santoszwp.pl 15.01.2016 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Panowie, Co chwile we wątku podawana jest informacja, że do prawidłowego dobrania pompy potrzebne jest OZC. Może już takie pytanie oraz odpowiedź padły lecz przejrzałem jak na razie tylko ostatnie 150 stron. Kiedy najlepiej wykonać OZC? Im wcześniej będzie wykonane tym więcej niewiadomych (np. jakie dokładnie okna, drzwi, itp.), gdy wiemy więcej to może być już za późno na niektóre zmiany... Przed zakupem urządzenia bo na podstawie OZC dobierasz moc urządzenia grzewczego. Mozesz zrobic we wczesnym stadium budowy pod warunkiem: a. ze wiesz już dokładnie z jakich materiałów bedziesz miał ściany, jaka warstwa styro lub welny, jakie ocieplenie poddasza itd słowem wiesz z czego bedziesz budował b. jak podasz te dane do OZC to musisz się ich potem trzymać tzn zmieniajac np sposób izolacji scian musisz dobrac takie materiały żeby np nie spadło U sciany. Przykład z mojego podwórka. Miał być u mnie styro grafit 15cm, ale dałem biały 22cm i mam lepszy wspołczynnik niż miałbym z 15cm grafitu. A kosztowo prawie 3tys w kieszeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
galileo87 15.01.2016 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Wstępnie parametry znam więc wolę zrobić je we wstępnym stadium, aby ewentualnie sprawdzić, co należy polepszyć aby zapotrzebowanie spadło.Czyli jak dobrze rozumiem, to najpierw iść do projektanta/architekta, by przygotował projekt jaki mu opiszę. Następnie zrobić OZC na podstawie przygotowanego przez niego projektu i jeżeli OZC pokaże, że gdzieś warto dokonać zmiany (np. dodać wełnę) to zmienić założenia projektowe i architekt wykona ostateczny projekt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 15.01.2016 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Kiedy najlepiej wykonać OZC? Im wcześniej będzie wykonane tym więcej niewiadomych (np. jakie dokładnie okna, drzwi, itp.), gdy wiemy więcej to może być już za późno na niektóre zmiany... Nie wiem jak inni, ja wykonałem OZC na podstawie wstępnego projektu (z pierwszymi lepszymi oknami). Teraz są wprowadzane zmiany do projektu i OZC zostanie policzone ostatecznie (no chyba że coś jeszcze się zmieni). Tak wg mnie to powinno wyglądać. I do tych końcowych wyliczeń powinno się dobrać podłogówkę (innego systemu nie biorę pod uwagę) i moc urządzenia (ew. wymiennika gruntowego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 15.01.2016 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Czym wcześniej zrobisz tym większe będziesz miał możliwości w ingerencję ostatecznego projektu i będziesz wiedział gdzie można coś poprawić aby było lepiej. OZC nie tylko się przydaje do wyboru źródła ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
galileo87 15.01.2016 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Rozumiem, że im wcześniej tym lepiej ale kiedy jest to "najwcześniej"?Myślę, że wstępny projekt od architekta musi być. Ja zrobiłem sobie taki poglądowy projekt w programie Sweet Home 3D, lecz są tam wymiary w przybliżeniu więc raczej nie nadaje się to do OZC, które będzie tym bardziej dokładne im bardziej dokładne dostanie, czy się mylę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 15.01.2016 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Nie mylisz się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rydzadam 15.01.2016 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Panowie, Co chwile we wątku podawana jest informacja, że do prawidłowego dobrania pompy potrzebne jest OZC. Może już takie pytanie oraz odpowiedź padły lecz przejrzałem jak na razie tylko ostatnie 150 stron. Kiedy najlepiej wykonać OZC? Im wcześniej będzie wykonane tym więcej niewiadomych (np. jakie dokładnie okna, drzwi, itp.), gdy wiemy więcej to może być już za późno na niektóre zmiany... I tak i nie. Jak przemyślany projekt to pomieszczeń i rozkładu okien się nie zmienia w trakcie budowy. Okna założyłem wszystkie średnio po 0,8, dachowe chyba 1,3. Podobnie brama i drzwi. Przy obliczeniach PRZED to można właśnie dopasować do własnych potrzeb i portfela m.in. grubości izolacji i Uw okien. Tak żeby było optymalnie czyli dobrze w rozsądnej cenie. Można np porównać wyniki zużycia ciepła dla styro 20cm i 25cm i samemu wyciągać wnioski. Ja np.porównałem okna dachowe po 1000 zł z lepszymi po 1500 zł i okazało się że zwróciły by się po ok. 20 latach ale już okna w ścianach warto było wziąć droższe o jakieś 10 tys. albo dać min 25 EPS na ściany. Reasumując-lepiej przed. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 15.01.2016 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 (edytowane) NASTĘPNA doba spadła u kumplaz 35 kwh na 31 kwh czyli pozytywnie jak na 3 dzień grzania tak przy okazji jedziemy jutro w suwalskie na narty z wielkopolskiprzy tym śniegu jechać przez warszawę czy pchać malowniczo przez torun olsztyn? Edytowane 15 Stycznia 2016 przez malux20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aneta_ewa 16.01.2016 07:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 Wczoraj był hydraulik po południu. Przede wszystkim okazało się, że grzałka która ma dogrzewac przy -15 nie została podłączona przez elektryka. Druga sprawa to taka, że pomieszczenie w piwnicy pod wiatrolapem jest wyziebione. Sa tam drzwi do piwnicy z zewnątrz. Te drzwi są kiepsko zamontowane i ciągnie przez nie mocno. Sprawdzalismy tam temperaturę sufitu termometrem IR i pokazywał między 5-7 stopni w różnych miejscach. Podlogowka w wiatrolapie jest połączona z rozdzielaczem w piwnicy (tak jak wszystkie inne obiegi) i rurka przychodzi akurat przez strop w miejscu gdzie termometr IR pokazał tylko 5stopni (nieopodal drzwi do piwnicy). Prawdopodobnie przez te nieszczelne drzwi w piwnicy wpada tyle zimnego powietrza, które wychladza strop i tą rurkę od podłogówki, która następnie idzie do wiatrolapu powyzej. Także trzeba uszczelnic drzwi, podłączyć grzałkę i powinno być ok. Co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 16.01.2016 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 Także trzeba uszczelnic drzwi, podłączyć grzałkę i powinno być ok. Co myślicie? Moim zdaniem nie będzie dobrze, bo ten dom raczej nie ma obciążenia na poziomie 5kW, nawet jak przestaniesz grzać piwnice - a tak właśnie dobrana jest pompa. Po podłączeniu grzałki sytuacja termiczna znacznie się poprawi, ale zaraz podniesiesz alarm, że rachunki wzrosły Ci dwukrotnie, albo więcej. Niestety tak będzie bo grzałka grzeje bez COP'u, a u Ciebie będzie grzała sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
schizo85 16.01.2016 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 Moim zdaniem nie będzie dobrze, bo ten dom raczej nie ma obciążenia na poziomie 5kW, nawet jak przestaniesz grzać piwnice - a tak właśnie dobrana jest pompa. Po podłączeniu grzałki sytuacja termiczna znacznie się poprawi, ale zaraz podniesiesz alarm, że rachunki wzrosły Ci dwukrotnie, albo więcej. Niestety tak będzie bo grzałka grzeje bez COP'u, a u Ciebie będzie grzała sporo. Może nie będzie tak źle jak wróżysz. Skoro do tej pory pompa dawała radę na utrzymanie komfortowej temperatury przy -15 na zewnątrz, a kojarzy mi się że było to w okolicach 21 stopni w środku, a wyziębiał się tylko wiatrołap, to po ograniczeniu strat w samym wiatrołapie i w piwnicy bezpośrednio pod nim, powinno być ok. Jeśli by pompa nie dawała rady to w całym domu temperatura powinna spadać, bo podłogówka w całym domu by nie dogrzewała, a tutaj mamy przypadek tylko samego wiatrołapu. Więc po uszczelnieniu wiatrołapu i piwnicy powinna być poprawa, znaczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stanley79 17.01.2016 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Nie chce mi sie czytac calego postu a tym samym forum i nigdzie nie znalazlem informacji co zrobić kiedy w czasie mrozow zabraknie pradu, czy nie uszkodzi sie czasem wymiennik (nie zamarznie), co robic w takich sytuacjach. Mam trojfazowa pc powierze woda. Z gory dziekuje za mądre i przydatne info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Klimon 17.01.2016 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Nie chce mi sie czytac calego postu a tym samym forum i nigdzie nie znalazlem informacji co zrobić kiedy w czasie mrozow zabraknie pradu, czy nie uszkodzi sie czasem wymiennik (nie zamarznie), co robic w takich sytuacjach. Mam trojfazowa pc powierze woda. Z gory dziekuje za mądre i przydatne info. Jak masz wszystko w kotłowni i w kotłowni będzie dodatnia temperatura to OK. Bo jak spadnie poniżej zera to zamarznie woda i wtedy będzie problem. Prądu raczej nie wyłączają na tak długo, aby dom z +22 wychłodził się do 0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stanley79 17.01.2016 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Jak masz wszystko w kotłowni i w kotłowni będzie dodatnia temperatura to OK. Bo jak spadnie poniżej zera to zamarznie woda i wtedy będzie problem. Prądu raczej nie wyłączają na tak długo, aby dom z +22 wychłodził się do 0. Przepraszam za laickie pytania ale dreczy mnie jednostka zew, czy tu nie bedzie problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Klimon 17.01.2016 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Przepraszam za laickie pytania ale dreczy mnie jednostka zew, czy tu nie bedzie problemów? Powiedz o jakiej konkretnie pompie piszesz. W standardowych urządzeniach gdzie jest jednostka zewnętrzna i wewnetrzna to z zewnętrzną sie nic nie stanie bo przecież musi pracować w mrozach A jeżeli monoblok to ktoś Ci odpisał w innym wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stanley79 17.01.2016 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Ok. Dzieki, juz zrozumialem, jestem spokojniejszy...Mamy alezio de dietrich. Model awhp II, ze wspomaganiem elektrycznym. Smiga dobrze nawet w najwieksze mrozy. Kidys pomysle o buforze. Moj brak wiedzy podpowiadal mi ze jedn zew na mrozie zamarznie. Podczas przerw w pracy wyobrazalem sobie ze pompa sama rozmraza lamelki w jed zew.Jeszcze raz dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Budujący Radom 28.01.2016 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Mam kilka pytań do fachmanów i uzytkowników PC.Atlantic 6kw chodzi u mnie 2 m-ce .Pomijam że nie doszedłem jeszcze o co chodzi ale pompa grzeje nie tylko w wyznaczonych godzinach (druga taryfa) ale również w taryfie drogiej załlacza się czesto tryb komfort.Jak pompa nie chodzi, dosyć szybko spada temp. zasilania i powrotu. Moze z tego powodu pompa załącza się nie tylko w 2 taryfie?Zauwazyłem ze w sieni od drzwi posadzka w ostatnie mrozy była bardzo zimna na jakieś 15-20cm w głąb pomieszczenia. Tam też są rurki. Może od tych drzwi tak temp. zasilania spada?Drzwi mam 0,86 Termo-prestige postawione na poszerzeniu z aluminium.Niestety w ferworze walki dałem sie przekonać gościom od kostki (bo tak wszedzie robią) i wycieli mi po drzwiami styrodur gr. 12cm. aby dojechać kostką do samych drzwi. Może tam jest mostek który mocno wychładza temp. w obiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 30.01.2016 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2016 Map78 jestes? Zakupiłem sterownik Euroster 2026TXRX i tu pytanie, rozumiem ze z odbiornika RX przewod powinienem podłaczyć do pompy - tylko powiedz gdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 30.01.2016 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2016 Dobra już mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 30.01.2016 15:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2016 Map78 - z innej beczki. Sterownik zaprogramowałem tylko mam pytanie. Timer w pompie wykasowałem cały. Zostawiłem tylko dwa programy na dzień na grzanie wody. Chce żeby tank chodzil od 13 do 15. I teraz pytanie - mam ustawić załaczenie na 13 w timerze na tank+heat czy tylko na tank. Poza tym na 15 mam ustawić off czy nie? Jesli bedzie tank+heat to czy po dogrzaniu wody jesli zostanie jeszcze czas okienka to pompa automatycznie przejdzie w stan sterownika czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.