milkawawa 03.10.2014 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2014 Rzecz jasna, im większa pompa, tym więcej powietrza.Wyczytałem w allegro w przykładowo sprzedawanej pompie powietrza o mocy 3,8kw takie stwierdzenie: "Natężenie przepływu powietrza wychodzącego z pompy ciepła wynosi 500-800m3/h", czyli dla pompy 3,8kw max natężenie wynosci 800m3/h. Czyli na sekundę będzie to 0,2m3 - pytania dwa:1) jaki minimalny przekrój podoła temu 2) jak zakładam, jest liniowa zależność pomiędzy mocą pompy a natężnieniem przepływu a w konsekwencji przekrojem kanału, czyli jeżeli ktoś mi odpowie na pytanie pierwsze, a chciałbym zamontować pompę 7kW - to dwukrotnie większy przekrój mam mieć kanałpzdrBogdan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
clarnet 03.10.2014 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2014 W większości monbloków/kompaktów o tej mocy (7kW) musisz się liczyć z ok. 3 tys m3/hproblemem jest nie tyle przekrój kanału ile spręż wentylatora, a więc opór jaki może pokonać.A ten opór zależy od ilości powietrza, przekroju i długości.W PC PW do zabudowy wewnątrz, wentylatory by były w miarę ciche, mają nieduży spręż, a powierzchnia kanału jest zdecydowanie większa, ok 0,3-0,5m2 i z zasady są krótkie tak do 1m z 1 kolanem.Nie wiem co to za kompakt, ale raczej o tych przekrojach zapomnij. Potrzebujesz z 2-3 razy takie wymiary.Zresztą sprawdź w danych technicznych.Przy kanale 200mmx200m i 3 tys m3/h miałbyś z 20m/s i ponad 20Pa/m oporu - nie do przyjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 03.10.2014 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2014 Rzecz jasna, im większa pompa, tym więcej powietrza. Wyczytałem w allegro w przykładowo sprzedawanej pompie powietrza o mocy 3,8kw takie stwierdzenie: "Natężenie przepływu powietrza wychodzącego z pompy ciepła wynosi 500-800m3/h", czyli dla pompy 3,8kw max natężenie wynosci 800m3/h. Czyli na sekundę będzie to 0,2m3 - pytania dwa: 1) jaki minimalny przekrój podoła temu 2) jak zakładam, jest liniowa zależność pomiędzy mocą pompy a natężnieniem przepływu a w konsekwencji przekrojem kanału, czyli jeżeli ktoś mi odpowie na pytanie pierwsze, a chciałbym zamontować pompę 7kW - to dwukrotnie większy przekrój mam mieć kanał pzdr Bogdan Mam tą PPC i dmuchawa ma 2 biegi stąd 500 i 800 m3/godz Podoła temu przekrój fi 160 na pewno bo taką rurę można do niej podłączyć. Co do innych PC to możesz to porównać tylko gdy spręż wentylatora tej innej PC będzie identyczny. Czy PPC do ogrzewania występują w wersji z przyłączem na rurę bo ja takich nie widziałem - jeśli nie to jak chcesz taką podłączyć szczelnie do wylotu kratki wentylatora - no i pamiętaj, że muszą być w pomieszczeniu 2 otwory [wlot i wylot powietrza] - najlepiej maksymalnie oddalone od siebie, żeby PC nie zaciągała powietrza, które wyrzuca. Nawet gdy to wszystko ogarniesz to zamrażanie pomieszczenia zimą na 2-3 miesiące [gdy na dworze będzie mróz] jest złym pomysłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 04.10.2014 04:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2014 DZiwne, pompę miałem ustawioną dziś aby się wyłaczyła o 6.00. O 6.10 byłem ją sprawdzić - na poworcie pokazuje temp 29st a krzywa była ustawiona tak +15/27 i -15/33 a na dworzu przy gruncie +4 na pompie +6. Jesli taka temp była na powrocie to co na zasilaniu i dlaczego tak dużo? Wzieła 2,6kW od 22-6. Też dziwne że tak mało. Nie rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 04.10.2014 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2014 DZiwne, pompę miałem ustawioną dziś aby się wyłaczyła o 6.00. O 6.10 byłem ją sprawdzić - na poworcie pokazuje temp 29st a krzywa była ustawiona tak +15/27 i -15/33 a na dworzu przy gruncie +4 na pompie +6. Jesli taka temp była na powrocie to co na zasilaniu i dlaczego tak dużo? Wzieła 2,6kW od 22-6. Też dziwne że tak mało. Nie rozumiem. To ile miała na zasilaniu? To co wyświetla się na wyświetlaczu to jest temp zasilania, żeby sprawdzić temp powrotu trzeba przytrzymać przycisk check - to może miałeś 29 na zasilaniu? Zużyła mało bo jest ciepło. U mnie jeszcze się w tym roku w ogóle nie włączyła, bo ma się włączyć gdy temp w środku spadnie <22st, a to się jeszcze nie wydarzyło. Mieszkasz w sumie niedaleko ode mnie więc pewnie temp masz podobne, choć u Ciebie domek jeszcze słabo wygrzany i zawilgocony po budowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 04.10.2014 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2014 Niby tak, ale skoro wzieła tylko 2,6kW to raczej grzałka nie pracowała a skoro miała 29 na zasilaniu to powrót pewnie byl mniejszy niz 25. Sprawdze jak w poniedziałęk ustawie wylaczenie pompy na 6.30 wstaje o 6 wtedy moge zerknac na nia jak jeszcze pracuje Naprawde myslisz ze jest tak zawilgocony? stan zamkniety jest od roku, od 11 miesiecy non stop chodzi rekurperator, grzane było juz ubiegłej zimy jeszcze bez styro a to podobno dobrze osusza dom, w domu na chwile obecna mam 45-50 % wilgotnosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r2req 04.10.2014 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2014 U mnie jeszcze się w tym roku w ogóle nie włączyła, bo ma się włączyć gdy temp w środku spadnie <22st, a to się jeszcze nie wydarzyło.. temperstura nie spadła CI poniżej 22C nawet w nocy bez ogrzewania? - może sąsiad Cię grzeje dość nieprawdopodobne, temperatury (choćby ostatniej nocy oscylowały około 0C) pozdrawiam, Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milkawawa 05.10.2014 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Witam. Reasumując - montaż pomy pw ( do CO - w granicach 7-10kw) w kotłowni z budową kanałów in/out powietrznych to nie taka jednak prosta sprawa, bo 1) zbyt duża ilość powietrzna do przepchnięcia, a więc duże kanały generalnie 2) faktycznie nie widziałem w sprzedaży gotowych pomp z podłączeniem do kanału, myślałem natomiast o samodzielnej zabudowie wlotu/wylotu z pompy, ale chyba też będzie przerost formy nad treścią Czyli w moich rozważaniach wracam do punktu wyjścia - albo split, albo monoblok z wymiennikiem ciepła pzdr Bogdan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 05.10.2014 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 (edytowane) http://allegro.pl/klimatyzator-kanalowy-vivax-10-0-kw-inverter-wawa-i4645448014.htmlhttp://allegro.pl/klimatyzator-kanalowy-mistral-7-2-kw-inverter-wawa-i4643128130.htmlZależy jaki układ domu, w parterówce kanały w suficie a klamoty pod dachem i nie ma problemu. Edytowane 5 Października 2014 przez _olo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomekwa 05.10.2014 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Zależy jaki układ domu, w parterówce kanały w suficie a klamoty pod dachem i nie ma problemu. Budynek parterowy jest jednokondygnacyjny. Zapewne masz na myśli parterówkę z poddaszem nieużytkowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 05.10.2014 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 U mnie tez 22st nie spadło niżej, ale ja lubie 23-24 wiec grzejemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r2req 05.10.2014 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 u mnie pomimo wentylacji mechanicznej żona lubi spać przy otwartcy oknach, więc w nocy temp. spada <22Cw dzień przez b.duże przeszklenia od płd-zach. robi się 25-26, więc okna pozostają otwarte pozdrawiam, Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milkawawa 06.10.2014 06:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Do _olo_ : chyba nie do końca się zrozumieliśmy - mi chodziło o dolot/wylot popwietrza do pompy ciepła pw dla 'dolnego źródła'. Czyli czy ma sen montaż pompy PW wewnątrz domu (kotłownia, garaż, piwnica), ale z związku z tym doprowadzenie i obudowa pompy tak, aby w miarę sensownie doprowadzić i odprowadzić powietrze. Oczywiście od strony CO podłączenie do obwodu wodnego.pzdrBogdan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jmajczuk 06.10.2014 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2014 WitamZdecydowałem się uciec z groszku, i to jeszcze w tym sezonie jak się uda. Spalam rocznie około 4-5 ton groszku (u mnie pakowany dochodzi do 930 zł/tona) Mam wycenę Panasonic T-Cap 9kw, do tego Galmet zbiornik buforowy 200 l, plus zasobnik CWU 200 l. Ceny jak patrzę podobne do tych wcześniej cytowanych na forum. Mamy kilka pytań jeśli można:1 - Czy umiejscowienie jednostki zewnętrznej przy pompie typu Split ma duże znaczenie? Mi pasuje od północy bo tam jest piwnica, jednak zimą są dość duże różnice temperatury pomiędzy nasłonecznionym miejscem i północną ścianą. 2 - czy konieczny jest bufor? W waszych postach jest to pomijany element i nie wiem czy pakować się w to? 3 - potrzebuję trzy klimakonwektory - w sypialniach mam grzejniki i chcę zmienić - czy jest coś ciekawego na rynku poza PURMO? 4 - jaki sterownik wybrać najlepiej? coś czytałem o tym wi-fi coś bliżej? Chciałbym dobrze poustawiać to sterowanie i na maksa korzystać z G 12w... 5 - czy ktoś miał kiedyś przyjemność z serwisem Panasonic? Czy nie ma kłopotu z częściami i obsługą? z góry dzięki Kuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 06.10.2014 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Witam Zdecydowałem się uciec z groszku, i to jeszcze w tym sezonie jak się uda. Spalam rocznie około 4-5 ton groszku (u mnie pakowany dochodzi do 930 zł/tona) Mam wycenę Panasonic T-Cap 9kw, do tego Galmet zbiornik buforowy 200 l, plus zasobnik CWU 200 l. Ceny jak patrzę podobne do tych wcześniej cytowanych na forum. Mamy kilka pytań jeśli można: 1 - Czy umiejscowienie jednostki zewnętrznej przy pompie typu Split ma duże znaczenie? Mi pasuje od północy bo tam jest piwnica, jednak zimą są dość duże różnice temperatury pomiędzy nasłonecznionym miejscem i północną ścianą. 2 - czy konieczny jest bufor? W waszych postach jest to pomijany element i nie wiem czy pakować się w to? 3 - potrzebuję trzy klimakonwektory - w sypialniach mam grzejniki i chcę zmienić - czy jest coś ciekawego na rynku poza PURMO? 4 - jaki sterownik wybrać najlepiej? coś czytałem o tym wi-fi coś bliżej? Chciałbym dobrze poustawiać to sterowanie i na maksa korzystać z G 12w... 5 - czy ktoś miał kiedyś przyjemność z serwisem Panasonic? Czy nie ma kłopotu z częściami i obsługą? z góry dzięki Kuba Witam! Rok temu byłem w identycznej sytuacji, więc może coś podpowiem:) Ad.1 Umiejscowienie jednostki nie ma wielkiego znaczenia. Północna strona jak najbardziej OK:yes: Ad.2 Bufor to temat na szerszą dyskusje, ale tak w ogromnym skrócie, to: jeżeli ma Pan większość, czy 100% podłogówki to zbędny; jeżeli większość to grzejniki i chęć wykorzystania tanie taryfy to potrzebny, a potem dochodzą już rożne wariacje:) Ja mam większość podłogówki, jedynie w sypialniach są klimakonwektory i grzejniki w pom. gospodarczych i nie mam bufora - wygląda to tak, że w mroźne dni temp w sypialniach podczas obniżenia dziennego może spaść i o 1,5st, ale mi to nie przeszkadza, bo w dzień i tak nikt tam nie przebywa. Także sprawę trzeba przemyśleć co jest dobre dla kogo;) Ad3 Na rynku jest wiele kk oprócz Purmo, ale jak szukałem to nic w tej cenie i tych możliwościach lepszego się nie znajdzie. Są chińskie NTS, czy Anslut, które sa nieco tańsze, ale nie wiem jak tam z serwisem, itp, a z kolei Panasonic czy Daikin ma ceny z kosmosu:( Purmo x 2 Ad4 Wifi polecam:yes: Wraz z oprogramowaniem IntesisHome pozwala lepiej zarządzać jednostką i lepiej dostosować ja do grzania w dwóch taryfach. Do tego jeszcze jakiś dobry termostat pokojowy on/off i będzie fajnie współpracować. Ad5 Z serwisem na szczęście nie miałem przyjemności, więc nie pomogę Od roku czyściutko, tanio i bezawaryjnie:) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jmajczuk 06.10.2014 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Zastanawiam się nad kosztami bufora, tzn. kosztami eksploatacji (jednak to dodatkowe grzanie 300 l wody) ale z drugiej strony na tanim prądzie można ją nagrzać i puścić w obieg później - dobrze rozumiem? Podłogówkę mam na powiedzmy 80% powierzchni, w salonie zostawię grzejniki i w razie dużych mrozów mógłbym wspomóc się cieplejszą wodą w bufora. No moje oko laika wydaje się to być oszczędne i dobre rozwiązanie. Odnośnie tego sterowania, to jest specjalny sterownik działający wifi, mogę go zdalnie programować tak? Jaki dokładnie model ma Pan u siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 06.10.2014 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Zastanawiam się nad kosztami bufora, tzn. kosztami eksploatacji (jednak to dodatkowe grzanie 300 l wody) ale z drugiej strony na tanim prądzie można ją nagrzać i puścić w obieg później - dobrze rozumiem? Podłogówkę mam na powiedzmy 80% powierzchni, w salonie zostawię grzejniki i w razie dużych mrozów mógłbym wspomóc się cieplejszą wodą w bufora. No moje oko laika wydaje się to być oszczędne i dobre rozwiązanie. Odnośnie tego sterowania, to jest specjalny sterownik działający wifi, mogę go zdalnie programować tak? Jaki dokładnie model ma Pan u siebie? Jeżeli ma Pan 80% podłogówki to ja bym bufor odradzał. Nie da żadnych korzyści, a to jednak dodatkowy zład wody, więc i straty postojowe i dodatkowa obiegówka. Odnośnie sterowania WiFi to jest to standardowy moduł internetowy do Panasonica. Produkuje go firma IntesisHome, która "obsługuje" również wiele innych firm w tej kwestii. I tak, moduł pozwala na zdalne sterowanie, programowanie i obsługę pompy przez internet za pompa aplikacji na smartfona lub PC, także z drugiego końca świata będzie Pan mógł żonce podnieść, czy obniżyć temperaturę i sprawdzić ile kWh prądu zużyło:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asaselllo 06.10.2014 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Bez bufora będzie taniej w inwestycji i eksploatacji. Zastanowiłbym się nad zbiornikiem cwu. 200l to zazwyczaj mało aby grzać go tylko w II taryfie. No chyba, że zużycie wody jest niskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.Krk 07.10.2014 05:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2014 co do bufora to go mam, co do kosztów to nagrzanie raz na dobę 300l bufor plus 300l zasobnik do 55 stopni to 3-3,6 kw w czasie do 40 minut, nie zachwalam bo zasobnik mam do kitu ale tak mam zrypane i już, a jak się to przekłada na koszt utrzymania tego bufora to nie mam pojęcia, dla mnie to i tak bardzo duży plus bo mam ciepłą wodę za 30zł. a około 160zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 07.10.2014 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2014 co do bufora to go mam, co do kosztów to nagrzanie raz na dobę 300l bufor plus 300l zasobnik do 55 stopni to 3-3,6 kw w czasie do 40 minut, Przy założeniu, że podgrzewamy 300l wody od 15* do 55* tj o 40* to potrzebujemy 14kWh energii bez strat systemowych - trochę przysiądź fałdów, bo braki wiedzy są zbyt widoczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.