mar1973 04.11.2013 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 super wyjście z pompy jest 1,1/4" a wy piszecie że pp25 mająca w środku coś koło fi17 jest ok witam czyli już wiem, że to nie ty montowałeś u klienta, o którym pisałem powyżej, bo też jest z Rudy:) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 04.11.2013 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 super wyjście z pompy jest 1,1/4" a wy piszecie że pp25 mająca w środku coś koło fi17 jest ok Dziwnym trafem u Arturo jest ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mkm silesia 04.11.2013 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Dziwnym trafem u Arturo jest ok? w jakim sensie ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mkm silesia 04.11.2013 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 witam czyli już wiem, że to nie ty montowałeś u klienta, o którym pisałem powyżej, bo też jest z Rudy:) pozdrawiam Ja przesadzam w drugą stronę robie na niemieckim aqutermie fi40 grubość ścianki 3,7mm ale to sie w pale nie mieści bo ani to polska oszczędność ani polska jakość i cena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 05.11.2013 06:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 pp25 Ano tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 05.11.2013 06:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 W przypadku Panasa tak jest,sam miałem podobną sytuację ale u mnie główną przyczyną była instalacja zrobiona na zbyt cienkich rurach co powodowało dlawienie przepływów.Po wymianie problem ustąpił jak ręką odjął i nie stwierdziłem więcej zakaczajacej się grzalki W tym przypadku przyczynę zalaczania się grzalki upatrywalbym także w pierwszym grzaniu wylewki,nagrzanie tylu t betonu do powrotu 25st.C zajmuje dużo czasu. Ale trzeba to porównać z tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 05.11.2013 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 A oto dzisiejsze wydarzenia: - rano telefon do instalatorów pompy - krótkie info , że rzeczywiście jest jakieś takie zabezpieczenie w tej pompie, że przy niskiej temperaturze powrotu pompa wspomaga się grzałką. Zdjąłem więc obudowę i bezpiecznikiem wyłaczyłem grzałkę. Po 10min pompa się wyłaczyła i pokazał się bład H70 - zadziałało więc zabezpieczenie - pompa wołała grzałkę na pomoc a ponieważ była ona odłaczona - pompa wyłaczytła się - podobno czynnik chłodniczy przy zbyt dużej różnicy pomiędzy temp zasilania a powrotu - zbyt szybko oddaje ciepło a to oznacza spadek cisnienia roboczego czynnika. Ale ok - bład skasowałem, załączyłem grzałkę i.....miało być w normie ale po 45min wywaliło korek, załaczyłem znów właczyłem pompę i....po 45min wywaliło korek a potem jeszcze tak dwa razy. Co to jest? teraz pompa nie grzeje bo wywala korki - mam bezpiecznik 16A - instalator sugeruje ze jest zbyt mały bo producent podaje że w momencie rozruchu pompy i grzałki jednocześnie może nawet nastąpic pobór 30A! Jutro ma zatem pojawić się elektryk i zmieni zabezpieczenie na 25A. Tylko pytanie - jakim cudem wczesniej chodziła i było dobrze - co prawda po raz pierwzy dziś przy temp zewn 5st (wczesniej chodziła przy 12-13) ale chyba tez grzałka musiała chodzic skoro w prawie 7godzin brała 22,8kW a nic nie wywalało. Jakie macie zabezpieczenia tzn bezpieczniki przy pompach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 05.11.2013 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 (edytowane) A oto dzisiejsze wydarzenia: - rano telefon do instalatorów pompy - krótkie info , że rzeczywiście jest jakieś takie zabezpieczenie w tej pompie, że przy niskiej temperaturze powrotu pompa wspomaga się grzałką. Zdjąłem więc obudowę i bezpiecznikiem wyłaczyłem grzałkę. Po 10min pompa się wyłaczyła i pokazał się bład H70 - zadziałało więc zabezpieczenie - pompa wołała grzałkę na pomoc a ponieważ była ona odłaczona - pompa wyłaczytła się - podobno czynnik chłodniczy przy zbyt dużej różnicy pomiędzy temp zasilania a powrotu - zbyt szybko oddaje ciepło a to oznacza spadek cisnienia roboczego czynnika. Ale ok - bład skasowałem, załączyłem grzałkę i.....miało być w normie ale po 45min wywaliło korek, załaczyłem znów właczyłem pompę i....po 45min wywaliło korek a potem jeszcze tak dwa razy. Co to jest? teraz pompa nie grzeje bo wywala korki - mam bezpiecznik 16A - instalator sugeruje ze jest zbyt mały bo producent podaje że w momencie rozruchu pompy i grzałki jednocześnie może nawet nastąpic pobór 30A! Jutro ma zatem pojawić się elektryk i zmieni zabezpieczenie na 25A. Tylko pytanie - jakim cudem wczesniej chodziła i było dobrze - co prawda po raz pierwzy dziś przy temp zewn 5st (wczesniej chodziła przy 12-13) ale chyba tez grzałka musiała chodzic skoro w prawie 7godzin brała 22,8kW a nic nie wywalało. Jakie macie zabezpieczenia tzn bezpieczniki przy pompach? Ja mam 3 fazy i 25A także nie jest to miarodajne ale masz tam grzałkę najprawdopodobnie tylko 3kW i 16A nie powinno w żaden sposób wybijać,tym bardziej,że jestem przekonany,że wcześniej też już grzałka chodziła. Zresetuj pompę wyłączając ją z zasilania na parę minut i włącz z powrotem tak jak było do tej pory. Edytowane 5 Listopada 2013 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 05.11.2013 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 By podnieść cisnienie skraplanja, możesz dać niższy bieg na pompie, albo przydławić przepływ jakims zaworem.Jak bląd spowodowal czujnik ciśnienia, to pomoże, jak czujnik powrotu, nic z tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1973 05.11.2013 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 By podnieść cisnienie skraplanja, możesz dać niższy bieg na pompie, albo przydławić przepływ jakims zaworem. Jak bląd spowodowal czujnik ciśnienia, to pomoże, jak czujnik powrotu, nic z tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 05.11.2013 23:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 (edytowane) Jakie macie zabezpieczenia tzn bezpieczniki przy pompach? Nie zwiekszaj wartosci amperazu zabezpieczenia, tylko zamiast B16 daj zabezpiecznie C16. PS. Tutaj masz wsparcie, jak bys trafil na "elektryka" http://www.tech.co.bydgoszcz.pl/esy.html Edytowane 5 Listopada 2013 przez Pyxis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 06.11.2013 06:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Zresetuj pompę wyłączając ją z zasilania na parę minut i włącz z powrotem tak jak było do tej pory. Ale ona przecież była jż wyłaczona z zasilania przez około 15 minut za każdym razem jak się wybijał bezpiecznik i nic z tego, nastepnye właczenie i tez wywalało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 06.11.2013 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 By podnieść cisnienie skraplanja, możesz dać niższy bieg na pompie, albo przydławić przepływ jakims zaworem. Jak bląd spowodowal czujnik ciśnienia, to pomoże, jak czujnik powrotu, nic z tego. Tu jest cos na rzeczy - najpierw instalator kazał mi zmniejszyc bieg na 1 - tak sie stalo za pierwszym razem kiedy tez wylaczyłem grzalke i wyskoczył bład. Po zresetowaniu błedu grzałkę właczyłem ale bieg został wciąż I. Wywaliło. Zmieniłem wiec bieg na III zgodnie z sugestią Arturo - pomyśłame że jak wwoda szybciej będzie krążyc w układzie to temperatura powrotu sie podniesie - ale tez wywaliło. Zmieniłem więc na drugi a potem jeszcze dwa razy wywałało. Jest jakiś inny sposób na zresetowanie pompy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 06.11.2013 06:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Nie zwiekszaj wartosci amperazu zabezpieczenia, tylko zamiast B16 daj zabezpiecznie C16. PS. Tutaj masz wsparcie, jak bys trafil na "elektryka" http://www.tech.co.bydgoszcz.pl/esy.html Sorki za post pod postem ale nie umiem cytować w jednym okienku kilku wypowiedzi. Dzięki Pyxis- rozumiem że to jest ważne - "obszar zadziałania wyzwalaczy elektromagnesowych wynosi od 5 do 10 krotności prądu znamionowego wyłącznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 06.11.2013 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Santosz - z całej twojej batalii z pompą wynika, że została ona nieprawidłowo zainstalowana lub uruchomiona. Ja mam Panasa T-Cap 9kW 400V i od czasu włączenia dnia 27.09.2013 działa bez najmniejszego zarzutu, ale instalator siedział prawie dobę i ją regulował zanim powiedział, że jest ok. Ja na twoim miejscu zawołałbym tego fachowca co wziął pieniądze (pewnie niemałe) za instalację i kazał mu siedzieć tak długo, aż wszystko będzie działało prawidłowo bo Ty nie musisz się na wszystkim znać. Jako użytkownik powinieneś skupić się jedynie na prawidłowym sterowaniu, a nie przekroju rurek, wielkości bezpieczników, czy hgw co jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 06.11.2013 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Za pół godziny bede dzwonił i tak chyba zrobie - co prawda montaż wraz z uruchomieniem tez trwał od 7.30 do 22 ale widać niedostatecznie długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 06.11.2013 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 A jak "założysz" (od grzałki) bezpiecznik, to też wywala ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
clarnet 06.11.2013 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 santosz1. nie kręć biegami bo to nie ma nic wspólnego z błędem i bezpiecznikiem.2. nie słuchaj pyxisa bo on nic poza swoją on-off''ową gruntówką nie widzi. Inverter ma łagodny rozruch i nie ma potrzeby stosować zabezpieczenia C, a grzałka ma mieć B, bo ma wywalić natychmiast3. pompa, jedna i druga grzałka, mają mieć OSOBNE zabezpieczenia4. jak wywala bezpiecznik to:a - jest wadliwyb - jest za mały - sprawdź jaki zaleca producentc - jest dobry i zadziałał jak miał zadziałać, tylko pompa ma nienormalny pobór (trzeba pomierzyć i sprawdzić dlaczego ma nienormatywny pobór)5. jak wywala H70 tzn. że masz brak zasilania grzałki albo rozwarte zabezpieczenie czyli przegrzanie - sprawdź jedno i drugie i będziesz wiedział czy zadziałało tak jak miało zadziałać.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 06.11.2013 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 2. nie słuchaj pyxisa bo on nic poza swoją on-off''ową gruntówką nie widzi. Inverter ma łagodny rozruch i nie ma potrzeby stosować zabezpieczenia C, a grzałka ma mieć B, bo ma wywalić natychmiast Z tego co napisal madralo, to grzala ma osobne zabezpieczenie. Ja mowie o bezsensie pchania na pompe zabezpieczenia B25 zamiast B16. Do takich urzadzen raczej staosuje sie charakterystyki C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 06.11.2013 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Określenie "raczej" do stosowania charakterystyki bezpieczników B,C,D nie jest trafne. Urządzeni o dużym prądzie rozruch powinno być C a w wypadku grzałek B jest bardzo dobrym wyborem. Jak zawsze można wrzucić D jak to gdzieś czytałem na forum " na bogato ". To "raczej" odnosilo sie do stanu faktycznego ("stosuje sie"), a nie do tego jaka chcrakterystyke powinno sie stosowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.