Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pompy ciepła powietrze woda


hydraulik_

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 18,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • malux20

    1045

  • miki121

    1020

  • Pyxis

    1002

  • hydraulik_

    766

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Może najlepiej będzie jak kolega asolt napisze dlaczego dla mego projektu (Zbigniew D172) obliczone zapotrzebowanie na ogrzewanie wyszło tak "duże".

 

Nie sądzę, że wyszło Ci "duże" zapotrzebowanie na ciepło a wręcz normalne.

 

1. Pamiętaj, że możesz porównywać swoje dane np: do kogoś z innej strefy klimatycznej czyli np: o 2 czy nawet 3 strefy cieplejszej.

I tak w Twoim Białymstoku to chyba IV strefa i obliczenia dla -22 a u mnie to 2 strefa i obliczenia dla -18.

Proszę pomyśleć jak się grzeję gdy różnica sięga u Pana na niekorzyść z 4 st C.To są konkretne % różnicy dla obu domów.

 

2. Masz dom z Googla parterowy. A w zasadzie wiadomo jaki jest współczynnik A/V. 150m2 parterówki i 150m2 piętrówki tak samo ocieplonych z podobnym wykonaniem w tej samej strefie i zawsze piętrówka będzie cieplejsza.

 

Także wynik jak sądzę ma Pan poprawny, normalny i dość ciepły. Pod PC z pewnością OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się.

Wystarczy popatrzeć na tzw. stopniodni dla Białegostoku i jakiegoś miasta z zachodu kraju i wiele się wyjaśni. To, że mam parterówkę to też robi swoje. Myślę, że przy domu piętrowym z tą samą powierzchnią miałbym jakieś 50-55kWh/m2 a nie jak obliczone około 67kWh.

 

Ba, ten dom, ale pod Szczecinem i jako piętrówka z prostym dwuspadowym dachem z małą ilością okien w dachu to spokojnie czwórkę z przodu i jakieś 45kWh. Tak strzelam, ale patrząc na swój to dla temperatury wewn. +20C mógłbyś z tym ociepleniem spokojnie 4 z przodu mieć.

Może poproś Asolat niech da wynik dla I strefy oczywiście bez zmiany założeń na piętrówkę bo to liczenie od podstaw a jedynie zmieni strefę w obliczeniach bo to kilka "klików".

 

Poznamy dokładnie na Twoim przykładzie ile zależy dla liczenie tego samego domu, z tym samym ustawieniem domu wg stron świata dla IV i I strefy. Łatwiej potem innym będzie zrozumieć co oznacza nie tylko ocieplenie domu, ale i w jakiej jest strefie. Bo bez tego porównania domów samym ociepleniem są bez sensu.

 

Ciesz się tym co masz, tam gdzie masz. Ja chętnie bym zmienił piętrówkę na parterówkę za te 200zł rachunków na rok więcej za CO, ale żona nie chciała ...

Edytowane przez lukasza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poproś Asolat niech da wynik dla I strefy oczywiście bez zmiany założeń na piętrówkę bo to liczenie od podstaw a jedynie zmieni strefę w obliczeniach bo to kilka "klików".

 

Niektórzy przekrecaja moj nick jak tylko mogą...

Nie tylko strefa jest wazna, wazna jest równiez lokalizacja, w obrebie tej samej strefy dla róznych lokalizacji czasami występuja róznice nawet 10-15%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja lokalizacja jest chyba jedną z tych mroźniejszych.

 

Kolego lukasza, kiedyś już pisałem o tym, aby wszyscy, którzy opisują w stopce swój dom dodawali przynajmniej strefę klimatyczną a jeszcze lepiej gdyby podali powiat, w którym się budują/pobudowali. Naprawdę dziwię się forumowiczom, że nie zwracają na to uwagi, a potem są zdziwieni, że ich OZC wyszło takie słabe w stosunku do np. kolegi X lub Y mieszkającego na drugim końcu kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi i,ze nic nie rozumiesz,wyliczenia z cieplowlasciwe są z czapy i nie mają nic wspólnego z rzeczywistością

 

Skoro takiś mądry zrób lepszy kalkulator OZC, wstaw na stronę i podaj link.

 

Z tego co pisano na cieplowlasciwie ogólne wyniki są zbliżone do dokładnego OZC, większe różnice były tylko w rozkładzie procentowym strat.

 

Rzucasz się na wszystkich gdy się czegoś naczytasz nie mając pojęcia o szczegółach a potem się dziwisz, że się z Ciebie śmieją.

 

 

"Obciążenie dajmy na to masz 4kW przy -20 bo nie wiesz tego,masz pompe np.9kW przy -20st a do tego grzałka 3kW czyli przy -20st masz zapas mocy grzewczej 8kW."

 

Po co ma więc przepłacać za pompę 9 kW - lepiej kupić tańszą, słabszą a te kilka dni w roku co ileś lat grzałki ją wspomogą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy -30st mało która powietrzna da radę. Są co prawda chińscy producenci którzy takie rzeczy "gwarantują" ale raczej bym na to uważał;) Pompy PW spokojnie pracują do -20/-25st, ale to nie oznacza, że poniżej tych temp zamarzniesz. Pompa wtedy uruchomi grzałki, które będą wspomagać jej pracę, ale to na prawdę sytuacja wyjątkowa - sprawdź w najbliższej stacji meteo ile godzin miałeś temp poniżej 20st. Ja mam pompę PW 2 lata i grzałki się nie włączyły, a gdyby nawet to nie jest to żadna tragedia, bo po prostu te kilka godzin będzie kosztowało cię trochę więcej pieniędzy.

 

OZC możesz zlecić przez internet. Jest mnóstwo firm, które się tym zajmują (zapytaj wujka googla:)) Do obliczeń wystarczy jak podeślesz im plan domu i spis materiałów z których został zbudowany i zaizolowany.

 

Arturo powinien się uczyć od Ciebie jak można z sensem i kulturalnie pisać na temat - to się zupełnie inaczej czyta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro takiś mądry zrób lepszy kalkulator OZC, wstaw na stronę i podaj link.

 

Z tego co pisano na cieplowlasciwie ogólne wyniki są zbliżone do dokładnego OZC, większe różnice były tylko w rozkładzie procentowym strat.

 

 

Nie ma takiej potrzeby, jest demo audytora ozc Sankom v 6,6 Pro Demo. Po co wywazac otwarte drzwi.

Ciepło własciwe oprocz błednego oszacowania strat (nie mozna wyciagnąc zadnych wniosków co poprawic w ociepleniu) nie podaje strat na poszczegolne pomieszczenia. Podaje bzdurne okresy zwrotu działan termomodernizacyjnych (sprawdził to kol. greengaz). Poziom błedu wyników podstawowych rosnie wzraz ze skomplikowaniem bryły budynku. Z zalet to tylko proste wprowadzanie danych, ale cos za cos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej potrzeby, jest demo audytora ozc Sankom v 6,6 Pro Demo. Po co wywazac otwarte drzwi.

Ciepło własciwe oprocz błednego oszacowania strat (nie mozna wyciagnąc zadnych wniosków co poprawic w ociepleniu) nie podaje strat na poszczegolne pomieszczenia. Podaje bzdurne okresy zwrotu działan termomodernizacyjnych (sprawdził to kol. greengaz). Poziom błedu wyników podstawowych rosnie wzraz ze skomplikowaniem bryły budynku. Z zalet to tylko proste wprowadzanie danych, ale cos za cos

 

to pożyteczne narzędzie - tylko ma 2 zasadnicze wady - jest darmowe i łatwe w obsłudze

I ci co im szkoda wydać kasę na zrobienie OZC lub samemu zasiąść przed wersją demo - zaczęli twierdzić, no ale przecież w cieplowlasciwe wychodzi mi tyle i tyle....i te wyniki zaczynają być traktowane jako prawda objawiona

 

powtórzę - to przydatne narzędzie, ale nie można zapominać o jego dosyć istotnych ograniczeniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pożyteczne narzędzie - tylko ma 2 zasadnicze wady - jest darmowe i łatwe w obsłudze

 

powtórzę - to przydatne narzędzie, ale nie można zapominać o jego dosyć istotnych ograniczeniach

 

myślę, że narzędzie jest przydatne, ale jak sam zauważasz jego główna wada to prostota (naturalnie planowana aby nie odstraszyć użytkowników) co odbija się na dokładności. Mniej danych wprowadzonych = większe błąd obliczeń.

 

W "ciemno" można to narzędzie promować wśród osób zainteresowanych zakupem kotłów na ekogroszek czy gaz bo u nich kocioł i tak ma za zwyczaj zapas mocy a narzędzie osiąga swój cel lepszego dobrania mocy kotła i zmiany ludzi w społeczeństwie przekonania, że do nowego domu to tylko kocioł o mocy 20kw bo mają 180m2 podczas gdy 12kw starczy.

 

Dla PC tych obliczeń bym nie polecał - zbyt mało dokładne.

 

Zresztą największą zaletą OZC -co pisał Asolt- jest porównanie strat każdej z przegrody: posadzki, ściany, okna, dach, wentylacja. To idealny przewodnik przy budowie domu i decyzjach zakupowych. Wiemy dobrze z Forum ilu ludzi "budzi się" z ociepleniem na etapie dachu i daje po 40cm wełny (i dobrze) ale pod posadzką mają 8cm styro; ilu ludzi wydaje grubą kasę na ciepłe okna do bardzo przeciętnie ocieplonego domu zamiast nie przesadzać z oknami (ciepłe ramy, szyby 0,5 gdy wystarcza 0,7) i dołożyć pieniądze do styropianu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam taki temat ponieważ jakiś czas temu zadawałem pytanie o instalatorów pomp Atlantica i zgłosił sie "las ludzi", dosłownie nikt a mam już poumawianych elektryka i hydraulika.

Czy elektryk przy montazu instalacji el. który bedzie miał miejsce w połowie Września musi wiedzieć coś specjalnego , jaki przewód wyprowadzić? itd . nie znam sie na tym. (pompa będzie 1 fazowa , 6kw)

Oraz hydraulik wykonujący podłogówkę czy musi trzymać się jakichś zasad?, nie wiem (rozstaw, uzłozenie itp.) Projektu Na OP nie mam. Warto to wykonać?

Prosty domek wg. projektu. Z241.

http://z500.pl/projekt/213/Z241,dom-parterowy-z-dachem-dwuspadowym-tani-w-budowie-i-eksploatacji/dane-ogolne.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, elektryk musi wiedzieć jaki kabel elektryczny położyć (jaki przekrój) oraz jakie dać zabezpieczenie.

projekt OP warto zrobić, tym bardziej że rozstaw rurek powinien być dopasowany do mocy PC i maks temp zasilania (standard to do 35C dla PC)

Edytowane przez Jacekss
update
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki zapis w umowie: "doprowadzenie zasilania elektrycznego: do hydroboxu - przewód 230V 3x4mm2, bezpiecznik C25A (C20A), przewód 20 3x2,5mm2, bezpiecznik B16-20A - wszystkie z zapasem okolo 1,5mb, dla grzałki zasobnika CWU wolne 1 gniazdo elekt. przy zasobniku /230-3kW/ przy hydroboxie wolne 1 gniazdo elektryczne dla termostatu /230V/ przy zasobniku CWU wolne 1 gniazdo elekt 230V dla ewentualnej pompki cyrkulacyjnej CWU, przy sprzęgle wolne 2 gniazda elektryczne /230V/ dla popmpy C.O. oraz awaryjnej grzałki 3kW. "
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam taki temat ponieważ jakiś czas temu zadawałem pytanie o instalatorów pomp Atlantica i zgłosił sie "las ludzi", dosłownie nikt a mam już poumawianych elektryka i hydraulika.

Czy elektryk przy montazu instalacji el. który bedzie miał miejsce w połowie Września musi wiedzieć coś specjalnego , jaki przewód wyprowadzić? itd . nie znam sie na tym. (pompa będzie 1 fazowa , 6kw)

Oraz hydraulik wykonujący podłogówkę czy musi trzymać się jakichś zasad?, nie wiem (rozstaw, uzłozenie itp.) Projektu Na OP nie mam. Warto to wykonać?

Prosty domek wg. projektu. Z241.

http://z500.pl/projekt/213/Z241,dom-parterowy-z-dachem-dwuspadowym-tani-w-budowie-i-eksploatacji/dane-ogolne.html

 

Ile będzie Cię kosztowała ta pompa z montażem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, elektryk musi wiedzieć jaki kabel elektryczny położyć (jaki przekrój) oraz jakie dać zabezpieczenie.

projekt OP warto zrobić, tym bardziej że rozstaw rurek powinien być dopasowany do mocy PC i maks temp zasilania (standard to do 35C dla PC)

 

A ten rozstaw rurek to nie 15cm. w standardzie czasami?

Hydraulik zrobi jak mu powiem ale musze wiedzieć jak.

 

Czy ewntualnie na takim projekcie podłogówki jest dokładna ilość pętli itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...