map78 20.08.2015 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2015 można z tego zrezygnować, pod warunkiem zapewnienia otwartego przepływu wody grzewczej z hydroboxu /bo ma czujnik przepływu i gdy będzie za mały, to będzie wskazywał awarię - błąd przepływu. ale uważam osobiście że warto je zastosować." Co o tym sądzicie? czy to sprzęgło jest potrzebne? o co chodzi z tym otwartym przepływem? Tak jak pisze Lukasza, policz przepływy i sprawdź czy będzie OK. Dla instalatora zawsze warto jest zainstalować klientowi sprzęgło i dodatkowe obiegówki, bo po pierwsze on za to nie płaci, po drugie on na tym zarabia, po trzecie nie musi się "bawić" ze zrównoważeniem instalacji, czyli zapewnieniem właściwego przepływu, bo wszystko załatwi za niego obieg wtórny. Mam u siebie podobną instalację do tej którą planujesz, czyli podłogówka, 3 klimakonwektory, a do tego jeszcze 2 grzejniki i 2 drabinki - wszystko podpięte bezpośrednio do hydroboxu i pędzone fabryczną obiegówką. Za parę dni rozpocznę 3 rok bezawaryjnej i bezproblemowej eksploatacji. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 20.08.2015 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2015 Co o tym sądzicie? czy to sprzęgło jest potrzebne? o co chodzi z tym otwartym przepływem? Dom nie ma 50 m2, skoro mówisz o 9 kW pompie. Strzelam, że sama podłogówka zapewni wystarczający przepływ dla pompy. Problemem jest twój instalator. Proponuje odseparować dwa obwody sprzęgłem bo nie potrafi zrównoważyć instalacji w której ma 2 odbiorniki ciepła. O małym oporze (klimakonwektor) i o dużym (podłogówka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mi5iek84 20.08.2015 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2015 Dom ma 150 m2 powierzchni użytkowej. Podłogówka bedzie miała ok 120 m2. Klimakonwektor ma ogrzewać jedne pokój na poddaszu o pow. ok 30 m2 po podłodze. Propozycja sprzęgła wyszła do pewnej firmy na A ze Szczecina od której dostałem ofertę na pompę. Policzyć przepływy, ok. Ale jak to zrobic? Odnośnie tego co pisze Łukasza:1. poprosić w pierwszej kolejności o informację jaki minimalny przepływ wody grzewczej jest wymagany, Dostałem informacje, żenominalny ok. 1500 L/h, czujnik przepływu wymaga bodajże min. 900 L/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 20.08.2015 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2015 W Twojej sytuacji nawet nie masz co liczyć, bo już podłogówka zapewni minimalny przepływ, klimakonwektor jeszcze tylko poprawi sytuację. A firma ze Szczecina o której piszesz daje sprzęgło do każdej instalacji bez zastanowienia. Widziałem już wiele wycen tej firmy i jeszcze nie napotkałem na zestaw bez sprzęgła;) Widać inaczej nie potrafią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mi5iek84 20.08.2015 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2015 W Twojej sytuacji nawet nie masz co liczyć, bo już podłogówka zapewni minimalny przepływ, klimakonwektor jeszcze tylko poprawi sytuację. A firma ze Szczecina o której piszesz daje sprzęgło do każdej instalacji bez zastanowienia. Widziałem już wiele wycen tej firmy i jeszcze nie napotkałem na zestaw bez sprzęgła;) Widać inaczej nie potrafią Czyli co? Rozumiem, że sprzęgło bedzie zbędnym wydatkiem? map78 miałeś do czynienia z tą firmą lub znasz kogoś kto miał. Jakieś doświadczenia? Jak Sprawdzają się Tobie klimakonwektory Purmo? Sam dobierałeś ich "moc" czy ktoś zrobił to za Ciebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 20.08.2015 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2015 Czyli co? Rozumiem, że sprzęgło bedzie zbędnym wydatkiem? map78 miałeś do czynienia z tą firmą lub znasz kogoś kto miał. Jakieś doświadczenia? Jak Sprawdzają się Tobie klimakonwektory Purmo? Sam dobierałeś ich "moc" czy ktoś zrobił to za Ciebie? Moim zdaniem będzie nie tylko zbędnym wydatkiem, ale i elementem szkodliwym, bo zwiększy koszta eksploatacji (strata postojowa, dodatkowe obiegówki) oraz skomplikuje instalacje, a jak wiadomo im prostsze tym dłużej posłuży;) KK dobierałem samemu i z premedytacją przewymiarowałem je prawie100%, żeby mieć pewność, że nie zmarzną, ale to był błąd i teraz wziąłbym te najmniejsze, albo max 100-tki (teraz mam k140). Działać działają już 2 lata i mam nadzieję, ze tak pozostanie jak najdłużej;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mi5iek84 20.08.2015 16:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2015 Moim zdaniem będzie nie tylko zbędnym wydatkiem, ale i elementem szkodliwym, bo zwiększy koszta eksploatacji (strata postojowa, dodatkowe obiegówki) oraz skomplikuje instalacje, a jak wiadomo im prostsze tym dłużej posłuży;) KK dobierałem samemu i z premedytacją przewymiarowałem je prawie100%, żeby mieć pewność, że nie zmarzną, ale to był błąd i teraz wziąłbym te najmniejsze, albo max 100-tki (teraz mam k140). Działać działają już 2 lata i mam nadzieję, ze tak pozostanie jak najdłużej;) A według jakich wytycznych je dobierałeś? Do powierzchni, kubatury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 20.08.2015 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2015 (edytowane) Witam Przepływ minimalny w T-Capie to 18 l/min. Problem może wystąpić w sytuacji gdy chłodzenie będzie działać wyłącznie na obiegu klimakonwektora (mowa o jednym), który potrafi mieć znaczne opory - zwłaszcza przy niewielkiej mocy. U siebie, po wymianie pompy obiegowej na 60 watową, czyli znacznie słabszej niż fabryczny Grundos, rozwiązałem ten problem przez założenie zaworu równoważącego pomiędzy zasileniem a powrotem obiegu klimakonwektora. Przepływ na pompie wynosi 1250 l/h zaś na klimakonwektor idzie ok 650 l/h, co w zupełności wystarcza na zapewnienie ok. 5 kW mocy chłodniczej przy temperaturze zasilania 10*. Sprawdzone w trakcie ostatnich upałów (max. 37,9*). Pozdrawiam Pratchawiec Edytowane 20 Sierpnia 2015 przez Pratchawiec pomyłka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 21.08.2015 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2015 A według jakich wytycznych je dobierałeś? Do powierzchni, kubatury? Specjaliści z Purmo robili mi OZC na zlecenie firmy instalacyjnej, która przeprowadzała całą modernizację i na tej podstawie wyliczyli, że odpowiednie do moich sypialni (25m2 po podłogach) będą k100, a ja na wszelki wypadek wziąłem k140:) Zaleta jest taka, ze pompa może pracować na niższym zasilaniu nawet w duże mrozy, no i chłodzi tez wydajniej i szybciej. Wadą jest oczywiście wyższa cena i większy gabaryt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
serenada77 22.08.2015 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 Przeczytałam chyba wszystko co napisaliście- widać że sie bardzo orientujecie w tej sprawie Może ktos mi powie czy ta firma http://quercu.pl/ jest warta mojego zaiteresowania? Zaczynam mysleć o zmianie ogrzewania i znalazłam to w sieci. Z tego co widzę mają doświadczenie- a to chyba dość ważne, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasprzyk 23.08.2015 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 Przeczytałam chyba wszystko co napisaliście- widać że sie bardzo orientujecie w tej sprawie Może ktos mi powie czy ta firma http://quercu.pl/ jest warta mojego zaiteresowania? Zaczynam mysleć o zmianie ogrzewania i znalazłam to w sieci. Z tego co widzę mają doświadczenie- a to chyba dość ważne, Po czym "widzisz", że mają doświadczenie.... ? Uważasz, że oferta firmy, która promuje się: "Jeśli pompa ciepła to tylko ..., jeśli panele to tylko... " jest obiektywna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Franczes 25.08.2015 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 Zrób research w internecie i sprawdź jak inne firmy wyglądają. Zawsze możesz zadzwonić i podpytać jak sytuacja wygląda. No i koniecznie warto zainteresować się tematem pomp by później na wierzch nie wyszła ,,fuszerka". Choć tak naprawdę nie można z góry zakładać, że ktoś chce nas oszukać, znajdź optymalną dla Ciebie ofertę i działaj . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcelix 28.08.2015 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Czy mógł by ktoś opisac różnicę miedzy serią SDC a T-CAP? Interesuje mnie pompa 9kW 3f. Według specyfikacji wyglądają podobnie (przynajmniej dla mnie). Która będzie lepsza dla domu na płycie grzejnej o dużej pojemności w domu o zapotrzebowaniu 6600W (założona pełna wentylacja 400m3/h)+ CWU 0,25kW x 5osób. Gdzie jest różnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rydzadam 29.08.2015 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2015 Czy mógł by ktoś opisac różnicę miedzy serią SDC a T-CAP? Interesuje mnie pompa 9kW 3f. Według specyfikacji wyglądają podobnie (przynajmniej dla mnie). Która będzie lepsza dla domu na płycie grzejnej o dużej pojemności w domu o zapotrzebowaniu 6600W (założona pełna wentylacja 400m3/h)+ CWU 0,25kW x 5osób. Gdzie jest różnica? Poczytaj w wątku o Panasonic-u. Tam trochę było na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcelix 30.08.2015 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2015 Poczytaj w wątku o Panasonic-u. Tam trochę było na ten temat. Niestety sensowngo porównania tam nie znajdę. Jedynie jakies ogólniki z których wynika że tylko tcap jest słusznym wyborem. Instalator namawia mnie na sdc. Ktoś zna różnice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 30.08.2015 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2015 Niestety sensowngo porównania tam nie znajdę. Jedynie jakies ogólniki z których wynika że tylko tcap jest słusznym wyborem. Instalator namawia mnie na sdc. Ktoś zna różnice? Jeżeli interesują Cię szczegóły w różnicach budowy (rozwiązań technicznych) obu pomp to powinien Ci je przedstawić sprzedawca / instalator. Ja mogę Ci jedynie powiedzieć, ze różnią się tym, że T-Cap dysponuje pełną mocą w całym zakresie temperatur, natomiast SDC zachowuje się jak typowa powietrzna, czyli "traci" moc wraz ze wzrostem temp zasilania i spadkiem temp zewnętrznej. Sam musisz sobie policzyć jaka moc będzie Ci potrzebna i czy zwykła sobie poradzi, czy będzie potrzebny T-Cap. Z zewnątrz wyglądają identycznie;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcelix 30.08.2015 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2015 (edytowane) Dzięki za podpowiedz. SDC 9kW 3F w sumie nie wiele odbiega od t-cap. Różnica cenowa jest na tyle duża że brakujące waty można uzupełnić z cop=1. Przy -20 stC dom potrzebuje wg ozc + 1,25kW na cwu tyle ile pompa daje max w -15. OZC było liczone z maksymalnym wydatkiem wentylacji, więc powinno być ok. Na jakiej zasadzie działa grzałka? Czy skompensuje mi spadek mocy grzewczej? Edytowane 30 Sierpnia 2015 przez marcelix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 30.08.2015 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2015 Dzięki za podpowiedz. SDC 9kW 3F w sumie nie wiele odbiega od t-cap. Różnica cenowa jest na tyle duża że brakujące waty można uzupełnić z cop=1. Przy -20 stC dom potrzebuje wg ozc + 1,25kW na cwu tyle ile pompa daje max w -15. OZC było liczone z maksymalnym wydatkiem wentylacji, więc powinno być ok. Na jakiej zasadzie działa grzałka? Czy skompensuje mi spadek mocy grzewczej? Nie patrzyłbym na fakt wymiany normowej, praktyka pokazuje ze ta nadwyżka strat z wentylacji kompensowana jest niedoskonałosciami wykonawczymi oraz mostkami których nie mozna było przewidzieć. Inaczej mowiąc na zmieniejszenie projektowego obciązenia cieplnego z powodu zmniejszenia wymian nie ma co liczyć. Grzałka oczywiscie skompensuje spadek mocy pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcelix 31.08.2015 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 (edytowane) Nie patrzyłbym na fakt wymiany normowej, praktyka pokazuje ze ta nadwyżka strat z wentylacji kompensowana jest niedoskonałosciami wykonawczymi oraz mostkami których nie mozna było przewidzieć. Inaczej mowiąc na zmieniejszenie projektowego obciązenia cieplnego z powodu zmniejszenia wymian nie ma co liczyć. Grzałka oczywiscie skompensuje spadek mocy pompy. Pamiętam jak rozmawialiśmy na ten temat. Jesli wyjdzie liczone OZC to będzie idealnie. O nie spodziewane mostki się nie martwię, choć i tak w zimę będę chciał sprawdzić budynek kamerą termowizyjną. Kilka rzeczy zrobiliśmy nieco lepiej niż w wyliczeniach ozc. np zamiast liczonego silkatu+styro mamy bk+styro, Cieplejsze okna, nieco grubszą wartswę ocieplenia dachu. Jeśli grzałka dostarczy brakujące waty to naprawdę nie widzę sensu w naszym przypadku brać tcapa Edytowane 31 Sierpnia 2015 przez marcelix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rustin 31.08.2015 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Panowie wybaczcie , że pytam ale nie sposób przebrnąć przez ten temat. Parametry domu według ciepłowłaściwe. Dom 145m2 , 10m na 11m z poddaszem7,4kWmaksymalna moc grzewcza jakiej potrzebuje twój dom w największy mróz40W/m2wskaźnik mocy kotła względem ogrzewanego metrażu15 885kWhtyle ciepła zużyje dom w ciągu całego sezonu grzewczego86kWh/m2*rokzużycie roczne energii w przeliczeniu na 1m2 - zalicza twój dom do klasy energetycznej C Do tego trzeba doliczyć cwu. Czy taki dom jest w stanie ogrzać pompą powietrzną ( gruntowa odpada )w największe mrozy -20 albo i mniej ? Czy kupi taką pompę za ok 20 tyś zł czy nie ma nawet co sobie głowy zawracać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.