Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pompy ciepła powietrze woda


hydraulik_

Recommended Posts

ja mam zabezpieczenie 20A dla t-capa 1-fazowego 9kW. Przez 2 sezony jeszcze korki nie wystrzeliły (pompa podłączona pod oddzielną fazę bo powoduje zakłócenia jak każde urządzenie indukcyjne a ja lubię posłuchać dobrej muzyki). Jak strzeli korek to zwiększę do 25A i na pewno nic się nie stanie.

 

Ok. Ale jakie masz przyłącze i jakie w tym przylaczu bezpieczniki przedlicznikowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • malux20

    1045

  • miki121

    1020

  • Pyxis

    1002

  • hydraulik_

    766

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

3x20A w skrzynce. W domu też 20A tylko o szybszym działaniu. Nie znam się na prądzie ale póki co to działa

 

Wszystko jest OK dopóki jest OK;)

Jak coś się odpukać zepsuje to będzie to idealny powód żeby nie uznać gwarancji, bo w instrukcji stoi jak byk 30A. A tak w ogóle to nawet nie powinni takiej instalacji dopuścić, bo z tego co pamiętam w protokole odbiorczym są te rzeczy wpisywane. Przynajmniej u mnie tak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciała dałem, że nie doczytałem dokładnie, co pisaliście. Faktycznie zabezpieczenie na 3-fazowym przyłączu powinno być w takim razie 3x30A dla 1-fazowego T-Capa 9kW. Dobrze myślę ? Nie wiem, jakie dają "ampery" w skrzynce przy zamówionej mocy 14 kW. Dopytam w Energa i najwyżej będę drążył temat dalej, a nawet zmienię szybko wniosek o wydanie warunków. Ważne, bo wolę dopłacić za mocniejsze przyłącze parę stówek, niż się potem martwić.

jak chcesz mieć zabezpieczenie 32A to pewnie potrzebne zwiększenie mocy przyłączeniowej do 17-18 kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak szybko u Was rosnie temp. na zasilaniu w pompie? czy zawsze osiaga krzywa grzewcza w zaleznosci od temp. zewn ? pytanie szczegolnie do uzttkownikow panasonicow :) pytam bo u mnie dosc wolno to rosnie ale dom dopiero grzeje od pazdziernika i nie mam polozonych paneli/plytek jeszcze. ciekaw jestem jak szybko to u Was dziala. pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabezpieczenia zawsze TRZEBA stopniować. Jak masz w skrzynce 20 to w domu powinno być mniej. Inaczej to nie ma sensu. Takie "puki co działa" już nie raz się odbiło spaloną instalacją. Źle dobrane przewody, zabezpieczenia co dziennie powodują mnóstwo awarii w sieci. W najlepszym wypadku nie będziesz miał jednej fazy, ale jak coś nie zadział to spalony licznik i brak prądu na dzielnicy. Dlatego ważne jest stopniowanie zabezpieczeń i dobieranie ich odpowiednio do obciążenia i przewodu.

 

3x20A w skrzynce. W domu też 20A tylko o szybszym działaniu. Nie znam się na prądzie ale póki co to działa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik raczej się od tego, że masz zbyt "duży" bezpiecznik nie spali, przewód o ile jest właściwy rozdzielka-pompa dla 20A też nie (zdaje się 4mm2 wystarczy dla 20A ale dla 25 lub 32 to już mało), co najwyżej mogą wylecieć przedlicznikowe zabezpieczenia ale one mogą wylecieć i bez tego bo jeżeli masz w rozdzielce np 2 obwody podłączone do jednej fazy powiedzmy światło 10A i gniazda 16A to i tak już teoretycznie może tam wystąpić w sumie I 26A i przedlicznikowe poleci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietajcie ze elektryk wchodzi pierwszy i wychodzi ostatni z budowy

a co do podłączeń w instrukcji jest wszystko napisane co i jak ma być minimalne dla każdej mocy PC

na marginesie to jutro jade płytę główną wymieniać w TCAP u inwestora i czujniki,

jedna wazna uwaga jak instalator, sprzedawca nie ma certyfikatu na PC to inwestor nie ma gwarancji, takie przepisy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze wszystko ulec awarii ,w trakcie budowy kiedy juz PC jest zainstalowana czesto budowlańcy mają zrypany sprzet elektryczny, podłączenia na drutach na ostro, zrypana instalacja elektryczna, błedy połączeniowe itd

Narawa to TCAP 16 kW na gwarancji, dla inwestora, uzytkownika bezpłatnie w ramach gwarancji

powód wymiany to z tego co pamiętam błąd H42 objawy to przy temp zew poniżej -5 oblodzenie parownika i brak defrostów

czynnik R410 A -OK

PC na razie 1 szt ale bedzie pracować w kaskadzie z drugą PC PW tez o tej samej mocy

 

ale jak potrzebny jest przegląd, wymiana czynnika , serwis urządzenia, instrukcje, szkolenia itp do zapraszam do kontaktu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w końcu po przejściach dostałem upragnioną taryfę G12,proszę o pomoc w ustawieniach jak grzać w taniej taryfie .

W domu mam zainstalowana pompę PW Panasonic t-cap 9 kw i do teraz grzałem w taryfie C11 więc nie zależało mi na ustawieniach.

Poma jest ustawiona na grzanie co tylko (Heat) nie potrzebuję grzać cwu bo nie mieszkam więc funkcja Tank jest wyłączona .

na sterowniku pokojowym ustawiłem grzanie w godz.13.00-15.00 i 22.00-6.00 ale co i jak ustawić na pompie ,

widziałem wcześniej posty map78 ,ale czy musze to ustawić na timerze czas pracy?

CZy lepiej podgrzewać też cwu.

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w końcu po przejściach dostałem upragnioną taryfę G12,proszę o pomoc w ustawieniach jak grzać w taniej taryfie .

W domu mam zainstalowana pompę PW Panasonic t-cap 9 kw i do teraz grzałem w taryfie C11 więc nie zależało mi na ustawieniach.

Poma jest ustawiona na grzanie co tylko (Heat) nie potrzebuję grzać cwu bo nie mieszkam więc funkcja Tank jest wyłączona .

na sterowniku pokojowym ustawiłem grzanie w godz.13.00-15.00 i 22.00-6.00 ale co i jak ustawić na pompie ,

widziałem wcześniej posty map78 ,ale czy musze to ustawić na timerze czas pracy?

CZy lepiej podgrzewać też cwu.

Proszę o pomoc

 

 

Jak bez CWU to nie musisz dotykać Timera i 100% zrobisz termostatem.

Timer wejdzie do "gry" razem z CWU bo okresowo (1lub 2 dziennie jak kto woli) musisz wywołać opcje Tank+heat czego z termostatu nie zrobisz.

Tak jak piszesz dajesz w godzinach 22-6 i 13-15 temperaturę jaka chcesz w domu a potem 6-13 i 15-22 obnizasz np o 2 stopnie. Koniec.

Na PC masz modę: heat.

Wszystko.

Tak najszybciej i najprościej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bez CWU to nie musisz dotykać Timera i 100% zrobisz termostatem.

Timer wejdzie do "gry" razem z CWU bo okresowo (1lub 2 dziennie jak kto woli) musisz wywołać opcje Tank+heat czego z termostatu nie zrobisz.

Tak jak piszesz dajesz w godzinach 22-6 i 13-15 temperaturę jaka chcesz w domu a potem 6-13 i 15-22 obnizasz np o 2 stopnie. Koniec.

Na PC masz modę: heat.

Wszystko.

Tak najszybciej i najprościej.

Dzięki za odpowiedź ,właśnie dzisiaj po zmianie taryfy tak to zaprogramowałem

ale wydaje mi się ze pompa się włączyła w drogiej taryfie,ale to może dlatego że różnica w ustawionych temperaturach była zbyt mała

0,8 stopnia ,sprawdzę jutro rano jak pojadę do domu.

W domu nie mam jeszcze drzwi wewnętrznych ,nie wiem też czy wybór sterownika Auraton 2025 był dobrym wyborem

dzięki za szybka odpowiedź .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź ,właśnie dzisiaj po zmianie taryfy tak to zaprogramowałem

ale wydaje mi się ze pompa się włączyła w drogiej taryfie,ale to może dlatego że różnica w ustawionych temperaturach była zbyt mała

0,8 stopnia ,sprawdzę jutro rano jak pojadę do domu.

W domu nie mam jeszcze drzwi wewnętrznych ,nie wiem też czy wybór sterownika Auraton 2025 był dobrym wyborem

dzięki za szybka odpowiedź .

Pozdrawiam

 

Ja mam ustawioną tak że włącza się od 13.00 do 15.00 i od 22.00 do 6.00. taryfa G12

temp na wyjściu 32st.C. w domu mam od 23 do 21 stC zależy czy przed czy po grzaniu.

zużycie od 15KW do 20kw na dobę.

drzwi wewnętrznych i mebli brak.

jeszcze nie mieszkam więc wody użytkowej nie grzeję.

 

jak docieplę poddasze to z pewnością stabilność temperatury wzrośnie a zużycie energii spadnie.

szczerze to przy pierwszym sezonie, nieodpowiednim jeszcze ociepleniu oraz przy takim zużyciu to nawet nie szukam specjalnie oszczędnych ustawień.

jak zamieszkam to zrobię se barek na zbiorniku .............i będę szukał oszczędności:D.

 

pozdr

Artur Z.

Edytowane przez wesola9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy zbyt optymistyczny? 15 styro o podwieszonym współczynniku tak jakby była 20. Dach 30 wełny. Okna drewno. Domek to Lipińscy LMP 04. Dlaczego PC do CO w domu bez sensu? 22'C dotyczy salonu, inaczej jest chłodno. To temp przy grzejnikach. Przy podłogówcę na pewno można obniżyć. 27kWh/m2/rok jak się już poprawiłem to z świadectwa a nie OZC. Jak mogę uzyskać to co chcecie czyli obciążenie cieplne?

Obciążenie cieplne = moc pompy.

Podajesz grubości izolacji ,ale nie podajesz powierzchni przegród .

Skoro ty nie wiesz jaką ma być moc pc ,to na podstawie informacji jakie podajesz nikt tego nie określi.

OZC robione jest zazwyczaj dla urzędu i jest niewiarygodne .Nikt nie bierze odpowiedzialności za ten papier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obciążenie cieplne = moc pompy.

Podajesz grubości izolacji ,ale nie podajesz powierzchni przegród .

Skoro ty nie wiesz jaką ma być moc pc ,to na podstawie informacji jakie podajesz nikt tego nie określi.

OZC robione jest zazwyczaj dla urzędu i jest niewiarygodne .Nikt nie bierze odpowiedzialności za ten papier.

 

Jest dokładnie odwrotnie, dla urzedu jest wykonywane SE i chociaz powinno byc ono wykonane na podstawie obliczeń ozc (SE to nie OZC) to istotnie SE z allegro dalekie sa od rzetelnosci. Jezeli ktos zamawia samo ozc to na ogół są one poprawnie wykonane a ewentualny bład nie jest az tak wielki i na ogół wartosc projektowego obciązenia cieplnego jest przeszacowana.

Co do mocy pompy w stosunku do projektowego obciązenia cieplnego to są rózne szkoły takze okreslenie ze projektowe obciązenie cieplne = moc pompy jest mocno dyskusyjne szczegolnie w kontekscie maksymalnego wykorzystania II taryfy.

Edytowane przez asolt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie odwrotnie, dla urzedu jest wykonywane SE i chociaz powinno byc ono wykonane na podstawie obliczeń ozc (SE to nie OZC) to istotnie SE z allegro dalekie sa od rzetelnosci. Jezeli ktos zamawia samo ozc to na ogół są one poprawnie wykonane a ewentualny bład nie jest az tak wielki i na ogół wartosc projektowego obciązenia cieplnego jest przeszacowana.

Co do mocy pompy w stosunku do projektowego obciązenia cieplnego to są rózne szkoły takze okreslenie ze projektowe obciązenie cieplne = moc pompy jest mocno dyskusyjne szczegolnie w kontekscie maksymalnego wykorzystania II taryfy.

Jest odwrotnie ,ale tak jak napisałem ;-)

Co wiec proponujesz wykorzystać do doboru mocy PC OZC czy obciążenie cieplne budynku

Co nie oznacza jednak znaku równości pomiędzy mocą pompy i obciążeniem cieplnym budynku

Edytowane przez fachman19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...