deszczu lub zawiewającego śniegu. W celu uniknięcia tych utrudnień celowym jest osłonięcie jedn. zewn. dość rozłożystym daszkiem (nie blokującym cyrkulacji powietrza!). Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 29.05.2013 06:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 ok mam wiec zapotrzebowanie zblizone do Twojego.... 70kWh/m2 i COP 2 Niech bedzie... PRL rules :lol2: Ja mam 180m użytkowej i ponad 210m całkowitej ogrzewanej. Ocieplone 15cm podloga, 15 ściana, 20-30cm poddasze. Na innym wątku napisaleś, że masz grzejniki, co jeszcze bardziej mnie utwierdza w przekonaniu, że bliżej ci do 10600 kWh, niż 15900 kwh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 29.05.2013 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 (edytowane) Nie ma się z czego śmiać, bo tego nikt nie wie i pewnie się nigdy nie dowie. Możemy, tylko gdybać. Tak jak pisałem wcześniej straty mogą być na poziomie 0,8 W/m²K tyle mniej więcej ma stare budownictwo słabo ocieplone. Z tego wychodziło by jakieś 12600 kWh, ale masz szeregowca więc powinno być mniejsze. COP nawet z tego wychodzi ok 2,3 ps. da się w tutejszej wyszukiwarce znaleść konkterny post, a nie cały wątek? Bez tego jest delikatnie mówiąc mało pomocna, jak wskazuje wątek w którym 1600 postów Edytowane 29 Maja 2013 przez Vld Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 29.05.2013 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 10 minutowy prysznic w temp 38 stop.plus straty na zasobniku od 22 wieczorem do 9 rano poszło 0,7kwh temperatura spadła na zasobniku o około 2,5 stopczas grzania wody mam ustawiony od 18 do 22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mkm silesia 29.05.2013 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Napisał clarnet Nie pisz takich herezjii hydrauli Odszranianie jest wynikowe. Jest skutkiem tego, że wymiennik się oszronił, a przez to ograniczona jest wymiana ciepła. A nie środkiem czy działaniem, który ma za zadanie spłukiwać lód z tacy. Im mniejsza wilgotność tym rzadsze są cykle odszraniania. A im większa wilgotność tym gorzej. Konstrukcja tacy i urządzenia ma być taka, by woda z cyklu odszraniania swobodnie spłynęła. Urządzenie ma się odszronić skutecznie, a nie produkować wodę do roztapiania lodu na tacy. Zresztą jak widać, wilgotność i obecność rzeki nie sprzyja oczyszczaniu tacy Witam Z moich doświadczeń wynika, że najskuteczniejszym środkiem p-ko zaladzaniu tacy ociekowej są kable grzejne, które uruchamiam okresowo przy temperaturach poniżej -7- 10c*. Inne środki, które rozważałem to zwiększenie ilości otworów w tacy ociekowej oraz chyba najprostszy i najskuteczniejszy - ocieplenie całego spodu jednostki zewnętrznej płytą ze styroduru. Należy oczywiście pamiętać o pozostawieniu otworów odpływowych. Nie zrealizowałem tych pomysłów, bo problem przestał być dokuczliwy. Większym dla mnie problemem jest zaladzanie powierzchni bocznych parowników z powodu padającego deszczu lub zawiewającego śniegu. W celu uniknięcia tych utrudnień celowym jest osłonięcie jedn. zewn. dość rozłożystym daszkiem (nie blokującym cyrkulacji powietrza!). Pozdrawiam Pratchawiec Widzę że kolega jednak coś tam instaluje czasem oprócz sprzętu w własnym domu:) ??? Problem z zalodzonym parownikiem w ostatnim sezonie miałem raz jak była przerwa w zasilaniu i padał marznący deszcz swoja drogą przerwa była chyba spowodowana tym deszczem - lód zerwał linię napowietrzną W tym wypadku kluczowe jest dobre sterowanie (podobnie jak w chłodnictwie). Pompy niektórych producentów mają u dołu parownika rurkę z gorącym gazem więc kable z cop1 zbędne - tym się różnią od klimatyzatorów - między innymi druga różnica jaką zauważyłem to dodatkowy osuszacz par oprócz standardowego (fabrycznego) przy sprężarce rotacyjnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 29.05.2013 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 gorąca rurka, to która?cieczowa przed rozprężnym, czy ssąca z parownika, która po rewersie staje się tłoczną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mkm silesia 29.05.2013 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 jak będę miał okazję (powód) rozebrać całą obudowę to "rozkminie" jak to tam wymyślili są jeszcze zawory zwrotne i "cała reszta" tak że nie koniecznie coś tam "leci" "po rewersie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 30.05.2013 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 jak będę miał okazję (powód) rozebrać całą obudowę to "rozkminie" jak to tam wymyślili są jeszcze zawory zwrotne i "cała reszta" tak że nie koniecznie coś tam "leci" "po rewersie" W zasadzie nic nie trzeba rozbierać, jak jest na lub pod tacą to powinna być widoczna. Wystarczy zobaczyć jaką ma średnice, jak 3/8 to cieczowa, jak 3/4 to ssąca. Sądząc po temperaturach w nich występujacych, to zdecydowanie zastosowałbym ssącą. Wtedy rozmrażanie zaczynało by się od tacy i kończyło na parowniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mkm silesia 30.05.2013 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 W zasadzie nic nie trzeba rozbierać, jak jest na lub pod tacą to powinna być widoczna. Wystarczy zobaczyć jaką ma średnice, jak 3/8 to cieczowa, jak 3/4 to ssąca. Sądząc po temperaturach w nich występujacych, to zdecydowanie zastosowałbym ssącą. Wtedy rozmrażanie zaczynało by się od tacy i kończyło na parowniku. Trza zdjąć tylny dekielek a żeby go zdjąć to trzeba zdjąć górny dekielek bo tak to dół parownika zasłania spr. zapakowana w otulinę razem z separatorem cieczy jak chcesz to zamontuję Ci pompę - Tobie nie będę musiał tłumaczyć po jakiego grzyba rozbieram ją do "gołego orurowania i okablowania" niestety jeszcze żadnej szlag nie trafił jak wróżą specjaliści od gruntówek (przepraszam raz wymieniałem pompkę wilo po 6 latach ale gruntówki też je mają ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 30.05.2013 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Dziękuję, ale nie miałbym sumienia ci kazać jechać do warszawy z tak błachą sprawą.Mam u siebie wszystkie niezbędne narzędzia, dam radę. Narazie zrobiłem, bez ogrzewania tacy, zobaczę jak to nędzie zachowywać się w sezonie. Jak trzeba będzie to za rok przerobię.Co do serwisu i awaryjności: są jakieś zalecane okresy po których powinno się wymienić filtr cieczy, czy olej w sprężarce?Jak jest z trwałością 4d, słyszałem że się zacinają. Wady fabryczne, zanieczyszczenia poprodukcyjne / pomkntażowe, czy np przypieczony olej?Pozr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mkm silesia 30.05.2013 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 (edytowane) Nie spotkałem takich zaleceń w dtr małych urządzeń.Co do oleju w hurtowni możesz zakupić tester kwasowości oleju - w razie nieszczelności możesz zrobić test czy nie dostała się wilgoć do układu.Na wzierniku jest też chemiczny wskaźnik i opis jaki kolor to układ "suchy" (w danfosofskich zielony - układ suchy).W układach chłodniczych wymiana filtra odwadniacza po każdym "otwarciu" Raz wymieniałem 4d razem ze spr. stara klima on/off spr. zabezpieczona tylko termikiem zawór padł i poszła spr. - reszta padniętych spr. przez "zabite" skraplacze co raczej w pompach nie grozi z stosowanymi zabezpieczeniami (pomiar temp., ciśnienia, kontrola przepływu)Przy lutowaniu zastosuj azot.Coś tam kolega od moplików buczy że mam mu wawie jakąś pompę założyć (serwis przy okazji zlotu he he) ale to raczej na zasadzie wyjątku już pisałem że najdalej do pompy mam 50 min.autem moplikiem pewnie 30 P.s.Wymieniałem kiedyś copelanda w produkcie znanej firmy bo energetycy przepinali budowlana rozdzielnię na docelową i zamienili fazy a na budowie nikogo nie było podobno polski przedstawiciel jak opisał sytuację i zapytał dlaczego brak w urz. czujnika kontroli kolejności faz dostał odp. że to się gdzie indziej nie zdarza w pl trza stosować "bezpiecznik od idiotów" u nas się mówi idiotenziherung tylko nikt nie wie jak on do końca wygląda bo taki idiota nigdy nie wiadomo na co wpadnie Edytowane 30 Maja 2013 przez mkm silesia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 30.05.2013 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Dz za infolutuę tylko z azotem, a sprężarka jest jednofazowa. Realne zagrożenie dla niej to zespawwnie styków stycznika lub przekaźnika rozruchowego. Wiesz może jak zabezpieczyć się przed tym drugim wariantem? Przy 145uF łącznie uzwojenie rozruchowe długo nie pożyje. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mkm silesia 30.05.2013 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Dz za info lutuę tylko z azotem, a sprężarka jest jednofazowa. Realne zagrożenie dla niej to zespawwnie styków stycznika lub przekaźnika rozruchowego. Wiesz może jak zabezpieczyć się przed tym drugim wariantem? Przy 145uF łącznie uzwojenie rozruchowe długo nie pożyje. Pozdr No na coś ta sprężarka musi umrzeć kiedyś bo by fabryka zbankrutowała .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mkm silesia 30.05.2013 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 To co maja w tabelach uwzgledniac partactwo? Twoj samochod ma spalanie w 100% ksiazkowe? Czy kazda PC pracuje w takim samym klimacie... kazdy ma w domu 20*C... I w jaki sposob maja porownac PC miedzy soba? Jaki problem widzisz w zasilaniu grzejnikow PC? Jestem bardzo ciekaw Twojej PC " tymi rencami" ktora zawstydzi czolowych producentow... Polskie G/W sa ponoc tak samo dobre jak zagramaniczne za % ceny... to teraz pora na P/W , lepsza od wszelkich istniejacych Szczerze, powodzenia W pl fabryce nie widziałem azotu do lutowania i komory ciśnieniowej do testu szczelności ukł. chłodniczego.....ale się czepiam...czekam na lincz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.