Pyxis 01.12.2014 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 Zobaczę jeszcze jak dziś będzie chodzić po czyszczeniu filtra, mam termostat Auratona wiec go na razie nie uzywam, takze tylko programuje. Zobaczę jak to idzie teraz Moze co najwyzej nieco zmniejszyc sie T zasilania, ale rozklad temperatur (dostarczonej energii) na pomieszczenia sie nie zmieni. Proporcje beda niezmienione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marlid 01.12.2014 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 kurcze skąd wy macie taki tani prąd 0,32 zł /kwh ??? ja mam 0,42zł/kwh (taryfa G12W) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 01.12.2014 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 Energa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 01.12.2014 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 kurcze skąd wy macie taki tani prąd 0,32 zł /kwh ??? ja mam 0,42zł/kwh (taryfa G12W) A gdzie masz taki drogi ? U mnie w Tauronie jest po 28gr/kwh w taniej. Może pomyśl nad zmianą dostawcy, np. Duon ma tani pozasczyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marlid 01.12.2014 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 a w drogiej taryfie ile płacisz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 01.12.2014 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 (edytowane) Nawet mam nie 28, tylko 26gr z kawałkiem:-------------------brutto ----prąd netto--dystryb.netto--jakość.nettozł/kWh dzienna -0,7448 -- 0,3358 ---- 0,2613 -------- 0,0084zł/kWh nocna ---0,2625 -- 0,1628 ---- 0,0422 -------- 0,0084 Edytowane 1 Grudnia 2014 przez rwxw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 01.12.2014 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 u mnie dzienna tez 0,74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 01.12.2014 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 A u mnie 0,33/0,68 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gremlinka 01.12.2014 22:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 Santosz w naszej TRI to trzeba zdjąć z góry osłonę i tam na wymienniku pompy jest mosiężny odpowietrznik, odpowietrznik jest też na naczyniu zbiorczym pompy ( w obudowie jednostki wewnętrznej). Teraz nie pamiętamy, który był zamknięty, ale jeden z nich.Najlepiej weź kamerkę termowizyją i sprawdź sobie te pokoje. Nie wiem czy robiłeś sam też ocieplenie poddasza. My sami robiliśmy i zostawiliśmy w jednym miejscu przy kominie "dziurkę" (poddasze), bo nie było jak wełny zamocować i to wystarczy, żeby w tym pomieszczeniu było 1 stopień mniej. Przy podłogówce każde niedociągnięcie to niestety strata i sami też to odkryliśmy w pierwszym sezonie (nieocieplona murłata).Na pewno znajdziesz powód. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwojtek 01.12.2014 23:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 U mnie dzienna/ nocna: 0,6886/0,3041 PGE Białysok, że tak wtrącę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 02.12.2014 05:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 Wiec niestety kicha - wczoraj o 18 właczyłem pompę ustawiłem 45/10 i 50/-15 właczyłem tylko 5 obiegów z 17. Pompa ruszyła pełną mocą i po 3 godzinach zaczeła się podnosić temp. O 22 właczyłem pozostałe obiegi, ustawiłem na rotametrach przepływy takie jak w projekcie i....rano temp taka jak była na 22 czyli już sie nic nie podniosło - wręcz w kuchni spadła o 1 stopień.......to chyba ewidentnie problem z przepływem..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gremlinka 02.12.2014 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 Santosz a masz taki termometr elektroniczny do pomiaru temperatury-można mierzyć temperaturę ciała i przedmiotów. Może olej te przepływy z projektu i na ustabilizowanej pracy podłogówki ustaw sobie temperaturę na powrotach wszędzie taką samą. Nam się udało tak ustawić idealnie cały parter,jest równo (jak nas nie ma i nie świeci słoneczko ) To się sprawdza. Jakoś trudno sobie wyobrazić, że seryjna pompka obiegowa daje za mały przepływ? Hmm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 02.12.2014 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 Przy podłogówce każde niedociągnięcie to niestety strata . Tu chyba nie ma znaczenia rodzaj ogrzewania. Jak zalozysz grzejnik czy klimakonwektor "na styk" (bo koniecznie wg projektu, ktory to daje wieczna gwarancje wszelkiej pomyslnosci) i pomieszczenie bedzie potrzebowalo wiecej energii niz zostalo przyjete do obliczen, to efekt bedzie identyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
flisiu 02.12.2014 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 moze sie zdarzyc ze daje za maly przeplyw, nie kazda pompe do kazdej instalacji da sie podpiac bezposrednio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 02.12.2014 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 Zobaczę jeszcze jak dziś będzie chodzić po czyszczeniu filtra, mam termostat Auratona wiec go na razie nie uzywam, takze tylko programuje. Zobaczę jak to idzie teraz Wiec niestety kicha - wczoraj o 18 właczyłem pompę ustawiłem 45/10 i 50/-15 właczyłem tylko 5 obiegów z 17. Pompa ruszyła pełną mocą i po 3 godzinach zaczeła się podnosić temp. O 22 właczyłem pozostałe obiegi, ustawiłem na rotametrach przepływy takie jak w projekcie i....rano temp taka jak była na 22 czyli już sie nic nie podniosło - wręcz w kuchni spadła o 1 stopień.......to chyba ewidentnie problem z przepływem..... Santosz, ja cały czas twierdzę, że u Ciebie problem jest w czasie grzania i po trosze w sposobie sterowania, a nie w przepływach, pompie obiegowej, itd. Pierwsza kwestia - pierwszy cytat - nie masz podłączonego termostatu, to skąd niby Twoja pompa ma wiedzieć, że ty chcesz mieć 23st:confused: Jej sterownik oryginalnie jest zaprogramowany na 20st, zresztą Twoja podłogówka najprawdopodobniej też na tą właśnie (20st) temperaturę została zaprojektowana. Pompę dobraną masz raczej na styk, więc musisz nadganiać czasem grzania jeżeli chcesz mieć cieplej niż wynika to z projektu systemu. U mnie jest bardzo podobna sytuacja, wczoraj przez cały dzień miałem -4st, a przez noc -6st, teraz jest -5,5st i w takich warunkach żeby utrzymać +23st w domu moja pompa pracowała 15h na CO + 1,5h na CWU, czyli 6,5h w drogim prądzie. Za dobę zużyła 38kWh, niby dużo, ale jak przeliczysz, to jest to raptem 20zł, czyli niecały worek ekogroszku:) Niestety taka jest właściwość pomp PW, będzie cieplej to i będzie lepiej, a na razie trzeba grzać i nie patrzeć na licznik, bo to nie wyścigi. Liczy się komfort, idzie ocieplenie to i zużycie spadnie, także głowa do góry:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
flisiu 02.12.2014 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 Map czemu twierdzisz ze to nie problem przeplywu ? problem moze byc zlozony i za maly przeplyw na pewno nie pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 02.12.2014 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 Map czemu twierdzisz ze to nie problem przeplywu ? problem moze byc zlozony i za maly przeplyw na pewno nie pomaga. Nie twierdzę Z pewnością może być złożony, ale najpierw trzeba wyeliminować ten, że kolega Santosz chce pompą dobraną i sterowaną na 20st za pomocą podłogówki zaprojektowanej na 20st uzyskać 23st i to najlepiej tylko w taniej taryfie;) Tak się nie da:no: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasza 02.12.2014 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 Santosz, ja cały czas twierdzę, że u Ciebie problem jest w czasie grzania i po trosze w sposobie sterowania, a nie w przepływach, pompie obiegowej, itd. Pierwsza kwestia - pierwszy cytat - nie masz podłączonego termostatu, to skąd niby Twoja pompa ma wiedzieć, że ty chcesz mieć 23st:confused: Jej sterownik oryginalnie jest zaprogramowany na 20st, zresztą Twoja podłogówka najprawdopodobniej też na tą właśnie (20st) temperaturę została zaprojektowana. nie zgodzę się z Twoją opinią 1. Termostat to dla PC niewiele więcej jak on/off. Termostat tylko włączy i wyłączy PC jak spadnie temperatura w domu - zero wielkiej logiki. PC sama ma krzywą grzewczą i do nie dobiera moc a nie z termostatu. 2. Podłogówkę tak jak opisał (rozstawy) wg. mnie ma wystarczającą. Ja mam podobną i daje radę a była robiona pod gaz czyli bez wielkiego zagęszczania rozstawu. Pompę dobraną masz raczej na styk, On ma OZC na CO i CWU na 5,2kW! Gdzie tu PC 9KW jest na styk? Do te pory ludziom radziłeś wielokrotnie do domów jak Santosz ie kupować TCap 9kw bo za mocny a kupić serię C co ma spadek mocy większy od TCap ale niby lepszą modulację poza sezonem. A teraz za mały jest TCap 9kW? Przemyśl to. Chyba, że jako styk rozumiesz 100% pracy w taniej taryfie. U mnie jest bardzo podobna sytuacja, wczoraj przez cały dzień miałem -4st, a przez noc -6st, teraz jest -5,5st i w takich warunkach żeby utrzymać +23st w domu moja pompa pracowała 15h na CO + 1,5h na CWU, czyli 6,5h w drogim prądzie. Za dobę zużyła 38kWh, Bardziej mógłby się porównywać ze mną bo: też mam OZC jak Santosz. On 5,2kW, ja 5,4kW choć bez CWU. Mi też liczył Asolt. Ja też mam 1 fazę. Ja grzeje pierwszy rok, a dokładniej niespełna 2 msc. Moje wyniki średnie z ostatnich 2 dni dzień -3 do -4,5, noc -6 do -7, podobno było -8: średnio +23*C dom. Zasilanie 34 lub 35*C (nie chodzę sprawdzać do pompowni co sobie dobrała). 9h noc - 21kWh, 3h dzień 8kWh z czego ponad 4kWh i 1,5h na CWU. Łącznie 28kWh. 100% tania taryfa (9h noc i 3h dzień). Czyli już na oko 25% mniej czasu grzania, 25% mniej zużycia prądu, i 40% mniej w rachunku bo 100% tania niz u Ciebie. Niestety taka jest właściwość pomp PW, będzie cieplej to i będzie lepiej, a na razie trzeba grzać i nie patrzeć na licznik, bo to nie wyścigi. Liczy się komfort, idzie ocieplenie to i zużycie spadnie, także głowa do góry:) A tu się zgadzam. Nie ma co z różnicy 100-200 czy 300 zł w skali robić problemów. Też bym zaczął od sprawdzenie instalacji podłogowej bez zwalania z góry winy na projekt bo: -przy takim zasilaniu jak Satnosz podał musi być cieplej w takim domu lub tych pokojach, lub - termowizja gdzie to ciepło ucieka (na koniec). - ale wcześniej bym organoleptycznie sprawdził podłogi (temperatura pirometrem) i ich rozkład w pokojach, - oraz rotametry bo nie jest normalne aby rotametr kręcić kombinerkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 02.12.2014 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 nie zgodzę się z Twoją opinią Skwituję Twój cały wywód właściwie jedna odpowiedzią Ty masz T-Cap 9kW 1-fazowy, Ja mam T-Cap 9kW 3-fazowy - one się praktycznie niczym nie różnią - na pewno nie mocą i Cop'em. Santosz ma Panasonic 9kW zwykły SDF09D3E5 - 1-fazowy, który w żaden sposób nie można przymierzyć do T-Capa;) W życiu nie poleciłbym do jego domu zainstalowania takiej jednostki:no: Zwykłą 3-fazowa tak, ale 1-fazową nie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JTKirk 02.12.2014 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 (edytowane) Skwituję Twój cały wywód właściwie jedna odpowiedzią Ty masz T-Cap 9kW 1-fazowy, Ja mam T-Cap 9kW 3-fazowy - one się praktycznie niczym nie różnią - na pewno nie mocą i Cop'em. Santosz ma Panasonic 9kW zwykły SDF09D3E5 - 1-fazowy, który w żaden sposób nie można przymierzyć do T-Capa;) W życiu nie poleciłbym do jego domu zainstalowania takiej jednostki:no: Zwykłą 3-fazowa tak, ale 1-fazową nie! ja mam podobne zdanie do twojego. jeśli dla -7/35 ta PC daje 5,9kw to jest dobrana na styk.....ja bym jeszcze dodał, że można PC niedowymiarować albo wymiarować na styk, ale z pełną tego świadomością - tzn że będzie pracować w drogiej trafyie i ze będą chodzić grzałki - wtedy ok (jeśli oszczedność w zakupie jest tego warta) Z OZC 5,2KW na CO plus CWU - - takie zapotrzebowanie, mam Panasa ale zwykłą jednofazową 9kW - z tabeli wynika że przy -15 powinna dać rade tutaj najpierw trzeba precyzyjnie określić co jest co. Czy te 5,2kw to jest tylko projektowe obciążenie cieplne czy też projektowe obciążenie cieplne z doliczonym juz zapotrzebowaniem na CWU? - bo można to rozumieć dwojako Edytowane 2 Grudnia 2014 przez JTKirk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.