rydzadam 21.12.2014 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 ja mam zabezpieczenie 20A dla t-capa 1-fazowego 9kW. Przez 2 sezony jeszcze korki nie wystrzeliły (pompa podłączona pod oddzielną fazę bo powoduje zakłócenia jak każde urządzenie indukcyjne a ja lubię posłuchać dobrej muzyki). Jak strzeli korek to zwiększę do 25A i na pewno nic się nie stanie. Ok. Ale jakie masz przyłącze i jakie w tym przylaczu bezpieczniki przedlicznikowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asaselllo 22.12.2014 06:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 3x20A w skrzynce. W domu też 20A tylko o szybszym działaniu. Nie znam się na prądzie ale póki co to działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 22.12.2014 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 3x20A w skrzynce. W domu też 20A tylko o szybszym działaniu. Nie znam się na prądzie ale póki co to działa Wszystko jest OK dopóki jest OK;) Jak coś się odpukać zepsuje to będzie to idealny powód żeby nie uznać gwarancji, bo w instrukcji stoi jak byk 30A. A tak w ogóle to nawet nie powinni takiej instalacji dopuścić, bo z tego co pamiętam w protokole odbiorczym są te rzeczy wpisywane. Przynajmniej u mnie tak było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 22.12.2014 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 Ciała dałem, że nie doczytałem dokładnie, co pisaliście. Faktycznie zabezpieczenie na 3-fazowym przyłączu powinno być w takim razie 3x30A dla 1-fazowego T-Capa 9kW. Dobrze myślę ? Nie wiem, jakie dają "ampery" w skrzynce przy zamówionej mocy 14 kW. Dopytam w Energa i najwyżej będę drążył temat dalej, a nawet zmienię szybko wniosek o wydanie warunków. Ważne, bo wolę dopłacić za mocniejsze przyłącze parę stówek, niż się potem martwić. jak chcesz mieć zabezpieczenie 32A to pewnie potrzebne zwiększenie mocy przyłączeniowej do 17-18 kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
flisiu 22.12.2014 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 Witam, jak szybko u Was rosnie temp. na zasilaniu w pompie? czy zawsze osiaga krzywa grzewcza w zaleznosci od temp. zewn ? pytanie szczegolnie do uzttkownikow panasonicow pytam bo u mnie dosc wolno to rosnie ale dom dopiero grzeje od pazdziernika i nie mam polozonych paneli/plytek jeszcze. ciekaw jestem jak szybko to u Was dziala. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miniof 22.12.2014 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 Zabezpieczenia zawsze TRZEBA stopniować. Jak masz w skrzynce 20 to w domu powinno być mniej. Inaczej to nie ma sensu. Takie "puki co działa" już nie raz się odbiło spaloną instalacją. Źle dobrane przewody, zabezpieczenia co dziennie powodują mnóstwo awarii w sieci. W najlepszym wypadku nie będziesz miał jednej fazy, ale jak coś nie zadział to spalony licznik i brak prądu na dzielnicy. Dlatego ważne jest stopniowanie zabezpieczeń i dobieranie ich odpowiednio do obciążenia i przewodu. 3x20A w skrzynce. W domu też 20A tylko o szybszym działaniu. Nie znam się na prądzie ale póki co to działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 22.12.2014 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 Licznik raczej się od tego, że masz zbyt "duży" bezpiecznik nie spali, przewód o ile jest właściwy rozdzielka-pompa dla 20A też nie (zdaje się 4mm2 wystarczy dla 20A ale dla 25 lub 32 to już mało), co najwyżej mogą wylecieć przedlicznikowe zabezpieczenia ale one mogą wylecieć i bez tego bo jeżeli masz w rozdzielce np 2 obwody podłączone do jednej fazy powiedzmy światło 10A i gniazda 16A to i tak już teoretycznie może tam wystąpić w sumie I 26A i przedlicznikowe poleci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bway 22.12.2014 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 pamietajcie ze elektryk wchodzi pierwszy i wychodzi ostatni z budowya co do podłączeń w instrukcji jest wszystko napisane co i jak ma być minimalne dla każdej mocy PCna marginesie to jutro jade płytę główną wymieniać w TCAP u inwestora i czujniki, jedna wazna uwaga jak instalator, sprzedawca nie ma certyfikatu na PC to inwestor nie ma gwarancji, takie przepisy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 22.12.2014 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 na marginesie to jutro jade płytę główną wymieniać w TCAP u inwestora i czujniki, j To one jednak nie takie bezawaryjne jak by się mogło zdawać. Gdyby to nie była naprawa gwarancyjna to o ile to nie tajemnica, ile taka naprawa z częściami kosztuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bway 22.12.2014 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 moze wszystko ulec awarii ,w trakcie budowy kiedy juz PC jest zainstalowana czesto budowlańcy mają zrypany sprzet elektryczny, podłączenia na drutach na ostro, zrypana instalacja elektryczna, błedy połączeniowe itdNarawa to TCAP 16 kW na gwarancji, dla inwestora, uzytkownika bezpłatnie w ramach gwarancji powód wymiany to z tego co pamiętam błąd H42 objawy to przy temp zew poniżej -5 oblodzenie parownika i brak defrostówczynnik R410 A -OKPC na razie 1 szt ale bedzie pracować w kaskadzie z drugą PC PW tez o tej samej mocy ale jak potrzebny jest przegląd, wymiana czynnika , serwis urządzenia, instrukcje, szkolenia itp do zapraszam do kontaktu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 22.12.2014 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 Po prostu byłem ciekaw ile kosztuje płyta elektroniki bo to chyba najwrażliwszy element pomp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gremlinka 23.12.2014 06:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 U nas tez była wymieniana na gwarancji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rydzadam 23.12.2014 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 jak chcesz mieć zabezpieczenie 32A to pewnie potrzebne zwiększenie mocy przyłączeniowej do 17-18 kW Zwiększyłem, na szczęście mailowo się dało, moc na wniosku o przyłącze. Dla 14 kW miało być 3x25A, a teraz, dla 16,5kW będzie 3x32A, a zapłacę za to "całe" ok. 200 zł więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fam13 23.12.2014 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 Witam,w końcu po przejściach dostałem upragnioną taryfę G12,proszę o pomoc w ustawieniach jak grzać w taniej taryfie .W domu mam zainstalowana pompę PW Panasonic t-cap 9 kw i do teraz grzałem w taryfie C11 więc nie zależało mi na ustawieniach.Poma jest ustawiona na grzanie co tylko (Heat) nie potrzebuję grzać cwu bo nie mieszkam więc funkcja Tank jest wyłączona .na sterowniku pokojowym ustawiłem grzanie w godz.13.00-15.00 i 22.00-6.00 ale co i jak ustawić na pompie ,widziałem wcześniej posty map78 ,ale czy musze to ustawić na timerze czas pracy?CZy lepiej podgrzewać też cwu.Proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasza 23.12.2014 23:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 Witam, w końcu po przejściach dostałem upragnioną taryfę G12,proszę o pomoc w ustawieniach jak grzać w taniej taryfie . W domu mam zainstalowana pompę PW Panasonic t-cap 9 kw i do teraz grzałem w taryfie C11 więc nie zależało mi na ustawieniach. Poma jest ustawiona na grzanie co tylko (Heat) nie potrzebuję grzać cwu bo nie mieszkam więc funkcja Tank jest wyłączona . na sterowniku pokojowym ustawiłem grzanie w godz.13.00-15.00 i 22.00-6.00 ale co i jak ustawić na pompie , widziałem wcześniej posty map78 ,ale czy musze to ustawić na timerze czas pracy? CZy lepiej podgrzewać też cwu. Proszę o pomoc Jak bez CWU to nie musisz dotykać Timera i 100% zrobisz termostatem. Timer wejdzie do "gry" razem z CWU bo okresowo (1lub 2 dziennie jak kto woli) musisz wywołać opcje Tank+heat czego z termostatu nie zrobisz. Tak jak piszesz dajesz w godzinach 22-6 i 13-15 temperaturę jaka chcesz w domu a potem 6-13 i 15-22 obnizasz np o 2 stopnie. Koniec. Na PC masz modę: heat. Wszystko. Tak najszybciej i najprościej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fam13 23.12.2014 23:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 Jak bez CWU to nie musisz dotykać Timera i 100% zrobisz termostatem. Timer wejdzie do "gry" razem z CWU bo okresowo (1lub 2 dziennie jak kto woli) musisz wywołać opcje Tank+heat czego z termostatu nie zrobisz. Tak jak piszesz dajesz w godzinach 22-6 i 13-15 temperaturę jaka chcesz w domu a potem 6-13 i 15-22 obnizasz np o 2 stopnie. Koniec. Na PC masz modę: heat. Wszystko. Tak najszybciej i najprościej. Dzięki za odpowiedź ,właśnie dzisiaj po zmianie taryfy tak to zaprogramowałem ale wydaje mi się ze pompa się włączyła w drogiej taryfie,ale to może dlatego że różnica w ustawionych temperaturach była zbyt mała 0,8 stopnia ,sprawdzę jutro rano jak pojadę do domu. W domu nie mam jeszcze drzwi wewnętrznych ,nie wiem też czy wybór sterownika Auraton 2025 był dobrym wyborem dzięki za szybka odpowiedź . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wesola9 24.12.2014 23:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 (edytowane) Dzięki za odpowiedź ,właśnie dzisiaj po zmianie taryfy tak to zaprogramowałem ale wydaje mi się ze pompa się włączyła w drogiej taryfie,ale to może dlatego że różnica w ustawionych temperaturach była zbyt mała 0,8 stopnia ,sprawdzę jutro rano jak pojadę do domu. W domu nie mam jeszcze drzwi wewnętrznych ,nie wiem też czy wybór sterownika Auraton 2025 był dobrym wyborem dzięki za szybka odpowiedź . Pozdrawiam Ja mam ustawioną tak że włącza się od 13.00 do 15.00 i od 22.00 do 6.00. taryfa G12 temp na wyjściu 32st.C. w domu mam od 23 do 21 stC zależy czy przed czy po grzaniu. zużycie od 15KW do 20kw na dobę. drzwi wewnętrznych i mebli brak. jeszcze nie mieszkam więc wody użytkowej nie grzeję. jak docieplę poddasze to z pewnością stabilność temperatury wzrośnie a zużycie energii spadnie. szczerze to przy pierwszym sezonie, nieodpowiednim jeszcze ociepleniu oraz przy takim zużyciu to nawet nie szukam specjalnie oszczędnych ustawień. jak zamieszkam to zrobię se barek na zbiorniku .............i będę szukał oszczędności:D. pozdr Artur Z. Edytowane 24 Grudnia 2014 przez wesola9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 25.12.2014 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Czy ja wiem czy zbyt optymistyczny? 15 styro o podwieszonym współczynniku tak jakby była 20. Dach 30 wełny. Okna drewno. Domek to Lipińscy LMP 04. Dlaczego PC do CO w domu bez sensu? 22'C dotyczy salonu, inaczej jest chłodno. To temp przy grzejnikach. Przy podłogówcę na pewno można obniżyć. 27kWh/m2/rok jak się już poprawiłem to z świadectwa a nie OZC. Jak mogę uzyskać to co chcecie czyli obciążenie cieplne? Obciążenie cieplne = moc pompy. Podajesz grubości izolacji ,ale nie podajesz powierzchni przegród . Skoro ty nie wiesz jaką ma być moc pc ,to na podstawie informacji jakie podajesz nikt tego nie określi. OZC robione jest zazwyczaj dla urzędu i jest niewiarygodne .Nikt nie bierze odpowiedzialności za ten papier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 25.12.2014 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 (edytowane) Obciążenie cieplne = moc pompy. Podajesz grubości izolacji ,ale nie podajesz powierzchni przegród . Skoro ty nie wiesz jaką ma być moc pc ,to na podstawie informacji jakie podajesz nikt tego nie określi. OZC robione jest zazwyczaj dla urzędu i jest niewiarygodne .Nikt nie bierze odpowiedzialności za ten papier. Jest dokładnie odwrotnie, dla urzedu jest wykonywane SE i chociaz powinno byc ono wykonane na podstawie obliczeń ozc (SE to nie OZC) to istotnie SE z allegro dalekie sa od rzetelnosci. Jezeli ktos zamawia samo ozc to na ogół są one poprawnie wykonane a ewentualny bład nie jest az tak wielki i na ogół wartosc projektowego obciązenia cieplnego jest przeszacowana. Co do mocy pompy w stosunku do projektowego obciązenia cieplnego to są rózne szkoły takze okreslenie ze projektowe obciązenie cieplne = moc pompy jest mocno dyskusyjne szczegolnie w kontekscie maksymalnego wykorzystania II taryfy. Edytowane 25 Grudnia 2014 przez asolt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 25.12.2014 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 (edytowane) Jest dokładnie odwrotnie, dla urzedu jest wykonywane SE i chociaz powinno byc ono wykonane na podstawie obliczeń ozc (SE to nie OZC) to istotnie SE z allegro dalekie sa od rzetelnosci. Jezeli ktos zamawia samo ozc to na ogół są one poprawnie wykonane a ewentualny bład nie jest az tak wielki i na ogół wartosc projektowego obciązenia cieplnego jest przeszacowana. Co do mocy pompy w stosunku do projektowego obciązenia cieplnego to są rózne szkoły takze okreslenie ze projektowe obciązenie cieplne = moc pompy jest mocno dyskusyjne szczegolnie w kontekscie maksymalnego wykorzystania II taryfy. Jest odwrotnie ,ale tak jak napisałem Co wiec proponujesz wykorzystać do doboru mocy PC OZC czy obciążenie cieplne budynku Co nie oznacza jednak znaku równości pomiędzy mocą pompy i obciążeniem cieplnym budynku Edytowane 25 Grudnia 2014 przez fachman19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.